Auttakaa, mitä kirjoittaa työhakemukseen?
Kun sanotaan että on tärkeää vastata kaikkiin työhakemuksen vaatimuksiin. Jos työhakemuksessa odotetaan esimerkiksi hakijan olevan yhteistyökykyinen ja kykenevä itsenäiseen työskentelyyn, miten ihan rautalangasta väännettynä vastaatte noihin? Ei mulla siis ole epäilystä ettenkö olisi, vaan miten muotoilen ne? En viitsi toistaa itsestäänselvyyksiä "olen yhteistyökykyinen", vaan ilmeisesti se on tarkoitus todistaa jotenkin aiemmalla kokemuksella tms. Kertokaa tekaistu esimerkki miten nuo voisi hakemukseen muotoilla? Jäin työttömäksi 10 vuoden työputken jälkeen ja työnhaku tuntuu vähän toivottomalta, pakko onnistua edes hakemuksen kirjoittamisessa.
Kommentit (51)
Aiemmasta tiimityöskentelystä olen saanut paljon hyvää palautetta. Olen oma-aloitteinen
Kirjoita että olet aloitteellinen ja kommunikaatiokykyinen
soita ennen halua jne
Mä saan yleensä kirjoitettuna hyvän hakemuksen kun on aikaa sitä hioa kuntoon ja melko pian aina tulee kutsu haastatteluun. Haastattelussa sitten onnistun yleensä mokaamaan ja vastaamaan jotenkin tyhmästi tai en keksi mitään järkevää nopeasti. Yleensä jo haastattelun aikana näkee että hyvin menee ja toisen naamasta näkee myös sen missä kohtaa meni pieleen.
Anna chatgpt n tehdä hakemus, noin tekee kuulemma kaikki ja varsinkin nuoret, ja töihin ovat päässeet. Kannattaa meidän vanhempienkin hypätä tähän uuteen maailmaan mukaan, muuten töitä ei heru
Vierailija kirjoitti:
Anna chatgpt n tehdä hakemus, noin tekee kuulemma kaikki ja varsinkin nuoret, ja töihin ovat päässeet. Kannattaa meidän vanhempienkin hypätä tähän uuteen maailmaan mukaan, muuten töitä ei heru
Tämä on hyvä. Kävin uravalmennuksen ja työnhakukurssin, ei mitään hyötyä. Somen kautta sitten sain tuon vihjeen. Ei toki tuota suoraan kopioida vaan vähän fiksailee sopivaksi mutta hyvän pohjan saa.
Kirjoita googleen "Tekoäly työhakemus"
On muuten hassua että tätä ei jostain syystä juurikaan noilla työnhaun kursseilla ehdoteta vaikka löytyy jopa duunitorista yms😁
Kerro vähän minkä alan ihminen olet ja miten pitkä kokemus sulla on ylipäätään työelämästä. Mille organisaatiotasolla haet työhön, työntekijäksi, esihenkilöksi, päälliköksi, asiantuntijaksi vai mihin.
Vierailija kirjoitti:
On muuten hassua että tätä ei jostain syystä juurikaan noilla työnhaun kursseilla ehdoteta vaikka löytyy jopa duunitorista yms😁
Eivät nuo kurssin vetäjät tiedä todellisuudesta mitään muutenkaan. Mulle sanottiin että työkokeilut voi ihan hyvin kirjata normaaleiksi työsuhteiksi ja haastattelussa sitten kertoa JOS aletaan kysymään todistuksia (mitä ei ole). Tuohan on suoranaista valehtelua! Totta h*tossa kirjoitan CV suoraan jos kyseessä työkokeilu että on rehellinen. Ja jättäisin toki nämä pois kokonaan mutta silloin CV olisi tyhjä
Kyllä ihan vapaaehtoistyötkin voi CV laittaa. Ei kaikki kokemus ole pelkkää palkkatyötä.
