Menen käymään opiskelijalapseni luona tänään ja ajattelin viedä kassillisen ruokaa
Mitä veisin? On kaikkiruokainen, laiskahko kokkaaja. Pakastinkin on.
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä palsta on täynnä vanhempia, jotka eivät tunne omia lapsiaan tai osaa puhua niille? Palstalla ehdotetaan mehuja, kahveja yms., tietämättä, juoko lapsi näitä edes.
Mitä ihmettä nyt hikeennyt? Ehdotuksia tässä vain heitellään, eikä käskyjä. Relax, ystävä hyvä Tuoremehu ja kahvi on kuitenkin hyvin tavanomaisia, ei mitään marginaalista 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennemmin yhdessä kauppaan.
Oma opiskelija on tosi gurmandi ja hyvä kokki joka ilahtuisi lohesta/savulohesta, jokiravunpyrstöitä, aasialaisista mausteista, hedelmistä ja kasviksista (erityisesti joku avokado, tuoreet marjat ja yrtit).
Nämä eväät saanee jokainen ostaa ihan itse. Kauas on tuo opiskelijaelämä menny.
No siksi ostamme ne meidän piikkiin kun käymme moikkaamassa. Vaikka tyttö käykin töissä ei raha sentään kaikkiin herkkuihin riitä. Toisaalta ei juurikaan juo, biletä eikä tupakoi joten panostaa hyvään ruokaan kun pystyy.
Hyvä vaan että osaa tehdä ruokaa, uusavuttomia on ihan liikaa
Helposti syötäviä hedelmiä ja kasviksia, eli semmoisia joita ei välttämättä tarvitse edes pilkkoa (minitomaatit, banaanit tms.).
Helposti kokattavia ruokia, joiden laitossa menisi max 30min. (riisi ja valmiiksi maustetut kanafileet tms.)
Pakastimeen ruokia, jotka tarvii vain laittaa pellille ja uuniin (ranskalaiset, kalapuikot tms.)
Kaappiin pidempään säilyviä ruokia (hernekeitto tms.)
Helppoja välipaloja/herkkuja (pähkinät tms.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä palsta on täynnä vanhempia, jotka eivät tunne omia lapsiaan tai osaa puhua niille? Palstalla ehdotetaan mehuja, kahveja yms., tietämättä, juoko lapsi näitä edes.
Mitä ihmettä nyt hikeennyt? Ehdotuksia tässä vain heitellään, eikä käskyjä. Relax, ystävä hyvä Tuoremehu ja kahvi on kuitenkin hyvin tavanomaisia, ei mitään marginaalista 😂
Ei niin, mutta kai vanhempi nyt lapsensa tuntee paremmin kuin keskivero av mamma? Sulle tosin voi olla ihan normihommaa, ettet tiedä, juoko lapsesi kahvia ja ostat sitä sitten, kun se ei kuitenkaan ole mitenkään marginaalista. Jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niin, mutta kai vanhempi nyt lapsensa tuntee paremmin kuin keskivero av mamma? Sulle tosin voi olla ihan normihommaa, ettet tiedä, juoko lapsesi kahvia ja ostat sitä sitten, kun se ei kuitenkaan ole mitenkään marginaalista. Jne.
Älä oleta keskiverto av mammalta yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki käy, eli viet sitten hyvin säilyviä perustuotteita ja jotain hyvää mistä tykkää.Ja vessapaperi tms on aina tarpeen.
Joo tämä vie iso paketti vessapaperia. Kysy myös millaista suihkusaippuaa ja shampoota käyttää ja vie sellaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahvia kai voi tarjota muillekin? Ai mutta, teillä ei ole tapana?
Kysy lapseltasi mitä kannattaa tuoda jotta tulee syötyä?
Itse olisin opiskelijana ilahtunut laadukkaista "kaapintäytteistä", esim parempaa oliiviöljyä, etikoita, mausteita, kuivattuja sieniä, tryffeliöljyä, pähkinöitä... Laadukasta pastaa jne. Sellaisia juttuja jotka säilyvät mutta ovat opiskelijabudjetin ulkopuolella. Niillä voi sitten parannella ruokia pidemmän aikaa. Suolalohi olisi ollut harvinaista herkkua! 😋
Niitä kalapuikkoja tuli osteltua itsekin riittämiin.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki käy, eli viet sitten hyvin säilyviä perustuotteita ja jotain hyvää mistä tykkää.Ja vessapaperi tms on aina tarpeen.
Minulle olisi järkytys, jos joku toisi vessapaperia, sillä säilytystilaa ei ole. Pienen paketin ostan kerrallaan entisen ollessa ihan lopuillaan.
