Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ohut, harveneva liehutukka vaihdevuosissa

Vierailija
06.02.2024 |

Onko kukaan keksinyt toimivaa apua ohenevaan vaihdevuositukkaan? Aika harvaksi alkaa mennä ja hirvittää! Toisekseen, käytättekö jopa peruukkeja kun alkaa pohjakumi paistaa? Minua tämä lähes masentaa.

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä iässä teillä muilla on hiukset alkaneet ohenemaan?

Itse odotan kauhulla sitä hetkeä ja toivon ettei tulisi koskaan.  Kaikki muut karvat on jo lähteneet eivätkä näytä enää takaisin kasvavan.

Vierailija
42/73 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leikkauta lyhyeksi. Hyvä lyhyt malli saa hiukset näyttämään tuuheammilta.

Lisäksi botox, push upit, peppufarkut ja muut nostimet, pakkelit ja kiristimet. Näin mikään sinussa ei ole enää omaa itseäsi. Kun riisut kaiken, niin herää ihmetys peilistä, että kuka helvetti tuo on?

-mies

Toisin kuin listaamasi asiat, hiukset ovat kuitenkin ihmisellä aidot ja omat. Vai oletko oikeasti sitä mieltä, että vain pitkät hiukset ovat aidot, lyhyeksi leikatut eivät ole?

Ei ne ole silloin kun ne ei ole oman tuntuiset. 

.eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkoi n. 43-vuotiaana hiukset irrota lähes tuppoina. Aina kun harjasin hiuksia, harja tuli täyteen niitä. Kun haroin jädellä hiuksia, se tuli täyteen niitä, vaikken vetänyt yhtään. Hiuksesi on aina olleet todella ohuet ja kun tuota vaihetta oli kestänyt reilut puoli vuotta, aloin olla todella masentunut ja epätoivoinen, mutta alistuin kohtalooni. Vaihdoin vain kampausta, niin etten enää vetänyt hiuksia tiukalle ponnarille tai nutturalle, vaan sidoin ne jotenkin löyhästi. 

Jostain syystä nyt pari vuotta myöhemmin hiukset on taas alkaneet kasvaa takaisin. En tiedä mistä johtuu. Mietin, että olisiko hiusten lähtö liittynyt sairastamaan aika rankkaan koronaan vai stressiin vai tuohon kampauksen tiukkuuteen.

Löysin lisäksi ihan marketista hiuksilleni todella hyvä tuotteen, jota käytän nykyään hoitoaineen sijasta. Se on Garnierin joku uusi, sellaisessa hassussa suippopääpullossa, niissä on muka jotain banaania, papaijaa tms. En ole edelleenkään tajunnut, mikä se tuote on, mutta koko ikäni olen sellaista kaivannut. Asun paikassa, jossa vesi on todella kovaa ja kuivattaa hiuksia ja saa ne tosi huonoon kuntoon. Tuota ainetta kun käytän, hiukseni ovat samanlaiset kun mökillä saunan jälkeen järvivedellä pestyinä. Yksikään lukuisista kokeilemistani hoitoaineista ei koskaan ole pystynyt samaan. En tiedä, voiko tällä olla myös hiustenkasvuun vaikutusta, tuskin. 

Vierailija
44/73 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain paikkakunnilla on hiuspohjakameroita, joilla näkee ne talipunkit yms. hiuspohjan ongelmat.

Minulla auttoi se Priorin. Kallista on, mutta niin on peruukitkin.

Vierailija
45/73 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi botox, push upit, peppufarkut ja muut nostimet, pakkelit ja kiristimet. Näin mikään sinussa ei ole enää omaa itseäsi. Kun riisut kaiken, niin herää ihmetys peilistä, että kuka helvetti tuo on?

-mies

Toisin kuin listaamasi asiat, hiukset ovat kuitenkin ihmisellä aidot ja omat. Vai oletko oikeasti sitä mieltä, että vain pitkät hiukset ovat aidot, lyhyeksi leikatut eivät ole?

Ei ne ole silloin kun ne ei ole oman tuntuiset. 

.eri

Mitä tarkoitat "oman tuntuiset"? Eihän tässä ole kyse peruukista.

