TAAS kesä läskinä! :( olin 2013 vielä 68kg, nyt 110kg.
Jouduin kesällä 2014 ostamaan ensimmäistä kertaa elämässäni plus koon kesä vaatetta,kokoa 50-52
Päätin, että ainoa kesä kun tarvitsee niitä pitää. Kakan marjat, samat vaatteet taas kesällä 2024 :'(
Itsetuhosia ajatuksia.. tulisipa suoraan syksy..
N40
Kommentit (92)
Kun nyt alat laittaa elintapoja kuntoon, olet kesällä jo alle 100-kiloinen.
Wegovy-kuuri voisi auttaa. Auttoi minuakin, 27 kg pois.
Ei siihen sun painoon voi kukaan muu vaikuttaa kuin sä itse. Tommosella norsun painolla pääsee varmaan jo laihdutusleikkaukseenkin.
Kokeile Saxendaa, Ozempiccia ym. Kesään mennessä on tippunut jo tosi paljon kiloja.
Tässä on vielä 4kk kesään. Ihminen saa ihmistä aikaan kun päättää pystyä johonkin. Mitä jos ottaisit vaikka jonkun ruokavalion tai valmennuksen avuksi ? Saat aineenvaihdunnan liikkeelle sen avulla.
Varmasti saat kesäksi vielä kiloja pois jos oikeasti haluat ! Tsemppiä ! Nyt alkaa päivä pidentyä ja lenkkikelit parantua.ja kokeile esim vesijuoksua alkuun
En ymmärrä,miten en saa sitä pois.
Satoja satoja elämäntapamuutoksia olen aloittanut,mutta ei ne muutokset pysy.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut neljä vuotta 98kg. Mutta vuonna 2023 tuli yli 10kg,enkä ymmärrä miten. Samalla tavalla söin,omasta mielestäni. Toisaalta,isäni kuoli,joten sekin vaikutti. Suru.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tässä on vielä 4kk kesään. Ihminen saa ihmistä aikaan kun päättää pystyä johonkin. Mitä jos ottaisit vaikka jonkun ruokavalion tai valmennuksen avuksi ? Saat aineenvaihdunnan liikkeelle sen avulla.
Varmasti saat kesäksi vielä kiloja pois jos oikeasti haluat ! Tsemppiä ! Nyt alkaa päivä pidentyä ja lenkkikelit parantua.ja kokeile esim vesijuoksua alkuun
Kiitos!
Pari kallista valmennusta olen ostanut, mutta apua ei ollut.
Ap
Unohda kuurit ja hokkuspokkus-ohjeet. Tsekkaa verikokeet, ettei ole kyse mistään kilpirauhasjutusta, tai mitä näitä on.
Sitten elämäntavat ja ruokailu varsinkin raiteilleen. Lopeta dokaaminen. Valitse itsellesi jokin tapa liikkua. Siis lihasvoimalla. Vaikka kävely. Sekään ei laihduta, mutta olet sen ajan pois jääkaapilta. Totuta itsesi niihin uusiin elämäntapoihin. Paino laskee sen seurauksena, ja myös pysyy normaalina.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä,miten en saa sitä pois.
Satoja satoja elämäntapamuutoksia olen aloittanut,mutta ei ne muutokset pysy.
Ap
Todennäköisesti olet tehnyt kerralla liian suuria muutoksia. Ne eivät kestä alkuinnostuksen jälkeen, kokemusta on. Pienin askelin ja yksi muutos kerrallaan eteenpäin. Jos päätät tänään jättää makeat herkut pois, niin totuttele siihen jonkin aikaa, äläkä samaan syssyyn vaihda koko ruokavaliota raejuustoon ja broileriin tai aloita massiivista treeniohjelmaa.
Ota karkkipäivä käyttöön. Muina päivinä syöt tavallista terveellistä kotiruokaa. Herkkuja vain yhtenä päivänä viikossa esim. pe iltana. Kiikarit käteen ja ulos luontoon tarkkailemaan lintuja ym. muita eläimiä saat huomaamattasi liikuntaa. Zemppiä!
Olet siis jo etukäteen antanut itsellesi luvan pysyäkin ylipainoisena.
Se on juuri ongelma, ettei ne pysy. Aloita syömään terveellisesti ja riittävän usein. Viikonlopuiksi voit ostaa vähän herkkua esim. Suklaapatukan. Ruoan tulee sisältää proteiinia ja hyviä hiilareita. Hedelmiä voit syödä myös.
V.2009 olin 61 kg ja nyt 90 kg. Kesällä aion olla 70 kg :) Kyllä sä pystyt kun nyt aloitat ja sitten ylläpidät ja seuraat ettet liho uudestaan laihtumisen jälkeen
Katso mitä siinä kassahihnalla on. Oletko tyytyväinen ostoksiisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut neljä vuotta 98kg. Mutta vuonna 2023 tuli yli 10kg,enkä ymmärrä miten. Samalla tavalla söin,omasta mielestäni. Toisaalta,isäni kuoli,joten sekin vaikutti. Suru.
Ap
Stressi lihottaa. Se huonontaa unen laatua, ja yön aikana erittyy kortisolia ja kasvuhormonia, jotka aiheuttavat insuliiniresistenssin. Väsyneenä tulee helposti syötyä liikaa, koska elimistösi luulee, että väsymys johtuu ruoan puutteesta. Ensimmäinen askel painonhallinnassa on riittävä yöuni.
Nyt on vasta helmikuun alku, ehdit kesään mennessä helposti laihtua 10 - 15 kiloa, varsinkin tuolla lähtöpainolla. Älä siis sabotoi itseäsi ajattelemalla, että asiaintila ei voi muuttua. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Eikö surua ja stressiä ym voi "lääkitä" muulla kuin syömisellä? Esim kävelylenkillä tms? Aloita ihan vaan arkiliikunta eli käytä portaita hissin sijaan yms. Kirjoita syömisesi paperille ja karsi siitä pois kaikki huonoimmat näin ensi alkuun...en toki tiedä ruokavaliotasi mutta varmaan karsittavaa on. Tässä näin ensi alkuun..
Vierailija kirjoitti:
Se on juuri ongelma, ettei ne pysy. Aloita syömään terveellisesti ja riittävän usein. Viikonlopuiksi voit ostaa vähän herkkua esim. Suklaapatukan. Ruoan tulee sisältää proteiinia ja hyviä hiilareita. Hedelmiä voit syödä myös.
Tuskin ongelma on etteikö ap tietäisi mitä tehdä. Se on se itse toteuttaminen mikä on ongelma. Se on on ongelma mikä tuhoaa elämiä, muillakin tavoilla.
11v etkä oo saanu painoa alas, melkoinen suoritus.