Mies peruu yhdessä sovittuja asioita ja menoja koko ajan ja passaa muita
Miten toimisitte minun sijassani. Ollaan oltu jo pidempään yhdessä mutta tämä sama kuvio ei muutu, vaikka asiasta olen yrittänyt puhua useasti.
Mies auttelee ammatinsa puolesta ja muutenkin todella paljon tuttuja, naapureita, tutun tuttuja, tuntemattomia, samalla kylällä asuvia jne. mutta ei tee kotona oikein mitään ja koti repsottaa eikä siellä hoidu sovitut ja vaaditut asiat. Lisäksi nämä hommat saattaa tulla nopeallakin varoitusajalla ja venyä ja sitten peruu meidän yhteiset suunnitelmat ja sovitut menot. Minulle voi sanoa ei ja perua, mutta ei näille jatkuville pyytäjille.
Muiden auttaminen on mielestäni täysin ok mutta ei omanparisuhteen, kodin ja elämän kustannuksella. Mitä tehdä?
Kommentit (203)
Olin tuollaisen kanssa naimisissa. Kyse oli siitä, että oli liian kiltti eikä osannut sanoa ei. Toisaalta myös ulkokuva oli hänelle erittäin tärkeä. Että on ns hyvä jätkä ulospäin. Perheelle ei sitä ollut ikinä. Kai se jonkinlaista pakollisten (eli tylsien?) vastuiden välttelyä on myös osittain?
Veikkaan, että ukko on jäätynyt ainaisen valituksen takia.
Tekemättömät työt painaa kotona mutta niistä on tullut mörkö.
Helpompi lähteä kaverille hommiin. Se arvostaa.
Vaikka täällä nimettömänä kirjoitellaan, poliisi löytää helposti kirjoittajan IP-osoitteen, Ei siihen helposti ryhdytä.
Mutta esim rikosten selvittelyssä, kuten talousrikokset ja harmaa talous...
Meinaan vaan ettei kannata huudella, että isäntä tulee setelinippujen kanssa kotio hämärähommistaan.
No voihan se sanoa, että satuili koko homman. Ei ole antanut mitään yksityiskohtaista tietoa. Päivämääriä tai mitä lajia työ on ollut.
Vierailija kirjoitti:
No voihan se sanoa, että satuili koko homman. Ei ole antanut mitään yksityiskohtaista tietoa. Päivämääriä tai mitä lajia työ on ollut.
Mies tykkää hyvää, kun tulee verotarkastus. Vaikkei mitään löytyiskään.
Ja varmaan ilahtuu myös remonttireiskan tulosta ensi viikolla.
Tekee hyvää parisuhteelle 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä nuo yhdessä sovitut asiat on vain naisen päässä, mitään ei todellisuudessa sovita, mutta hän määrää, että nyt teet tämän ja tuon. Jos siellä kotona joku repsottaa, niin mikään ei estä naista laittamasta asiaa kuntoon eli korjaamasta sitä. Niistä yhteisistä menoistakin voi hetken miettiä, että kenen menoja ne oikeastaan on.
Tämä tuntuu olevan yleistä. Itsekin kuvitellut montakin kertaa, että ollaan sovittu jotain aika yksityiskohtaisesti ja sitten yllättynyt, kun toinen hyvä kun muistaa, että asiasta ollut ylipäätään jotain puhetta
Ihan on miehenitse toteamia epäkohtiajotka hänenkin mielestään pitää korjata. ap
Asutaan miehen suvusa pitkään olleessa tallossa. Laitoin oman asuntoni vuokralle kun yhteen muutettiin. Luonnollisestikaan ei alettu uutta taloa rakentamaan tai ostamaan kun talo on jo olemassa. Asumiskulut maksetaan yhdessä mutta lienee selvää, että mieshän tänne jää eron tullessa enkä minä. Silti tämä on kotini joten ihan täällä saan korjauttaa asioita ja olla kuin kotonani. ap
Vierailija kirjoitti:
Olin tuollaisen kanssa naimisissa. Kyse oli siitä, että oli liian kiltti eikä osannut sanoa ei. Toisaalta myös ulkokuva oli hänelle erittäin tärkeä. Että on ns hyvä jätkä ulospäin. Perheelle ei sitä ollut ikinä. Kai se jonkinlaista pakollisten (eli tylsien?) vastuiden välttelyä on myös osittain?
Veikkaan myös tuota kiltteyttä. Tuskailee kun otti taas hommia muilta ja sitten ei ehdi omaa kotia kunnostaa mutta onhan sitä Jaakkoa taas autettava. ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä roikut tuossa miehessä?
Usein ihmisissä on paljon myös hyvää ja niiden ei niin mieluisien puuolien lisäksi ja asioita voi saada korjattuakin jos muuttua haluaa. Kukaan ei ole täydellinen.
Vierailija kirjoitti:
Mä profiloisin ton parin pohjanmaalle. Tai ainakin miehen juuret siellä?
Työnteko on hyvän ihmisen mitta. Mielellään niin, että henki lähtee sorvin ääressä.
Rahaa pitää olla, vaikka pimeesti tehden. Ja hieno talo. Mikään ei saa repsottaa.