Vierailija
46/73 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä iässä teillä muilla on hiukset alkaneet ohenemaan?

Itse odotan kauhulla sitä hetkeä ja toivon ettei tulisi koskaan.  Kaikki muut karvat on jo lähteneet eivätkä näytä enää takaisin kasvavan.

Sairastumisten myötä joskus kolmekymppisenä. 

Vierailija
47/73 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla alkoi n. 43-vuotiaana hiukset irrota lähes tuppoina. Aina kun harjasin hiuksia, harja tuli täyteen niitä. Kun haroin jädellä hiuksia, se tuli täyteen niitä, vaikken vetänyt yhtään. Hiuksesi on aina olleet todella ohuet ja kun tuota vaihetta oli kestänyt reilut puoli vuotta, aloin olla todella masentunut ja epätoivoinen, mutta alistuin kohtalooni. Vaihdoin vain kampausta, niin etten enää vetänyt hiuksia tiukalle ponnarille tai nutturalle, vaan sidoin ne jotenkin löyhästi. 

Jostain syystä nyt pari vuotta myöhemmin hiukset on taas alkaneet kasvaa takaisin. En tiedä mistä johtuu. Mietin, että olisiko hiusten lähtö liittynyt sairastamaan aika rankkaan koronaan vai stressiin vai tuohon kampauksen tiukkuuteen.

Löysin lisäksi ihan marketista hiuksilleni todella hyvä tuotteen, jota käytän nykyään hoitoaineen sijasta. Se on Garnierin joku uusi, sellaisessa hassussa suippopääpullossa, niissä on muka jotain banaania, papaijaa tm

Korona. Itselläni tippui kaksi kolmasosaa hiuksista koronan myötä. 

Vierailija
48/73 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-mies

Oho, olipa sinulta katkera purkaus, kun neuvoksi annettiin hiusten leikkaaminen. Mistä syy moiseen reaktioon?

No toi pointti, että joku restaurointi saa näyttämään joltain mitä ei ole. Tässä tapauksessa tuuheus, kun on ohut. Tissit geelifeikkiliiveillä kun ei ole tissejä. Muodokas perse kun ei ole. Meikattu naama, jota et tunnista meikittömänä samaksi ihmiseksi.

Vierailija
49/73 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Priorin ei auta enää siinä vaiheessa kun oheneminen on jo pitkällä. Minoxidiili ehkä, jos sitä käyttää lopun ikää 2 x pv:ssä. Hormonikorvaushoito -> syövän pelko. Kilpirauhasarvot ainakin pitää tarkistaa. Rosmariinivesi ehkä auttaa.

Vierailija
50/73 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-mies

Oho, olipa sinulta katkera purkaus, kun neuvoksi annettiin hiusten leikkaaminen. Mistä syy moiseen reaktioon?

No toi pointti, että joku restaurointi saa näyttämään joltain mitä ei ole. Tässä tapauksessa tuuheus, kun on ohut. Tissit geelifeikkiliiveillä kun ei ole tissejä. Muodokas perse kun ei ole. Meikattu naama, jota et tunnista meikittömänä samaksi ihmiseksi.

&nbsp

No jopas sinulla on kaipuu luonnollisuuteen. Ilmeisesti hiuksia ei saa letittää tai laittaa nutturalle, kun eihän hiukset normaalisti ole silleen. Hiusten värjäys tai vaalennus on nounou. Finnejä tai tummia silmänalusia ei saa peittää, kun se on feikkaamista. Saako edes käyttää rintaliivejä, jos rinnat alkaa riippua? Kengissä ei myöskään saa olla korkoa, sillä nehän saa ihmisen näyttämään omaa pituutta pitemmältä. Sinun kanssa olisi ihan hirveän raskasta olla tekemisissä.

Vierailija
51/73 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi 40 jälkeen harventua, samaan aikaan kun kuukautiskierto alkoi muuttua lyhyemmäksi, eli esivaihdevuosissa. Jossain vaiheessa sitten leikkasin vaan sen lyhyen "tätitukan", kun oli niin surullisen näköinen se ohut pidempi, ja tämä kyllä toimii. Saa papiljoteilla nostettua sillä tavalla ilmavaksi, ettei päänahkaa loista välistä kuten vähänkään pidemmillä hiuksilla (jopa polkkatukalla) käy. 

Vierailija
52/73 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löysin lisäksi ihan marketista hiuksilleni todella hyvä tuotteen, jota käytän nykyään hoitoaineen sijasta. Se on Garnierin joku uusi, sellaisessa hassussa suippopääpullossa, niissä on muka jotain banaania, papaijaa tm

Korona vei minulta puolet hiuksista. (Työkaverinkin letti oheni puoleen.) Ihan kauhea tilanne, koska olin juuri saanut ne kasvatettua huonon hiustenleikkuun jälkeen pitkiksi. 40+ iässä haluaisin vielä pitää kiinni volyymistä.

Oli pakko leikata napakka polkka. Kasvatuksessa auttoi Hairlustin Grow Perfect-sarja. Siinä on rosmariiniuutetta, joka ilmeisesti on oikeasti toimiva aine. Lisäsin raudan ja biotiinin saantia.

Sukuni naisilla on iän myötä tulevaa hiustenlähtöä joten luen tätä ketjua mielenkiinnolla. Minoxidiili taitaa olla ainoa toimiva aine. Ainakin jos lähipiiriä katson, Plantur ja hiusvitamiinit eivät auta yhtään. Korvaushoitoa eivät ole käyttäneet. Itse taidan ottaa sen riskin, kun aikani on.

Vierailija
53/73 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korona vei minulta puolet hiuksista. (Työkaverinkin letti oheni puoleen.) Ihan kauhea tilanne, koska olin juuri saanut ne kasvatettua huonon hiustenleikkuun jälkeen pitkiksi. 40+ iässä haluaisin vielä pitää kiinni volyymistä.

Oli pakko leikata napakka polkka. Kasvatuksessa auttoi Hairlustin Grow Perfect-sarja. Siinä on rosmariiniuutetta, joka ilmeisesti on oikeasti toimiva aine. Lisäsin raudan ja biotiinin saantia.

Sukuni naisilla on iän myötä tulevaa hiustenlähtöä joten luen tätä ketjua mielenkiinnolla. Minoxidiili taitaa olla ainoa toimiva aine. Ainakin jos lähipiiriä katson, Plantur ja hiusvitamiinit eivät auta yhtään. Korvaushoitoa eivät ole käyttäneet. Itse taidan ottaa sen riskin, kun aikani on.

Vierailija
54/73 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni jostain luin, että joka 2. suomalaisella on kaljugeeni eli kannattaa ajoissa ottaa kaikki keinot käyttöön.

Vierailija
55/73 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni auttoi Puhdas+ tuotteesta Biotiini+Kollageeni ja aluksi vahva Biotiini. Tuloksen näkee parin kuukauden käytön jälkeen.

Suosittelen. On monesti tarjouksessa esim. verkkoapteekeissa.

Vierailija
56/73 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluat tietyn tuotteen nimen, kun vaikuttavan aineen nimi kertoo jo kaiken mitä tarvitset? Miksi haluat käyttää Just Sitä Samaa merkkiä kuin minä, tuntematon Internetihminen? Samaa ainetta saa eri paikoista, eri kokoisia pakkauksia, erilaisia tarjouksia. Minä käytän Minoxidil Xiromed 50mg/ml mutta miksi sun pitäisi löytää just se sama? 

Oikeasti, vaikuttavan aineen kertominen on paljon hyödyllisempää, ja siten ystävällisempää,  kuin pelkän yhden tuotenimen mainitseminen. 

Vierailija
57/73 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki hyvä nainen hotmonikorvaushoito 

Auttaa myös äkäisyyteen ja masennukseen!

Vierailija
58/73 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feikkitukka, mahdottomaksi on mennyt.

Vierailija
59/73 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaa olla kurja vaiva, kun näin miehenäkin kauhistuttaisi ajatus hiusrajan noususta saatikka kaljuuntumisesta.

Vierailija
60/73 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varmuuden vuoksi myös tarkistaa rauta-arvot. Mulla on alkanut kasvaa uutta tukkaa (hitaasti kyllä), kun aloitin imeytyvän rautakuurin (normirauta ei imeytynyt kunnolla). Ikää 45.