Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies peruu yhdessä sovittuja asioita ja menoja koko ajan ja passaa muita

Vierailija
02.02.2024 |

Miten toimisitte minun sijassani. Ollaan oltu jo pidempään yhdessä mutta tämä sama kuvio ei muutu, vaikka asiasta olen yrittänyt puhua useasti.

Mies auttelee ammatinsa puolesta ja muutenkin todella paljon tuttuja, naapureita, tutun tuttuja, tuntemattomia, samalla kylällä asuvia jne. mutta ei tee kotona oikein mitään ja koti repsottaa eikä siellä hoidu sovitut ja vaaditut asiat. Lisäksi nämä hommat saattaa tulla nopeallakin varoitusajalla ja venyä ja sitten peruu meidän yhteiset suunnitelmat ja sovitut menot. Minulle voi sanoa ei ja perua, mutta ei näille jatkuville pyytäjille.

Muiden auttaminen on mielestäni täysin ok mutta ei omanparisuhteen, kodin ja elämän kustannuksella. Mitä tehdä?

Kommentit (203)

Vierailija
161/203 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En lukenut koko ketjua, mutta onko mahdollista, että mies kerää varallisuutta sinun tietämättäsi? Harmaan alueen töistä voi saada ihan mukavasti ja ne voidaan hyvin laittaa jemmatilille, josta sinulla ei ole hajuakaan. 

Tiedän kyllä rahoista. Meillä on omat rahat ja molemmilla omat säästöt ihan avoimesti. ap

Hyvä juttu. Minullakin oli maailman rehellisin ja luotettavin mies, kunnes ei enää ollutkaan.

Ja minulla!

Rehellinen, luotettava, vastuullinen, hyvä isä. 

Kunnes lähti toisen matkaan.

Ja oli ilmeisesti avioliiton aikana kyntänyt vaon jos toisenkin.

Ei tässä ketjussa nyt puhuta teidän ongelmista. Lopettakaa projisointi. T. Eri 

Vierailija
162/203 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on moraaliton ketku. Heittää pimeetä keikkaa. Siitä on lyhyt matka muuhunkin ketkuiluun. Jos ei ole omatuntoa, ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/203 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En lukenut koko ketjua, mutta onko mahdollista, että mies kerää varallisuutta sinun tietämättäsi? Harmaan alueen töistä voi saada ihan mukavasti ja ne voidaan hyvin laittaa jemmatilille, josta sinulla ei ole hajuakaan. 

Tiedän kyllä rahoista. Meillä on omat rahat ja molemmilla omat säästöt ihan avoimesti. ap

Hyvä juttu. Minullakin oli maailman rehellisin ja luotettavin mies, kunnes ei enää ollutkaan.

Ja minulla!

Rehellinen, luotettava, vastuullinen, hyvä isä. 

Kunnes lähti toisen matkaan.

Ja oli ilmeisesti avioliiton aikana kyntänyt vaon jos toisenkin.

Ei tässä ketjussa nyt puhuta teidän ongel

Hehheh, vauvalla puhutaan kaikesta, mikä tulee mieleen.

Kaikissa ketjuissa.

Sori, jos ei miellytä.

Vierailija
164/203 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää alkaa sopia niitä menoja nyt muiden kanssa enemmän ja hankkia harrastuksiin toinen kaveri. Lisäksi kuten jo aiemminkin mainitsin ensi viikolla tulee ulkopuolinen tekemään muutaman korjaustyön kotiimme.

Jos ei ala mitään muutosta tapahtumaan, niin sitten pitää tehdä omat ratkaisut asiaan. Kiitos vinkeistä. ap

Vierailija
165/203 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä roikut tuossa miehessä?

Vierailija
166/203 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää alkaa sopia niitä menoja nyt muiden kanssa enemmän ja hankkia harrastuksiin toinen kaveri. Lisäksi kuten jo aiemminkin mainitsin ensi viikolla tulee ulkopuolinen tekemään muutaman korjaustyön kotiimme.

