Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kaikenlainen nauttiminen syntiä uskovaisten mielestä

Vierailija
04.02.2024 |

Mitäpä jos vaikka sattuu nauttimaan hyvästä musiikista, elokuvista, ruuasta, tanssimisesta, oluella käymisestä ovatko ne kaikki syntiä, pitääkö uskovaisen elää itsensä kieltävää, hyvin kurinalaistaa ja suorituskeskeistä elämää jatkuvassa helvetin pelossa?

Kommentit (450)

Vierailija
161/450 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikkaat ihmiset voivat juhlia ja irstailla kuinka paljon haluavat, heill kun on rahaa ostaa lääkkeitä ja sitä kautta terveyttä ja tietävät että vielä kuolinvuoteella voi saada synnit anteeksi. Köyhä sen sijaan joutuu koko ajan pelkäämään, jos sattuu kuolemaan äkisti kun ei ole ollut varaa lääkkeisiin ja Jumala ei annakkaan syntejä anteeksi.

Kuka tietää milloin kuolee, ei kukaan! Ei ihminen voi tuudittautua siihen, että vanhana ehtii pyytään syntejä anteeksi. Jumala antaa synnit anteeksi kaikille, jotka tosissaan pyytävät, olkoon rikas tai köyhä. Uskoon tuleminen on elämän tärkein ratkaisu, silloin ei tarvi pelätä kuolemaa. Elämä jumalan kanssa on paljon huolettomampaa, kuin ilman jumalaa, olit sitten köyhä tai rikas. 

Vierailija
162/450 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopun aikoina kaikki kulkevat pienet laatikot käsissään. Onko uskovaisenkin "pakko" kulkea tämä laatikko käsissään. Voinko olla uskossa ilman tätä sosiaalista pakkoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/450 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tullut mieleen että uhkailu siitä millainen helvetti on, ei pitäisi paikkaansa 🤔 Sen tarkoitus on vaan saada moni sinne taivaaseen ja loput jää elämään tänne sitä elämää mitä nytkin.

Mitä tarkoitat? Tarkoitatko että Jeesus valehteli mitä sanoi helvetistä? Se on jokaisen oma asia, uskooko mitä Raamatussa sanotaan. Sitähän se käärmekin jo alussa kyseli, että onko nyt tosiaan noin? Ja ei suinkaan se sitä tarkoita. Mutta päättää itse mitä uskoo. Minä uskon mitä Raamatussa sanotaan. Jeesuskin viittasi kirjoituksiin eli vanhaan testamenttiin. Minä uskon Jeesusta. Ja enempää meille ei ole annettu kuin Raamattu.

Vierailija
164/450 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesittekö muuten, että Jeesus oli yhdessä Jumalan kanssa luomassa maailmaa, tähtiä ym. sekä kissoja. Kauankohan Jumalalta meni miettiä mihin kohtaan kissalle laitetaan silmät, korvat, viikset ja häntä?

Vierailija
165/450 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesittekö muuten, että Jeesus oli yhdessä Jumalan kanssa luomassa maailmaa, tähtiä ym. sekä kissoja. Kauankohan Jumalalta meni miettiä mihin kohtaan kissalle laitetaan silmät, korvat, viikset ja häntä?

Musta tuntuu että niillä oli pakko olla hauskaa kun ne keksi gekkoja ja muita hauskoja eläimiä.

Vierailija
166/450 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopun aikoina kaikki kulkevat pienet laatikot käsissään. Onko uskovaisenkin "pakko" kulkea tämä laatikko käsissään. Voinko olla uskossa ilman tätä sosiaalista pakkoa?

Ja onko kaikilla samankokoinen laatikko ettei tule syrjintää

Vierailija
167/450 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muuten ihan varmaa se, että kuolleet eivät tule kummittelemaan, ei siis peloittelumielessä, vaan hyvällä asialla.  Uskovaisten mielestä ne on aina demonit jotka tekeytyy kuolleiksi ihmisiksi. Minun mielestä Jumala päättää sen, saako kuollut ihminen esimerkiksi tulla hyvästelemään läheisensä. Näitä tapauksia on ollut niin paljon, mutta aina nimenomaan uskovat tuomitsevat ne. Miksi?

Vierailija
168/450 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tullut mieleen että uhkailu siitä millainen helvetti on, ei pitäisi paikkaansa 🤔 Sen tarkoitus on vaan saada moni sinne taivaaseen ja loput jää elämään tänne sitä elämää mitä nytkin.

Mitä tarkoitat? Tarkoitatko että Jeesus valehteli mitä sanoi helvetistä? Se on jokaisen oma asia, uskooko mitä Raamatussa sanotaan. Sitähän se käärmekin jo alussa kyseli, että onko nyt tosiaan noin? Ja ei suinkaan se sitä tarkoita. Mutta päättää itse mitä uskoo. Minä uskon mitä Raamatussa sanotaan. Jeesuskin viittasi kirjoituksiin eli vanhaan testamenttiin. Minä uskon Jeesusta. Ja enempää meille ei ole annettu kuin Raamattu.

