HS: Edes eläkkeet eivät ole turvassa, kun hallitus etsii uusia miljardisäästöjä.
Ja kaikesta syytetään edellistä hallitusta joka paini maailmanlaajuisen pandemian kourissa ja päälle tuli sota. Sitä ennen on ollut oikeistohallituksia jotka ovat olleet velkaannuttamassa maata ja tehneet typeriä ratkaisuja kuten caruna/uniper.
On hieman kusetuksen makua.
HS: Edes eläkkeet eivät ole turvassa, kun hallitus etsii uusia miljardisäästöjä: https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010156865.html
Kommentit (313)
"VERONMAKSAJAIN Keskusliiton mukaan suurin prosentuaalinen ja euromääräinen veronkevennys on tulossa ensi vuonna 14000 euroa kuukaudessa eli 175000 euroa vuodessa tienaaville. Heidän verotuksensa kevenee ensi vuonna 2280 euroa." ei taida olla valtio, minne sitä rahaa yritetään enemmän saada
Vierailija kirjoitti:
Nuoremnan polven on hyvä muistaa, että tämän päivän eläkeläisten eläke ei ole karttunut ollenkaan alle 23 vuotiaana tehdystä työstä toisin kuin nyt karttuu. Jos Teillä on joku muu parempi keino turvata omat eläkepäivänne kuin eläkettä kartuttava työnteko, niin sitten vain ryhdytte tuumasta toimeen ja lakkaatte valittamasta ja karehtimasta muiden tekemisiä ja saamisia. Jos jotain pitäisi eläjejärjestelmässä muuttaa niin kiristäisin edelleen lesken eläkkeiden maksamista niin ettei niitä enää myönnettäisi kenellekään niissä tapauksissa, kun ei leskellä ole enää alaikäisiä lapsia elätettävänä.
Nykynuorille on ehkä uutinen, että jopa 13-vuotiaat joutuivat käymään kesälomalla työssä joskus 70-luvulla. Eikä siinäkysytty haluatko mennä vaan kotoa sanottiin, että ei saa laiskana maata kesälomalla. Perhe tarvitsi rahaa. Itse olin neljä kokonaista kesälomaa työssä 14-18 -vuotiaana. Yhtenä kesänä olin työssä kuukauden. Vain yhden kesän olin vapaana koko koululoman ajan.
Pientä eläkettä saavia on paljon laitoshoidossa. Heiltä menee miltei koko eläke hoitomaksuihin. Vain muutama kymppi pitää jäädä omiin menoihin. Jos näitä pieniä eläkkeitä leikataan niin sitä vähemmän pystyy ottamaan rahaa hoitopaikan maksamiseen. Mikähän taho siinä mahtaa hävitä.
Isoihin eläkkeisiin voi tehdä leikkauksia. Mutta mitä järkeä on jo nyt köyhyysrajalla tai allekin olevilta. Näitä on todella paljon, ihan koko ikänsä työssä käyneitä, mutta esimerkiksi eläke alkoi karttumaan vasta 23 v. Tai olivat pienipalkkaisissa töissä. Naisilla esimerkiksi toimistotyöt yms. olivat yleisiä, mutta palkka huomattavasti pienempi kuin vastaavaa työtä tekevillä miehillä. Jopa työtehtävät olivat vaativampia. Tiedän, koska olen naisena kokenut tämän vääristymän itse.
Nykyiseen tilanteeseen on syyllisyyttä 20+ vuoden ajalta joka hallituksessa. Tulevaisuus on tiedetty, siitä on varoitettu, mutta vuodesta toiseen on haaveiltu että talouskasvu ratkaisisi ongelmat. No, 20 vuoteen ei ole juurikaan ollut kasvua, mutta velanottoa kiihdyttäviin asioihin ei ole puututtu.
Nyt kun hallitus yrittää jotain 5% tarvittavasta kokonaisuudesta aletaan lakkoilemaan. Täällä ei ole vieläkään mitään ymmärrystä siitä miten syvällö suossa ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Nykyiseen tilanteeseen on syyllisyyttä 20+ vuoden ajalta joka hallituksessa. Tulevaisuus on tiedetty, siitä on varoitettu, mutta vuodesta toiseen on haaveiltu että talouskasvu ratkaisisi ongelmat. No, 20 vuoteen ei ole juurikaan ollut kasvua, mutta velanottoa kiihdyttäviin asioihin ei ole puututtu.
Nyt kun hallitus yrittää jotain 5% tarvittavasta kokonaisuudesta aletaan lakkoilemaan. Täällä ei ole vieläkään mitään ymmärrystä siitä miten syvällö suossa ollaan.
Uutta Nokiaa odotettu. Suomea on johdettu, kuin oltaisiin rikas maa, rikas kansa ja maailman ykkösiä kaikessa. Kukaan päättäjä ei ole uskaltanut katsoa rehellisesti peiliin.
Vierailija kirjoitti:
Carunan aikana oli toki mm SDP ja vihreät hallituksessa eli ei mikään oikeistohallitus.
Uniperin jättitappiot taisi tulla edellisen vasemmistohallituksen aikana.
Sipilän hallitus taisi olla hetkeen ainoa kun velkaa ei tullut reilusti.
Mutta jatkakaa vaan.
Niin Sipilä jätti ottamatta yhden velkaerän. Se jätettiin ihan tarkoiruksella Marinin otettavaksi. Marinin hallituksen velat totesi tarpeelliseksi myös oppositio. Uutinen tässä oli mikä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän oli valtion pyramidihuijaus. Onko ne eläkevakuutuksen ottanee sinisilmäiset päässeet vieläkään eroon niistä maksuista? Veroedut lähti kykllä heti kun niitä ihmisparkoja oli riittävästi.
Päässeet eroon maksuista? Minäkin ehdin sinne maksaa viisi vuotta. Maksut pystyi lopettamaan samana päivänä, kun verotuskäytäntö muuttui! Ei siinä ollut mitään pakkomaksua! Siellä ne on 20 vuotta olleet rahat rahastoissa. Voin vapaasti vaihtaa rahastoja, eikä tarvitse maksaa mitään veroja, koska voittoa ei realisoida. 10 vuoden päästä voin aloittaa nostamaan. Kaikki maksut pystyin aikoinaan vähentämään tuloverotuksesta!
Mites se eläke porkkana? Jolla ihmiset tuohon vedätettiin. Monelle sanottiin vielä etujen viemisen jälkeen että ei voi lopettaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On sairasta, että eläkkeet ovat pyhä lehmä ja eläkeläiset eivät osallistu. Ovat saaneet ainoana ryhmänä huimat indeksikorotukset tähän saakka. Eläkkeellä velat maksettu, eikä lapsia huollettavana.
Näinpä. Suurimmalla osalla eläkeläisistä velattomat asunnot, eikä huollettavia. Melko moni näistä ei käytä rahaa mihinkään, vaan kerryttää niitä pankkitilille.
Kuule kyllä on huollettavia. Nimittäin aikuinen lapsi, joka on pitkäaikaissairas ja jota avustan
ostamalla joskus ruokaa ja muuta. Hän ei sairauden takia kykene liikkumaan pitkiä
matkoja julkisilla. Hän ei pysty käymään kirppareilla tai ostamaan tarjouksista. Eikä
Kyllä, mutta päätöksiä ja linjauksia ei satoja tuhansia ihmisiä koskevissa asioissa voi tehdä marginaaliryhmien perusteella. On tietysti selvää, että jokaikistä yksilöllistä eläketilannetta ei sellaisessa pysty huomioimaan, vaan se on tehtävä suurimman joukon mukaan. Ääripäitä sitten pyritään tukemaan muulla tavoin esim. lisätuilla.
Vierailija kirjoitti:
Rahaa on,elpymispaketin 5 miljardin lahja lähinnä Italiaan ei tunnu missään,Terv.Sanna
Eduskunta siitä paketista päätti, jos ei tunne toimintatapoja lainsäädössä ei kannata tymyyttään tuoda esille, itse ainakin pidän suuni kiinni jos en jotain asiaa ymmärrä ja näytän viisaammalta kuin olenkaan.
Eduskunta päättää, hallituksen esityksestä. Hallitusta johtaa PM. Enemmistöhallitus tarkoittaa sitä, että eduskunnassa yli puolet kansaedustajista edustaa hallituspuolueita. Pitäisiköhän sinun itse hieman sivistää ensin itseäsi ennen kuin opetat muita
-sivusta
Minäkin muistutan tästä sivusta, että viime hallituskauden velasta 95% on silloisen opposition hyväksymää.
Halliytuksen papukaijojen agenda on hokea että sanna otti velkaa sanna otti velkaa sanna otti velkaa sanna otti velkaa sanna otti velkaa sanna otti velkaa sanna otti velkaa sanna otti velkaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahaa on,elpymispaketin 5 miljardin lahja lähinnä Italiaan ei tunnu missään,Terv.Sanna
Eduskunta siitä paketista päätti, jos ei tunne toimintatapoja lainsäädössä ei kannata tymyyttään tuoda esille, itse ainakin pidän suuni kiinni jos en jotain asiaa ymmärrä ja näytän viisaammalta kuin olenkaan.
Eduskunta päättää, hallituksen esityksestä. Hallitusta johtaa PM. Enemmistöhallitus tarkoittaa sitä, että eduskunnassa yli puolet kansaedustajista edustaa hallituspuolueita. Pitäisiköhän sinun itse hieman sivistää ensin itseäsi ennen kuin opetat muita
-sivusta
Minäkin muistutan tästä sivusta, että viime hallituskauden velasta 95% on silloisen opposition hyväksymää.
Halliytuksen papukaijojen agenda on hokea että sanna ot
Sanna muuten otti velkaa 50 miljardia, eli puolet siitä mitä kaikki edelliset hallitukset yhteensä ja sannafanien mielestä silloin oli vielä kuulemma ennätyksellinen nousukausi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuoremnan polven on hyvä muistaa, että tämän päivän eläkeläisten eläke ei ole karttunut ollenkaan alle 23 vuotiaana tehdystä työstä toisin kuin nyt karttuu. Jos Teillä on joku muu parempi keino turvata omat eläkepäivänne kuin eläkettä kartuttava työnteko, niin sitten vain ryhdytte tuumasta toimeen ja lakkaatte valittamasta ja karehtimasta muiden tekemisiä ja saamisia. Jos jotain pitäisi eläjejärjestelmässä muuttaa niin kiristäisin edelleen lesken eläkkeiden maksamista niin ettei niitä enää myönnettäisi kenellekään niissä tapauksissa, kun ei leskellä ole enää alaikäisiä lapsia elätettävänä.
Hyvä sieltä menneisyydestä on huudella kun asuntokin saatiin halvalla. Nykyään menee yli 20-vuotta jotta saa kodin maksettua.
Minulla ei ole ollut kosjkaan mahdollisuutta hankkia omistusasuntoa, asun vuokralla. En ole tähän astisen elämäni aikana saanut koskaan yhtään mitään tukia, mutta nyt eläkkeelle jäätyäni saan asumistukea 30 euroa ja jos tämä tuki on mielestänne kohtuuton etu, niin sitten se pitää ottaa minulta pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä sieltä menneisyydestä on huudella kun asuntokin saatiin halvalla. Nykyään menee yli 20-vuotta jotta saa kodin maksettua.
Ennen ei saanut 20 vuoden asuntolainoja. Laina-aika oli 8 tai 10 vuotta ja siihen laina piti saada hoidettua. Kyllä siinä sai tarkkaan katsoa mihin rahat riittää. Oli ihan selvää, että ravintolassa ei syödä ja vaatteita myöten kaikki tehdään itse.
SDP Jutta Urpilaisen Kreikan takuutukset, ei saatu mitään takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän oli valtion pyramidihuijaus. Onko ne eläkevakuutuksen ottanee sinisilmäiset päässeet vieläkään eroon niistä maksuista? Veroedut lähti kykllä heti kun niitä ihmisparkoja oli riittävästi.
