Onko kaikenlainen nauttiminen syntiä uskovaisten mielestä
Mitäpä jos vaikka sattuu nauttimaan hyvästä musiikista, elokuvista, ruuasta, tanssimisesta, oluella käymisestä ovatko ne kaikki syntiä, pitääkö uskovaisen elää itsensä kieltävää, hyvin kurinalaistaa ja suorituskeskeistä elämää jatkuvassa helvetin pelossa?
Kommentit (450)
Vierailija kirjoitti:
Täällä pohditaan sitä, että Jumalan tulee olla etusijalla myös ennen puolisoa ja lapsia. Jumala on looginen, eikä käske tekemään läheisiään vastaan mitään typerää.
Vähän sama kuin toisinaan pohditaan voiko Jumala luoda niin ison kiven, jota Hän ei pysyisi nostamaan. Ei Jumala tuhlaa energiaansa sellaiseen. Jos Hän olisi maanpäällä Jeesuksen hahmossa, niin Jeesuksen fyysinen voima rajoittuu fysiikan lakien mukaisesti tyypillisen miehen voimiin ja voimme sanoa että ei jaksa nostaa. Mutta kun Hän onkin Jumala, niin Jumalahan nyt voi mitä tahansa ja voi vierittää kiven vain sanomalla "väistyhän nyt siitä" ja kivi väistyy.
"Täällä pohditaan sitä, että Jumalan tulee olla etusijalla myös ennen puolisoa ja lapsia. Jumala on looginen, eikä käske tekemään läheisiään vastaan mitään typerää. "
Kyllähän Jumala tuppaa koettelemaan ihmistä usein, saattaa laittaa tekemään tekoja joissa punnitaan onko hänelle uskollinen
Naiset näitä yleensä kyselee. Minä olen juuri se aivokirurgi, joka omistaa myös viinakaupan.
Vierailija kirjoitti:
Täällä pohditaan sitä, että Jumalan tulee olla etusijalla myös ennen puolisoa ja lapsia. Jumala on looginen, eikä käske tekemään läheisiään vastaan mitään typerää.
Vähän sama kuin toisinaan pohditaan voiko Jumala luoda niin ison kiven, jota Hän ei pysyisi nostamaan. Ei Jumala tuhlaa energiaansa sellaiseen. Jos Hän olisi maanpäällä Jeesuksen hahmossa, niin Jeesuksen fyysinen voima rajoittuu fysiikan lakien mukaisesti tyypillisen miehen voimiin ja voimme sanoa että ei jaksa nostaa. Mutta kun Hän onkin Jumala, niin Jumalahan nyt voi mitä tahansa ja voi vierittää kiven vain sanomalla "väistyhän nyt siitä" ja kivi väistyy.
Tottakai Jumala ei pyydä uskovaista tekemään ihmisille pahaa, se on siinä tapauksessa Saa tana demoneideen joka on asialla.
Uudestusyntynyt Rakastaa Jumalaa yli kaiken, se tulee luonnollisesti. Jeesus opetti että ihminen täytyy uudestisyntyä Pyhästä Hengestä että pelastuu. Jeesus opetti ( käski) myös meitä Rakastamaan Jumalaa enemmän kun mitään muuta.
Eikö se joku heppu Raamatussa meinannut listiä oman poikansa samaan tapaan kuin karitsan, kun niin oli tehtävä. Vai muistanko väärin
Vierailija kirjoitti:
Eikö se joku heppu Raamatussa meinannut listiä oman poikansa samaan tapaan kuin karitsan, kun niin oli tehtävä. Vai muistanko väärin
Kyllä, ja jos olisi kieltäytynyt niin olisi joutunut helvettiin
Vierailija kirjoitti:
Minä en halunnut sen jälkeen taivaaseen kun tajusin että jos pitää eläimistä enemmän kuin ihmisistä on se anteeksiantamaton synti. Eläimet tuovat niin suurta iloa koska elämäni on ollut vaikeaa ihmisten vuoksi. Ehkä paholainen sitten vietteli minut eläimillä tähän maailmaan. Olen hyväksynyt kohtaloni, jotenkin ei haittaa vaikka sen vuoksi joudun helvettiin.
Henkivallat sinulle syöttävät tuollaisia ajatuksia, että et pääsisi taivaaseen, koska pidät eläimistä enemmän kuin ihmisistä! Kyllä Jumala ymmärtää ihmisten kivut ja tuskat, myös henkiset. Jos ihmiset ovat aiheuttaneet sinulle surua, ja eläimet antavat lohdutusta, se on ihan ok, että et jaksa olla ihnisten seurassa. Introvertit ja "erakotkin" ovat Jumalan lapsia.
Riittää, että uskot. Lue Raamattua, rukoile, pyydä Jeesusta elämääsi. Älä murehdi.
Sitä vaan jään ihmettelemään, että miksi ihmiset kiinnittävät huomion niin epäoleellisiin asioihin kuin esimerkiksi tupakanpolttoon tai punaviinihuikkaan jos kerran ihmisellä on niinkin suuri lahja kuin sairaiden parantaminen. Kateusko on kyseessä vai mikä? Kumpi se nyt onkaan parempi, se että ihminen paranee sairaudestaan vaikka rukoilija polttaakin tupakkaa ja otta huikat silloin tällöin vai jää parantumatta?
