Jos miehenne on oluella ystävien kanssa, kysyttekö viestillä, että moneltako hän tulee kotiin?
Kommentit (228)
En kysy, on ahdistvaa ja tunnelmaa latistavaa.
Vierailija kirjoitti:
Me viestitellään puolison kanssa harvoin, jos ollaan erossa. Mun mielestä on ihan parasta reissujen jälkeen vaihdella kotona kuulumisia ja jutella tapahtumista. Riittää juttua pitkäksi aikaa.
Meillä riittää juttua vaikka viestitelläänkin 😄 Tästä kyllä nyt jotkut mammat saa slaagin, mutta mun mies lähti 3 tuntia sitten töihin ja ollaan sinä aikana jo soiteltu kahdesti (oli matkalla) ja lisäksi laittoi viestin että on perillä. Pian tulee varmaan kuulumisviesti. Ja kun menen nukkumaan, laitan hänelle hyvänyön viestin ja hän vastaa siihen kun ehtii. Ja jos hänellä aamulla menee ylitöiksi, laittaa tottakai mulle siitä viestiä. Meillä normaalia.
En mä osaa sanoa monelta olen kotona jos olen lähdössä kavereiden kanssa ulos. 🤔 Ei me suunnitella mitään kellonaikoja tai tehdä aikatauluja. Toki siinä on eroa ollaanko menossa after workeille vai kunnon baarikierrokselle, mutta joskus ilta voi olla mitä tahansa niiden väliltäkin. Sanon vaan miehelle, että ollaan menossa a, b ja c:n kanssa ulos päivänä x ja voi mennä myöhään. Ikinä en ole jättänyt vielä kotiin tulematta eikä ole kyllä mieskään.
Vierailija kirjoitti:
Miehelläni ei ole ystäviä, eikä minulla ole oikeastaan miestäkään
xD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me viestitellään puolison kanssa harvoin, jos ollaan erossa. Mun mielestä on ihan parasta reissujen jälkeen vaihdella kotona kuulumisia ja jutella tapahtumista. Riittää juttua pitkäksi aikaa.
Meillä riittää juttua vaikka viestitelläänkin 😄 Tästä kyllä nyt jotkut mammat saa slaagin, mutta mun mies lähti 3 tuntia sitten töihin ja ollaan sinä aikana jo soiteltu kahdesti (oli matkalla) ja lisäksi laittoi viestin että on perillä. Pian tulee varmaan kuulumisviesti. Ja kun menen nukkumaan, laitan hänelle hyvänyön viestin ja hän vastaa siihen kun ehtii. Ja jos hänellä aamulla menee ylitöiksi, laittaa tottakai mulle siitä viestiä. Meillä normaalia.
Mikäs siinä, jos ei ole muuta elämää.
Vierailija kirjoitti:
Meillä riittää hyvin juttua reissun jälkeen vaikka viestitelläänkin paljon erossa oltaessa. Kuulostaa jotenkin hassulta, että juttuja pitää säästää kun pelkää, että muuten kumppanin kanssa loppuu jutut kesken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Olet viettämässä esim. tyttöjeniltaa ja viesteilet siinä samalla miehesi kanssa?"
Tottakai voin viestitellä ja viestittelen. Se on normaalia ja niin muutkin tekee. Mitä kamalaa siinä mielestäsi on? Eikö sun kaverit tiedä että sulla on mies?
Mun mielestä on vaan outoa viestitellä illanvietossa puolison kanssa, jonka kanssa voi jutella kotona.
Vaikea jutella kotona jos ei olla molemmat kotona. Silloin voi viestitellä. Normaalia.
Ette ole koskaan yhtä aikaa kotona?
Ollaan toki. Mutta ei silloin jos jompikumpi on viettämässä iltaa muualla. *rautalankaa*
Vierailija kirjoitti:
En kysy, on ahdistvaa ja tunnelmaa latistavaa.
Mun mielestä on taas mukavaa ja tulee tunne siitä, että toinen välittää ja kaipaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen yleensä pedin vierashuoneeseen ja laitan viestin, että menee sinne nukkumaan. En kysele mitään ja on ihana mennä yksin nukkumaan. Ärsyttää vaan, jos tulee viereen kännissä höpöttelemään.
Mä yleensä ilmaisen toivomukseni jo ennen miehen lähtöä, että menee kaverinsa sohvalle nukkumaan, jotta ei tule kotiin metelöimään tai haisemaan. Jos eksyy kotiin yöllä, niin tietää mennä edes sohvalle haisemaan.
Jaa, minusta taas on söpöä ja huvittavaa, kun tulee viereen höpöttelemään. Niin känniin ei itseään juo, että olisi jotenkin häiritsevä. Toki asiaa auttaa sekin, että oon hyväuninen eikä nukahdan nopeasti uudelleen, jos minut höpinöillään herättää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Olet viettämässä esim. tyttöjeniltaa ja viesteilet siinä samalla miehesi kanssa?"
Tottakai voin viestitellä ja viestittelen. Se on normaalia ja niin muutkin tekee. Mitä kamalaa siinä mielestäsi on? Eikö sun kaverit tiedä että sulla on mies?
Mun mielestä on vaan outoa viestitellä illanvietossa puolison kanssa, jonka kanssa voi jutella kotona.
