Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kaikenlainen nauttiminen syntiä uskovaisten mielestä

Vierailija
04.02.2024 |

Mitäpä jos vaikka sattuu nauttimaan hyvästä musiikista, elokuvista, ruuasta, tanssimisesta, oluella käymisestä ovatko ne kaikki syntiä, pitääkö uskovaisen elää itsensä kieltävää, hyvin kurinalaistaa ja suorituskeskeistä elämää jatkuvassa helvetin pelossa?

Kommentit (450)

Vierailija
301/450 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä että olen itse uskovainen mutta en ikimaailmassa haluaisi että siskoni kanssa emme voisi olla yhteyksissä. Hän elää miten elää, minä elän uskon mukaan. Ja koska tiedän että taivaassa ei surra niin en minä sure tässä maailmassakaan. Ainahan sisko voi vielä pelastua, mutta se on hänen valintansa. Mieluummin elän rakkaiden kanssa kuin tuomitsisin hänen elämäänsä jatkuvasti, se ei ole uskovaisen tehtävä. Me myös voimme jutella uskosta kuten mistä tahansa muusta aiheesta, syyllistämättä molemminpuolin, antaen kummallekin vapauden uskoa mihin haluaa.

Menette samaan paikkaan kuoleman jälkeen, ellei siskosi ole aivan hirvittävän paha ihminen. Ei-uskovat tuomitaan tekojensa mukaan. 

Vierailija
302/450 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä nyt ei varsinaisesti kuuluu otsikkoon mutta: 

Olen ollut evl jäsen koko ikäni ( 53 v). Olin tapakristitty, kunnes 3v sitten sain ottaa uskoa vastaan Jumalalta ja uudestisyntyä Pyhästä Hengestä. Olen vielä evl jäsen, koska oma seurakuntani on Raamatullinen. Mutta.. on varmaan ajan kysymys milloin mätääntyminen hiipii sinne myös. 

Olen konservatiivi ja Raamatun Sana on minulle kaikki kaikessa, eli olen vahvasti protestantti.

En kannata myöskään naispappeutta.

Voisiko muut uskovat ehdottaa seurakuntaa missä: 

- opetetaan Raamatun Sanaa, muuttamattomana, mielistelemättä

- opetetaan uudestisyntymisestä ja parannuksesta

- ei ole naispappeja

- uskovien kastetta , noudattavaa seurakuntaa.

Löytyykö Pk - seudulta ? Asun Helsingissä.

Kiitos jos joku haluaa vastata, Siunausta!

T. N  53v

Ehkä vapaaseurakunta? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/450 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en halunnut sen jälkeen taivaaseen kun tajusin että jos pitää eläimistä enemmän kuin ihmisistä on se anteeksiantamaton synti. Eläimet tuovat niin suurta iloa koska elämäni on ollut vaikeaa ihmisten vuoksi. Ehkä paholainen sitten vietteli minut eläimillä tähän maailmaan. Olen hyväksynyt kohtaloni, jotenkin ei haittaa vaikka sen vuoksi joudun helvettiin.

Minä uskon, että kaikki hyvät tai edes jokseenkin kelvolliset ihmiset pääsevät Taivaaseen. T. Vapaa, ei-indoktrinoitu kristitty 

Jeesus opettaa: Leveä on tie, joka johtaa kadotukseen ( hel vettiin), ja suurin osa ihmisistä tulevat valitsemaan sen tien.

Mutta : 

Kapea on Tie joka johtaa Taivaaseen, ja vain harva löytää sen.

En tulkitse tuota Raamatun kohtaa noin kirjaimellisesti, että vain muutama hassu ihminen pääsisi Taivaaseen. Jeesus puhui paljon vertauskuvilla. 

Vierailija
304/450 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en halunnut sen jälkeen taivaaseen kun tajusin että jos pitää eläimistä enemmän kuin ihmisistä on se anteeksiantamaton synti. Eläimet tuovat niin suurta iloa koska elämäni on ollut vaikeaa ihmisten vuoksi. Ehkä paholainen sitten vietteli minut eläimillä tähän maailmaan. Olen hyväksynyt kohtaloni, jotenkin ei haittaa vaikka sen vuoksi joudun helvettiin.

Minä uskon, että kaikki hyvät tai edes jokseenkin kelvolliset ihmiset pääsevät Taivaaseen. T. Vapaa, ei-indoktrinoitu kristitty 

Jeesus opettaa: Leveä on tie, joka johtaa kadotukseen ( hel vettiin), ja suurin osa ihmisistä tulevat valitsemaan sen tien.

Mutta : 

Kapea on Tie joka johtaa Taivaaseen, ja vain harva löytää s

Vain Raamatullinen Jeesus pelastaa. Uudestisyntyminen Pyhästä Hengestä ja parannuksen teko syntisestä elämäntavasta. Lähde; Raamattu.