Kokeile:
Minulla on paljon (tai laaja-alaisesti) kokemusta yhteistyöstä eri sidosryhmien kanssa. Koen yhteistyön merkityksen tärkeäksi jotta onnistun työssäni. (Sidosryhmät ovat niitä joiden kanssa olet aiemmin kommunikoinut työasioissa, ei siis tarkoita työkavereita ja pomoa, vaan esim tavarantoimittajat, asiakkaat, yrityksen tukipalveluiden henkilöt jne).
Aikaisempi pitkä kokemukseni vastaavasta työtehtävästä (tai xxxxxx työstä) antaa mielestäni hyvät valmiudet itsenäiseen päätöksentekokykyyn.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ihan vapaaehtoistyötkin voi CV laittaa. Ei kaikki kokemus ole pelkkää palkkatyötä.
Palkkatyölle annetaan liikaa painoarvoa jos puhutaan kokemuksista. Meillä oli kuntouttavan kautta henkilö ja teki täsmälleen samaa kuin muutkin, kyllä laskisin ihan työkokemukseksi. Samoin kannattaa mainita harrastukset mistä on mahdollisesti hyötyä hakemaansa työhön
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät nuo kurssin vetäjät tiedä todellisuudesta mitään muutenkaan. Mulle sanottiin että työkokeilut voi ihan hyvin kirjata normaaleiksi työsuhteiksi ja haastattelussa sitten kertoa JOS aletaan kysymään todistuksia (mitä ei ole). Tuohan on suoranaista valehtelua! Totta h*tossa kirjoitan CV suoraan jos kyseessä työkokeilu että on rehellinen. Ja jättäisin toki nämä pois kokonaan mutta silloin CV olisi tyhjä
Siitä työkokeilusta kannattaa kyllä pyytää myös todistus. Saa lääkäristäkin todistuksen että ollut tutkimuksissa, jos ei saikkua tule
Aivan sama, koska sitä paikkaa hakee noin 2-4000 muutakin, ja valtaosa heistä on pätevämpiä, koska he osaavat kirjoittaa sen hakemuksen kyselemättä neuvoa universumin typerimmältä foorumilta, ja sen kana-aivoisilta bimpoilta
Kirjoita hakemukseen esimerkkejä tilanteista, mitkä tukevat adjektiiveja. Olen oma-aloitteinen työntekijä. Esimerkiksi aiemmassa työpaikassa kehitin.. Eli vähän lihaa luiden ympärille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä työkokeilusta kannattaa kyllä pyytää myös todistus. Saa lääkäristäkin todistuksen että ollut tutkimuksissa, jos ei saikkua tule
Ei noita kannata jälkikäteen kysellä, paikkakunnat vaihtunut, aikaa kulunut ja todistukset oli mutta parissa haastattelussa kävin ja "ylpeänä" näitä näytin niin haastattelijoiden asenne oli suoraan se ettei heitä kiinnosta jos ei ollut kyse oikeasta työsuhteesta . Yksi sanoikin suoraan joo joo mutta eikö siis ole palkkatöistä kokemusta..?
Heitin sitten menemään todistukset turhautumisesta:D Tyhmää tiedän, mutta koko elämän on saanut hävetä omaa työhistoriaa ja vaikeuksista huolimatta kun yrittää edes JOTAIN niin saa vaan kylmää vastakaikua osakseen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle sanottiin että voin mennä työpaikalle suoraan hakemuksen kanssa. Hahah. Tein näin v. 1982.
Ei hakemus vaadi mitään muuta, kuin haastatteluun pääsyä.
Työnantaja kertoo vatimuksensa, tai työnhakija kertoo, miten hän vastaisi työtehtävien edellyttämiä ominaisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle sanottiin että voin mennä työpaikalle suoraan hakemuksen kanssa. Hahah. Tein näin v. 1982.
Meillä sanottiin että kannattaa soittaa suoraan firmaan ja tyrkyttää itseään vaikkei heillä ole työpaikkaa missään tarjolla. Yhdestä firmasta oikein vastattiin äkäisesti että kyllä he laittavat työpaikan hakuun jos tarvetta on
Neuvoja?