Kulissit pidetään vaikka sydän jäätyis. Mitä se naapurin Miinakin sanois, jos mies jäisi kiinni pettämisestä 😳
Jos pari eroaa, se on epäonnistunut.
Ja anteeksi te pohjanmaalaiset, jotka olette jo tulleet tälle vuosisadalle 😘
No nyt menee lujaa ja vielä täysin metsään. ap
Kyllähän se repsottava koti vaikuttaa asuinmukavuuteen joten luulisi nuo pikaisesti korjaavan. Laskee myös talon arvoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap ei kysy aloituksessaan, että pettääköhän mies häntä vaan vinkkejä tilanteeseen, miksi iso osa silti ei vastaa apn aloitukseen vaan jauhaa pettämisestä?
Porukat keskustelevat tilanteestasi sen pohjalta, mitä itse olet kertonut.
Luuletko, että vauvalla voi määräillä, mitä muut voivat kommentoida?
Taidat olla aikamoinen justiina ja ymmärrän miestäsi
Toki saa kommentoida mitä haluaa mutta ei tarvitae niihin vastata kun ei liity aloituksen kysymykseen eikä se puoli asiaa nyt kiinnosta.
Saattaa liittyä. Sori.
Kannattaa varautua siihen, että ukko lähtee. Ja koti jää rempalleen...
Saahan sitä omaa kotiaan korjauttaa vaikka talo jäisi kenelle.
Olin 5-vuotta yhdessä samantapaisen neljäkymppisen kaverin kanssa. Oli mustasukkainen kaveriensa muijille, siksi roikkui kavereillaan auttelemassa ja hengailemassa. Minä ja meidän yhdessäoleminen oli aina toisssijaista. Hänen ihannenaisensa oli 18-vuotias teinityttö jonka kanssa hän olisi perheen perustanut.
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää kyllä tuo apn kommentti, että talo jää erossa miehelle.
On koko ketjun jauhanut sitä, että kaikki taloon liittyvä tehdään ja maksetaan puoliksi.
Niin? Talo on miehen alunperin mutta toki jos täällä yhdessä eletään niin yhdessä maksetaan ja tehdään. Erossa ei ole niin suuria intressejä tähän paikaan vaan jää toki miehelle joka täällä asunut jo kauan ennen minua.
Kaikkihan voi pettää vaikka juoksulenkkinsä aikana jos niikseen tulee, aloituksessa ei sitä nyt silti kysytty vaan sanottiin apn miehen tekevän erilaisia töitä.
Minä olen ollut samanlaisen ongelman kanssa tekemisissä nykyisen herran kanssa. Ja tätä herraa ennen taas syyllistyin itse siihen, että lupailin mielelläni kaikki kavereiden hommat miten oma ukko ne voi käydä tekemässä. Jotenkin sitä toisen tympääntymistä ei itse silloin tajunnut. Ja toinen ei tietenkään sanonut asioita kun vasta eron yhteydessä. Ja tämä nykyinen taas yrittää miellyttää kaikkia. Mutta mitä enemmän hänen nuoruuttaan ja kaltoinkohteluaan aikaisemmassa pitkässä parisuhteessa kuuntelee, sen ymmärtää. Pari vuotta piti töitä tehdä että sain hänet luopumaan tuosta. Käytännössä siis ihan menen eteen seisomaan, että kuules rakas ja sanoin mitä mieltä olen siitä. Kyllä se sieltä sitten löytyi ja on nyt kiitellyt jälkeenpäin miten on itseluottamusta saanut lisää ja uskaltaa sanoa ei, eikä se johda mihinkään. Ja muuten kun asiat on reilussa niin miksi ei näkisi vaivaa hyvän miehen pelastamiseksi?
Tunnistan miestyypin, kokoajan pitää jotain touhuta. Tuossa vaan se ongelma kun on jo päivätyö ja omakotitalo joka vaatii myös laittoa ja huoltoa ja sen lisäksi ei osaa kontrolloida ja rajoittaa työn ja avun määrää mitä tekee muille. Haluaa olla se avulias ja hyvä tyyppi. Tuossahan väsyy eikä sitten jaksa enää kotona kuin selata sitä puhelinta sohvalla ja kotona tekemättömät hommat harmittaa.
Seurasin vierestä tuollaista miestä, ystäväni aviomiestä, vuosikausia. Nyt se pitkään kestänyt avioliitto on päättynyt. Kyllä se parisuhteessa vaimoa loukkasi ja ärsytti, kun oltiin sovittu meno jonnekin, vaikka lasten kanssa pulkkailemaan, luistelemaan tai milloin minnekin. Ja kun ollaan lähdössä, niin mies yhtäkkiä lähtee jonnekin siskonkumminkaimaa auttamaan ja sanoo, että menkää te vain edeltä, tulen sitten perässä. Ja sitten tulee jos tulee. Tai juuri se, että edes taulua ei kotona seinälle saanut, mutta aina valmis auttamaan muita vaikka minkälaisissa poraushommissa. Minusta tuo oli kamalaa.
Erikoinen mamma juu.
Olisikohan vaan joutessaan satuillut?