Vanhukset järkyttyisivät jos linnan juhlissa olisi homopari
Kommentit (885)
Eiköhän tämä nykyinen maailmanmeno ole heitä jo monet kerrat järkyttänyt, kun on järkyttänyt nuorempiakin.
Kyllä pian tulee aika, kun ketään ei edes kiinnosta kenenkään seksuaalinen suuntautuminen, kun on sen verran oikeita ongelmia maassa. - Että parempiko vaihtoehto on NATO eli SOTA kuin rauha maassa ja ruokaa pöydässä?
- Hippunen -
Vierailija kirjoitti:
Me vanhat olemme nähneet kaikkea. Emme järkyty.
Minun 85v äitini juuri hiljan totesi minulle - joka ongelman kanssa kärvisteli - että maailma on muuttunut ja että hän on kääntynyt Haaviston puoleen, koska pelkää, että Stubb vie meidät sotaan. Myös isäni on aina arvostanut Haavistoa ja pitänyt häntä fiksuna kaverina.
Vierailija kirjoitti:
Onhan täällä ketjuissa ollut linkki Wikipediaa jossa Stubb mainitaan biseksuaaliksi. Muu ylimielisyys, impulsiivisuus, päällepäsmäriys on syy miksi häntä ei voi äänestää.
Pitääkö erikseen kertoa että kaikki mitä netissä on joskus lukenut ei ole totta? Stubb ei ole koskaan antanut kommenttia jossa väittäisi olevansa bi-seksuaal eikä näinollen siis myöskään ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun 85v äitini juuri hiljan totesi minulle - joka ongelman kanssa kärvisteli - että maailma on muuttunut ja että hän on kääntynyt Haaviston puoleen, koska pelkää, että Stubb vie meidät sotaan. Myös isäni on aina arvostanut Haavistoa ja pitänyt häntä fiksuna kaverina.
Lainaan tässä nyt itseäni. Huomatkaa, että olen äitiäni nuorempi, kuten usein lapset ovat vanhempiansa nuorempia. Haaviston homous oli minulle suurempi ongelma kuin vanhemmalleni. Vaan ei ole enää. Haavisto on minun ehdokkaani. Tässä tilanteessa se valinta on TÄYSI KYMPPI!
Vierailija kirjoitti:
Vanhukset ovat nähneet jo vuosikymmeniä sitten linnan juhlissa Toven ja Tuulikin. Silloin siitä ei vaan pidetty niin kovaa meteliä.
Pidätkö itseäsi fiksuna. Jos muistat, minä muistan, siitähän nousi haloo, kun nu kaksi lepakkoa oli tulleet linnaan yhdessä.
Minun nuoruudessa ei olut homoja, ei niistä koskaan puhuttu, kun niitä ei koskaan ollut.
En hyväksy homoja, en koskaan tule hyväksymäänkään.
Vierailija kirjoitti:
Ketkä te, hulluja hullujen huoneella varmaankin.
Vierailija kirjoitti:
Meillähän on jo kerran ollut homo presidentti, ja hän oli jopa suuri sotasankarikin.
Tarkoitat Mannerheimia. Sellaista ei ole koskaan kukaan todistanut. Puheet on puheita.
Hän ei ole elänyt miehen kanssa koskaan.
No jos joku tuosta järkyttyy, niin sittenpä järkyttyy.
Minä en kyllä usko että vanhukset yleensä noin pienestä järkyttyvät, pikemminkin jotkut keski-ikäiset ahdasmieliset kaksinaismoralistit voivat järkyttyä. Mutta he nyt muutenkin järkyttyvät ties mistä, mikä ei heidän kapeaan elämänkuvaansa mahdu.
Vierailija kirjoitti:
Ihan höpöä. Teen töitä vanhusten parissa eikä kukaan ole arvostellut Haaviston puolisoa. Vilkkaasti keskustelevat vaaleista.
Pitäisikö heidän ääneen sanoa vaali kantansa, he eivät kehtaa sanoa mitä ajattelevat.
En itsekään välttämättä sanoisi vaikka inhoan Haavistoa.
Sanonta on "älä sano mitä ajattelet, ettet sanoisi, mitä ajattelet".
Vierailija kirjoitti:
Tänään saimme kuulla, että kolmannes suomalaisista ei äänestäisi Haavistoa, koska homous. Tämä on surkeaa. Tasa-arvon eteen on vielä paljon tehtävää työtä. Eikä se rajoitu Haavistoon, vaan yleisesti. En ymmärrä, miten homous liittyy mihinkään. Nurkkakuntaista ja takapajuista. 😢
Miten se on niin big deal jos joku (moni) haluaa pressaparina nähdä itselleen läheisemmäksi kokemansa parityypin. Presidentin puoliso nyt kuitenkin on perinteisesti ollut osa instituutiota, varmaan missään muussa julkisessa virassa puolisolla ei ole samanlaista merkitystä. Jenni Haukio on ollut suosittu omassa roolissaan mikä on voinut nostaa nimenomaan naisen suosiota presidentin puolisona, semminkin kun Halosen aikana tähän tuli muutenkin katkos.
Älä aliarvioi vanhuksia. Minun pian 85 täyttävä isotätini äänestää Haavistoa.
Vierailija kirjoitti:
Olisi se häpeä veteraaneille jos heitä olisi vastaan ottamassa armeijaa käymätön homo.
Ja sitten tämä ihminen kieltä osaamaton apinan näköinen olio, jota katsoessa tulee jo paha olo.
Me emme tule hyväksymään tätä, he olisivat hirveä irvi-kuva meille.
Kunpa jokainen äänestäjä tämän ymmärtäisi.
Apinan näköinen? Mikä teitä oikein vaivaa? Onko Stubb kiiltokuvapoika? Kateelliset!
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa nykymaailman, jossa näin on asiat. Ennen tällaiset asiat on pidetty salassa, mutta nyt ollaan avoimia. Miksipä ei?
Syntyvälle lapselle voi sanoa, tervetuloa nykymaailmaan, mutta ei sellaiselle,
joka on nähnyt sota-ajan. Hän on elänyt ihan samaa maailmaa, hengittänyt samaa ilmaa, syntynyt samanlaisena, kuin nytkin lapsi syntyy. Kaikki on kuin ennen, paitsi tekniikka kehittynyt.
Ei ihmistä noin vain muokata, ja kehoittaa elämään erilailla, elämisen perusta on jo lapsena saatu,
ei ne muutu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillähän on jo kerran ollut homo presidentti, ja hän oli jopa suuri sotasankarikin.
Tarkoitat Mannerheimia. Sellaista ei ole koskaan kukaan todistanut. Puheet on puheita.
Hän ei ole elänyt miehen kanssa koskaan.
Todisteet on aika vahvat. Ei ollut pelkkää puhetta.
Vierailija kirjoitti:
Sellaista se on. Stubb ei voi mitään ylimielisyydelleen. Pekka ei voi mitään homoudelleen. Valitse nyt noista sitten se, joka olisi Suomelle parempi presidentti.
No jos ei voi, niin vaihto ehto on helppo. Katsotaan koulutukseen, kummalla on korkeampi koulutus.
No se Stubb.
Sitten toisekseen, virheellinen väite on, että Stubb olisi ylimielinen, hän on sen itse sanonut, että hän sitä ole.
Mutta Haavisto on homo, jonka hän on myös myöntänyt.
Vierailija kirjoitti:
Veteraani sukupolvessa homot vielä meni naimisiin ja sai lapsia kun julkihomus oli vielä suvulle suuri häpeä.
Homoja ei vaan silloin ollut. Kaikki perheet sai lapsia. Homot eivät saa lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vanhukset ovat nähneet jo vuosikymmeniä sitten linnan juhlissa Toven ja Tuulikin. Silloin siitä ei vaan pidetty niin kovaa meteliä.
Kuulehan lapsi, siitä nimen omaan tuli meteli.
Tuo kertoo enemmän sinun suhtautumisestasi kuin "kaikista" vanhuksista. Juu juu kaikki vanhukset, aivan kaikki.
Minusta olisi tärkeää ajatella, millaista yhteiskuntaa ja tulevaisuuden näkymiä rakennamme näillä puheillamme nuorille. Haluamme kai kuitenkin viestiä, että ihan jokaisella on mahdollisuus pyrkiä haluamiinsa tehtäviin riippumatta siitä, ketä rakastaa. Tämä keskustelu tuntuu todella pahalta, jos sitä ajattelee homonuorten näkökulmasta. Heidän tulee tuntea itsensä yhdenvertaisiksi muiden kanssa.