Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siivouksesta kysymys

Vierailija
21.08.2026 |

Kuinka usein pesette kotinne matot, verhot, sängyn patjat ja sohvat. Miten pesette ne? 

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En omista mattoja. Verhot pesen koneessa aina, kun muutan. En käytä muuta patjaa kuin runkopatjaa. Sitä en pese. Patjansuojuksen pesen muutaman kuukauden välein koneessa 60 asteessa. Sohvaa en pese. m50

Vierailija
2/11 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verhot ja matot kerran vuodessa. Sängyn raikastan ruokasoodalla, sohvaa en ole pessyt, siinä on suoja kissan takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole mattoja, sohvia eikä verhoja. Jotta on helppo siivota, koska olen ihan oikeasti tehnyt kodistani 

helposti siivottavan. 

Minulla on patjan päällä lakana, sen päällä sijauspatja, jonka päällä on sijauspatjansuoja + kaksi lakanaa. 

Pesen ne kaksi päällimmäistä lakanaa ja sijauspatjan suojan melko usein. 

Vierailija
4/11 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole mattoja, sohvia eikä verhoja. Jotta on helppo siivota, koska olen ihan oikeasti tehnyt kodistani 

helposti siivottavan. 

Minulla on patjan päällä lakana, sen päällä sijauspatja, jonka päällä on sijauspatjansuoja + kaksi lakanaa. 

Vaikuttaa aika kolkolta asunnolta.

Vierailija
5/11 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on keittiössä ja eteisessä sellaiset puuvillamatot, jotka mahtuu omaan pesukoneeseen. Ne tulee pestyä 4-5 kertaa vuodessa ehkä. 

Olohuoneen isomman maton käytän pari kertaa vuodessa 24hPesulan tasopesussa. 

Patjaa en ole pessyt, mutta sen päällisen kuukausittain. Siis sijauspatjan päällisen. 

Sohvasta pesen kaikki irtoavat osat (eli lähinnä tyynyjen päälliset) pari kertaa vuodessa. Muuten imuroin ja joskus pyyhin nihkeällä. Olen harkinnut tekstiilipesurin vuokrausta, mutta en ole saanut aikaiseksi.

Verhoja ei ole, mutta kyllä nekin olisi hyvä pari kertaa vuodessa pestä.

Vierailija
6/11 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

helposti siivottavan. 

Vaikuttaa aika kolkolta asunnolta.

Muuten on. Minä en ole sisustanut tätä asuntoa ollenkaan. Oikeastaan sisustan mielikuvituksessani, mutta käytännössä en saa aikaiseksi. Kyllä minun mielikuvituksella voi 

heittää väriä seinille. Olen viimeksi sisustanut kotiani joskus ennen 2010. 

Vierailija
7/11 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matot kerran kesässä pesupaikalla, verhot harvoin pesukoneessa, sohvatyynyt silloin, kun känniääliökaveri laskee housuihinsa

Vierailija
8/11 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on keittiössä ja eteisessä sellaiset puuvillamatot, jotka mahtuu omaan pesukoneeseen. Ne tulee pestyä 4-5 kertaa vuodessa ehkä. 

Patjaa en ole pessyt, mutta sen päällisen kuukausittain. Siis sijauspatjan päällisen. 

Sohvasta pesen kaikki irtoavat osat (eli lähinnä tyynyjen päälliset) pari kertaa vuodessa. Muuten imuroin ja joskus pyyhin nihkeällä. Olen harkinnut tekstiilipesurin vuokrausta, mutta en ole saanut aikaiseksi.

Olet kyllä ahkera pesijä. 

Vierailija
9/11 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen sit kun siltä tuntuu. Patjat imuroin silloin tällöin, en aina lakanoiden vaihdon yhteydessä. Ja mitä noita olohuoneen verhoja nyt aina vaihtaessa pesemään,kun ulkona puistelu ja viikkaus kaappiin. Niissä nyt ei ole kun pölyä. Matot pesen yleensä kesällä omalla terassilla,mut tänä vuonna jätin välistä. Sohvat imuroin,en pese. Patjan suojusta just mietin veisikö pesulaan. Netin hintojen mukaan saattaa maksaa noin 50e pesu.

Vierailija
10/11 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä traumatisoitunut kun lapsuudenkodissa lakanatkin vaihdettiin parin kuukauden välein.... Noita muita ei varmaan tehty milloinkaan.

Vierailija
11/11 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä traumatisoitunut kun lapsuudenkodissa lakanatkin vaihdettiin parin kuukauden välein.... Noita muita ei varmaan tehty milloinkaan.

Mä taas olen lapsille jostain 10-11 vuotiaista asti sanonu, et saavat vaihtaa lakanansa itse. Enemmän ne nykyään omiaan vaihtaa mitä minä vaihdan omiani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä