Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pettynyt ystävään

Vierailija
02.02.2024 |

Olen niin pettynyt mun ystävään. Kerroin syksyllä innoissani, että olen vihdoin keksinyt, mitä alan tehdä, mitä alan opiskella. Hän tietää, että olen vuosia miettinyt asiaa.

Kerroin, että hakeudun vuoden mittaisen täydennyskoulutukseen, joka antaa eri suunnan nykyiseen työtehtävääni. Kerroin, että olen opintovapaalla ja teen pohjaopintoja avoimen yliopiston puolelle, mitkä edellytetään, että voi hakea täydennyskoulutukseen.

Täydennyskoulutuspaikkoja on vähän ja sanoin, että pidä peukkuja, että pääsen.

No, syksyllä ystäväni ilmoitti, että hän on jäänyt myös opintovapaalle, tekee samoja avoimen yliopiston opintoja ja hakee myös tähän samaan täydennyskoulutukseen.

Ihan kauheeta. Olen niin pettynyt. Miksi ikinä puhuin mitään. Hän ei todellakaan ollut miettinyt lähteä opiskelemaan tuota samaa ennen mun kertomaa.

Tuntuu pahalta sekä se, että asia ärsyttää. Tuntuu, että en saisi olla pettynyt. Mutta tottakai olen. En ole sanonut asiasta mitään ystävälleni.

Mitä mieltä olette? Onko minulla oikeus olla pettynyt?

Kommentit (126)

Vierailija
21/126 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä oikein olette? Kuulostatte teineiltä.

Vierailija
22/126 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ystävä kyllä lukee täältä sitten ja tietää mitä ajattelet. 

Toivottavasti lukee. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/126 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisiä oikein olette? Kuulostatte teineiltä.

Yli 40-vuotiaita.

Vierailija
24/126 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se kauheaa että on samanhenkinen ystävä - voisitte jopa opiskella yhdessä. Hirveää! :D

Hakijoita 200, paikkoja 15, joten en olisi kaivannut kilpailijaa. 

Ajattelet siis ystävääsi kilpailijana. Mielenkiintoista. Kävikö niin, ettei kumpikaan osaa olla rohkaiseva ystävä tilanteessa?

Jos kyse on vain kopioimisesta, motivaatio ei yleensä riitä niin pitkälle, mitä tuollainen koulutukseen hakeutuminen ja yliopisto-opinnoy vaativat.

Jos taas kyse on ihan puhtaasta omasta kiinnostuksesta ja motivaatiosta, ettekö voisi alkaa hyödyntämään yhteistä kiinnostusta toistenne sparraamisessa. Kun on pientä kilpailua ja sparrailua, voi ylittää itsensä parempaan suoritukseen :)

Vierailija
25/126 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kyynel. 

Vierailija
26/126 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö halua olla ystäväsi kanssa?

Eikö tässä ollut kyse siitä että voi olla että ystävä pääsee sisään ja ap ei pääse.

AP:n perusteeton pelko; voivat päästä vaikka molemmat tai voi olla ettei AP pääse missään tapauksessa. Toivottavasti kenelläkään ei ole tuollaista oman navan tuijottelijaa ystävänään kuin AP.

Vierailija
27/126 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi ystävä tällaisen käytöksen jälkeen. Kaikkea se kateus teettää. Toivon ap että sinä pääset. Ajattelepa miten ystäväsi suhtautuu jos sinä pääset ja hän ei.

Vierailija
28/126 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se kauheaa että on samanhenkinen ystävä - voisitte jopa opiskella yhdessä. Hirveää! :D

Ajattelet siis ystävääsi kilpailijana. Mielenkiintoista. Kävikö niin, ettei kumpikaan osaa olla rohkaiseva ystävä tilanteessa?

Jos kyse on vain kopioimisesta, motivaatio ei yleensä riitä niin pitkälle, mitä tuollainen koulutukseen hakeutuminen ja yliopisto-opinnoy vaativat.

Jos taas kyse on ihan puhtaasta omasta kiinnostuksesta ja motivaatiosta, ettekö voisi alkaa hyödyntämään yhteistä kiinnostusta toistenne sparraamisessa. Kun on pientä kilpailua ja sparrailua, voi ylittää itsensä parempaan suoritukseen :)

Kun paikkoja on noin vähän, niin tilanne ei ole hyvä. En pysty alkaa sparraamaan häntä. Olisin kaivannut hänen tuen asialle ja kuuntelevan korvan, en kilpailijaa. En vain pysty kannustamaan häntä. Ehkä olen kehittymätön ja itsekäs ihminen itse.

Vierailija
29/126 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En olisi ystävä tällaisen käytöksen jälkeen. Kaikkea se kateus teettää. Toivon ap että sinä pääset. Ajattelepa miten ystäväsi suhtautuu jos sinä pääset ja hän ei.

Kiito ymmärryksestä ja kannustuksesta. Tuntuu hyvältä.

Vierailija
30/126 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiseltään kuulostaa matkimiselle, mutta entä jos häntä vaan alkoi itseäänkin kiinnostamaan sama? Onhan niitä opiskelijoita muutenkin enemmän kuin sinä opiskelemassa juuri samaa.

Vierailija
31/126 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun paikkoja on noin vähän, niin tilann

Aivan juuri näin. Tämä oli sinun unelmasi. Kukaan ei ole sun puolella ellet ole itse ensin. Kopiointi ja kilpailu ei kyllä ystävyyteen kuulu.

Vierailija
32/126 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö halua olla ystäväsi kanssa?

Eikö tässä ollut kyse siitä että voi olla että ystävä pääsee sisään ja ap ei pääse.

AP:n perusteeton pelko; voivat päästä vaikka molemmat tai voi olla ettei AP pääse missään tapauksessa. Toivottavasti kenelläkään ei ole tuollaista oman navan tuijottelijaa ystävänään kuin AP.

Ajatteletko, että jos kertoisit ystävällesi innoissaan hakevasi vaikka jotain erityistä työpaikkaa ja hehkuttaisit sitä. Hakutilanteessa sinulle selviäisi, että ystäväsi päätti keskustelunne jälkeen myös hakea samaa työpaikkaa kuin sinä. Mille se tuntuisi? Kannustaisitko häntä?

Vierailija
33/126 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun ystävällä ei ole sielua. Ei kannata kertoa tuollaiselle mielikuvituksettomalle tosiaankaan mitään. Kohta on samoilla apajilla muuten. Mulla oli joskus samanlainen kaveri, ja juurikin OLI.

Vierailija
34/126 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äkkiseltään kuulostaa matkimiselle, mutta entä jos häntä vaan alkoi itseäänkin kiinnostamaan sama? Onhan niitä opiskelijoita muutenkin enemmän kuin sinä opiskelemassa juuri samaa.

On eri asia. Tää oli apn juttu.

Vierailija
35/126 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiystävä alkaisi valmistautua pääsykokeisiin yhdessä ystävänsä kanssa eikä syyttäisi häntä 'kopioinnista' tms. muusta lapsellisesta kuten AP.

Vierailija
36/126 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävyydessä on sellaisia moraalisääntöjä joita ei tarvi edes sanoa ääneen.

Vierailija
37/126 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosiystävä alkaisi valmistautua pääsykokeisiin yhdessä ystävänsä kanssa eikä syyttäisi häntä 'kopioinnista' tms. muusta lapsellisesta kuten AP.

Todellako ajattelet näin. Jos hakisit samaa työpaikkaa, niin innolla valmistautuisi siihen yhdessä? Hakijoiden ja sisäänpääsijöiden suhde on tässä aivan yhtä pieni kuin useaa työpaikkaa hakiessa.

Vierailija
38/126 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun paikkoja on noin vähän, niin tilann

Joo niin olet. Itsekäs ja kehittymätön. Tunteet tietty on ihan sallittuja ei siinä mitään, mutta suht keskenkasvuiselta kyllä kuulostat. Elämässä on isompiakin murheita ja tärkeämpiäkin asioita. Huomaat sen ehkä joskus vanhempana kun viisastut. Jonain päivänä voi olla se hetki kun kipeästi toivoisit, että olisipa vielä ystävä jonka kanssa haette vieläpä samaan koulutukseen. 

Vierailija
39/126 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä syytä ketään kopioinnista, vaan kilpaileminen tuntuu pahalta. Olisin tarvinnut tuen ha kannustuksen omaan hakuprosessiin, enkä kilpailijaa. Näitä opiskelupaikkoja on kovin niukasti.

Vierailija
40/126 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielikuvituksettomat kopioijat miinustaa AP:ta puoltavia kommentteja. Varmaan kolahtaa kalikka monella. Kuinka sieluton ihminen voi olla että matkii toisen ammatinkin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan