Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Petteri Orpo sanoi a-studiossa, että edes kokoaikatyön tekeminen ei riitä, vaan pitää tehdä vielä enemmän töitä

Vierailija
07.02.2024 |

Ja tässä tulee esiin se kokoomuksen ajatus: työn orjien kuuluu raataa niin paljon kuin suinkin pystyvät, ilman muuta elämää. Ja palkkaa ei kuitenkaan juurikaan tarvi. 

Milloin ihmiset heräävät näkemään, että oikeistolle ei mikään riitä? Sen lisäksi että ovat riistämässä tuet, ovat jatkuvasti ajamassa pienempiä palkkoja, sekä työaika ei ole ikinä riittävä. Tämä koskee siis pieni- ja keskituloisten. Yläluokalle pitää saada enemmän rahaa, ja vapaa-aika riittää. 

Kommentit (221)

Vierailija
121/221 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johtuu siitä, että liian moni ei tee työtä.  Toisten on tehtävä sitä enemmän.

Ajattelen aivan toisin. Esim. täällä Etelä- Suomessa on erittäin vähän tarjolla kokoaikaista työtä meikäläiselle, vanhalle ammattilaiselle. Jätän työt aivan mielelläni nuoremmille. He tarvitsevat rahaa ja tulevaisuutta. Johtopäätöksesi on muutenkin pohjaa vailla. Pikkukaupungissamme on tänään virallisesti noin 800 työtöntä. Avoimia työpaikkoja on alle 20. Tiedän useampiakin hoitoalan ihmistä ja lastentarhanopettajaa jotka ovat muuttaneet pääkaupunkiseudulle. Sieltä löytyi heille työpaikat. Niitäkään tuskin riittää kaikille.

Vierailija
122/221 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja taas tasaisen pöljä kansa yllättyy, kun oikeisto toimii kuten oikeisto on AINA toiminut!

Mitenkä ne nyt noin rupesivat?

Minä äänestin SDP:tä, kuten aina. Ei ole reilua, että joudun myös kärsimään oikeiston oikuista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/221 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sari sairaanhoitaja 2500 bruttopalkallaan luulee olevansa nettomaksaja ja äänestää kokkareita. Tässä lopputulos.

Vierailija
124/221 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kansanedustajilla pakko olla näin pitkät lomat? Entä jos heillekin maksettaisiin palkkaa vain työntekokuukausilta niin kuin esim. monelle opettajalle maksetaan?

Vierailija
125/221 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoaikaisten pitää tehdä enemmän töitä, mutta silti irtisanomisesta pitää tehdä helpompaa.

Vierailija
126/221 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko petteri tietoinen sellaisista asioista kuin mielenterveys, loppuunpalaminen?

Ei piittaa koska asian tunnustaminen tulisi riistoon perustuvan oman rikastumisen tielle. 

Vierailija
127/221 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömien pitää vaan mennä töihin. Miten, kun jo työssä olevat tekee lisää töitä ja vie työpaikat? Työllistetty saa lisää tuloja, mutta vie sen työn joltain työttömältä. Eikö tässä ole ristiriita?

Vierailija
128/221 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että on joku, joka haluaa saada syntyvyyden loppumaan lähes kokonaan.

Eiköhän saman tien laiteta ihmiset asumaan työleireille. Miksi pitäisi käydä välillä kotona, kun sitten ei ehdi tehdä tarpeeksi pitkää työviikkoa?

Kätevintähän se olisi, että työpaikka tarjoaa parakin ja punkan, jossa nukkua yöt niin pääsee reippaana aloittamaan uuden työpäivän suoraan sorvin äärestä. Raidalliset yhtenevät työasut nostaisivat tiimihenkeä.

Vierailija
129/221 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonniii. Töin siitä heti töissä olevat....eikun tota...niin siis ei lusmuilla siellä töissä olevat...ääääh tai jotain 🤔

Vierailija
130/221 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei sitten ehdi lisääntymään...pakko painaa pitkää päiväääää 

Vierailija
131/221 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattele asiaa toisinpäin. Miksi muiden pitäisi maksaa sinun elämääsi, kun samaan aikaan he maksavat jo omaansa?

Kyllä sitä ennen vanhaan osattiin tehdä useampaa työtä tarvittaessa. Nyt kun on Kela ja korvausautomaattiin valitettavasti totuttu, niin tästä on kovin vaikea päästää irti ja itsenäistyä. Nykyisellä budjetilla ei vain rahat riitä tuon automaatin ylläpitoon.

Olen ollut TE- toimiston listoilla  noin 15 vuotta. Joka vuosi olen ollut työelämässä. Olen ilmoittanut että lähes mikä tahansa työ kelpaa. Mieluummin kevyempi työ saisi olla mutta kaikkea voi harkita. Noin 20 työtarjousta on heiltä tullut ja kaikkiin olen hakenut koska se on käytännössä pakko. Noihin minulle osoitettuihin paikkoihin en ole ikinä päässyt, en edes haastatteluihin. Töihin on pyydetty tai olen kysynyt ihan itse olisiko mitään, tutuista firmoista. Karu totuus on että kaikille ei vaan ole töitä. Kelan rahat on todella mitättömiä, tuskin kukaan niiden varassa haluaa elää.

Vierailija
132/221 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt kohta kaksikymmentä vuotta kahta työtä, kokoaikatyö ja osa-aikatyö.

Välillä rinnalla on ollut kolmas työ. Kohta jään eläkkeelle, joka tulee olemaan varsin hyvä. 

Ihmiset nirisee ja narisee aivan turhista asioista. Ei työnteko tapa. Vapaa-aika tosin on välillä ollut kortilla, mutta eläkkeellä saan nauttia työn hedelmistä ja vapaa-ajasta. Ja ehkä tehdä välillä keikkaa. Talvet voin makoilla etelässä.

"Ei työnteko tapa" Ja paskat. Tuntemani 60-75 vuotiaat raskaan työn raatajat jotka vielä työelämässä ovat jo niin rikki että ehtivätkö kauaa olla eläkkeellä kunnes viikate heilahtaa ja ne jotka tuntenut siirtyneet raatamaan yläkerran työmaalle alle jo jopa alle 65-vuotiaana. Ilmeisesti tässä on oikeistokapitalismin tavoite työnteolla nitistää kaikki ettei tarvitse eläkkeitä maksaa tai hoivakoteja ylläpitää.

Vierailija
133/221 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sit pitäs kuitenkin tehdä lapsiakin että on uusia orjia oikeistolle raatamaan. 

Eiköhän tämä mielenterveysperustaisten työkyvyttömyyseläkkeiden määrässä ala vähitellen näkyä... Tuleekohan se sitten halvemmaksi?

Työkyvyttömyyseläkkeet lopetetaan. 

Työkyvyttömyyseläkejärjestelmä onkin aika turha. Kallis ja aikaa vievä systeemi. Työllistää kyllä virkamiehiä ja lääkäreitä ynnä muita. Useampikin tuttu on hakeutunut ja lopulta päässyt työkyvyttömyyseläkkeelle, vuosien tutkimisien ja jauhamisen jälkeen. Totesin että paljon parempi pysyä vaan hissukseen ansiosidonnaisella vaivoineen ja tehdä pätkiä töitä jos jollekin kelpaa. Pysyy tulot kohtuullisina eikä tarvitse vääntää. Syksyllä käytiin terveysasiat perinpohjin lävitse. Sekä terveydenhoitaja että lääkäri totesivat että olen ikäisekseni hyvässä kunnossa. Sanoivat että monilla on paljon enemmän vaivoja... ok... Niin enkä yhtään ihmettele että syntyvyys on todella alhaalla nykyään.

Vierailija
134/221 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä kiinnosta ihmisten hyvinvointi. Ihmiset ovat heille hyödykkeitä. 

Pitää aina muistaa että poliitikko puhuu omasta viiteryhmästään eli kannattajakunnan näkökulmasta. Jos vaikkapa Orpo tai Purra puhuu ns. hyvinvointiyhteiskunnasta niin se tarkoittaa heidän, siis oikeistolaisten hyvinvoinnista. Eduista heille ja heidän kannattajilleen, muista ei oikein mitään väliä. Purra ei kyllä taida enää edes kehdata puhua hyvinvointiyhteiskunnasta kun pettivät äänestäjänsä tosi raskaasti. Tavallinen kansalainen on vain pelinappula ja tulonlähde poliitikoille ja hyvätuloisille, ei heitä muulla ole merkitystä.

Vierailija
135/221 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunne vihollisesi, kansalainen. Se on aina poliitikko, kuului tämä "vasemmistoon" tai "oikeistoon". 

Vierailija
136/221 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

siis ihmisellä on 1 elämä, käristkö sen hukkaamalla töihin joista jää ikuisesti 0e käteen ja nautitko ja nostat korvaukset, saa nukkua, ei rasitu, ei sairastu, loputon stressitön loma, teet aina mitä huvittaa...

....kummankohan ottas

Yli 40 vuotta raskaitakin töitä saa kyllä mielestäni riittää. Ja kyllä, nautin jokaisesta terveestä päivästä. Muuttaa ei kannata, opiskella uutta ammattiakaan ei kannata enää tässä iässä. Sen myönsi jo työkkärin tätikin. Annetaan nuoremmille työt, toivottavasti vaan löytävät edes jotain jonka palkalla tulee toimeen ilman tukiaisia.

Vierailija
137/221 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä julkisen puolen asiantuntijana olen työpäivän jälkeen ihan poikki tänäänkin.  Noin 15 min lounaan ehdin syödä päivän aikana ja siinä oli ainoa tauko. Olen tehnyt fyysistä työtä raksoilla ja kolmivuorotyötä laitoksessa vuosia. Nykyisessä työssä on virka-aika ja työ on puhumista, kirjoittamista ja ennen kaikkea ajattelemista ja päätöksentekoa. Sori Orpo, mutta tämän tiiviimpään työpäivään en pysty enkä jaksaisi toista työtä tehdä tämän päälle.

T: 20 vuotta työelämää takana

Vierailija
138/221 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sari sairaanhoitaja 2500 bruttopalkallaan luulee olevansa nettomaksaja ja äänestää kokkareita. Tässä lopputulos.

Sari sairaanhoitajalla on huomattavasti korkeampi palkka. Lähäreiden  palkat ovat tuota 2500 euron luokkaa. 

Vierailija
139/221 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeistoa on pakko äänestää. Oikeisto ei vihaa minua avoimesti sen takia että olen syntynyt miehenä niin kuin kaikki vihervasemmisto puolueet vihaavat. Miehelle vasemmiston äänestäminen on puhdasta itsetuhoisuutta

Olen mies enkä lainkaan koe että vihervasemmisto minua vihaisi. Sinun täytyy olla jotenkin täysin erityinen mies. 

Vierailija
140/221 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei se olisikaan vaikeaa, jos ei tanssittaisi rikkaimpien pillien tahtiin.

Mitä u

turha selittää sosialisteille verojärjestelmää, on kuin kantaisi vettä kaivoon. Ylipäätänsä ihmiset eivät muuta maailmankatsomustaan, mutta sukupolvet muuttavat. Kun nykyinen velaksieläminen oikeasti loppuu lainottajien ehtoihin, loppuu sosialistien sössötykset siihen paikkaan ja punavihreiden yhteenlaskettu kannatus on luokkaa 5 %

Olet turhan omahyväinen, ehket ole itse opiskellut riittävästi? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän