Petteri Orpo sanoi a-studiossa, että edes kokoaikatyön tekeminen ei riitä, vaan pitää tehdä vielä enemmän töitä
Ja tässä tulee esiin se kokoomuksen ajatus: työn orjien kuuluu raataa niin paljon kuin suinkin pystyvät, ilman muuta elämää. Ja palkkaa ei kuitenkaan juurikaan tarvi.
Milloin ihmiset heräävät näkemään, että oikeistolle ei mikään riitä? Sen lisäksi että ovat riistämässä tuet, ovat jatkuvasti ajamassa pienempiä palkkoja, sekä työaika ei ole ikinä riittävä. Tämä koskee siis pieni- ja keskituloisten. Yläluokalle pitää saada enemmän rahaa, ja vapaa-aika riittää.
Kommentit (221)
Vierailija567 kirjoitti:
Yritystukien suurin osa on ruoan ja lääkkeiden alempi alv-kanta sekä dieselin ja kevyen polttoöljyn valmisteveron alennus. Niistäkö leikataan?
Vai puhutko teollisuuden ja kasvihuoneiden sähköveron alennuksesta? Sitä nostamalla voimme unohtaa kotimaiset kasvikset ja teollisuuslaitokset siirtynevät muihin maihin.
Ei ole mikään pakko saada salaattia tammikuussa.
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt kohta kaksikymmentä vuotta kahta työtä, kokoaikatyö ja osa-aikatyö.
Välillä rinnalla on ollut kolmas työ. Kohta jään eläkkeelle, joka tulee olemaan varsin hyvä.
Ihmiset nirisee ja narisee aivan turhista asioista. Ei työnteko tapa. Vapaa-aika tosin on välillä ollut kortilla, mutta eläkkeellä saan nauttia työn hedelmistä ja vapaa-ajasta. Ja ehkä tehdä välillä keikkaa. Talvet voin makoilla etelässä.
Itse olen tehnyt työtä tai ollut yrittäjänä yli 40 vuotta. Ihan mukava olotila kun kukaan ei oikeasti ahdista työntekoon. Tein pehmeän laskun, otin lopputilin aikoinaan vakihommista ja aloin tehdä määräaikaisia keikkoja paremmilla palkoilla. Nyt olen työtön mutta senverran vaivainen ettei kukaan järkevä minua hommiin ota. En ole kylläkään ikinä kuullut että kukaan sanoisi haluavansa olla työtön. Mistään en kieltäydy, saattaa taas joku kysyäkin kesäksi keikalle.
Vierailija kirjoitti:
Töitä enemmän, vähemmän palkkaa ja oikeuksia. Kuollaan 40 työn ääreen kun ei ole mitään elämää enää. Vanhukset ja lapset pitää pian hoitaa itse eli joutuvat heitteille. Upea tulevaisuus!
Ei, vaan kauhea menneisyys. Unhappy days are here again!
Miettikää kuinka paljon Suomessa on pomon pomoja, jotka eivät tee tuottavaa työtä. Kunnissa, valtiolla ja tutkimuksia tekemässä. Siis tutkimuksia joilla ei mitään virkaa käytännössä. Politiikoista iso osa, ei ole ollut koskaan tuottavassa työssä. Entä kuinka paljon hyväosaisten sisäpiiri tienaa ties millä lisätuloja?
Me tavikset sitten saadaankin kuolla ensimmäiseen virukseen,mikä tänne löytää, ainakin jos ollaan yli 60v. Loppuelämä laitoksessa taas vastaa kidutusvankilaa. Nälässä, housussa se vähä mitä on saanut.
Toistan välillä tätä samaa idea, mutta politikkoina ei pitäisi olla lapsettomia ihmisiä.
Lapsettomat mutta parisuhteessa olevat ja sinkkupoliitikot eivät näe suurempaa osaa yhteiskunnasta koska heillä ei ole omia lapsia "pantteina" joihin heidän päätöksensä myös vaikuttaisivat suoraan tai epäsuorasti. Minkälainen on vanhempi joka haluaa lapselleen huonomman tulevaisuudeen? Se mikä on hyväksi lapsiperheille yhteiskunnassa on pitemmän päälle hyväksi myös vela-ihimisille, sinkuille sun muille.
Ja sanon tämän kolmikymppisenä ikisinkkumiehenä.
Vierailija kirjoitti:
Hallitusta ei kaada köyhimmät ja kipeimmät. Hallituksen kaataa lopulta ihan tavallinen veroja maksava keskiluokka, jonka mitta näyttää tulleen täyteen, kun lakkosumaa seuraa.