Vierailija kirjoitti:
1. Moos 22: 1-19 Iisakin uhraaminen oli samalla testi ja esikuva siitä että Jumala antaa oman poikansa uhriksi. Taisi tapahtua jopa samalla paikalla. Enkeli pysäytti ja sitten ne otti oinaan uhriksi joka oli tarttunut orjantappurapensaaseen. Oinas on kuva Kristuksesta ja tosiaan Jeesuksellehan laitettiin orjantappuraseppele päähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en halunnut sen jälkeen taivaaseen kun tajusin että jos pitää eläimistä enemmän kuin ihmisistä on se anteeksiantamaton synti. Eläimet tuovat niin suurta iloa koska elämäni on ollut vaikeaa ihmisten vuoksi. Ehkä paholainen sitten vietteli minut eläimillä tähän maailmaan. Olen hyväksynyt kohtaloni, jotenkin ei haittaa vaikka sen vuoksi joudun helvettiin.
Henkivallat sinulle syöttävät tuollaisia ajatuksia, että et pääsisi taivaaseen, koska pidät eläimistä enemmän kuin ihmisistä! Kyllä Jumala ymmärtää ihmisten kivut ja tuskat, myös henkiset. Jos ihmiset ovat aiheuttaneet sinulle surua, ja eläimet antavat lohdutusta, se on ihan ok, että et jaksa olla ihnisten seurassa. Introvertit ja "erakotkin" ovat Jumalan lapsia.
Riittää, että uskot. Lue Raamattua, rukoile, pyydä Jeesusta elämääsi. Älä murehdi.
Tämän asian on minulle kylläkin syöttönyt uskovainen veljeni
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääseekö taivaaseen jos ei pysty antamaan anteeksi? Asia ei ole katkeroittanut tai muutenkaan laittanut mieltä synkäksi. Tämä ihminen on tavallaan unohdettu mielessäni, häntä ei ole.
Mietin kun taivaassahan ei tarvitse näitä pähkäillä niin onko tuo ok että ei väkisin yritä muistella pahoja tekoja tehnyttä ihmistä ja on tehnyt rauhan sillä tavalla asian kanssa että antaa olla.
Uudestisyntynyt pystyy antamaan anteeksi, Pyhän Hengen avulla. Kehottaisin Sinua rukoilemaan että saisit voimaa anteeksiantoon.
Oletko uudestisyntynyt?
Pääseekö taivaaseen vain uudestisyntyneet, eikö usko Jumalaan riitä?
Lue Matteus 25 vertaus viisaista ja tyhmistä neitsyistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sun tarvii uskoa veljeäsi, usko Jeesusta. Raamattu on siitä hyvä että se pysyy. Ihmisten mielipiteet, ohjeet ja tutkimukset vaihtelee.
Siis eihän Jumala käske t a p p a m a a n nykypäivänä yhtään ketään, ettekö tiedä kymmentä käskyä? Eli ei koettele tuollaisilla
Uskoon tullessaan ei tartte välttämättä alkaa "hihhuloimaan", sun ei ole pakko mennä Helsingin Rautatieasemalle huutamaan jokaiselle vastaantulijalle, että jos nyt ette perkele tule uskoon niin joudutte kadotukseen. Jeesus hyväksyy sinut myös introverttina ujona maalaispoikana tai tyttönä joka ei tuo itseänsä esiin.
Minulle ei väliä vaikka olisi naispappi, kunhan julistaa oikeaa evankeliumia.
Vierailija kirjoitti:
Sitä vaan jään ihmettelemään, että miksi ihmiset kiinnittävät huomion niin epäoleellisiin asioihin kuin esimerkiksi tupakanpolttoon tai punaviinihuikkaan jos kerran ihmisellä on niinkin suuri lahja kuin sairaiden parantaminen. Kateusko on kyseessä vai mikä? Kumpi se nyt onkaan parempi, se että ihminen paranee sairaudestaan vaikka rukoilija polttaakin tupakkaa ja otta huikat silloin tällöin vai jää parantumatta?
Ehkä siksi kiinnittää huomiota kun niin monella on tupakit lentäneet roskiin uskoontulon myötä. Minä en kiinnittäis muuten tupakoihin huomiota mutta kun inhoan sitä käryä. Mitä parantamiseen tulee niin ihmeitä tekee paholainenkin. Pysyn kaikista ihmeparantajista ja kaatajista kaukana. Tiedän että Jeesus voi tehdä ihmeitä, en vastusta sitä. Mutta demonihenkien voimat pysyköön minusta kaukana.
Vierailija kirjoitti:
Minulle ei väliä vaikka olisi naispappi, kunhan julistaa oikeaa evankeliumia.
Vapaissa suunnissakin on seurakunnan johtajina monia naisia.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Kaikki on kristitylle sallittua mutta kaikki ei ole hyödyksi.
Nimenomaan. Ihmiselle annettiin valinnanvapaus. Elämä on annettu lahjana, saahan siitä nauttia. Lyhyt se on kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riittää, että uskot. Lue Raamattua, rukoi
Et sinäkään ole Jeesus eli mistäpä tiedät ettei tuo veli ole oikeassa, ei sinuakaan tarvitse uskoa
Vierailija kirjoitti:
Uskoon tullessaan ei tartte välttämättä alkaa "hihhuloimaan", sun ei ole pakko mennä Helsingin Rautatieasemalle huutamaan jokaiselle vastaantulijalle, että jos nyt ette perkele tule uskoon niin joudutte kadotukseen. Jeesus hyväksyy sinut myös introverttina ujona maalaispoikana tai tyttönä joka ei tuo itseänsä esiin.
Kerran kävelin Helsingin rautatieaseman lähellä ja joku huusi siellä kovaääniseen vai mikä se tötterö on nimeltään, Jeesuksesta . En jäänyt kuuntelemaan sen enempää mutta evankeliumia siellä julisti. Mulle tuli ihan valtava riemu ja kiitollinen olo, mua niin siunasi se.
En tiedä, olisiko joskus ennen kun olin vielä maailman tiellä, ärsyttänyt se. Ehkäpä.