Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En pysty palaamaan töihin

Vierailija
06.02.2024 |

Olen nyt ollut sairauslomalla masennuksen (työuupumus) takia muutaman viikon. Töihin pitäisi kohta palata. Saan ihan pelkokohtauksen kun mietin asiaa. En edes osaa määritellä mikä tunteen aiheuttaa. Onko joku muu ollut vastaavassa tilanteessa? Työterveydestä en suurtakaan apua saanut. 

Kommentit (141)

Vierailija
61/141 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan suomi ikävä ja masentava paikka asua.

Jo pelkät taloushuolet ja verojen korotukset ahdistaa. Sekä jäätävän ankea ilmasto.

Vierailija
62/141 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä irtisanoudu. Työterveydessä saat hoitoa. Julkinen puoli on tukossa. Tämä on ammattilaisen neuvo jonka sain kun itse sairastuin. Tiedän että jotkut työterveyslääkäritkin voivat puhua irtisanoutumisesta vaikka se ei ole oikein, sillä sairas ei ole kykenevä tekemään päätöksiä. Ei ketään neuvota irtisanoutumaan fyysisen sairauden vuoksikaan vaan se hoidetaan. Sairaslomalle voi joutua esimerkiksi selän vuoksi kuukausiksi tai sydänkohtauksen tai aivoinfarktin vuoksi.

Sairautta ei voi hoitaa jos syynä on työpaikka. 

Kyllä voi! Sairaus hoidetaan ensin. Työpaikkaa vaihdetaan vasta sitten kun siihen on kykenevä.

Mutta jos ilmapiiriltään sairas työpaikka nimenomaan pitää si

Saako silloin sairaslomaa? Minä en ole saanut sairaslomaa, vaikka olisin sanonut saavani työstressin takia paniikkikohtauksia ja kärsiväni nukahtamisvaikeuksista ja yöllisestä heräilystä. On sanottu vain, että seurataan tilannetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/141 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä irtisanoudu. Työterveydessä saat hoitoa. Julkinen puoli on tukossa. Tämä on ammattilaisen neuvo jonka sain kun itse sairastuin. Tiedän että jotkut työterveyslääkäritkin voivat puhua irtisanoutumisesta vaikka se ei ole oikein, sillä sairas ei ole kykenevä tekemään päätöksiä. Ei ketään neuvota irtisanoutumaan fyysisen sairauden vuoksikaan vaan se hoidetaan. Sairaslomalle voi joutua esimerkiksi selän vuoksi kuukausiksi tai sydänkohtauksen tai aivoinfarktin vuoksi.

Kyllä voi! Sairaus hoidetaan ensin. Työpaikkaa vaihdetaan vasta sitten kun siihen on kykenevä.

Parissa viikossa tulee kiire löytää se uusi työ, jos sairaslomaa myönnetään heikosti. Osa lääkäreistä edellyttää, että aina välillä käydään kokeilemassa miten työt sujuvat. Se voi pitää voinnin koko ajan huonona.

Vierailija
64/141 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan puheeksi työtehtävät kun palaan. Sekin vain tuntuu luuserimaiselta. Miksi en selviä haasteista? Uuden oppimisesta? Koko aikaisesta kehittymisestä? Ap

Vierailija
65/141 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan puheeksi työtehtävät kun palaan. Sekin vain tuntuu luuserimaiselta. Miksi en selviä haasteista? Uuden oppimisesta? Koko aikaisesta kehittymisestä? Ap

Sopimaton työpaikka. Jossain paikoissa vaatimustaso on aivan katossa. Voihan olla, että kollegasi voivat myös huonosti.

Vierailija
66/141 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä sitä mieti. Sinulta ehkä vaaditaan liikaa. Sano vain rehellisesti, että kaikkeen ei pysty. Että delegoikaa osa hommista muille tai palkatkaa lisäväkeä. 

Vierailija
67/141 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut yli vuoden työkyvytön. Vaati todella paljon että sairaslomaa aina jatkettiin, lopulta apu tuli vasta irtisanoutumisesta. Työterveys on työnantajalle puolueellinen, siitä johtuu että kunnon apua ei sieltä välttämättä saa. 

Vierailija
68/141 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kokeneeni vastaavaa pelkoahdistusreaktiota, kun mulla oli hullu narsisti esimiehenä.

Kaikki muut esimieheni ovat olleet mukavia järki-ihmisiä.

Vierailija
69/141 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on taas se ongelma, ettei uutta työtä välttämättä löydy, vaikka voimia olisi hakea.

Vierailija
70/141 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sopimaton työpaikka. Jossain paikoissa vaatimustaso on aivan katossa. Voihan olla, että kollegasi voivat myös huonosti.

Kyllä he voivat huonosti. Mä olen vain eka joka on antanut periksi ja hakenut sairauslomaa. 

Vierailija
71/141 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan kokeneeni vastaavaa pelkoahdistusreaktiota, kun mulla oli hullu narsisti esimiehenä.

Tällainen on esihenkilömme. 

Vierailija
72/141 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kituutin monta vuotta epäterveessä työyhteisössä, pitkät saikut,  työkokeilu, osa-aikatyö, kunnes irtisanouduin.

Vierailija
73/141 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut työterveyslääkäri patisti töihin. Sanoi että käyt työpaikalla vaikka vain kääntymässä ja tulet takaisin vastaanotolle, jos et pysty olemaan. Hyvä niin, koska miltei heti työpaikalle päästyäni ja työkavereita nähtyäni se ahdistus ja paniikki poistui. Jos olisin kuunnellut vain omaa ahdistustani, olisi kynnys noussut varmasti mahdottomaksi. 

Vierailija
74/141 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtakaa lääkäriä.

Vierailija
75/141 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko muuttunut noilta osin viime aikoina?

Vai oletko esim. väärällä alalla.

Ikä tosin voi toisilla heikentää noita, mutta myös traumat.

Vierailija
76/141 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä he voivat huonosti. Mä olen vain eka joka on antanut periksi ja hakenut sairauslomaa. 

Mä olin meillä eka...

Vierailija
77/141 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut tuolla vasta runsaat puoli vuotta. Heti alusta lähtien tuntui että en viihdy ja muita outouksia paikassa. 

Vierailija
78/141 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut tuolla vasta runsaat puoli vuotta. Heti alusta lähtien tuntui että en viihdy ja muita outouksia paikassa. 

Oletko valtiolla töissä? Siellä voi olla aikamoista menoa. Jos töiden kanssa on ongelmia, se on aina työntekijän vika vaikka opastus töihin olisi täysin olematonta.

Vierailija
79/141 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin et tunnista hullua narsistia. Sitten et usko, että asia voi olla totta. Lopulta asia iskee ja kovaa.

Vierailija
80/141 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä työ ap?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän