Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieheni on vaikea muuttaa elämäänsä lapsen takia. ov

Vierailija
12.01.2007 |

Meillä nyt puolitoistavuotias lapsi. Mies ei suostu myöntämään, että lapsi muuttaa elämää ja enää ei voi mennä niinkuin tykkää. Toki hoitaa lastamme paljon ja rakastaa häntä, mutta vaatii että hänellä on oltava kaksi vapaailtaa viikossa harrastuksille, muuten ei jaksa. Muutenkin ei tunnu ihan ymmärtävän millaista lapsiperheen elämä on. Ulkona käy pari kertaa kuussa (siis iltamenoilla)

Minä en halua olla lapsemme luota pois, joten en juuri harrasta. Pari-kolme kertaa kuussa käyn toki esim shoppailemassa tai kavereiden kanssa syömässä. Minua väsyttää välillä, koska joudun silloin tietysti hoitamaan lastamme kun mieheni on menoissaan. Olen sanonut hänelle tästä mutta ei mene jakeluun.

Onhan se tietysti hyväkin, että miehellä on omia harrastuksia. Hän ei kuitenkaan tajua että minun kanssani on ensin keskusteltava, jos hän haluaa vaikkapa mennä päiväksi vieraaseen kaupunkiin ystävää tapaamaan (hän palaa tänään juuri sellaiselta reissulta). Ei jotenkin ymmärrä että minulle voi olla raskasta hoitaa lapsi yksin koko päivän, siivota ym.

Haluaisin silti toisen lapsen, mutta silloin mieheni ei todellakaan voi mennä niin paljon kuin nyt. Mitä luulette, muuttuuko hän sitten. Olen hänelle sanonut että kahden lapsen hoito on sen verran rankempaa että hän ei voi enää niin paljon harrastaa, ja häne sanoo ymmåärtävänsä. En tiedä, yskoako vai eikö. Muuten suhteemme on onneksi hyvä.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoit että lähtee 10 aikoihin vasta töihin.. Lähtee vasta 10 aikoihin?? Eikä suinkaan tuo 9-10 aloittaa työt..

3-4 tuntia on liikaa.. provosoit itse saamaan negatiivisia vastauksia! Esitä seuraava narinasi paremmin..

Vierailija
22/25 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta se on aika paljon, jos mies on harrastuksissaan (siis matkat mukaanlukien) 7-8 tuntia viikossa. Jos tulee kotiin kahtena arki-iltana vasta kahdeksan jälkeen niin ei luult. näe lastaan ollenkaan tai vain ehkä n. tunnin ajan. Ja nainen siivoaa hoitaa kodin ja lapsen koko päivän.

Jos nainen vastaavasti menisi kahtena iltana viikossa, niin perheelle jäisi kolme iltaa viikossa viettää aikaa yhdessä.

Minusta ap on aiheesta huolissaan. Nykyinen järjestely on mahdollinen vain siksi että ap itse ei halua mennä niin usein mihinkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisänä bailaamiset pari kertaa kuussa. Ihan liikaa.

Vierailija
24/25 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meneminen menee teidän edellenne. Minusta jos tuollainen tunne suhteessa on jommalla kummalla niin kyllä se on keskustelun paikka ihan kunnolla, koksa epävarmuus kalvaa ja asia vaan kärjistyy jos sille ei tehdä jotain.

Ja olen samaa mieltä kanssasi siitä, että yhdessä oleminen tarkoittaa yhdessä olemista, sitä että kumpaani laitetaan etusijalle suhteessa ulkopuolisiin, eikä sitä että kaksi ihmistä elää rinnakkaista itsenäistä elämää. Tai siis hyvä suhde voi toki toteutua niin, että se näyttää kahden ihmisen itsenäiseltä elämältä, mutta pointti on siinä, että molemmat tietävät että se toinen on etusijalla. Kyse sitoutumisesta ja luottamuksesta enkä tarkoita pelkästään seksisuhdetta.

Olen myös samaa mieltä siinä, että jos homma on niin, että toinen haluaa pitää oikeutenaan sanella menemisensä ehdot niin sitä ei kompensoi se että sanoo toiselle että voithan sinäkin mennä jonain toisina päivinä. Se on vaan sitä rinnakkaista erillistä elämää.

Lopuksi sille joka epäili että kyseessä on joku helsinkiläinen joka on vienyt tasa-arvon liian pitkälle niin terveisiä vaan takaisin sinne lattiamopin varteen varmasti helsinkiläiseltä kriteerit täyttävältä, 20v ihanassa tasa-arvoisessa liitossa kukoistaneelta feministiltä.

Vierailija
25/25 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi sattui mies, joka karsii omaa elämää perheen takia.