Eikä sekään. Nythän suuri osa Kokoomusta ja Persuja äänestävistä on pieni- ja keskituloisia, joiden etuja ei hallitus aja. Päinvastoin heidän verojaan nytkin vielä korotetaan lisää, iskeehän arvonlisäveron nosto juuri eniten niihin, jotka vähiten tienaavat eli se on progressiivinen vero. Toimii vaan eri suuntaan kuin progressiivinen tuloverotus, joka kiristyy kun tulot nousevat. Tämä hallitus toimii ihan Elinkenoelämän Keskusliiton, Etlan ym. suurpääoman ohjeitten mukaan.
Mutta niinhän sanotaan, että on hienoa olla kultapossukerhon jäsen, ihmiset haluavat samastua ylempään luokkaan mitä todellisuudessa olevat. Kokoomusta äänestää moni, joka ei tienaa puhtaana käteen edes viittä tuhatta euroa. Heidän etujaan ei Kokoomus tietenkään aja. Pitäähän rikkailla olla puolue, joka niin tekee ja mikä se olisi, jos ei Kokoomus? Tämä on suurelle osaa ihmisistä liian vaikeaa ymmärtää. Joten hallitusta ei kaada mikään.
Älä nyt herran jumala kutsu Orpoa oikeistolaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa about puoli miljoonaa ihmistä tekee töitä ilmaiseksi erilaisissa harjoitteluissa, työkokeiluissa yms. Nämä aikovat laittaa orjatyöpakon toimeentulotuen ehdoksi, mikä johtaisi toiseen puoleen miljoonaan ilmaistyötä tekevään. Yhteensä 1 miljoonaa ihmistä tekemässä ilmaista työtä......
"Et omista mitään, sinulla ei ole yksityisyyttä, olet onnellinen"
t. Klaus Schwab, WEF
P.S. Ja syöt ötököitä, minä tarjoan
Missä vinussa niitä duunipaikkoja oikein on?
Petterillä onkin erityisiä haasteita. Samoin muulla hallituksellamme ja puhemiehellä. Heilä ei tunnit riitä kaiken sen viinan juontiin, jota valtioneuvostolle on veronmaksajien piikkiin ostettu.
En kannata väkivaltaa, mutta Suomen vankiloissa on lämmintä, kolme ateriaa päivässä, mahdollisuus opiskella ja harrastaa liikuntaa. Vapaina hetkinä voi myös piirtää, maalata tai kirjoittaa ja varmaan jotain muita harrasteitakin sallitaan.
Vierailija kirjoitti:
Nyt ei sitten ehdi lisääntymään...pakko painaa pitkää päiväääää
Ain laulain työtäs tee 🎶
Jo raamatussa lukee, että ei uutta auringon alla.
Kansalaissodassa taisteltiin työläisille lyhyemmät työpäivät. Ja myöhemmin tuli vielä lauantait vapaaksi.
Nyt mennään takaisin vanhaan.
Petterin saa pian tehdä mun työt ja maksaa mun työttömyyskorvaukset jos tämä meno jatkuu.
Saapa nähdä kuinka kauan Petteri jaksaa? Kyllä jo naamassa näkyy että kaikki ei oo ihan fine! Sitä se tekee kun on EK / Häkämiehen juoksupoika ja tekee niiden paskaduunit! Toivottavasti tänään kuunteli tarkalla korvalla, kun Niinistö jo toistamiseen kehoitti tekemään yhteistyötä yli puoluerajojen talouden suhteen!
Vierailija kirjoitti:
Töitä pitää tehdä vaikka sillä 9 euron päivärahalla. Kaikille vaan karenssi ja 40% alennus tukiin jotka ei mene töihin.
Lisää raippaa, lisää raippaa.
t. WEF:n trolli klasun pili perseessään
Vierailija kirjoitti:
En kannata väkivaltaa, mutta Suomen vankiloissa on lämmintä, kolme ateriaa päivässä, mahdollisuus opiskella ja harrastaa liikuntaa. Vapaina hetkinä voi myös piirtää, maalata tai kirjoittaa ja varmaan jotain muita harrasteitakin sallitaan.
Jos olisi vielä pankkeja, joita voisi ryöstää, niin ....
Juuri nousi ansiosidonnainen ja ove yhteensä melkein 200e kuussa. Innolla odotan millaisen 9e paikan kaupunki minulle osoittaa. Mielelläni tekisin jotain, varsinkin kesäaikaan.