Vierailija
305/450 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut evl jäsen koko ikäni ( 53 v). Olin tapakristitty, kunnes 3v sitten sain ottaa uskoa vastaan Jumalalta ja uudestisyntyä Pyhästä Hengestä. Olen vielä evl jäsen, koska oma seurakuntani on Raamatullinen. Mutta.. on varmaan ajan kysymys milloin mätääntyminen hiipii sinne myös. 

Olen konservatiivi ja Raamatun Sana on minulle kaikki kaikessa, eli olen vahvasti protestantti.

- ei ole naispappeja

<

Kiitos ehdotuksesta!  Vapaaseurakunnissa on naispappeja nykyään...

Vierailija
306/450 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

raamattu koostuu alkuperäisistä kirjoista ,jotka on aikoinaan kirkollisessa kokuksessa hyväksytty aidoksi ja alkuperäiseksi.apokryfikirjat on olemassa niitä voi lukea ,mutta selkeästi eroaa ja osa niistä uudempia ja ei aitoja raamatun kirjoja, vaan muiden kirjoittamia.olen lukenut apokryfit mutta tuli selkeä ero raamatun tyyliin että hyvä ollut tuntemus ja jätetty pois raamatusta.

raamattu on pysynyt samana, mutta koska kielissä ei aina löydy samanlaista sanaa kuin hebreassa tai kreikassa, niin tulee tulkinta eroa sanoissa.itse asia, on silti sama kertomus. raamatun historiaa ja teologiaa löytyy kyllä tarkemmin kirjastosta.

vielä eläin ja luontoystäville. raamatussa on paljon eläinsuojelu jakeita ja ohjeita siis peltotyöeläinten hyvä kohtelu(puinti ohjeita) tms.luomakunnan ylläpito kuuluu ihmiselle,eli tavallaan on ihan raamatullista ,eläinten suojelu ja huolenpito.

Vierailija
307/450 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyhän sydämen kappeli.

Vierailija
308/450 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ei ole naispappeja

Kiitos jos joku

Ai on? Okei.. 

Vierailija
309/450 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunsin ihmisen joka eli uskonnolle, mutta hän ei koskaan ilmeisesti saanut tätä pyhää henkeä, siitä puhui useasti että hän rukoilee ja pyytää että hän saa sen. Eli siis ihan Raamatun mukaan ja julisti myös Jumalan sanaa paljon. Sairastui syöpään ja kuoli aika nopeasti. Kuolinvuoteella oli vielä toivonut että olisi saanut tämän uudestisyntymän. Joskus mietin tätä ihmistä, kuoliko hän ennenkuin pelastui? Vai tuliko pyhä henki juuri viimeisellä hengenvedolla? 

Vierailija
310/450 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- ei ole naispappeja

T. N  53v

Samat mietteet. Käsittääkseni Kansanlähetys on vielä sellainen ettei ole naispappeja. Alppilassa näyttäisi netin mukaan olevan Jumalanpalveluksia, niitä on striimattu nettiin.

Vierailija
311/450 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä että olen itse uskovainen mutta en ikimaailmassa haluaisi että siskoni kanssa emme voisi olla yhteyksissä. Hän elää miten elää, minä elän uskon mukaan. Ja koska tiedän että taivaassa ei surra niin en minä sure tässä maailmassakaan. Ainahan sisko voi vielä pelastua, mutta se on hänen valintansa. Mieluummin elän rakkaiden kanssa kuin tuomitsisin hänen elämäänsä jatkuvasti, se ei ole uskovaisen tehtävä. Me myös voimme jutella uskosta kuten mistä tahansa muusta aiheesta, syyllistämättä molemminpuolin, antaen kummallekin vapauden uskoa mihin haluaa.

Menette samaan paikkaan kuoleman jälkeen, ellei siskosi ole aivan hirvittävän paha ihminen. Ei-uskovat tuomitaan tekojensa mukaan. 

Ne jotka tuomitaan tekojensa mukaan eivät pääse Taivaaseen. Ihminen on aivan liian syntinen että omilla teoilla voisi puhdistaa itsensä synneistä. Synti erottaa Jumalasta. Vain Jeesuksen sovitustyön kautta saamme synnit anteeksi.  

Vierailija
312/450 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunsin ihmisen joka eli uskonnolle, mutta hän ei koskaan ilmeisesti saanut tätä pyhää henkeä, siitä puhui useasti että hän rukoilee ja pyytää että hän saa sen. Eli siis ihan Raamatun mukaan ja julisti myös Jumalan sanaa paljon. Sairastui syöpään ja kuoli aika nopeasti. Kuolinvuoteella oli vielä toivonut että olisi saanut tämän uudestisyntymän. Joskus mietin tätä ihmistä, kuoliko hän ennenkuin pelastui? Vai tuliko pyhä henki juuri viimeisellä hengenvedolla? 

Eihän ihminen aina ole edes tietoinen onko hänellä Pyhä Henki. Minusta Kalevi Lehtinen kertoi tästä ihan mainiosti omasta kokemuksestaan kun tuli Uskoon. Jos ystäväsi uskoi Jeesukseen niin veikkaisin että kyllä pelastui.

Vierailija
313/450 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kaikki on minulle luvallista,

mutta kaikki ei ole hyödyksi."

Näin ajattelen. Mutta en pidättäydy kaikesta. Lähinnä pitäydyn kohtuudessa. Eri uskonyhteisöissä ja seurakunnissa tästä on erilaisia tulkintoja, kukapa sen voi sanoa, mikä on se oikea.

Vierailija
314/450 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis en tykkää yhtään, että toisia tuomitaan yhtään minnekkään, jos ihminen kuuluu kirkkoon ja on vaikka ihan lapsenusko ja sakramentit kuten kaste ym suoritettu, niin on aika lupaava alku jo.usko on henkilökohtaista ja joku aloittelee,toinen on edistynyt uskossaan ,pitkälle raamatun tuntijaksi jne.

raamatussa nimenomaan kehoitetaan kertomaan kaikille ilosanoma,evankeliumi ja jeesuksen lunastustyö. joku tosiaan voi tulla myöhemmin uskoon, kuin joku toinen.jumala tuomitsee sitten oikeudenmukaisesti, ei me. luulen että tosi moni pelastuu.siksi jeesus tänne tuli.että pelastuisimme kaikki.

Vierailija
315/450 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän ihminen aina ole edes tietoinen onko hänellä Pyhä Henki. Minusta Kalevi Lehtinen kertoi tästä ihan mainiosti omasta kokemuksestaan kun tuli Uskoon. Jos ystäväsi uskoi Jeesukseen niin veikkaisin että kyllä pelastui.

Itse koin jonkinlaisen "heräämisen". Oli kuin kaikki olisi tosi kirkasta. Olin polttanut tupakkaa melkein 15 vuotta mutta yhtäkkiä en voinut enää yhtään polttaa, sama oli alkoholin kanssa. Olen aina ollut uskovainen, koska lähtöisin uskovaisesta perheestä mutta tuon jälkeen maailma näytti erilaiselle ja yhtäkkiä tuli tunne etten ole yksin. 

En silti puhu kielillä tai ole kuullut Jumalan ääntä, mitä monet kuulee. Esimerkiksi äitini oli kuullut. 

Liekö sitten pyhä henki tai jokin kolmenkympin kriisi:D Mutta jotain se oli. Elämäni muuttui hyvin paljon tuon jälkeen.

Vierailija
316/450 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristittynä menettää mielenkiinnon aiempiin nautintoihin. Esim. ryyppääminen ja biletys oli itselleni joka viikonloppuista, mutta nyt asia ei voisi kiinnostaa vähempää. Valitsin esim. kotini siivouksen firman pikkujoulujen sijasta, koska se antoi minulle enemmän.

Vierailija
317/450 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis moni uskova, usein pelkää ettei pelastu, kun on niin surkea.tätä ei tarvi pelätä vaan luottaa raamatun lupauksiin ja jumalan sanaan.meidän surkeus tai onnistuminen ei takaa mitään,vaan luotamme jumalan armoon ja lupauksiin.

lisäsi usko ilmenee eri tavoin.jollain voi olla profetian lahja,toisella ei. on yhtä arvokasta olla antajan armolahjalla siunattu,eli on se joka auttaa ja lahjoittaa mielellään toisille apua sekä taloudellista, että vaikka henkistä apua.tätä joskus eri ryhmissä l,iikaa mennään kilpaileen ja sitten mennään täysin harhaan.

Vierailija
318/450 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aikoinaan Helsingissä Siiloan-nimisessä seurakunnassa nuoruusaikoinani. Siellä oli kovaa "jöötä" pitävä seurakunnan johtaja edesmennyt Eero Sopanen, hyvin karismaattinen ihminen. Kävin kasteella jne. yritin olla kunnon uskovainen, mutta ei vaan onnistunut. Hyvät muistot siitä kumminkin jäi. Siunausta kaikille jos tunnistatte itsenne.

Vierailija
319/450 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kristittynä menettää mielenkiinnon aiempiin nautintoihin. Esim. ryyppääminen ja biletys oli itselleni joka viikonloppuista, mutta nyt asia ei voisi kiinnostaa vähempää. Valitsin esim. kotini siivouksen firman pikkujoulujen sijasta, koska se antoi minulle enemmän.

Minulla muuttui pukeutuminen ja lopetin hiusten värjäyksen. En tunnista itseäni yhtään entisestä kun kuvia katsoo. Hyvin osuva on ihan sanana uudestisyntynyt, koska sitä se todellakin on.

Vierailija
320/450 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse koin jonkinlaisen "heräämisen". Oli kuin kaikki olisi tosi kirkasta. Olin polttanut tupakkaa

Hienoa kuulla. Ei kaikki uudestisyntyneet puhu kielillä tai kuule Jumalan ääntä. Toki Pyhä Henki on myös Jumalan ääni, vaikkakin sitä ei kuule. Raamattu / Jeesus ei opeta että kielillä puhuminen on uudestisyntymisen merkki.

Eli, olet ilmiselvästi uudestisyntynyt. Kaikkea hyvää Sulle!