Jos miehenne on oluella ystävien kanssa, kysyttekö viestillä, että moneltako hän tulee kotiin?
Kommentit (228)
Yleensä ilmotan ihan varmuudeksi, kun oon lähössä kotiin päin, että mies osaa olla musta huolissansa, jos kotimatka kestää liian pitkään. Ei oo ikinä tullut kysyttyä, ärsyttääkö tää miestäni. Mutta yksin kotiin kävellessä voi sattua mitä vain, joten laittasin viestin sitten kavereilleni, jos mies siitä ärsyyntyisi.
Pitkin iltaa ei viestitellä, ellei tuu jotain akuuttia mieleen. Saattaahan sitä parin lasillisen jälkeen jotain tosi tärkeetä tullakin mieleen, eikä aina tajua, että toisen mielestä se ei ehkä sit kuitenkaan ois ollut niin akuuttia.
Kotiintuloaikoja meillä ei ole kummallakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me viestitellään puolison kanssa harvoin, jos ollaan erossa. Mun mielestä on ihan parasta reissujen jälkeen vaihdella kotona kuulumisia ja jutella tapahtumista. Riittää juttua pitkäksi aikaa.
Meillä riittää juttua vaikka viestitelläänkin 😄 Tästä kyllä nyt jotkut mammat saa slaagin, mutta mun mies lähti 3 tuntia sitten töihin ja ollaan sinä aikana jo soiteltu kahdesti (oli matkalla) ja lisäksi laittoi viestin että on perillä. Pian tulee varmaan kuulumisviesti. Ja kun menen nukkumaan, laitan hänelle hyvänyön viestin ja hän vastaa siihen kun ehtii. Ja jos hänellä aamulla menee ylitöiksi, laittaa tottakai mulle siitä viestiä. Meillä normaalia.
Mikäs siinä, jos ei ole muuta elämää.Meidän "muu elämä" ei mene pilalle sen rakkaimman ihmisen viesteistä 😊
Tämä! Meillä on sen muun kivan elämän lisäksi vielä kiva, ihana kumppani, jonka kanssa halutaan viestitellä. Kuulostaa surulliselta, että joitakin kumppanin viestit ahdistaa ja kumppanista pitää päästä pakoon. Olettekohan yhdessä ihan oikean ihmisen kanssa kun noin paljon se oma rakas ahdistaa...
Vierailija kirjoitti:
"Olet viettämässä esim. tyttöjeniltaa ja viesteilet siinä samalla miehesi kanssa?"
Tottakai voin viestitellä ja viestittelen. Se on normaalia ja niin muutkin tekee. Mitä kamalaa siinä mielestäsi on? Eikö sun kaverit tiedä että sulla on mies?
Tyttöjenillassa keskityn kavereitten seuraan harvoin kun nähdään, miehen kanssa voidaan puhua kotona, ja kyllä tietävät että mulla on mies kuten heilläkin.
Vierailija kirjoitti:
Me keskitytään kavereiden seurassa niihin kavereihin eikä kukaan viestittele jatkuvasti kumppanilleen. Se olisi tosi epäkohteliasta kun harvoin nähdään. Sen kumppanin kanssa vietetään niin paljon aikaa että yhden illan malttaa olla läsnä niille omille ystäville.
En itse siis viestittele enkä edes huomaisi, jos puolisoni jostain syystä viestittelisi.
Minustakin puhelimen jatkuva kyttääminen on epäkohteliasta. Jotkut alkaa ihan kesken keskustelun naputtamaan jotain viestiä! Ovat varmaan puhelimeen koukussa eivätkä itse edes huomaa? Kyllä se latistaa tunnelmaa.
Minä viestittelen kyllä puolisolleni kaveri-iltoinakin, jopa useita kertoja. Mutta EN siinä kaikkien edessä tai samalla kun joku kertoo tarinaa tms. Puhelinta ehtii tarkistaa illan aikana omassakin rauhassa, vaikka vessareissulla. Lyhyemmän tapaamisen aikana en kyllä vilkaise puhelinta, mutta jos vietän koko illan jossain niin varmasti ainakin 4 kertaa tulee edes ohimennen vilkaistua. Olen vähän vanhempaa sukupolvea ja sellainen jatkuvasti puhelimen selailu seurassa on kyllä vaan epäkohteliasta.
Tämä! Meillä on sen muun kivan elämän lisäksi vielä kiva, ihana kumppani, jonka kanssa halutaan viestitellä. Kuulostaa surulliselta, että joitakin kumppanin viestit ahdistaa ja kumppanista pitää päästä pakoon. Olettekohan yhdessä ihan oikean ihmisen kanssa kun noin paljon se oma rakas ahdistaa...
Mulla on ihanan kumppanin lisäksi ihania kavereita, joiden kanssa haluan viettää laatuaikaa, enkä näprätä puhelinta heidän seurassaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen yleensä pedin vierashuoneeseen ja laitan viestin, että menee sinne nukkumaan. En kysele mitään ja on ihana mennä yksin nukkumaan. Ärsyttää vaan, jos tulee viereen kännissä höpöttelemään.
Mä yleensä ilmaisen toivomukseni jo ennen miehen lähtöä, että menee kaverinsa sohvalle nukkumaan, jotta ei tule kotiin metelöimään tai haisemaan. Jos eksyy kotiin yöllä, niin tietää mennä edes sohvalle haisemaan.
Jaa, minusta taas on söpöä ja huvittavaa, kun tulee viereen höpöttelemään. Niin känniin ei itseään juo, että olisi jotenkin häiritsevä. Toki asiaa auttaa sekin, että oon hyväuninen eikä nukahdan nopeasti uudelleen, jos minut höpinöillään herättää.
Mun eksä oli sellainen, että se tuli umpikännissä kotiin ja sitten tuli herätteleen mua kun yritin nukkua ja kyllä otti päähän. Seuraavaa kumppania valitessa pidin huolen, että mies osaa käyttää alkoholia kohtuudella ja ei tarvitse kuunnella mitään känniörinöitä.
Vierailija kirjoitti:
Ennen lapsia en kysellyt. Nykyään saatan kysellä ihan vain sen takia, jos itse suunnittelen seuraavaksi päiväksi jotain niin tiedän, suunnittelenko menon aamu- vai iltapäiväksi.
Jos sä tiedät jo että mies on menossa kaljoille edellisenä iltana niin kai järki sanoo kysymättäkin että suunnittelet menot iltapäiväksi. Ellet oo just niitä jotka kostaa edellisen illan kaljoittelut jättämällä huutavat lapset aamutuimaan krapulaiselle miehelle.
Me viihdytään yhdessä jopa niin hyvin, ettei käydä juuri koskaan erikseen missään illanvietoissa 😄 Ravintoloissa ei käydä koskaan. Mies joutuu asemansa takia käymään työpaikkansa "tyhy-illoissa" jotka on aina jossain mökillä tms. Menee sinne aina autolla, että pääsee parin tunnin päästä pois. Minä taas en osallistu edes niihin tyhyiltoihin. Mieluummin olen sen miehen kanssa kotona.
Ystäviäni näen niin että mukana on sekä minun että ystävän miehet. Ihan käytännön syistäkin.
Pakko myöntää että kaikkein parhaiten viihdyn oman rakkaan miehen kanssa. Enkä edes ole läheisriippuvainen. Voisin kyllä olla ilman miestäkin, mutta miksi ihmeessä, kun hän on parasta seuraa ja meillä on mukavaa yhdessä 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me keskitytään kavereiden seurassa niihin kavereihin eikä kukaan viestittele jatkuvasti kumppanilleen. Se olisi tosi epäkohteliasta kun harvoin nähdään. Sen kumppanin kanssa vietetään niin paljon aikaa että yhden illan malttaa olla läsnä niille omille ystäville.
En itse siis viestittele enkä edes huomaisi, jos puolisoni jostain syystä viestittelisi.
Minustakin puhelimen jatkuva kyttääminen on epäkohteliasta. Jotkut alkaa ihan kesken keskustelun naputtamaan jotain viestiä! Ovat varmaan puhelimeen koukussa eivätkä itse edes huomaa? Kyllä se latistaa tunnelmaa.
Minä viestittelen kyllä puolisolleni kaveri-iltoinakin, jopa useita kertoja. Mutta EN siinä kaikkien edessä tai samalla kun joku kertoo tarinaa tms. Puhelinta ehtii tarkistaa illan aikana omassakin rauhassa, vaikka vessareissulla. Lyhyemmän tapaamisen aikana en kyllä vilkaise puhelinta, mutta jos vie
Isommassa seurassa se ei haittaa jos joku vilkaisee puhelinta kun on muita joiden kanssa juttelee. Kahden kesken ollessa voi silloin kun toinen vaikka käy vessassa tai tekee ruokatilaustaan jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen lapsia en kysellyt. Nykyään saatan kysellä ihan vain sen takia, jos itse suunnittelen seuraavaksi päiväksi jotain niin tiedän, suunnittelenko menon aamu- vai iltapäiväksi.
Jos sä tiedät jo että mies on menossa kaljoille edellisenä iltana niin kai järki sanoo kysymättäkin että suunnittelet menot iltapäiväksi. Ellet oo just niitä jotka kostaa edellisen illan kaljoittelut jättämällä huutavat lapset aamutuimaan krapulaiselle miehelle.
Ei mun mies välttämättä oo krapulassa.
Oon sanonut laittaa viestin, kun lähtee, tai päättää jäädä yöksi. Asumme laidassa ja hankala saada esim taksia
Jos miehellä menee myöhään niin laittaa itse viestiä, että saa nakata kamat työhuoneen sohvalle.
Mulla menee oletusarvoisesti niin myöhään että ei tarvitse ilmoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siinähän se kysymisen pointti on, että tietääkö mies jo etukäteen, ottaako kaksi kaljaa ja tulee kotiin klo 21 vai saattako mennä koko yö. Ja kuule ihan itse saa päättää, haluaako olla lasten kanssa aamulla vai iltapäivästä. Yleensä valkkaa tuon aamun, koska haluaa mennä aikaisin nukkumaan.
Kaikki eivät ole mitään alkoholisteja, jotka automaattisesti vetävät pään täyteen kun lähtevät kaljalle.
Onko miehesi alkoholisti? Tuli itsekin pommitettua viesteillä ja kyselty jos kaverin luona kahvilla käynti venyi. Siinä saattoikin viikonloppu mennä. Itsellä seuraavana päivänä töitä ja lastenhoidot niin alkoi helposti vähän verenpaine nousta, jos toista ei heti kuulunutkaan takaisin. Piti aikatauluja laittaa kun pikkulapselle, että: " Ilmoita jos kahvittelu kestää yli 3h, etten turhaan stressaa että olet repsahtanu".
Jos olet itse sellainen jota miehen menot häiritsee ja koet että niitä pitää valvoa, niin silloin olet väärän kumppanin kanssa. Molemmin puolinen huomiointi on suotavaa, eli on kohteliasta itse ilmoittaa meneekö myöhään varsinkin jos on alunperin sovittu jotain muuta. Ei tarvitse silloin kumppanin soitella huolissaan perään.
Mies ilmottaa itse, koska arviolta tulee kotiin. Laittaa viestiä jos menee myöhempään. Yleensä myös laittaa viestin kun lähtee kotiapäin.
monesti myös haen hänet, silloin kyselen aikatauluja.
Erikoista että jonkun mielestä se että lähtijä itse lähtiessään arvioi tulevansa kotiin tiettyyn aikaan, olisi sama kuin lapsille ja teineille MÄÄRÄTTY kotiintuloaika.
Isoja on traumat näin ajattelevan ihmisen päässä eikä mitään käsitystä normaalista parisuhteesta.
Se perinteinen,kumpi tulee ennemmin,mies vai hesari.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ihanan kumppanin lisäksi ihania kavereita, joiden kanssa haluan viettää laatuaikaa, enkä näprätä puhelinta heidän seurassaan.
Olen samaa mieltä, että on epäkohteliasta olla puhelimella koko ajan kun on toisen seurassa, mutta on ihan eri asia laittaa muutama lyhyt viesti kumppanille illan aikana sopivassa välissä kuin se, että koko illan tuijottaa ruutua. Kuten tuossa jo aiemmin joku sanoi viestiä voi vaikka silloin kun kaveri käy vessassa tai sanoa kohteliaasti sille kaverille, että anteeksi pieni hetki ilmoitan kumppanille, että meillä menee hieman myöhempään.
Eikä kukaan ole mistään kotiintuloajoista puhunutkaan, vaan siitä että on kohteliasta ilmoittaa asuinkumppanilleen suunnilleen mihin aikaan on tulossa. Ainakin jos se poikkeaa alkuperäisestä suunnitelmasta.
No onhan ne täysin verrattavissa lasten ja teinien kotiintuloaikoihin.