Päässeet eroon maksuista? Minäkin ehdin sinne maksaa viisi vuotta. Maksut pystyi lopettamaan samana päivänä, kun verotuskäytäntö muuttui! Ei siinä ollut mitään pakkomaksua! Siellä ne on 20 vuotta olleet rahat rahastoissa. Voin vapaasti vaihtaa rahastoja, eikä tarvitse maksaa mitään veroja, koska voittoa ei realisoida. 10 vuoden päästä voin aloittaa nostamaan. Kaikki maksut pystyin aikoinaan vähentämään tuloverotuksesta!
Mites se eläke porkkana? Jolla ihmiset tuohon vedätettiin. Monelle sanottiin vielä etujen viemisen jälkeen että ei voi lopettaa.
No, se eläkeporkkana tottakai oli se, että vapaaehtoiseen eläkevakuutukseen säästetyt rahat pystyi vähentämään silloin aikoinaan tuloverotuksessa. Samalla sait kerättyä itsellesi potin eläkepäiville. Rahat rahastoissa minulla 30 vuotta yhteensä kasvamassa. Eli silloin aikoinaan valtio tuki. verotuksella sitä, että minä säästän vapaaehtoista eläkettä. Ja päälle jos kupsahdan, niin ne rahat menee perillisille, toisin kuin siinä pakollisessa eläkejärjestelmässä. Kun nostan sieltä rahaa sitten, niin nuo menee tuloverotuksen mukaan, eli vasta siinä vaiheessa maksetaan veroja. Eikä siis ollut mitään ongelmaa lopettaa tuonne maksaminen, kun ne muutti noiden verotuskohtelua ja uusi systeemi tuli, joka ei ollut enää kannattava. Minäkin pääasiallisesti laitoin tuonne aikoinaan rahaa ylimääräisinä sijoituksina, enkä edes kuukausimaksuilla.
Montako kymmentä euroa tulee tuottoa kulujen jälkeen "rahastoista" jos sinne laittaa 5 vuotta jostain naurettavasta palkasta jotakin,
Vierailija kirjoitti:
Purra tekee poliittista itsaria.
Niinhän te demareiden vasentuneetpaskat kuvittelette.
>Tosiasioiden ääneensanomiset poliittisia itsenirhauksia
<Kissat koiria jjjggfhtts
Faijalla oli säästöhenkivakuutus jossa minä olen edunsaajana. Siinäkin oli veroporkkana joka sitten poistettiin kuetn kaikki tuollaiset tavallisten köyhien veroedut poistetaan.
Ps. Myös osakesäästötilin "edut" tullaan poistamaan, vaikka sitä ei vielä tuulipukukansa tiedä.
Muutama kymppitonni siellä oli rahaa, olikohan 10 vuodessa kulujen jälkeen tullut muutama tonni lisää kun nehän oli tietysti rahastoissa myös.
Kun alkaa laskemaan nin ei siitä lopulta tienannut kuin se vakuutusyhtiö. Jos hän olisi nostanut ne seteleinä ja antanut minulle etukäteen niin kaikki verot ja kulut huomioonottaen olisiminulle jäänyt aika tarkalleen saman verran käteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Purra tekee poliittista itsaria.
Niinhän te demareiden vasentuneetpaskat kuvittelette.
>Tosiasioiden ääneensanomiset poliittisia itsenirhauksia
<Kissat koiria jjjggfhtts
Miksi persut palvovat puolueen johtoa kuin Purra olisi joku kuningatar, jonka jokaista 💩 pitää nuolla?
Terveisin Kokoomuksen äänestäjä.
Vastaan sille, jonka mielestä Purra oli tyhmä, kun ryhtyi valtiovarainministeriksi. Jonkun täytyy hoitaa sitä työtä. Aina. Muutenhan tämä maa pysähtyy kuin seinään. Ovatko kaikki ministerit siis tyhmiä, koska ovat suostuneet ottamaan vastaan ministerin salkun?