Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ylimääräistä rahan tuhlaamista et ymmärrä?

Vierailija
08.02.2024 |

Joku asia mihin ihmiset tuhlaa rahaa, mutta saisi paljon halvemmallakin. Itsellä varmaan näppis ja hiiri. Muutamalla kympillä saa ergonomisen ja hyvän näppiksen tai hiiren, mutta porukka voi hyvinkin tuhlata 150€ samaan asiaan.

Kommentit (228)

Vierailija
21/228 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ravintoloissa syöminen. Tai ei mua se raha haittais, mutta aika mikä menee matkoineen ja odotteluineen.

No ne matkat ja odottelut on ihan parasta siinä ravintolaillallisessa. Tunnelma, huumori, jos ei niin jännitys, niin ainakin ympäristön havainnointi ja sen luomat tuntemukset. 

Vierailija
22/228 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juomat. En tarkoita alkoholia vaan limpparit, energiajuomat, kahvit, smoothiet jne. Säästyisi rahat ja hampaat eikä kertysisi turhia kaloreita, jos juomana olisi useammin vesi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/228 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakka

Kalliit meikit

Kynsien laittaminen

Ripsien pidennykset 

Vierailija
24/228 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnin juna. 

Vierailija
25/228 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta lasta. Siinä jää väkisin joku ilman jotain.Kompromissina usein kaikki. Ainakin täällä kirjoiteltu, että lapsilla ei sitten ole kodin ulkopuolisia harrastuksia, kun ei olisi kaikille rahaa kustantaa. 

Vierailija
26/228 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen lähes minimalisti, joten en ymmärrä monia juttuja. En ikinä voisi tilata jotain kiinakrääsää, tupakointi, sikaarit jne viiniharrastus, autokeräily jne. Mä tällä hetkellä tutkin ensi kesän vihannesviljelyä. Sain tulisisena Tallinnasta halvalla siemeniä ja heti, kun vähän lämpenee, laitan siemenet multaan.

Tähän menee paljon rahaa, jos haluaa, mutta onhan multaan käsien upottaminen terapiaa.

Varasto on siivottu ja päivitetty, ensi syksynä on toivottavasti varastot täynnä

Saadaan naapurilta vielä arkkupakastin, mutta en tiedä sen tarpeellisuudesta. Vanha laite vie paljon sähköä

Vierailija
27/228 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtökohtaisesti en ymmärrä minkäänlaista muiden ihmisten tekimisten ihmettelyä, miksi ihmeessä minun näkemykseni olisi ainoa oikea? Voin luetella pitkän listan asioita, joihin en itse tuhlaisi, mutta ymmärrän, että joku muu tuhlaa. Itse tuhlaan myös tärkeäksi kokemiini asioihin, mutta ymmärrän, että joku muu ajattelee toisin. Itse en esimerkiksi ikinä ostaisi autoa, mutta ostan kallista kosketiikkaa, koska vihaan laukun pohjalle hajoavia pakkauksia, vaikka itse tuote halvempana ajaisikin saman asian.

Vierailija
28/228 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsensä lihottaminen, se ei tule ilmaiseksi,eikä itsestään.

Vierailija
29/228 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsensä lihottaminen, se ei tule ilmaiseksi,eikä itsestään.

Itsensä lihottaminen onnistuu mainiosti ravintoköyhällä halvalla ruoalla. Laadukkaat proteiinit, marjat ja monipuoliset kasvikset maksavat paljon enemmän kuin mussuttaa vaikkapa pullaa päivästä toiseen. Ravintoköyhällä ruoalla ei tule hyvin kylläiseksi vaan huonot hiilarit kasvattavat nälkää entisestään. 

Vierailija
30/228 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto. Jos ei siis pärjäisi julkisilla+takseilla. Ja varsinkin, jos ei sitten osta sitä "unelmien autoa" tai edes ilahduttavaa, vaan ainastaan kriteerinä joku vaan auto. Ei kiitos.

Vierailija
31/228 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juomat. En tarkoita alkoholia vaan limpparit, energiajuomat, kahvit, smoothiet jne. Säästyisi rahat ja hampaat eikä kertysisi turhia kaloreita, jos juomana olisi useammin vesi. 

En ymmärrä elämän tuhlaamista sillä, että ei juo muuta kuin vettä.

Vierailija
32/228 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanotaanko että olen todennäköisesti pelannut ja tehnyt työtä tietokoneella hiiren ja näppiksen avulla enemmän kuin ketjun pätijät. Pysyn sanojeni takana ja väitän että parinkympin hiirellä ja näppiksellä pärjää hyvin. Sanoisin että sitäkin tärkeämpi on hyvä tuoli ja istumamukavuus työpisteellä. -AP

En tiedä, onko se varsinaisesti pätemistä, mitä moni on tuonut täällä esille hiirelle esittämistään vaatimuksista työhön tai pelaamiseen liittyen. Itse käytän työssä 3d-hiirtä, joka toimii mallin pyörittämisessä paremmin, mutta kyllä siinä perushiirelläkin pärjää jos tarkkuutta vaan on riittävästi. Pelatessa taas tykkään, että hiiressä on useampi pikanäppäin, noissa halvimmissa kun yleensä löytyy vaan se max. 2.

Vierailija
33/228 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalliit käsilaukut tai vaatteiden merkistä maksaminen. Toiminnallisista ominaisuuksista olen kyllä itsekin valmis maksamaan. 

Vierailija
34/228 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiirissä on aika paljon eroja, huomaat jos pelaat :)  samoin jos joudut käyttämään paljon hiirtä ihan perustyössäsi, niin se huono, hidas, epätarkka ja epäergonominen hiiri on kyllä ihan vihoviimeinen kapine. Näppiksissä olen anteeksiantavampi, mutta haluan silti, että näppäimet menevät nätisti painaessa pohjaan eivätkä lonksu ja kolise. Jos kirjoitat paljon, niin varsinkin sellaiset korkeat, vanhat nappikset ovat raskaita käyttää. 

Ihan suoraan hinta ja laatu eivät mene aina rinta rinnan, mutta sanotaan silti, että hiiri ja näppis ovat kyllä sellaisia, joihin mielelläni investoin, kun niitä tulee kuitenkin käytettyä paljon päivittäin. 

Okei, mä en ymmärrä jotain satasten tai jopa tonnien arvoisten käsilaukkujen hankkimista.

Teen hiiren avulla kuvanmuokkausta, nettisivuja, kuvitusta taittoa ja pelaan kaikkia peligenrejä. Hiirenä MX518

Hanki elämä.

Vierailija
35/228 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netti liittymään.  Toiset maksaa yli 20e/kk kun 13e/kk saa toimivan.

Vierailija
36/228 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kulutusluotot. Niitä en ymmärrä. Itse pyykkäsin käsin, kun hajosi se kuuluisa pesukone. Työkaveri osti uuden koneen osamaksulla samana päivänä kun se hajosi. 

Korjasin omani. Taas hyrskyttää.

Vierailija
37/228 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha on nimenomaan käyttöä eli tuhlaamista varten. Kaikkein typerintä on säästää perse ruvella ja kuolla sitten eläkeiän kynnyksellä ilman, että olisi mitenkään nauttinut rahoistaan. Syöpäkin tulee joka toiselle.

Vierailija
38/228 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkkilaukut on sellaisia, joiden ostamista en ymmärrä. Tarkoitan tässä tuhansia euroja maksavia käsilaukkuja, joista suurin osa on sysirumiakin vielä kaiken lisäksi. 

Vierailija
39/228 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonolaatuisen ja tarpeettoman krääsän ostaminen ihan vaan siksi, että sen saa halvalla.

Vierailija
40/228 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kulutusluotot. Niitä en ymmärrä. Itse pyykkäsin käsin, kun hajosi se kuuluisa pesukone. Työkaveri osti uuden koneen osamaksulla samana päivänä kun se hajosi. 

Askarrellaan lasten kanssa sulle mitali <3

Ei tässä ketjussa ole tarkoitus mitaleja jaella vaan kysyä, mihin tuhlaamista ihmiset ei ymmärrä. Ja hän vastasi. En minäkään ottaisi kulutusluottoja.

Mutta vastauksena tähän ketjuun omasta puolestani: sisustuskrääsä, ripsienpidennykset, halpamuoti.