Menen käymään opiskelijalapseni luona tänään ja ajattelin viedä kassillisen ruokaa
Mitä veisin? On kaikkiruokainen, laiskahko kokkaaja. Pakastinkin on.
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Kysy häneltä itseltään mitä ruokaa on tehnyt mieli ja tuo niitä. Kun on laiska kokkaamaan niin voit myös hänen luonaan kokata isomman annoksen jotain mistä lämmittää useamman päivän ruokaa, esim. makaronilaatikko tai kinkkukiusaus.
Tämä! Ehdottomasti parasta ruoka-apua itselleni ovat olleet valmiit ruoat pakastimessa.
Ruokatarvikkeet saattavat jäädä pyörimään pitkäksikin aikaa, jos ei saa niitä käytetyksi.
Kananmunia. Säilyvät hyvin ja laadukas proteiini on opiskelijalle hintavaa. C-vitamiinia vaikka hyvän appelsiinimehun muodossa. Hapankorppuja.
Kaikkea muutakin joka säilyy. Onko pakastinta?
Minä olen tykännyt ostaa vessa- ja talouspaperia, pesuaineita, pyykinpesuaineita, joskus siivoustarvikkeita ja reilusti kahvia. Jos ei olla päästy porukalla kauppaan, niin sitten olen antanut ruokarahaa. Minusta on parempi, että saa itse valita mieleiset syömiset.
No sinähän se lapsesi lempparit (toivottavasti) paremmin tiedät, mut tamulla on tapana viedä juuri niitä ruokatarvikkeita, joista tiedän että lapsi pitää mutta ovat kallita: pakastepizzaa, pakasteranskalaisia, sipsejä jadippikastikkeita, fetaa, mandariineja jamuita hedelmiä ja vihanneksia.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen vienyt lapselleni sellaisia valmiita leipäaineseoksia, erityisesti saaristolaisleipäjauhoseos joka sekoitetaan veteen on saanut kiitosta. Siitä saa helposti tuoretta hieman ravintoarvoiltaan laadukkaampaa leipää aina kun kaappi alkaa näyttää tyhjältä ja ei tarvi miettiä säilymistä.
Jos ei ole kokkailija niin veisin jotain valmiita currykastikkeita lasipurkissa, niistä saa helposti maistuvaa ruokaa kun keittää riisiä ja lisää haluamaansa proteiinia. Myös esim parmesaani säilyy liki ikuisesti ja antaa kaikkeen hyvää makua.
Millä tavalla jauheseoksesta tehty leipä on ravintoarvoiltaan laadukkaampaa kuin muut leivät? En ole moisesta koskaan kuullutkaan, mutta kerrot varmaan jotain väitteesi tueksi?
Vie kanaa, riisii jauhelihaa, porkkanoita, perunaa, salattia, jotain hedelmiä, wc paperia, hammasharja uusi, shamppoota ja suklaalevy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen vienyt lapselleni sellaisia valmiita leipäaineseoksia, erityisesti saaristolaisleipäjauhoseos joka sekoitetaan veteen on saanut kiitosta. Siitä saa helposti tuoretta hieman ravintoarvoiltaan laadukkaampaa leipää aina kun kaappi alkaa näyttää tyhjältä ja ei tarvi miettiä säilymistä.
Jos ei ole kokkailija niin veisin jotain valmiita currykastikkeita lasipurkissa, niistä saa helposti maistuvaa ruokaa kun keittää riisiä ja lisää haluamaansa proteiinia. Myös esim parmesaani säilyy liki ikuisesti ja antaa kaikkeen hyvää makua.
Millä tavalla jauheseoksesta tehty leipä on ravintoarvoiltaan laadukkaampaa kuin muut leivät? En ole moisesta koskaan kuullutkaan, mutta kerrot varmaan jotain väitteesi tueksi?
Saaristolaisleipä on kallista verrattuna halvimpiin leipiin ja täysin ylivoimaista ravintoarvoiltaan. Kun siihen on aina kaapissa jauhoseos niin helpolla saa tehtyä hyvää leipää aina kun tarve vaatii, ja jauhoseos ei mene huonoksi tai kuivu. Eli aina halutessaan saa terveellistä, ravintopitoista ja tuoretta leipää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen kielessä sana "se" yleensä viittaa viimeksi mainittuun, tuossa tapauksessa siihen saaristolaisleipäjauhoseokseen joka todellakin on ravintopitoista. Minä myös pidän nuista seoksista, käteviä ja saa aina tuoretta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saaristolaisleipä on kallista verrattuna halvimpiin leipiin ja täysin ylivoimaista ravintoarvoiltaan.
MIllä tavalla se on ylivoimaista ravintoarvoiltaan. Eikö siinä nimenomaan ole paljon sokeria? Olen itse aina tähän asti kuvitellut, että saaristolaisleipä on selvästi huonompaa ravintoarvoiltaan kuin täysjyväruisleipä.
Sanoisin myös, että niitä jotka on opiskelija budjetilla kalliita, mutta joista tiedät hänen pitävän. Jos et ole varma mistä tykkää, kysy ensin.
Kaikkea mikä säilyy mutta on opiskelijalle kallista! Hyviä ehdotuksia täällä ollut jo, parmesaani ehkäpä oma suosikkini näistä! 😋
Miksi te mammat passaatte aikuisia lapsianne? Antakaa niiden oppia tulemaan toimeen niillä rahoilla, mitä saavat. Ei ennen vanhemmat kuskanneet opiskeleville lapsilleen ruokakasseja, vaikka ei saatu yhteiskunnalta lainkaan ilmaista rahaa, vaan kaikki oli velkaa, joka piti maksaa takaisin viimeistä penniä myöten. Siinä oppi pakosti katsomaan, mihin on varaa ja mihin ei. Harvoin kotona käydessäni sain mukaan esim. äidin leipomaa ruisleipää ja jotain muuta pientä, ei mitään kassillisia missään tapauksessa. Kun jo opiskeluaikana oppi elämään säästeliäästi, ei myöhemminkään tullut talousongelmia, vaikka sitten myöhemmin, kun opintovelat oli maksettu, oli niskassa suuri asuntovelka pahimpaan lama-aikaan 90-luvulla, jolloin korko huiteli pilvissä.
Ei me voida tietää mitä sun lapsesi tykkää syödä. Osaako laittaa ruokaa vai ei? Onko pakastinta?
Pakastepizzat ovat helppoja, edullisia, hyvänmakuisia ja ravintoarvoiltaankin tyydyttäviä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi te mammat passaatte aikuisia lapsianne? Antakaa niiden oppia tulemaan toimeen niillä rahoilla, mitä saavat. Ei ennen vanhemmat kuskanneet opiskeleville lapsilleen ruokakasseja, vaikka ei saatu yhteiskunnalta lainkaan ilmaista rahaa, vaan kaikki oli velkaa, joka piti maksaa takaisin viimeistä penniä myöten. Siinä oppi pakosti katsomaan, mihin on varaa ja mihin ei. Harvoin kotona käydessäni sain mukaan esim. äidin leipomaa ruisleipää ja jotain muuta pientä, ei mitään kassillisia missään tapauksessa. Kun jo opiskeluaikana oppi elämään säästeliäästi, ei myöhemminkään tullut talousongelmia, vaikka sitten myöhemmin, kun opintovelat oli maksettu, oli niskassa suuri asuntovelka pahimpaan lama-aikaan 90-luvulla, jolloin korko huiteli pilvissä.
Nykynuoret ei saa korkotuettua opintolainaa, jota inflaatio söi ja jota kannatti nostaa jo pelkästään siksi, että säästötilille sai korkeampaa korkoa mitä opintolainan korko oli.
Nykyisin otetaan markkinakorkoista lainaa, jota mikään inflaatio ei syö ja oman asunnon ostosta valmistumisen jälkeen saa vain haaveilla. Nuoret, jotka saa kotoa apua on paljon paremmassa asemassa kuin ne, jotka velkaantuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykynuoret ei saa korkotuettua opintolainaa, jota inflaatio söi ja jota kannatti nostaa jo pelkästään siksi, että säästötilille sai k
Itse asiassa ne nuoret, jotka eivät tee töitä opintojen ohella on huonommassa asemassa. Vanhempien tuen turvin elänyt nuori ei kerrytä sitä työkokemusta.
Tilatkaa yhdessä verkkokaupasta, lapses kertoo mitä tarvii. Kotiinkuljetus tai nouto.
Tai isket setelin kouraan. Itse kyllävarmaan olisin lähtenyt baariin, kun äiti poistuu.
Kananmunia, juustoja, leikkelepaketti. Juomia joita ei tarvi säilyttää jääkaapissa (maitoa on hyvä olla esim munakkaisiin), pyykkiainetta, tiskiainetta, uusi vessa- ja tiskiharja, luutuja. Ne maustekermat säilyvät aika pitkään ja antavat makua ruokiin...
Säilyviä juttuja kuten tonnikalaa, riisiä, pastaa, papuja, pakasteita. Mausteita, teetä, kahvia...