Jos miehenne on oluella ystävien kanssa, kysyttekö viestillä, että moneltako hän tulee kotiin?
Kommentit (228)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten hyvässä suhteessa kerrotaan toiselle jo lähtiessä, mihin aikaan suunnilleen on kotiutumassa. Jos illanvietto venyy suunnitellusta, niin laitetaan viestä, että meneekin vähän myöhempään. Kotonaolijan ei silloin tarvitse kysellä perään.
No miksi pitäisi kysellä perään?
Viikon päästäkö sä vasta alkaisit miettiä onko jotain sattunut? Entä teetkö itse usein niin että sanot tulevasi tiettyyn aikaan mutta et piittaa sanomastasi mitään, vaikka toinen kuinka huolestuisi?
Kysyn ennakkoon että onko parin tunnin keikka vai meneekö aamuun asti. Ja jos tulee muutoksia niin ilmoittaa viestillä. Tämä ihan siksi että ei tarvi huolestua jos ei tule illalla kotiin. Muuten saa olla kyllä nii pitkään kun haluaa, harvoin kun käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten hyvässä suhteessa kerrotaan toiselle jo lähtiessä, mihin aikaan suunnilleen on kotiutumassa. Jos illanvietto venyy suunnitellusta, niin laitetaan viestä, että meneekin vähän myöhempään. Kotonaolijan ei silloin tarvitse kysellä perään.
No miksi pitäisi kysellä perään?Viikon päästäkö sä vasta alkaisit miettiä onko jotain sattunut? Entä teetkö itse usein niin että sanot tulevasi tiettyyn aikaan mutta et piittaa sanomastasi mitään, vaikka toinen kuinka huolestuisi?
No ei meillä tarkkaa kotiintuloaika edes sovita. Aikuiset ihmiset eivät sellaisia tarvitse. Seuraavana aamuna voi alkaa kyselemään, jos ei alkas kuulua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epävarmojen teinien hommaa tuollainen kysely.
Ei, vaan vastuullisten aikuisten hommaa ilmoittaa kumppanille milloin tullaan kotiin.
No mitä sä sillä tiedolla teet? Etkö osaa olla yksin?
No teillä ehkä noin, mutta meidän parisuhteessa on tapana viettää yöt kotona omassa sängyssä eikä jäädä kaverin sohvalle ilmoittamatta kumppanille.
Olen pahoillani, ettet luota puolisoosi.
Kyllähän tuollainen kysely epäluottamuksesta kertoo. Pelätään, että se mies on duunaamassa toista muijaa, jos ei koko ajan pidetä hallinnassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epävarmojen teinien hommaa tuollainen kysely.
Ei, vaan vastuullisten aikuisten hommaa ilmoittaa kumppanille milloin tullaan kotiin.
Kenelläkään ei ole kristallipalloa, joten tuollainen ilmoittaminen etukäteen sisältää suuria epävarmuuksia. Parempi olla arvailematta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pilaat oman elämäsi ja parisuhteesi tuolla etukäteen murehtimisella. Murehtiminen ei estä miestä pettämästä, päinvastoin hullu mustasukkaisuus ja menojen rajoittaminen saa haaveilemaan vapaudesta.
Mieti, jos miehesi ei ikinä petä ja silti olet pilannut oman onnellisuutesi murehtimalla olematonta asiaa.. Murehdi vasta jos käy ilmi, että pettää!Läheisriippuvuus on kurjaa, olen (ollut) sitä itsekin. Ongelmana on sinun huono itsetuntosi. Sitä voit parantaa vain itse, ulkopuoliset kehut yms eivät auta jos et usko olevasi rakkauden arvoinen.
Hyvässä suhteessa kumppanin tekstiviestejä ei koeta ahdistavina vaan ihan mielellään kerrotaan sille toiselle milloin ollaan tulossa kotiin tai muuten vain viestitellään tämän kanssa silloin tällöin.
Olet viettämässä esim. tyttöjeniltaa ja viesteilet siinä samalla miehesi kanssa?
Vierailija kirjoitti:
No teillä ehkä noin, mutta meidän parisuhteessa on tapana viettää yöt kotona omassa sängyssä eikä jäädä kaverin sohvalle ilmoittamatta kumppanille.
Ei se ole luottamuksen puutteesta kiinni, että HALUAMME viettää yöt yhdessä emmekä kavereiden kanssa.
No en todellakaan. Ei kai hän sitä ennakkoon tiedä, vaan menee fiiliksellä sen mukaan, miten pitkään viihtyy, ellei sitten oo jotain erityistä syytä,minkä takia tarvitsisi tulla aikaisemmin. Ja sama tietysti silloin, jos minä lähden ulos drinksuille kavereiden kanssa, ei hän tuloaikaa kysele.
On muuten nyt just ulkona kavereidensa kanssa. Mä meinasin mennä kohta nukkumaan.
Ap hyvä, en sano tätä ilkeästi vaan ihan vain että pohdit asiaa: se että miehesi on sinulle valtavan tärkeä ja rakas ei tarkoita sitä että hän edes kelpaisi meille muille.
Ihmisillä on kamala tuska siitä että joku vie niiden puolison ja sitten kun sitä puolisoa katsoo niin tekisi mieli kysyä että mistä tämä utopistinen pelko kumpuaa, ei hän kaikkien silmissä ole niin mahtava kun puolisonsa.
Nyt menet nukkumaan ja annat miehesi tulla kun tulee, yllätä hänet iloisesti ja anna olla rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole luottamuksen puutteesta kiinni, että HALUAMME viettää yöt yhdessä emmekä kavereiden kanssa.
Ei ole normaalia tuollainen riippuvuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pilaat oman elämäsi ja parisuhteesi tuolla etukäteen murehtimisella. Murehtiminen ei estä miestä pettämästä, päinvastoin hullu mustasukkaisuus ja menojen rajoittaminen saa haaveilemaan vapaudesta.
Mieti, jos miehesi ei ikinä petä ja silti olet pilannut oman onnellisuutesi murehtimalla olematonta asiaa.. Murehdi vasta jos käy ilmi, että pettää!Läheisriippuvuus on kurjaa, olen (ollut) sitä itsekin. Ongelmana on sinun huono itsetuntosi. Sitä voit parantaa vain itse, ulkopuoliset kehut yms eivät auta jos et usko olevasi rakkauden arvoinen.
Hyvässä suhteessa kumppanin tekstiviestejä ei koeta ahdistavina vaan ihan mielellään kerrotaan sille toiselle milloin ollaan tulossa kotiin tai muuten vain viestitellään tämän kanssa silloin tällöin.
Me jutellaan
Juurikin näin.
Vierailija kirjoitti:
Jean Sibelius oli ollut viihteellä. Vaimonsa Aino oli soitellut perään ja kysellyt, että koska herra tulee kotiin. Sibelius oli vastannut: "Olen säveltäjä, en ennustaja."
Sibeliuksella olikin vähän keskivertoa pidempiä ja railakkaampia ryyppyreissuja. Ei kyselty tunnin perään vaan että mahdetaanko sitä lähiviikkoina kotiutua.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää ja ahdistaa mennä nukkumaan ilman omaa rakasta.
Ap
Vedä käteen.
Kyllä meillä ainakin kerrotaan lähtiessä meneekö aamuun saakka vai onko tarkoitus tulla jo puolenyön aikaan kotiin. Jos on ollut puhetta, että tarkoitus olisi olla kotona puolen yön aikaan, mutta näyttää venähtävän ilmoitetaan siitä puolin ja toisin. Onneksi tämä sopii kummallekin ja on normaali, jo kasvatuksessa opittu, tapa.
Ei tarvetta, kun se ei käy oluella.