Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ylimääräistä rahan tuhlaamista et ymmärrä?

Vierailija
08.02.2024 |

Joku asia mihin ihmiset tuhlaa rahaa, mutta saisi paljon halvemmallakin. Itsellä varmaan näppis ja hiiri. Muutamalla kympillä saa ergonomisen ja hyvän näppiksen tai hiiren, mutta porukka voi hyvinkin tuhlata 150€ samaan asiaan.

Kommentit (228)

Vierailija
1/228 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinit ja muu alkoholi. En keksi mitään turhempaa. Mutta jokaisen oma asia. Tupakka myös turhaa.

Vierailija
2/228 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon näppis ja hiiri asiaan: jos pelaat tietokoneella, on todellakin merkitystä hiirellä ja näppäimillä. :D mutta Ei perus toimistotyössä taas yhtään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/228 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisustuskrääsä. 

Vierailija
4/228 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viinit ja muu alkoholi. En keksi mitään turhempaa. Mutta jokaisen oma asia. Tupakka myös turhaa.

Mitä sitten laitat pilven sekaan?

Vierailija
5/228 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka. Siis en itse saa mitään kiksejä jostain +300e illalisesta. Tai sitten miksi ostaa kaupasta se Atrian tuote 5e, kun ihan saman Kotimaista/Pirkka tuotteen saa 3,5e...(onhan sitten toki laatu eroja jos vertaa Xtra tuotteisiin, nämä ymmärrän)

Vierailija
6/228 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisustuskrääsä ja kaikki ylimääräinen shoppailu,"kun se on niin kivaa". Samoin tupakka ja alkoholi jos rahasta on tiukkaa muutenkin. 

Vierailija
7/228 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehitysapu

Vierailija
8/228 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohon näppis ja hiiri asiaan: jos pelaat tietokoneella, on todellakin merkitystä hiirellä ja näppäimillä. :D mutta Ei perus toimistotyössä taas yhtään.

Teen jatkuvasti työtä koneella ja pelaan. Näppis ja hiiri maksoi sen 20€ kipale, merkki Logitech. Ei tarvi maksaa todellakaan liikaa, jos otat hyvän malliset.

Vierailija
9/228 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiirissä on aika paljon eroja, huomaat jos pelaat :)  samoin jos joudut käyttämään paljon hiirtä ihan perustyössäsi, niin se huono, hidas, epätarkka ja epäergonominen hiiri on kyllä ihan vihoviimeinen kapine. Näppiksissä olen anteeksiantavampi, mutta haluan silti, että näppäimet menevät nätisti painaessa pohjaan eivätkä lonksu ja kolise. Jos kirjoitat paljon, niin varsinkin sellaiset korkeat, vanhat nappikset ovat raskaita käyttää. 

Ihan suoraan hinta ja laatu eivät mene aina rinta rinnan, mutta sanotaan silti, että hiiri ja näppis ovat kyllä sellaisia, joihin mielelläni investoin, kun niitä tulee kuitenkin käytettyä paljon päivittäin. 

Okei, mä en ymmärrä jotain satasten tai jopa tonnien arvoisten käsilaukkujen hankkimista.

Vierailija
10/228 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulutusluotot. Niitä en ymmärrä. Itse pyykkäsin käsin, kun hajosi se kuuluisa pesukone. Työkaveri osti uuden koneen osamaksulla samana päivänä kun se hajosi. 

Vierailija
11/228 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteiden ostaminen siitä syystä, että saa ihanan halvalla.

Vierailija
12/228 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintoloissa syöminen. Tai ei mua se raha haittais, mutta aika mikä menee matkoineen ja odotteluineen.

Vierailija
13/228 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kulutusluotot. Niitä en ymmärrä. Itse pyykkäsin käsin, kun hajosi se kuuluisa pesukone. Työkaveri osti uuden koneen osamaksulla samana päivänä kun se hajosi. 

Askarrellaan lasten kanssa sulle mitali <3

Vierailija
14/228 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

sähkösauna

alkoholi

älypuhelin

auto

asunto/talo

Vierailija
15/228 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksullisten tv-kanavien tilaus. Paperisten lehtien tilaus ja nettitilaukset. Koska uutiset pystyy lukemaan ilmaiseksi.

Heräteostokset kuten joku koriste hyllylle jne.

Vierailija
16/228 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ravintoloissa syöminen. Tai ei mua se raha haittais, mutta aika mikä menee matkoineen ja odotteluineen.

Tämä. Harvoin saa rahalleen vastinetta.

Vierailija
17/228 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteiden ostelua. Siis sellaista, että vaikka kaapissa on kymmenen mekkoa, niin ostetaan vielä pari lisää ihan muuten vain. Monet ostavat aivan huvikseen esim. perjantaina "viikonlopun kunniaksi". Ja itsekin olen syyllistynyt tällaiseen ajanvieteshoppailuun, mutta ostolakko pari vuotta sitten muutti ajatteluni. Nyt tuo tuntuu aivan älyttömältä.

Vierailija
18/228 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiirissä on aika paljon eroja, huomaat jos pelaat :)  samoin jos joudut käyttämään paljon hiirtä ihan perustyössäsi, niin se huono, hidas, epätarkka ja epäergonominen hiiri on kyllä ihan vihoviimeinen kapine. Näppiksissä olen anteeksiantavampi, mutta haluan silti, että näppäimet menevät nätisti painaessa pohjaan eivätkä lonksu ja kolise. Jos kirjoitat paljon, niin varsinkin sellaiset korkeat, vanhat nappikset ovat raskaita käyttää. 

Ihan suoraan hinta ja laatu eivät mene aina rinta rinnan, mutta sanotaan silti, että hiiri ja näppis ovat kyllä sellaisia, joihin mielelläni investoin, kun niitä tulee kuitenkin käytettyä paljon päivittäin. 

Okei, mä en ymmärrä jotain satasten tai jopa tonnien arvoisten käsilaukkujen hankkimista.

Teen hiiren avulla kuvanmuokkausta, nettisivuja, kuvitusta taittoa ja pelaan kaikkia peligenrejä. Hiirenä MX518 riittää ihan kaikkeen ja maksoi 20€.

Vierailija
19/228 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuttava valittaa kun on rahat vähissä ja kantaa töihin kuiten evääksi mäkkäristä haettua ruokaa. Jos on rahat vähissä, niin sit evääksi makaroonia ja ketsuppia tai puuroa. 

Vierailija
20/228 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaanko että olen todennäköisesti pelannut ja tehnyt työtä tietokoneella hiiren ja näppiksen avulla enemmän kuin ketjun pätijät. Pysyn sanojeni takana ja väitän että parinkympin hiirellä ja näppiksellä pärjää hyvin. Sanoisin että sitäkin tärkeämpi on hyvä tuoli ja istumamukavuus työpisteellä. -AP