Jos ei ala mitään muutosta tapahtumaan, niin sitten pitää tehdä omat ratkaisut asiaan. Kiitos vinkeistä. ap

Tuohan on miehesi märkä uni.

Touhuat omia juttujasi ja joku muu tekee rästihommat.

Hän saa kulkea missä tahtoo.

Vierailija
167/203 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan jos muut pääsee näkemään ettei suoriudu kotinsa kunnossapidosta ja laskukin maksetaan kun olisi itse voinut tehdä ilmaiseksi.

Usein ei olekkaan kivaa kun se toinenkin toimii niin kuin itse tekee.

Vierailija
168/203 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soita miehellesi samaan tyyliin kuin naapurit ja kaverit soittavat ja kysy että voisiko auttaa sinua asiassa X koska miehesi ei kerkeä. Tai kirjoita miehellesi kirje jossa kerrot että ihmiset viettävät yleensä aikaa mielellään lähimpien ihmisten kanssa. Miehellä lähimpiä näyttää olevan kaverit, naapurit ym. Kerro että haluat elämästäsi muutakin kuin toimia miehen kotiapulaisena ja saada murusia huomiota silloin kun sitä muilta jää. 

Jos mies ei tajua muttaa käytöstään niin joko eroa tai ala elää omaa elämääsi. Eli mene ja tee jatkuvasti asioita muualla. Miehesi mielestä teillä on yhteistä aikaa jos sinä olet aina mukavasti saatavilla kotona kun hänen tekee mieli yhteistä aikaa. Jatkossa kun mies tulee töistä niin ei olekaan valmista ruokaa vaan tyhjä koti. Kun kyselee perään niin olet kaverilla/kirjastossa/shoppailemassa jne. Illalla talkoista palaavaa miestä ei odotakaan vaimo vaan tyhjä koti kun vaimo lenkill

Meillä tämä toimi. Kyllästyin siihen että aina joku miehen asia meni edelle ja ajattelin että minäkin teen sitten samoin. Ei mennyt kauankaan, kun häntä alkoikin kiinnostaa missä menen lasten kanssa ja milloin oltaisiin yhdessä perheenä kotona. Aiemmin kun yritin keskustella ei mennyt jakeluun, vaan olin se nalkuttava vaimo joka jarruttaa.

Mies ymmärsi, ettei voi itsestään selvänä pitää sitä, että me vaan odotellaan kun hänellä on perheelle sopiva hetki. Saatiin puhuttua ja parisuhde parani. Käytiin läpi kalentereiden kanssa ne yhteiset menot sekä omat menot jolloin toisen piti olla lasten kanssa. Hän vähensi omia menojaan, niitä jotka aiemmin menivät kaiken edelle. Oppi sanomaan ei. Enkä minä vaatinut niitä lopettamaan, vain löytämään myös aikaa perheelle.

Nyt ollaan jo kaksin, lapset maailmalla. Kotityöt tehdään puoliksi ja viihdytään edelleen hyvin yhdessä 30+ vuotta.

Vierailija
169/203 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soita miehellesi samaan tyyliin kuin naapurit ja kaverit soittavat ja kysy että voisiko auttaa sinua asiassa X koska miehesi ei kerkeä. Tai kirjoita miehellesi kirje jossa kerrot että ihmiset viettävät yleensä aikaa mielellään lähimpien ihmisten kanssa. Miehellä lähimpiä näyttää olevan kaverit, naapurit ym. Kerro että haluat elämästäsi muutakin kuin toimia miehen kotiapulaisena ja saada murusia huomiota silloin kun sitä muilta jää. 

Jos mies ei tajua muttaa käytöstään niin joko eroa tai ala elää omaa elämääsi. Eli mene ja tee jatkuvasti asioita muualla. Miehesi mielestä teillä on yhteistä aikaa jos sinä olet aina mukavasti saatavilla kotona kun hänen tekee mieli yhteistä aikaa. Jatkossa kun mies tulee töistä niin ei olekaan valmista ruokaa vaan tyhjä koti. Kun kyselee perään niin olet kaverilla/kirjastossa/shoppailemassa jne. Illalla talkoista palaavaa miestä e

Nämä hyviä vinkkejä. Helposti on sitten saatavilla kotona että näkee edes silloin. ap

Vierailija
170/203 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun avioliitto päättyi siihen, kun kyllästyin odottamaan miestä kotiin.

Aloin tehdä omia juttuja ja reissasin lasten kanssa ulkomaillakin. 

Lopulta meillä asui kaksi erillistä yksikköä, mies ja minä plus lapset. 

Miehelle tämä sopi erinomaisesti, kunnes hän oli tehnyt itsensä tarpeettomaksi myös lapsilleen.

Eli en suosittele, jos haluat pelastaa liittosi.

Vierailija
171/203 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan jos muut pääsee näkemään ettei suoriudu kotinsa kunnossapidosta ja laskukin maksetaan kun olisi itse voinut tehdä ilmaiseksi.

Teillä on kovin erikoinen ajatusmaailma.

Sanonpahan vaan.

Roikutko suhteessa siksi, ettei kulissit kaadu?

Vierailija
172/203 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun kannattaa tehdä suunnitelmia jonkun toisen kanssa eikä miehesi.

Mikä järki on parisuteessa missä ei voi tehdä juuri mitään yhdessä tai todella harvoin. Olen jopa sanonut että hänenolisi fiksuinta olla sinkku kun aika riittää vain tuollaiseen muttei kuulemma ole  niin.

Eli sulta saa pimpslooraa. Pistä pimpsloora kiinni. Turhaan se sinne runkhaillee.

Minulta ei halunnut edes tuota. Kun lopulta yritin ottaa ongelmat puheeksi, tuli selväksi, ettei häntä kiinnosta minussa kuin itsestäänselvyytenä oleminen. Kun se loppui, loppui viimeinenkin kiinnostus minuun. Sattuihan se. Olin yksipuolisesti kaivannut parisuhdetta. Minä olin hänelle jotakuinkin jokin paikka, johon tulla syömään kun ei jaksanut kauppaan asti kävellä tai rahat oli lopussa. Emme sentäs ehtineet yhteen muuttaa ennen kuin tuo selvisi.

Vierailija
173/203 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mieheni on saman tyylinen kuin AP:n, eli aina auttamassa muita, jää ylitöihin jos pomo pyytää jne, ja kotiprojektit helposti seisoo. Tajusin jo varhain, etten pysty häntä muuttamaan. Auttamisessa taitaa olla kyse eräänlaisesta itsensä tarpeelliseksi tuntemisesta ja hyväksynnän hakemisesta.  Tiesin jo ennen kuin hankimme lapsia, että minä ne pääasiassa hoidan. Olen tietoisesti hyväksynyt suuremman vastuun lapsista ja kodista, mutta en sitä, että mieheni peruu yhteisiä menoja. 

Nykyään mies ei edes yritä näitä meidän menojen perumisia (ollaan siis oltu yhdessä jo yli 20 vuotta), mutta alussa asiasta oli riittaa - kun mies ilmoitti että sori en voikaan tulla lauantaina juhlaan x josta sovittiin jo kuukausia sitten kun Kake tarttee apua just silloin, vastasin, että aiemmin sovitusta pidetään kiinni, juhliin mennään, ja Kaken jutut saa odottaa.

Kotirempoissa olen hyvissä ajoin sopinut miehen kanssa aikataulun, tyyliin että lauantaina tehdään yhdessä homma x. Isompiin hommiin olen joskus palkannut ammattiapua, kun tiedän, ettei miehellä olisi niihin aikaa.

