Jos miehenne on oluella ystävien kanssa, kysyttekö viestillä, että moneltako hän tulee kotiin?
Kommentit (228)
En kysynyt. Olisi kai pitänyt. Kännääminen karkasi siltä käsistä. Siitä tulikin ex. Nyttemmin edesmennyt. Viinaan kuoli.
En kysy, jos hän on jo kertonut jonkun about-ajan. Jos hän on sanonut että "tuun illalla, voi mennä kymmeneen, ehkä myöhempään, mutta tulen ennen kahtatoista" niin selvä homma, ei siinä enempää kysyttävää mulla ole :)
MUTTA jos hän vain sanoisi "menen kaverin kanssa ulos" niin kyllä mä kysyisin varmasti että monelta suunnilleen tulet kotiin. Pitäisin tosi outona jos hän siitä ahdistuisi.
Joillain on tietysti taakkaa aiemmista suhteista, tai jotain muuta henkilökohtaista syytä siihen, että eivät kestäisi tuollaista kysymystä kumppanilta, mutta me kyllä kysytään puolin ja toisin missä toinen menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pilaat oman elämäsi ja parisuhteesi tuolla etukäteen murehtimisella. Murehtiminen ei estä miestä pettämästä, päinvastoin hullu mustasukkaisuus ja menojen rajoittaminen saa haaveilemaan vapaudesta.
Mieti, jos miehesi ei ikinä petä ja silti olet pilannut oman onnellisuutesi murehtimalla olematonta asiaa.. Murehdi vasta jos käy ilmi, että pettää!Läheisriippuvuus on kurjaa, olen (ollut) sitä itsekin. Ongelmana on sinun huono itsetuntosi. Sitä voit parantaa vain itse, ulkopuoliset kehut yms eivät auta jos et usko olevasi rakkauden arvoinen.
Hyvässä suhteessa kumppanin tekstiviestejä ei koeta ahdistavina vaan ihan mielellään kerrotaan sille toiselle milloin ollaan tulossa kotiin tai muuten vain viestitellään tämän kanssa silloin tällöin.
Olet viettäm
Mitäs ihmeellistä siinä on? Ei tietty koko iltaa ja jatkuvaan tartte viestiä laittaa, mutta joku viesti tai pari et miten menee tai jos tulee jotain asiaa. Ja jos tietää suunnilleen milloin on tulossa kotiin niin ilmoittaa. Ei se ole mitään kyttäämistä vaan normaalia kommunikaatiota.
En minä ainakaan etukäteen osaa aina sanoa, tulenko kotiin klo 23, 4 vai kenties seuraavana aamuna klo 10. Puoliso tietää, että osaan käyttäytyä myös kännissä ja olen aina turvassa. Joskus väsyttää alkuillasta jo niin paljon, että pakko lähteä ennen muita. Toisinaan taas mennään porukalla valomerkin jälkeen kaverin luo nukkumaan ja seuraavana aamuna syödään rauhassa aamupala. En todellakaan jaksa raportoida kaikkea miehelle vaan kerron kuulumiset seuraavana päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Teen yleensä pedin vierashuoneeseen ja laitan viestin, että menee sinne nukkumaan. En kysele mitään ja on ihana mennä yksin nukkumaan. Ärsyttää vaan, jos tulee viereen kännissä höpöttelemään.
Mä yleensä ilmaisen toivomukseni jo ennen miehen lähtöä, että menee kaverinsa sohvalle nukkumaan, jotta ei tule kotiin metelöimään tai haisemaan. Jos eksyy kotiin yöllä, niin tietää mennä edes sohvalle haisemaan.
"Olet viettämässä esim. tyttöjeniltaa ja viesteilet siinä samalla miehesi kanssa?"
Tottakai voin viestitellä ja viestittelen. Se on normaalia ja niin muutkin tekee. Mitä kamalaa siinä mielestäsi on? Eikö sun kaverit tiedä että sulla on mies?
En kysy, sillä olen jo iso tyttö ja osaan pestä hampaani ja käydä nukkumaan. Tulee, milloin tulee, minä kuitenkin nukun. Jos tulee miehelle asiaa tai esteitä, hän osaa käyttää puhelinta ja jos katsoo tarpeelliseksi, niin soittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pilaat oman elämäsi ja parisuhteesi tuolla etukäteen murehtimisella. Murehtiminen ei estä miestä pettämästä, päinvastoin hullu mustasukkaisuus ja menojen rajoittaminen saa haaveilemaan vapaudesta.
