Mitä ylimääräistä rahan tuhlaamista et ymmärrä?
Joku asia mihin ihmiset tuhlaa rahaa, mutta saisi paljon halvemmallakin. Itsellä varmaan näppis ja hiiri. Muutamalla kympillä saa ergonomisen ja hyvän näppiksen tai hiiren, mutta porukka voi hyvinkin tuhlata 150€ samaan asiaan.
Kommentit (228)
All-inclusive kalliit lomamatkat hotelliin jonnekin eksoottiseen jossa ei sitten tehdä muuta kuin notkutaan hotellilla, uima-altaalla ja baarissa. Kaveripiirissä pari pariskuntaa, joista tämä on ihan huippua. Ei siis kierretä missän, tutustuta kultturiin tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, kun ihmiset ostaa Sheiniltä yms. halpakaupoists jatkuvasti jotain krääsää ja vaatteita, kun halvalla saa. Sitten ne hajoavat hetkessä, saumat kiertävät ja vaatteet nukkaantuu. Näihin menee usein enemmän rahaa kuin, jos ostaisi kerralla vaikka keskihintaiset hyvälaatuiset.
Varmaan koska ei ole sillä hetkellä juuri paljon varaa. Niin pakko ostaa jotain halpaa.
Tämä ei päde koska tiedän ihmisiä jotka ostaa sieltä esim. 100 eurolla 25 vaatetta, käyttää niitä 0-2 kertaa ja sitten ne päätyy kirpparille/jätteeksi. Tuolla satasella saisi 2-4 vaatetta jotka oikeasti kestää käyttöä, jos oikeaan tarpeeseen olisi tarkoitus ostaa.
Vierailija kirjoitti:
All-inclusive kalliit lomamatkat hotelliin jonnekin eksoottiseen jossa ei sitten tehdä muuta kuin notkutaan hotellilla, uima-altaalla ja baarissa. Kaveripiirissä pari pariskuntaa, joista tämä on ihan huippua. Ei siis kierretä missän, tutustuta kultturiin tms.
Riippuu vähän kohteesta. Jos menen jonnekin kanarialle jossa olen jo käynyt eikä siellä niitä kiertelypaikkoja niin monia edes ole, niin kiva oikeasti mennä tuollaiseen jossa ei tarvitse huolehtia mistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu vähän kohteesta. Jos menen jonnekin kanarialle jossa olen jo käynyt eikä siellä niitä kiertelypaikkoja niin monia edes ole, niin kiva oikeasti mennä tuollaiseen jossa ei tarvitse huolehtia mistään.
No tuossa sanottiin eksoottinen kohde, sitä nyt ei taida kanaria olla kuin jollekulle ekakertalaiselle joka ei ole koskaan matkustanut.
En ikinä ymmärrä miten joku käyttää 150eur/kk karvanpoistoon. Näin pari omassa kaveripiirissä. En voi keksiä turhempaa kohdetta, myös summa on pöyristyttävä. Tuolla summalla oma perhe syö koko viikon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juomat. En tarkoita alkoholia vaan limpparit, energiajuomat, kahvit, smoothiet jne. Säästyisi rahat ja hampaat eikä kertysisi turhia kaloreita, jos juomana olisi useammin vesi.
En ymmärrä elämän tuhlaamista sillä, että ei juo muuta kuin vettä.
Miten limsojen, energiajuomien, noutokahvien tai valmissmoothieden kittaaminen parantaa elämänlaatua? Kaikki nuo ovat pelkkiä turhia kaloreita plus lisä- ja makeutusaineita, jotka eivät tee hyvää kenellekään.
Itse juon vettä ja kahvia, joskus harvoin saunajuomana limsaa tai pari siideriä, eikä mun elämänlaatu tästä kärsi mitenkään.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Matkustelu, kun lapset ovat pieniä. Eteenkin sillä ajatuksella, että lapset saavat kokemuksia, jne.
Lapsettomana ajattelin aina, ettei ole mitään järkeä viedä pieniä lapsia ulkomaan matkoille. Lasten saannin myötä järki jätti minut ja monta vuotta reissasimme perheenä vaikka missä. Kauhea stressi, rahaa paloi kymmeniä tuhansia ja ainoa mitä lapset aidosti muistavat on sitten jotkut Karibian tai Thaimaan leikkipuistot. Huomattavasti vähemmällä vaivalla olisi käynyt kouluamassa Porvoon ja Nummelan vastaavat. Ja kunpa olisin sijoittanut ne rahat vaikka osakkeisiin...
Me matkustimme myös lasten kanssa. Kohteet Euroopassa, rantalomia joihin sisältyi aina myös historiallisia nähtävyyksiä. Jos muutaman kerran menimme museon ohi, lapset jo huomauttivat että milloin mennään.
Historia tuli jo kotona esille ennen matkoja. Siinä vaiheessa kun kielitaito alkoi riittää, kävivät itsenäisesti ostoksilla. Nuorempi oli ujo mutta jäätelön saadakseen rohkeni jo alle kouluikäisenä oman tötterönsä itse ostaa. Rahalla ei näitä opiskeluun kannustavia kokemuksia voi jälkikäteen saada.
Tämä, ja vaatteiden ostaminen halusta eikä tarpeesta. Sorrun itse molempiin mutta yritän parantaa tapojani.