Minulle käy kumpi vain, taivas tai helvetti. Uskon mutten elä uskon mukaan, jos tuomioni on elämäni vuoksi kadotus niin olkoon sitten niin. Tunnen syvää onnea nyt ja en pelkää mitään helvettiä 

Vierailija
169/450 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muuten ihan varmaa se, että kuolleet eivät tule kummittelemaan, ei siis peloittelumielessä, vaan hyvällä asialla.  Uskovaisten mielestä ne on aina demonit jotka tekeytyy kuolleiksi ihmisiksi. Minun mielestä Jumala päättää sen, saako kuollut ihminen esimerkiksi tulla hyvästelemään läheisensä. Näitä tapauksia on ollut niin paljon, mutta aina nimenomaan uskovat tuomitsevat ne. Miksi?

Luin täällä joskus jotain keskustelua ja siinä uskovaiset sanoivat että Raamatun mukaan kuolleet eivät käy enää täällä

Vierailija
170/450 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 2000-luvun alussa Itä-Suomessa oli pelikortitkin syntiä, olimme vain tavallinen tapauskovainen perhe. Myöskään riparille ei saanut tuoda pelikortteja. En vieläkään tajua mikä siinä oli se juttu. Nauraa ei saanut paljon, koska mies tulee räkänokastakin mutta ei turhan naurajasta. Ruokaa säännösteltiin välillä, ruuan oli parempi olla maassa kuin jumattoman (=meidän lasten) suussa. Olimme lastensuojelun asiakkaita onneksi, että vähän perään katsottiin.

Vierailija
171/450 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole olemassa Helvettiä. Syntiset vain kuolevat, siinä se. Miksi rakastava Jumala haluaisi lähettää ihmiset kitumaan paikkaan minne paholainenkaan ei mene. Voi sitten valita haluaako kuolla vai jatkaa elämää Taivaassa<3

Vierailija
172/450 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnin palkka on kuolema, ei helvetin lieskat ja kidutus. Täällä taas uskovaiset vauhdissa pelottelemassa. 

Vierailija
173/450 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni (uskovaisen) hautajaisissa kynttilän liekki alkoi lepattamaan, uskon että hän oli paikalla henkiolentona katsomassa omia hautajaisiaan Jumalan sallimana. Oli kaunis tilaisuus.

Vierailija
174/450 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raamatun perusteella, koska Raamatussa varoitetaan olemaan yhteydessä henkiin. Joo, Jumala päättää ja hallitsee. Mutta jos sinä saat ajatuksen että Jumala on nyt varmaan sitten päättänytkin tuoda mun mummovainaan hyväntahtoiselle vierailulle vaikka Raamattu varoittaakin olemasta yhteydessä henkiin, silloin luotat omiin sisäisiin tuntemuksiin. Luota ennemmin Raamattuun. Meidän syntisen lihan tuntemukset ja ajatukset ja päätelmät on eksytettävissä, ellemme ota Raamattua ohjeeksemme.

Vierailija
175/450 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos ei itse halua olla yhteydessä "henkiin" tai kuolleisiin ja ne tulevat silti. Mihin silloin pitää uskoa, Jumalaan vai saatanaan?

Vierailija
176/450 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos ei itse halua olla yhteydessä "henkiin" tai kuolleisiin ja ne tulevat silti. Mihin silloin pitää uskoa, Jumalaan vai saatanaan?

:D

Silloin pyydät Jumalalta apua että jättävät rauhaan 

Vierailija
177/450 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinä oot uskossa, niin Pyhä Henki on sinussa (ruumiisi on Pyhän Hengen temppeli) ja kun sinulla on Pyhä Henki, ei muut henget tule sinuun. Näin minä oon ymmärtänyt. Olen sen myös kerran saanut kokea. Silloin sanoin vaan että olen Jeesuksen oma, niin se lähti pois.

Vierailija
178/450 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taivaassahan ei muututa enkeleiksi, niitten kanssa ei mennä naimisiin eikä harrasteta sukupuolista kanssakäymistä. Enkelit ovat Jumalan käskyläisiä, paljon ihmistä korkeampia. Ihmisillä on kummallinen käsitys, että sitten kun päästään taivaaseen niin muututaan enkeleiksi, ei muututa. Taivaassa ollaan henkiolentoja ja jos olet kuollut 90-vuotiaana, muututkin 33-vuotiaaksi.

Vierailija
179/450 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taivaassahan ei muututa enkeleiksi, niitten kanssa ei mennä naimisiin eikä harrasteta sukupuolista kanssakäymistä. Enkelit ovat Jumalan käskyläisiä, paljon ihmistä korkeampia. Ihmisillä on kummallinen käsitys, että sitten kun päästään taivaaseen niin muututaan enkeleiksi, ei muututa. Taivaassa ollaan henkiolentoja ja jos olet kuollut 90-vuotiaana, muututkin 33-vuotiaaksi.

Onko toisinpäin sitten sama, jos kuolee 5 vuotiaana niin on taivaassa 33 vuotias 

Vierailija
180/450 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täällä jotkut uskovaiset ovat ihan huumorintajuista porukkaa, mutta paljon on liian tosikkomaista. Eipä silti, kaikki ovat varmasti hyvää tarkoittavia.