Mieti, jos miehesi ei ikinä petä ja silti olet pilannut oman onnellisuutesi murehtimalla olematonta asiaa.. Murehdi vasta jos käy ilmi, että pettää!Läheisriippuvuus on kurjaa, olen (ollut) sitä itsekin. Ongelmana on sinun huono itsetuntosi. Sitä voit parantaa vain itse, ulkopuoliset kehut yms eivät auta jos et usko olevasi rakkauden arvoinen.
Hyvässä suhteessa kumppanin tekstiviestejä ei koeta ahdistavina vaan ihan mielellään kerrotaan sille toiselle milloin ollaan tulossa kotiin tai muuten vain viestitellään tämän kanssa silloin tällöin.
Olet viettämässä esim. tyttöjeniltaa ja viesteilet siinä samalla miehesi kanssa?
Kyllä sitä joitakin viestejä tulee illanvietossa laitettu miehelle. Ei nyt mitään pitkiä viestitettelyitä, mutta kysytään puolin sun toisin miten toisen ilta menee, milloin tullaan kotiin, mies saattaa kysyä, että haluaako että hän hakee mut vai tuunko taksilla jne.
Onhan se ihan kohteliasta ilmoittaa vähintään, jos suunnitelma oleellisesti muuttuu alkuperäisestä. Siis että jos on sanonut että käy vaan parilla ja ei mene myöhään, mutta juttu kulkeekin ja ilta vaikuttaa venyvän niin ois kiva jos ilmoittaisi ettei olekaan tulossa kotiin heti. Ettei turhaan odota. Tai jos jää yöksi jonnekin. Ja toisaalta myös toisin päin, jos onkin tulossa kotiin paljon aiemmin kuin oli tarkoitus.
Vierailija kirjoitti:
"Olet viettämässä esim. tyttöjeniltaa ja viesteilet siinä samalla miehesi kanssa?"
Tottakai voin viestitellä ja viestittelen. Se on normaalia ja niin muutkin tekee. Mitä kamalaa siinä mielestäsi on? Eikö sun kaverit tiedä että sulla on mies?
Mun mielestä on vaan outoa viestitellä illanvietossa puolison kanssa, jonka kanssa voi jutella kotona.
Yleensä viestitellään edes jotain pientä, joku söpö kuva, sydän, hymiö, mitä ikinä, jos ei vietetä iltaa yhdessä. Kyllä mä yleensä kerron milloin tulen kotiin ja mies kysyy myös milloin tulen, jos ei vaikka muista mitä oon sanonut tai jos mulla meneekin myöhempään.
Mies kertoo myös ihan kysymättä mitä on suunnitelmissa. Että tuleeko kotiin illalla, vai yöllä, vai onko jäämässä jonnekkin yöksi.
Pidän kysymistä tai juttelua muutenkin normaaliakin normaalimpana toimintana.
Nytkin mies on poissa kotoa, koska on juhlissa toisessa kaupungissa, eikä tule siis tänään kotiin. Oletettavasti laittaa jonkun hellän viestin kun menee nukkumaan, tai sitten minä laitan jos menen aiemmin.
Laitan yleensä liukkarituubin rintataskuun ja sanon että saa päästää paljaaltaan. En kysele illanmittaan mitään.
Me viestitellään puolison kanssa harvoin, jos ollaan erossa. Mun mielestä on ihan parasta reissujen jälkeen vaihdella kotona kuulumisia ja jutella tapahtumista. Riittää juttua pitkäksi aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä on vaan outoa viestitellä illanvietossa puolison kanssa, jonka kanssa voi jutella kotona.
Ymmärrettävää. Mun mielestä on ihana laittaa joku kuva tai viesti. Ja jos vilkaisen puhelinta ja näen miehen laittaneen vaikka kuvan meidän koirasta, tai vaan "olet rakas, pidä kivaa", tai mitä ikinä, niin ilahdun siitä. En roikkuisi puhelimessa tekstailemassa pidempään, mutta sellainen 10s pari kertaa illassa (puhelimen voi tsekata vaikka vessassa käydessä, ei tartte muita häiritä sillä).
Ystävät on rakkaita ja ihania ja jos vietän iltaa mieheni kanssa niin ilahdun kun saan ystävältä viestin. Ja mies on ihana ja rakas ja ilahdun kun saan häneltä viestin, vaikka olisin ystävien seurassa.
