Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos miehenne on oluella ystävien kanssa, kysyttekö viestillä, että moneltako hän tulee kotiin?

Vierailija
02.02.2024 |

Vai onko tällainen ahdistavaa?

Kommentit (228)

Vierailija
221/228 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelin aikoinaan semmosen miehen kanssa, jonka iltareissut venyi aina. Ei se alkuun haitannut, mutta oli kieltämättä yksi iso syy, miksi erottiin lopulta. Jos se olisikin ollut aina vain se yksi  ilta ja yö, mutta kun seuraava päiväkin meni aina krapulaa potiessa, eli viikonloppuisin saatoin olla kokonaan yksin. Ja jossain vaiheessa alkoi loiventava maistua, ja taas mentiin.

Nykyisen miehen menoista en kysele, kertoo kyllä, milloin on menossa, ja tulee sitten kun tulee. Ikinä ei ole tarvinut pelätä, että venyy seuraavaan päivään ja sitä seuraavaan, ja että kiukkuista krapulamiestä pitäisi varoa edes  puolikkaan päivän ajan. Silti vähän jäytää tuolla takaraivossa, että entäs jos tuokin tuosta alkaa lipsua, mutta ei kai ne kaikki, eihän?

Vierailija
222/228 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän oman tyttöystävän sisaren ja hänen miehensä. Siellä on vaimo hereillä yötä myöten, mukamas vain odottelemassa, että mies pääsee turvallisesti kotiin. Mutta ainahan tossa on taustalla kyttäys ja pääsee sitten mäkättämään, mikäli mies vähän lipsuu aikataulusta, jota on muutenkin illanistujaisia varten tosi järkevää antaa, kun mistäs sitä voi tietää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/228 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran mies sanoi iltapäivällä lähtiessään kavereiden kanssa mökille, että ei hän siellä kauaa ole, tulee illalla kotiin. Ei näkynyt ei kuulunut ja klo 24 laitoin viestiä että onko lähtenyt, kun pelkäsin olevan moottoripyöränsä kanssa jossain pöpelikössä tajuttomana. Vastasi että grillaavat tässä vielä makkarat ja lähtee sitten. Puoli yhdeltä tulikin sitten viesti että lähtee kohti kotia.

Sen jälkeen kyllä keskusteltiin, ei siitä etteikö olisi saanut olla pidempään vaan siitä, mitä tarkoittaa "illalla kotiin" 😄 Minulle kun ilta tarkoittaa ihan viimeistään 22-23 aikaan, sen jälkeen aletaan puhumaan jo yöstä. Siksi huolestuin.

Ja olen sitä mieltä että lähtiessään ei todellakaan tarvitse sanoa milloin tulee, kun ei se välttämättä pidäkään. Mutta JOS sanoo milloin tulee, on myös tultava silloin tai ainakin ilmoitettava. Toista ei saa turhaan huolestuttaa.

Vierailija
224/228 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselen vain silloin, jos on sovittu, että toimin kuskina. Eli äärimmäisen harvoin. Silloinkin  kysymys kuuluu, vieläkö kaipaat kyytiä vai tuletko taksilla. Silloin mies tietää, että alan olemaan jo väsy, enkä enää kauaa jaksa valvoa. Usein vastauksena tulee, mene nukkumaan. Hyvää yötä.

Vierailija
225/228 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltalehden asiantuntijan mukaan ei kannata kysellä.

Vierailija
226/228 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska mun mies jo lähtiessään sanoo, että mihin aikoihin on tulossa kotiin. Mulle siis riittää ihan semmonen aikahaarukka, että onko mies tulossa kotiin ennen puolta yötä vai aikooko olla myöhempään. Sitten kun mä lähden jonnekin kavereiden kanssa, niin sama juttu. 

Mun mielestä on ihan silleen turvallisuusasiakin, että jos ilmoittaa tulevansa puolilta öin, mutta ei oo kotona vielä aamuyölläkään (eikä ilmoita asiasta), niin voi vähän alkaa soitella, että onko kaikki ok. Meillä on myös ihan hyvä yhteisymmärrys siitä, että joskus voi ilta venyä ja se on ihan ok, jos vaan laittaa viestin, että tuleekin kotiin vasta pilkun jälkeen. 

Tämä systeemi on viimeiset 20 vuotta toiminut hyvin. 

Vierailija
227/228 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi mies titää. Voi tulla hässäkkää niin hommahan venyy

:D 

Tai eihän siinä mitään hauskaa ole. Tämmösessä tilanteessa ei kotiintuloaika ois se vakavin keskustelunaihe.

Vierailija
228/228 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä sovitaan ennen lähtöä joku aika ja jos tämä ei pidä niin laittaa viestiin. Tyyliin, jos ei ole kotona klo 11, niin laittaa viestin. Viestissä taas uusi määräaika. Idea on se, että jos viestejä ei kuulu, niin voi tarkistaa, että onko kaikki hyvin (ei ole esim. joutunut onnettomuuteen).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi