Ohut, harveneva liehutukka vaihdevuosissa
Onko kukaan keksinyt toimivaa apua ohenevaan vaihdevuositukkaan? Aika harvaksi alkaa mennä ja hirvittää! Toisekseen, käytättekö jopa peruukkeja kun alkaa pohjakumi paistaa? Minua tämä lähes masentaa.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa varmuuden vuoksi myös tarkistaa rauta-arvot. Mulla on alkanut kasvaa uutta tukkaa (hitaasti kyllä), kun aloitin imeytyvän rautakuurin (normirauta ei imeytynyt kunnolla). Ikää 45.
Mitä on imeytyvä rauta?
Esivaihtareissa elämä on ollut jatkuvaa säätämistä, jotta pärjään oireiden kanssa työkykyisenä. Mussa taas kasvaa enemmän karvaa kuin koskaan, sekä päänahassa, ripsissä että missä sattuu kulmakarvoissa. Se on seurausta joko kilpparin lyömisestä vajikselta liikatoiminnalle, e-pillereistä, kuumista aalloista (joihin edelliset on kirjoitettu) tai rautavarastojen kohenemisesta kun pillereiden kanssa ei enää vuoda vähän väliä.
Naisen keino kaikkeen. Itsepetos kaikilla mahdollisilla kusettimilla, joita meikki ym. teollisuus syytää naistenlehdet pullollaan. Ja sinnehän ne rahat menee. Puhtaaseen kusetukseen.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa varmuuden vuoksi myös tarkistaa rauta-arvot. Mulla on alkanut kasvaa uutta tukkaa (hitaasti kyllä), kun aloitin imeytyvän rautakuurin (normirauta ei imeytynyt kunnolla). Ikää 45.
Ei välttämättä vaikuta mihinkään. Mulla ferritiini lähes nollissa ja matala hb, silti paksut hiukset.
Rosmaiiniöljystä on moent saaneet apua. Sellaisenaan ei saa käyttää, liian vahvaa. Sekoitetaan esimerkiksi kookosöljyyn, hoitoaineeseen yms. Netistä löytää googlettamalla ohjeita ja sellaisenaan käyttövalmiita tuotteita. Toiset vannoo itse keitellyn rosmariiniveden nimeen. Kumpikin vaatii säännöllistä useamman kuukauden käyttöä kunnes tulee näkyviä tuloksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leikkaa vaan se lyhyt harotukka ja lakalla niitä tupsuja sinne tänne. Näin se kampaaja kuitenkin neuvoo. Näyttää niiiiiiiin vahvalta.
Faktahan se on, että ohut/harva tukka näyttää vahvemmalta lyhyenä oikealla leikkauksella. Toki sitä pitää osata myös laittaa.
tämä ja kun kasvot alkaa ns. venymään alaspäin niin hyvä lyhyt leikkaus on vähän niinkuin kasvojenkohotus. Ihan julkkiksillakin esim. Helen Mirren näyttää paljon nuoreekkaammalta lyhyessä tukassa kuin pitkässä. Toki lyhyt tukka vaatii laittamista.
Olen nyt 53, hiukset ohentuneet muutaman viimeisen vuoden aikana ja kun eivät ole koskaan paksut olleetkaan, on tilanne nyt surullinen. Voin kertoa että te joilla on ennestään runsaasti tukkaa, ei kukaan huomaa hiustenlähtöä menopaussissa. Kun päälaki paistaa ohenemisen takia, on eri juttu. Hormonikorvaushoito ei tähän ole vaikuttanut muuta en ole käyttänyt, leikkaus on lyhyt polkka, ei voi oikein kerrostaa, hiusta ei ole tarpeeksi, ei myöskään tarpeeksi mihinkään pidennyksiin kaikki sinetit näkyisivät. Näillä mennäänm ei voi mitään, olen sentää terve ja hyväkuntoinen muuten.
47-vuotiaana alkoi hiuksia irrota tolkuton määrä. Tiedän kyllä, että vaihdevuodet voivat aiheuttaa hiusten ohenemista. Suuremmaksi syyksi paljastui kuitenkin kilpirauhasen vajaatoiminta. Hiukan on tilanne kohentunut Thyroxinin käytön myötä. Ohut on tukkani ollut aina, mutta ei nyt ihan tällainen hapsenkakkiainen.
Peruukit ovat kehittyneet valtavasti viimeisten vuosien aikana. Niissä on monissa ns. lace front, eli otsan kohdalla verkko, johon kuidut on solmittu, joten näyttävät hyvin aidolta, ikäänkuin hiukset kasvaisivat omasta päänahasta.
Katsokaa YouTubesta esim.
Denise Sheets
Crazywiglady
Tazs Wig Closet
Monia (ei kaikkia) heidän esittelemiään malleja saa ostettua ihan myös Suomesta. Peruukki voi maksaa 200-400 euroa (ja toki ylikin tai alle, jos alennusmyynti), mutta samoja summia menee monella naisella kampaajakäynteihin vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Hyi, onneksi olen Mies!
Et vissiin sitten kärsi varhaisesta kaljuuntumisesta jo 20 vuotiaasta lähtien kutne monet miehet :D Onneksi olkoon!
Minulla alkoi myös vaihdevuosien myötä lähteä hirveästi tukkaa, joka aamu tyyny oli täynnä hiuksia. Nyt hiukset ovat aivan ohuet , vain varjo entisestä. Ne ulottuvat vähän korvan alapuolelle. En voi leikkauttaa niitä aivan lyhyiksi koska olen niin maskuliinisen näköinen, minua luullaan mieheksi.
Kirjoitin varmaan tämän johonkin toiseen ketjuun, mutta minua on auttanut se, että aloin tupeerata hiuksiani. Hämäystähän se on, mutta hiukset ovat paljon paksumman näköiset.
Kun lopetin hormonikorvaushoidon niin hiuksia alkoi myös lähteä hirveästi. Otin lääkkeet uudelleen käyttöön ja heti alkoi kasvaa uutta tukkaa takaisin
Minkäs ikäisenä hiusten oheneminen alkaa?