Itse haluaisin juustoa, pastaa, tonnikalaa, tomaattimurskaa, yhden kokkauskerran tarpeisiin tuoretta lihaa tai kalaa, säilykerkkusieniä, -ananasta, -kapriksia jne. En enää ole ruoka-avun tarpeessa, mutta opiskelijana pitkään säilyvät tuotteet olivat avainasemassa, koska läheskään aina ei tullut syötyä kotona ja silloin menee helposti hukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahvi ja tuoremehu oli ihan hyviä ehdotuksia.
Ap
Opiskelija ilahtuu kaikkein eniten, jos laittaa tilille rahaa. Sillä voi ostaa sellaista ruokaa kuin itse haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Riisiä, pastaa, tomaattimurskaa, pakastevihanneksia, kalapuikkoja, kasvispihvejä, ketsuppia, kahvia, teetä, mehua, ananassäilykkeitä, tonnikalaa, pakastepizzoja ja patonkeja. Paahtoleipää, juustoa, maitoa, margariinia, tomaattia, kurkkua, nuudeleita, näkkäriä, hapankorppuja, mausteita, hernekeittoa, omenoita, appelsiineja, munia, jauhelihaa, jauhoja, kaurahiutaleita, jugurttia
Ihan idioottia luetella täällä kaikkia ruoka-aineita niin kuin teillä on tapana esimerkiksi jos joku valittaa, ettei rahat riitä.
Mä kysyn, mitä haluaa ja niiden lisäksi vien aina säilyviä eli kahvia, teetä, kauramaitoa, pähkinöitä, pieniä herkkuja, protskurahkoja, tonnikalaa, nuudeleita, pastaa, pestoa, tuoreksia (ne säilyy alle viikon jääkaapissa, mutta on hyvä laiskalle ja yksinäiselle) yms. Laitan lisäksi mobipayllä muutaman kympin
Niin mäkin sain aikoinani äidiltäni ruokakassin kotoa mukaan.
Peruselintarvikkeita, pakastevihanneksia, säilykkeitä ja vähän myös erilaisia herkkuja. Riisiä, pastaa, tomaattimurskaa. Juomia. Sellaisia joita varmasti käyttää mutta jotka on kaikista veemäisimpiä raahata sieltä kaukaa edullisesta kaupasta ilman autoa. Siihen päälle lihatuotteita ja tuoretuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Vie huumeita. Niitähän se kuitenkin käyttää. Vaihtoehtoisesti voit antaa myös rahaa jolla lapsesi hankkii huumeet itse. Varaa samalla hänelle aika kokeeseen jossa tutkitaan onko hänellä mitään narkkareille tyypillisiä tauteja.
Luulitko hyväksikin läpäksi? Naruaivo.
Minä olen vienyt lapselleni sellaisia valmiita leipäaineseoksia, erityisesti saaristolaisleipäjauhoseos joka sekoitetaan veteen on saanut kiitosta. Siitä saa helposti tuoretta hieman ravintoarvoiltaan laadukkaampaa leipää aina kun kaappi alkaa näyttää tyhjältä ja ei tarvi miettiä säilymistä.
Jos ei ole kokkailija niin veisin jotain valmiita currykastikkeita lasipurkissa, niistä saa helposti maistuvaa ruokaa kun keittää riisiä ja lisää haluamaansa proteiinia. Myös esim parmesaani säilyy liki ikuisesti ja antaa kaikkeen hyvää makua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennemmin yhdessä kauppaan.
Oma opiskelija on tosi gurmandi ja hyvä kokki joka ilahtuisi lohesta/savulohesta, jokiravunpyrstöitä, aasialaisista mausteista, hedelmistä ja kasviksista (erityisesti joku avokado, tuoreet marjat ja yrtit).
Nämä eväät saanee jokainen ostaa ihan itse. Kauas on tuo opiskelijaelämä menny.
Opiskelijan rahat riittää hyvin kaurapuuroon, tuliaisiksi nimenomaan sellaista mitä ei raaski itse ostaa (jos ostajan lompakko sen kestää).
Kaikkea sellaista joilla helposti voi hieman lisätä makua niihin iän ikuisiin opiskelijamössöihin. Oliiveja, kapriksia, säilyviä juustoja. Katkarapuja jos pakastin löytyy...myös jotain kivempia leivänpäällisiä, esim joku hyvä homejuusto, kinkkua. Nuo ovat opiskelijalle kalliita.
Sitten tietysti sellaista joka kuluu päivittäin, ja sellaista joka säilyy hyvin.
Mä vein just talous- ja vessapaperia opiskelijalle, niissä on vähän raahaamista ilman autoa. Lisäksi suomalaisia pakastemarjoja kun syö niitä ja ne on kalliita.