Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kaikenlainen nauttiminen syntiä uskovaisten mielestä

Vierailija
04.02.2024 |

Mitäpä jos vaikka sattuu nauttimaan hyvästä musiikista, elokuvista, ruuasta, tanssimisesta, oluella käymisestä ovatko ne kaikki syntiä, pitääkö uskovaisen elää itsensä kieltävää, hyvin kurinalaistaa ja suorituskeskeistä elämää jatkuvassa helvetin pelossa?

Kommentit (450)

Vierailija
361/450 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle ei väliä vaikka olisi naispappi, kunhan  julistaa oikeaa evankeliumia.

Vapaissa suunnissakin on seurakunnan johtajina monia naisia.

Kyllä. Mutta Raamatun vastaista naispappeus on. Nainen saisi periatteessa opettaa naisia mutta ei miehiä. Seurakunta koostuu sekä miehistä että naisista. Lukekaa mitä Apostoli Paavali opettaa asiasta.

Vierailija
362/450 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en halunnut sen jälkeen taivaaseen kun tajusin että jos pitää eläimistä enemmän kuin ihmisistä on se anteeksiantamaton synti. Eläimet tuovat niin suurta iloa koska elämäni on ollut vaikeaa ihmisten vuoksi. Ehkä paholainen sitten vietteli minut eläimillä tähän maailmaan. Olen hyväksynyt kohtaloni, jotenkin ei haittaa vaikka sen vuoksi joudun helvettiin.

Henkivallat sinulle syöttävät tuollaisia ajatuksia, että et pääsisi taivaaseen, koska pidät eläimistä enemmän kuin ihmisistä! Kyllä Jumala ymmärtää ihmisten kivut ja tuskat, myös henkiset. Jos ihmiset ovat aiheuttaneet sinulle surua, ja eläimet antavat lohdutusta, se on ihan ok, että et jaksa olla ihnisten seurassa. Introvertit ja "erakotkin" ovat Jumalan lapsia.

Niin just. Usko Jeesusta, usko Raamattua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/450 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle ei väliä vaikka olisi naispappi, kunhan  julistaa oikeaa evankeliumia.

Vapaissa suunnissakin on seurakunnan johtajina monia naisia.

Kyllä. Mutta Raamatun vastaista naispappeus on. Nainen saisi periatteessa opettaa naisia mutta ei miehiä. Seurakunta koostuu sekä miehistä että naisista. Lukekaa mitä Apostoli Paavali opettaa asiasta.

Mistä olet keksinyt että nainet ei saa opettaa miehiä?

Vierailija
364/450 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ole keksinyt tuon itse. Et taida tuntea Raamattua lainkaan. Yksi kohta ( monista) missä lukee tästä aiheesta on: 

1 Tim 2: 13-14

Vierailija
365/450 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sittenhän vasta voit nauttia elämästä kun et ole synnin orja , vaan vapaa.

Vierailija
366/450 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostaa vaan että saako taivaassa tehdä syntiä? Jos tämä elämä pitää elää tylsästi ilman nautintoja ja palkinnoksi pääsee taivaaseen jossa pitää jatkaa samaa kurjuutta, niin aika huono diili.

Taidan jatkaa onnellisena ateistina ja kuoleman jälkeen mädäntyä mullan alle.

Vierailija
367/450 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako nauttia ruskean peräreiön syömisestä vai onko sekin jonkun jutkun mielestä syntiä?

Vierailija
368/450 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en ole keksinyt tuon itse. Et taida tuntea Raamattua lainkaan. Yksi kohta ( monista) missä lukee tästä aiheesta on: 

1 Tim 2: 13-14

2:13 Sillä Aadam luotiin ensin, sitten Eeva; 

2:14 eikä Aadamia petetty, vaan nainen petettiin ja joutui rikkomukseen.

Eihän siinä missään sanota,ettei nainen saa opettaa miestä. Älkää keksikö.

Vierailija
369/450 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä  täsmentävä Raamattukohta, joka selvästi kieltää naispappeuden: 

1 Tim 2 : 11-12

Vierailija
370/450 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidän kyllä miespappeutta raamatullisesti oikeana,nainen voi kuitenkin toimia kaikissa muissa asioissa myös opettajana,diakonina yms.lähetyspiirin vetäjänä.myös evankelistana eli puhua julkisesti ja edistää evakeliumin sanomaa. raamatun ajan pappeus oli hieman eri.

juutalaisuudessa on pappi käsite ( hoiti temppelin ja hautajaiset yms)ja sitten rabbi eli  kirjoitusten opettaja myös rabbin vaimo eli rebbezin saattoi olla naisten hengellinen opettaja.eli mietin raamatun ajan maailmaa.jeesusta nimitettiin sanalla rabbi hengellinen viisaus ja kirjoitusten opettaja.kuulemma ketään ei voi kutsua itseään rabbiksi ,vaan sen päättää seurakunta ja kuulijat, onko viisautta siihen tehtävään.

Vierailija
371/450 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

se mitä taivaassa voi tehdä, selviää sitten paikan päällä, paratiisissä adan ja eeva saattoivat elää vapaasti ja varmaan nauttia, vapaasti synnittömästä intiimielämästä. eli emme tiedä miten taivaassa eri asiat toimii.mutta ainakin elämä jumalan yhteydessä oli vapaata ja palmut huojui ei tarvinnut huolehtia.

Vierailija
372/450 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kiinnostaa vaan että saako taivaassa tehdä syntiä? Jos tämä elämä pitää elää tylsästi ilman nautintoja ja palkinnoksi pääsee taivaaseen jossa pitää jatkaa samaa kurjuutta, niin aika huono diili.

Et sinä saa jäädä mädäntymään kun sinut laitetaan sen jälkeen helvetin lieskoihin

Vierailija
373/450 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä  täsmentävä Raamattukohta, joka selvästi kieltää naispappeuden: 

1 Tim 2 : 11-12:11 Oppikoon nainen hiljaisuudessa, kaikin puolin alistuvaisena;

2:12 mutta minä en salli, että vaimo opettaa, enkä että hän vallitsee miestänsä, vaan eläköön hän hiljaisuudessa.

Kysymys oli saako nainen opettaa miestä!

Vierailija
374/450 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taivaassa ei ole olemassa mitään sellaista kun synti.

Ruumis mätänee mullan alla kuoleman jälkeen, mutta sielun kohtalo on joko ikuinen hel vetti tai ikuinen Taivas. Taivaaseen pääsee vain Raamatullisen Jeesuksen kautta.

Vierailija
375/450 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

se mitä taivaassa voi tehdä, selviää sitten paikan päällä, paratiisissä adan ja eeva saattoivat elää vapaasti ja varmaan nauttia, vapaasti synnittömästä intiimielämästä. eli emme tiedä miten taivaassa eri asiat toimii.mutta ainakin elämä jumalan yhteydessä oli vapaata ja palmut huojui ei tarvinnut huolehtia.

Tämä onkin mielenkiintoista: Moneen otteeseen täältä lukenut että taivaassa ei entisiä muisteta ja jos se oma rakas puoliso jäi nyt sitten valitettavasti tuonelaan niin löytyykö taivaasta uusi kumppani? Entistä ei muisteta mutta tämä puoliso oli ainoa seksikumppani, muuttuuko taivaaseen mennessä uudestaan neitsyeksi? 

Kamalasti kysymyksiä!

Vierailija
376/450 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sellaista siellä taivaassa on, että haluaisin sinne ikuisiksi ajoiksi?

Vierailija
377/450 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sinä saa jäädä mädäntymään kun sinut laitetaan sen jälkeen helvetin lieskoihin

En usko helvettiin, joten en voi sinne joutua.

Vierailija
378/450 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Jumala lähettää osan porukasta helvettiin minne ei edes paholainen mene. Rangaistus koska ei seurata häntä?

Vierailija
379/450 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle sanottiin uskisaikoinani, että syntiä on kaikki, mikä erottaa Jumalasta. Jumalan pitää tulla aina ensin, jopa omia lapsia ja puolisoa ennen. Rakkaus Jumalaan pitää olla sellaista, josta ei ikinä halua luopua ja kaikki maallinen on ok, mutta vain, jos siitä ei tule tärkeämpää.

Mä totesin, etten pysty tuollaiseen rakkauteen. Konkreettisia asioita kuten lasta ja miestä rakastan, mutten niin abstraktia kuin Jumala ja vieläpä kaikista eniten.

Esimerkiksi arabimaissa tämä perheasia on ihan konkreettinen ongelma tänäkin päivänä. Rakastatko Jeesusta ja tulet jopa perheesikn hylkäämäksi, vai rakastatko enemmän perhettäsi ja pysyt kiltisti Allahin ja Muhammedin seuraajana. Monissa maissa uskon takia joutuu tekemään suuria uhrauksia. Kuinka moni täällä Suomessa olisi valmis riskeeraamaan jopa terveytensä ja henkensä uskonsa vuoksi? 

Vierailija
380/450 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko helvettiin, joten en voi sinne joutua.

Tiedän uskovaisiakin jotka eivät usko helvettiin. Sanotaanhan se jo Raamatussakin että synnin palkka on kuolema, ikuinen uni, hauta. Ei helvetti.