Joillain on kyllä ihmeellinen kammo puolison viestejä ja tuloaikojen kyselyä kohtaan. Tulee ihan mieleen teinipoikani kun uhosi että kun hän täyttää 18, hänen ei tarvitse kertoa meille enää koskaan että minne menee ja kenen kanssa!
Totesin että ei muuten mene noin, jos aikoo kotona asua. Vai olisko hänen mielestä ihan ookoo ja kiva että mä tai isänsä vaan yhtäkkiä nousisi ja lähtisi ovesta ulos ja autolla jonnekin. Mitään sanomatta. Hän sitten vaan miettisi että lähdinkö kauppaan vai kaverin luo viikonlopuksi, tulenko laittamaan ruokaa tunnin sisällä ja tuonko auton ajoissa hänen treenejään varten jne.
Tajusi hänkin että on normaalia kohteliaisuutta ja toisen kunnioittamista kertoa minne on menossa ja milloin todennäköisesti kotiutuu. Ja jos tuleekin myöhemmin, ilmoittaa siitä. Lapsikin tämän ymmärsi.
Vierailija kirjoitti:
En laittanut vielä viestiä. Ollaan puhuttu tästä miehen kanssa ja olen luvannut, että en tee sitä enää. Halusin tietää, tekevätkö muut kuitenkin niin
Ap
Hyvä, että olet tiedostanut ongelmasi ja haluat hallita sitä. Ihan helppoa ei ole alkaa luottamaan itseensä, mutta pienin askelin. Tässä taitaa olla kyse isommastakin kuin iltamenoista, etkä oikeasti taida pelätä pettämistä, vaan omaa yksinoloasi. Itsekin haluaisin tietää, miten saa aikuisena muodostettua terveen itsetunnon ja lisää itsevarmuutta. En ole keksinyt vielä.
Kuten huomaat, on ihan normaalia luottaa puolisoon ja etenkin, olla itsenäinen vaikka onkin parisuhteessa. Kyse ei tosiaan ole riippuvuussuhteesta eikä vankilasta, ei ainakaan pitäisi olla. Mahtavaa, kun olet luvannut, ettet enää kysele, ja että puolisosi tietää tämän ongelmasi. Ethän ole vielä laittanut viestiä? Hyvä sinä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea jutella kotona jos ei olla molemmat kotona. Silloin voi viestitellä. Normaalia.
Mun ei tartte kysellä, koska mies ihan oma-aloitteisesti viestittelee ja kertoo miten menee. Ei nyt mitenkään koko ajan, mutta jokunen viesti per ilta. Ja toki itsekin laittelen hänelle. Ei olla mitenkään tiiviisti toistemme kyljessä viihtyvä pari oltu koskaan, vaan juhlitaan enemmän omien kavereitten kanssa ja nuorempana on ollut etäsuhdetta jne. Ehkä siksi on jäänyt tavaksi laitella viestiä.
Vierailija kirjoitti:
Joillain on kyllä ihmeellinen kammo puolison viestejä ja tuloaikojen kyselyä kohtaan. Tulee ihan mieleen teinipoikani kun uhosi että kun hän täyttää 18, hänen ei tarvitse kertoa meille enää koskaan että minne menee ja kenen kanssa!
Totesin että ei muuten mene noin, jos aikoo kotona asua. Vai olisko hänen mielestä ihan ookoo ja kiva että mä tai isänsä vaan yhtäkkiä nousisi ja lähtisi ovesta ulos ja autolla jonnekin. Mitään sanomatta. Hän sitten vaan miettisi että lähdinkö kauppaan vai kaverin luo viikonlopuksi, tulenko laittamaan ruokaa tunnin sisällä ja tuonko auton ajoissa hänen treenejään varten jne.
Tajusi hänkin että on normaalia kohteliaisuutta ja toisen kunnioittamista kertoa minne on menossa ja milloin todennäköisesti kotiutuu. Ja jos tuleekin myöhemmin, ilmoittaa siitä. Lapsikin tämän ymmärsi.
Ei kukaan ole väittänyt, etteikö tarvitsisi kertoa, minne on lähdössä. Mutta aikuiset eivät tarvitse kotiintuloaikaa.
Kyllä mä joskus jään kaverille yöksi tyttöjenillan jälkeen, mies tietää sen.