Vaikea jutella kotona jos ei olla molemmat kotona. Silloin voi viestitellä. Normaalia.
Ollaan toki. Mutta ei silloin jos jompikumpi on viettämässä iltaa muualla. *rautalankaa*
Miksi olet lähtenyt muualle viettämään iltaa, jos kuitenkin olet koko ajan yhteydessä puolisoosi?
En kysy. Tulee kun tulee. Hänen se tyyli on kyllä outo, kun on ottamassa. Kun hän tulee kotiin, niin en ikinä herää siihen, mutta kun tulee selvinpäin kotiin, niin metelöi aina ja kaikki herää siihen. Yleensä tollanen on just toistepäin, että kännissä kolistelee. En ole ikinä herännyt siihen, kun on tullu iltaa viettämästä. Tosin sekin on harventunut se juominen, kun ikää on tullut. Ei kestä enää sitä olotilaa mikä siitä tulee. Viimeksi ottanu vappuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä riittää hyvin juttua reissun jälkeen vaikka viestitelläänkin paljon erossa oltaessa. Kuulostaa jotenkin hassulta, että juttuja pitää säästää kun pelkää, että muuten kumppanin kanssa loppuu jutut kesken.
Tuollainen on ihan sairas riippuvuussuhde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillain on kyllä ihmeellinen kammo puolison viestejä ja tuloaikojen kyselyä kohtaan. Tulee ihan mieleen teinipoikani kun uhosi että kun hän täyttää 18, hänen ei tarvitse kertoa meille enää koskaan että minne menee ja kenen kanssa!
Totesin että ei muuten mene noin, jos aikoo kotona asua. Vai olisko hänen mielestä ihan ookoo ja kiva että mä tai isänsä vaan yhtäkkiä nousisi ja lähtisi ovesta ulos ja autolla jonnekin. Mitään sanomatta. Hän sitten vaan miettisi että lähdinkö kauppaan vai kaverin luo viikonlopuksi, tulenko laittamaan ruokaa tunnin sisällä ja tuonko auton ajoissa hänen treenejään varten jne.
Tajusi hänkin että on normaalia kohteliaisuutta ja toisen kunnioittamista kertoa minne on menossa ja milloin todennäköisesti kotiutuu. Ja jos tuleekin myöhemmin, ilmoittaa siitä. Lapsikin tämän ymmärsi.
Ei kukaan ole väittänyt, ette
Sähän et nyt edes tajua mistä on kyse.
Tietysti kysyn milloin tulee. Tai no, oletan että kertoo iltasuunnitelmansa kysymättäkin. Siis suunnilleen, että onko tulossa kotiin viideltä vai yöllä yhdeltä. Meille tämä on molemminpuolin aivan itsestäänselvää. Ei haittaa, että muiden suhteet ovat erilaisia kuin meillä, tai joku tykkää erilaisesta kommunikoinnista kuin me. Pitää hyväksyä, että ihmiset tuntee omat suhteensa paremmin, kuin ulkopuoliset.
Me keskitytään kavereiden seurassa niihin kavereihin eikä kukaan viestittele jatkuvasti kumppanilleen. Se olisi tosi epäkohteliasta kun harvoin nähdään. Sen kumppanin kanssa vietetään niin paljon aikaa että yhden illan malttaa olla läsnä niille omille ystäville.
En itse siis viestittele enkä edes huomaisi, jos puolisoni jostain syystä viestittelisi.
Sähän et nyt edes tajua mistä on kyse.
Sinä et tajua keskustelun pointtia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joidenkin on vaikea käsittää, että meillä toisilla on puolisot joiden seurassa todella viihdytään ja ei koeta kumppanin viestittelyä ahdistavana vaan iloisena asiana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs siinä, jos ei ole muuta elämää.
Meidän "muu elämä" ei mene pilalle sen rakkaimman ihmisen viesteistä 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillain on kyllä ihmeellinen kammo puolison viestejä ja tuloaikojen kyselyä kohtaan. Tulee ihan mieleen teinipoikani kun uhosi että kun hän täyttää 18, hänen ei tarvitse kertoa meille enää koskaan että minne menee ja kenen kanssa!
Totesin että ei muuten mene noin, jos aikoo kotona asua. Vai olisko hänen mielestä ihan ookoo ja kiva että mä tai isänsä vaan yhtäkkiä nousisi ja lähtisi ovesta ulos ja autolla jonnekin. Mitään sanomatta. Hän sitten vaan miettisi että lähdinkö kauppaan vai kaverin luo viikonlopuksi, tulenko laittamaan ruokaa tunnin sisällä ja tuonko auton ajoissa hänen treenejään varten jne.
Tajusi hänkin että on normaalia kohteliaisuutta ja toisen kunnioittamista kertoa minne on menossa ja milloin todennäköisesti kotiutuu. Ja jos tuleekin myöhemmin, ilmoittaa siitä. Lapsikin tämän ymmärsi.
Ei kukaan ole väittänyt, ette
Eikä kukaan ole mistään kotiintuloajoista puhunutkaan, vaan siitä että on kohteliasta ilmoittaa asuinkumppanilleen suunnilleen mihin aikaan on tulossa. Ainakin jos se poikkeaa alkuperäisestä suunnitelmasta.