Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kaikenlainen nauttiminen syntiä uskovaisten mielestä

Vierailija
04.02.2024 |

Mitäpä jos vaikka sattuu nauttimaan hyvästä musiikista, elokuvista, ruuasta, tanssimisesta, oluella käymisestä ovatko ne kaikki syntiä, pitääkö uskovaisen elää itsensä kieltävää, hyvin kurinalaistaa ja suorituskeskeistä elämää jatkuvassa helvetin pelossa?

Kommentit (450)

Vierailija
141/450 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset aina puhuvat kun joku ihminen kuolee, että se nyt meni sinne taivaaseen. Raamatun mukaan mitään taivasta ja helvettiä ei ole olemassakaan vielä, ennen kuin viimeinen tuomio on käyty. Varsinkin jos joku julkkis kuolee, niin aina on lehdissä isot otsikot että pääsi nyt sinne taivaaseen ja muuttui enkeliksi lapsilleen ja lapsenlapsilleen, sellainenhan ei ole mitenkään mahdollista.

Henkilökohtaisesti kun puhun Taivaasta, tarkoitan tuonpuoleista elämää. Että sielu jatkaa elämäänsä tuolla jossain. En tiedä millainen "paikka" se on, mutta tiedän että siellä on rauha. 

Vierailija
142/450 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kiellettyä nauttia ja iloita ainakaan kristinuskossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/450 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyykö sitä uskovaisena olemaan jos ei aina huvita lukea raamattua eikä rukoilla, rankaiseeko Jumala siitä kovinkin?

Vierailija
144/450 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystyykö sitä uskovaisena olemaan jos ei aina huvita lukea raamattua eikä rukoilla, rankaiseeko Jumala siitä kovinkin?

Ei Jumala rankaise. Minä olen ottanut sellaisen ohjenuoran, että luen Raamattua läpi alusta loppuun todella hitaasti. Vain silloin kun aika tuntuu oikealta. Sitä kautta minulla on myös aikaa pohtia aina luettuani. Ja joskus teen yllättäviä havaintoja. 

Vierailija
145/450 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin. Ilo on suurimpia asioita, joiden kautta voimme päästä lähelle Korkeinta Jumalaa. Iloa voi saada nautinnollisista asioista. Mutta se, että olet uskossa, tarkoittaa että elät enemmän Hengen johdattamana kuin ruumiisi johdattamana. Jos jahtaa liikaa maallisia asioita, ei Pyhälle Hengelle ole tilaa ja kadotat siihen yhteyden. 

Vierailija
146/450 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämäni on ollut yhtä kärsimystä. Syy miksi en lähde täältä oman käden kautta on se että pidän sitä tekoa syntinä. Lähellä on ollut. Luotan siihen kun tämä maallinen elämä loppuu niin alkaa uusi elämä Taivaassa missä ei ole kipua eikä kärsimystä, tuska loppuu. Joskus vaan tuntuu siltä ettei jaksa odottaa kun täällä maan päällä on niin raskasta. Silloin rukoilen ja pyydän voimia jaksaa.

Ehkä Hän on armollinen ja antaa minun jäädä auton alle lopullisesti joku päivä ettei tarvitsisi vielä jaksaa 40 vuotta ainakin. Tätä en pyydä mutta sisimmässään hieman toivon.

Joo, tämä kosketti. Oon niin monen kohdalla saanut nähdä että elämä voi olla todella kärsimystä. Itsekin osani saanut tätä taakkaa. Lohdullista on se, että tämä elämä on loppujen lopuksi aika lyhyt aikapätkä ja ikuisuudessa on sitten se varsinainen elämä. Josk

"Sinun pitää voittaa viettelys unohtaa huono-osaiset" Jos olet syntynyt kauniiksi, rikkaaksi, hyväosaiseksi? Siis mitä ihmettä tuo sitten käytännössä tarkoittaa ja toivottavasti joku ei katso oikeudekseen tuijottaa kenenkään suhtautumista huono-osaisiin sen tarkemmin kun muidenkaan tai jopa langettaa rangaistuksia, jos ei ole tarperksi hyvää suhtautumista jonkun omien arvioiden mukaan.

Vierailija
147/450 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko te uskovaiset ihan varmoja, että Jumala ei ole mikään sadistinen vanha pitkäpartainen ukko joka istuu tuolla pilven päällä kyyläämässä ihmisiä ja kyttäämässä, että tekis nyt joku jonkun virheen että pääsis kostamaan, vaan on rakkautta täynnä ja haluaa kaikille hyvää?

Minä olen uskovainen ja olen varma, että Maapallo/tämä ulottuvuus jossa elämme, on Helvetti. Miksi muuten Jumala olisi karkottanut Saatanan tänne meitä vastaan juonimaan? 

Ja tässä mielenkiintoinen ajatus. En sinänsä usko uudelleensyntymään, mutta mitä jos helvetintuomio on yhtä kuin tuomio syntyä tänne uudestaan? Ja ne, jotka ovat kääntyneet Jeesukseen puoleen, saavat armahduksen ja katkaisevat tämän maanpäällisen helvetin syklin omalta osaltaan. 

Näin ateistina ei haittaisi yhtään jos syntyisi uudestaan tähän maailmaan koska nykyinen elämä ollut aivan ihanaa. Mutta tarkoittaisiko se sitten sitä että seuraava elämäni täällä maapallolla olisi loputonta tuskaa eli en syntyisi samaksi ihmiseksi ja samanlaiseen elämään? Eli kaikki syntiset jäävät elämään tänne uudestaan ja jokaikinen elää kärsien?

Vierailija
148/450 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei elämästä nauttiminen ole syntiä. Tietyt asiat suojelee meitä, jos jokainen harrastaisi seksiä vain puolisonsa kanssa, ei olisi sukupuolitauteja, eikä pettämistä. Mutta ei jumala kiellä meitä harrastamasta molempia tyydyttävää seksiä avioliitossa. jumalahan sen seksin on keksinyt. Samoin ruoka ja juoma tai musiikki, taide, ei niitäkään raamattu kiellä. Edes alkoholin käyttöä ei ole kielletty raamatussa, se on suomalaisten keksintö, raamatussa sanotaan että älkää juopuko viinistä, eivätkä juomarit peri taivasten valtakuntaa. Eli kohtuus on se juttu. Itse tosin en kehota ketään käyttämään alkoholia, en sitä juurikaan itsekään käytä. Jumala haluaa meidän iloitsevan meidän elämästä. Uskossa olossa tärkeintä on se, että meillä on henkilökohtainen suhde jeesukseen ja, että haluamme elää noudattaen raamatun sanaa. Suurin käsky on rakastaa herraa jumalaa koko mielestä, sydämestä ja sielusta ja toinen suurin käsky on rakastaa lähimmäistä niinkuin itseään. RAKKAUS on siis uskossa se tärkein asia. 

Vierailija
149/450 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystyy. Raamatun lukeminen on vaikeaa. Meidän syntisessä luonnossa on joku vastaan Raamatun lukemista. Mutta tosiaan, uskonelämä pysyy hengissä paremmin kun lukee. Tuleuskoon. fi sivuilla on ääniraamattu Raamattu Kansalle -käännös joka on hyvä käännös, sitä voi kuunnella jos se on helpompaa kuin lukeminen.

Mä luen tällä hetkellä joka päivä kun häiritsee kun en tiedä olenko koko Raamattua lukenut. Aina vaan sieltä täältä lukenut kun jaksanut itseään ottaa niskasta kiinni asian kanssa. Häiritsee kun muistissa on yksi kohta mistä en tiedä että onko sitä Raamatussa. Ehkä olen lukenut sen apokryfikirjoista joskus tai sitten vaan nähnyt unta.

Vierailija
150/450 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kuvitella että jos tämä maapallo on se mihin syntiset uudestaan syntyvät niin jokaisella on esimerkiksi kipuja. Mehän tuhoamme maapalloa koko ajan. Jossain vaiheessa tämä on varmaan niin asumiskelvoton että jo pelkkä hengittäminen sairastuttaa ellei tapa. Tämmöiseen maapalloon varmaan ne tuomitut laitetaan asumaan. Eli jatkuva tukehtumisen tunne, kivut ja säryt. Ehkä jatkuva kuumuus, vedet kuivuu. Eläimiä ei tietenkään enää ole, ne on pelastettu.

Ja tämä taival on lopullinen eikä auta enää mikään rukoilu kun hampaat tippuu suusta ja iho repeilee auringon ja kuumuuden takia 

Vierailija
151/450 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämäni on ollut yhtä kärsimystä. Syy miksi en lähde täältä oman käden kautta on se että pidän sitä tekoa syntinä. Lähellä on ollut. Luotan siihen kun tämä maallinen elämä loppuu niin alkaa uusi elämä Taivaassa missä ei ole kipua eikä kärsimystä, tuska loppuu. Joskus vaan tuntuu siltä ettei jaksa odottaa kun täällä maan päällä on niin raskasta. Silloin rukoilen ja pyydän voimia jaksaa.

Ehkä Hän on armollinen ja antaa minun jäädä auton alle lopullisesti joku päivä ettei tarvitsisi vielä jaksaa 40 vuotta ainakin. Tätä en pyydä mutta sisimmässään hieman toivon.

Joo, tämä kosketti. Oon niin monen kohdalla saanut nähdä että elämä voi olla todella kärsimystä. Itsekin osani saanut tätä taakkaa. Lohdullista on se, että tämä elämä on loppujen lopuksi aika lyhyt aikapätkä ja

Taisin kirjoittaa vähän sekavasti. Ei kenenkään ihmisen pidä tietenkään tuijottaa miten kanssakulkijat suhtautuu toisiin. Jeesus kyllä tuijottaa. "Mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle" Mt 25:40

Vierailija
152/450 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt muutaman uskoon juopon ja narkkarin jotka "uskonkiimassaan" ovat heti alkaneet tuomitsemaan muita ihmisiä ja kehumaan itteään kuinka hienoa on olla uskossa. Vähän ajan päästä ovat retkahtaneet entisiin synteihinsä.

Vierailija
153/450 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt muutaman uskoon juopon ja narkkarin jotka "uskonkiimassaan" ovat heti alkaneet tuomitsemaan muita ihmisiä ja kehumaan itteään kuinka hienoa on olla uskossa. Vähän ajan päästä ovat retkahtaneet entisiin synteihinsä.

Kun ihminen tulee uskoon, hän on silti vain vajavainen ihminen, ei jumala. Monesti syvältä uskoontulleen elämä saattaa olla tuollaista aluksi, myös pitkään uskossa olleet voivat hairahtua tekemään asioita jotka eivät ole hyviä/ oikein. Sielunvihollinen kulkee meidän ympärille, odottaen kenet saisi niellä sanotaan raamatussa. Eli meillä on edelleen meidän heikkoudet mihin me tarvitaan jumalan voimaa ettei langettais niihin. Ei uskovainen ole mikään yli-ihminen. Jeesus näkee kuitenkin meidän sydämen. 

Vierailija
154/450 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko te uskovaiset ihan varmoja, että Jumala ei ole mikään sadistinen vanha pitkäpartainen ukko joka istuu tuolla pilven päällä kyyläämässä ihmisiä ja kyttäämässä, että tekis nyt joku jonkun virheen että pääsis kostamaan, vaan on rakkautta täynnä ja haluaa kaikille hyvää?

Minä olen uskovainen ja olen varma, että Maapallo/tämä ulottuvuus jossa elämme, on Helvetti. Miksi muuten Jumala olisi karkottanut Saatanan tänne meitä vastaan juonimaan? 

Ja tässä mielenkiintoinen ajatus. En sinänsä usko uudelleensyntymään, mutta mitä jos helvetintuomio on yhtä kuin tuomio syntyä tänne uudestaan? Ja ne, jotka ovat kääntyneet Jeesukseen puoleen, saavat armahduksen ja katkaisevat tämän maanpäällisen helvetin syklin omalta osaltaan. 

No niin varmasti olisi ihanaa, kaikki uskosta osattomat jäisivät tänne ajelemaan lamborghineilla luksushuvilalta toiselle shamppanjaa kilistellen. Raamattu kuitenkin kertoo ihan toisenlaisen kuvan helvetistä. Jeesus muuten puhui siitä aika paljon.

Siellä on jano, siellä haisee, käryää, on kurjaa. Ei pidä huolta Jumala ja kasvata sulle appelsiineja siellä. Madoista jos tykkäät niin hyvä, sillä niistä ei ole pulaa kun ne ei kuole. Edes paholainen ei halua sinne. Eikä se välitä sustakaan yhtään vaikka kuinka yrittää viekotella sua sinne.

Vierailija
155/450 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tässä mielenkiintoinen ajatus. En sinänsä usko uudelleensyntymään, mutta mitä jos helvetintuomio on yhtä kuin tuomio syntyä tänne uudestaan? Ja ne, jotka ovat kääntyneet Jeesukseen puoleen, saavat armahduksen ja katkaisevat tämän maanpä

Mitä väliä jostain appelsiineista, ei ikuisessa elämässä tarvitse juoda tai syödä elääkseen 

Vierailija
156/450 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei rankaise. Kristityllä on vain tietty luontainen pyrkimys ravita uskoaan ja itseään pakottamalla se ei mene oikeaan suuntaan. Suomalainen hengellisyys on lähtökohtisesti sallivaa ja jättää vapauden itse päättää omat tapansa toteuttaa vakaumustaan. Voihan se olla vaikka vapaaehtoistyö. Raamattua ei kannusteta lukemaan ulkoisista syistä vaan sisäisistä: sitä voi lukea hyvin vähän kerrallaan kunhan on säännöllinen tapa. Ja miettii lukemaansa, keskittyy.

Vierailija
157/450 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tullut mieleen että uhkailu siitä millainen helvetti on, ei pitäisi paikkaansa 🤔 Sen tarkoitus on vaan saada moni sinne taivaaseen ja loput jää elämään tänne sitä elämää mitä nytkin.

Vierailija
158/450 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaat ihmiset voivat juhlia ja irstailla kuinka paljon haluavat, heill kun on rahaa ostaa lääkkeitä ja sitä kautta terveyttä ja tietävät että vielä kuolinvuoteella voi saada synnit anteeksi. Köyhä sen sijaan joutuu koko ajan pelkäämään, jos sattuu kuolemaan äkisti kun ei ole ollut varaa lääkkeisiin ja Jumala ei annakkaan syntejä anteeksi.

Vierailija
159/450 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, tämä kosketti. Oon niin monen kohdalla saanut nähdä että elämä voi olla todella kärsimystä. Itsekin osani saanut tätä taakkaa. Lohdullista on se, että tämä e

Usein tuo Raamatun kohdan näkee lapsiin tai eläimiin kohdistuneen pahoinpitelyn yhteydessä muistutuksena. Siis puolustuskyvyttömyyden, voi olla toki joku muukin avuton jota satutetaan julmasti.

Vierailija
160/450 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikkaat ihmiset voivat juhlia ja irstailla kuinka paljon haluavat, heill kun on rahaa ostaa lääkkeitä ja sitä kautta terveyttä ja tietävät että vielä kuolinvuoteella voi saada synnit anteeksi. Köyhä sen sijaan joutuu koko ajan pelkäämään, jos sattuu kuolemaan äkisti kun ei ole ollut varaa lääkkeisiin ja Jumala ei annakkaan syntejä anteeksi.

Antaa kyllä jos rukoilet ja kadut vilpittömästi huonoa elämääsi ja häpeät alhaista puoltasi, joka on jokaikisessä meistä. Toiset vain eivät tunne siitä minkäänlaista kipua eivätkä pyri kehittämään hyveitä itsessään, mihin koko kristinuskon idea perustuu. Hyvään ihmisyyteen, joka ei perustu esittämiseen eikä teeskentelyyn. Ja pahat tekevät aina kaikkensa polkeakseen hyvyyden mutaan, niin on aina ollut ja aina oleva. Hyvyys raivostuttaa läpeensä pahoja koska eivät itse kykene siihen.