AP, mun mielestä sulla on kaksi vaihtoehtoa. Joko hyväksyt että olet teidän suhteen organisoija (eli aikataulutat päätät kuka tekee mitäkin milloin, katsot että sovitusta pidetään kiinni, järjestät yhteistä tekemistä jne) tai päätät ettet halua tällaista suhdetta, eroat ja etsit toisenlaisen miehen. En usko, että nykyinen miehesi muuttuu radikaalisti.

Vierailija
174/203 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä nuo yhdessä sovitut asiat on vain naisen päässä, mitään ei todellisuudessa sovita, mutta hän määrää, että nyt teet tämän ja tuon. Jos siellä kotona joku repsottaa, niin mikään ei estä naista laittamasta asiaa kuntoon eli korjaamasta sitä. Niistä yhteisistä menoistakin voi hetken miettiä, että kenen menoja ne oikeastaan on.

Tämä tuntuu olevan yleistä. Itsekin kuvitellut montakin kertaa,  että ollaan sovittu jotain aika yksityiskohtaisesti ja sitten yllättynyt, kun toinen hyvä kun muistaa, että asiasta ollut ylipäätään jotain puhetta 

Vierailija
175/203 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä profiloisin ton parin pohjanmaalle. Tai ainakin miehen juuret siellä?

Työnteko on hyvän ihmisen mitta. Mielellään niin, että henki lähtee sorvin ääressä.

Rahaa pitää olla, vaikka pimeesti tehden. Ja hieno talo. Mikään ei saa repsottaa.

Kulissit pidetään vaikka sydän jäätyis. Mitä se naapurin Miinakin sanois, jos mies jäisi kiinni pettämisestä 😳

Jos pari eroaa, se on epäonnistunut.

Ja anteeksi te pohjanmaalaiset, jotka olette jo tulleet tälle vuosisadalle 😘

Vierailija
176/203 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä profiloisin ton parin pohjanmaalle. Tai ainakin miehen juuret siellä?

Työnteko on hyvän ihmisen mitta. Mielellään niin, että henki lähtee sorvin ääressä.

Rahaa pitää olla, vaikka pimeesti tehden. Ja hieno talo. Mikään ei saa repsottaa.

Kulissit pidetään vaikka sydän jäätyis. Mitä se naapurin Miinakin sanois, jos mies jäisi kiinni pettämisestä 😳

Jos pari eroaa, se on epäonnistunut.

Ja anteeksi te pohjanmaalaiset, jotka olette jo tulleet tälle vuosisadalle 😘

Vaikka syrän märkänis  

Vierailija
177/203 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni sen pääsee näkemään?

Joku random korjausmies vaan. Vai asutteko niin pienellä paikkakunnalla, että koko kylä seuraa, kun teillä käy maksullinen remonttimies?

Se on hyvä, jos vähän lompakkoa kirpaisee, niin oppii itse reippaammaksi.

Vierailija
178/203 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap ei kysy aloituksessaan, että pettääköhän mies häntä vaan vinkkejä tilanteeseen, miksi iso osa silti ei vastaa apn aloitukseen vaan jauhaa pettämisestä?

Porukat keskustelevat tilanteestasi sen pohjalta, mitä itse olet kertonut.

Luuletko, että vauvalla voi määräillä, mitä muut voivat kommentoida?

Taidat olla aikamoinen justiina ja ymmärrän miestäsi 

Toki saa kommentoida mitä haluaa mutta ei tarvitae niihin vastata kun ei liity aloituksen kysymykseen eikä se puoli asiaa nyt kiinnosta.

Saattaa liittyä. Sori.

Kannattaa varautua siihen, että ukko lähtee. Ja koti jää rempalleen...

Miehelleh

Siis talo jää erossa miehelle ja nyt olet tilannut sinne remonttimiehen?

Koska Vauvalla neuvottiin?

Voi apua! Ottaako joku tosissaan nimettömien tyyppien ohjeita?!?

Mitä miehesi mahtaa tykätä tuosta tempauksesta?

Voi elämä, kaikkea sitä kuulee

Vierailija
179/203 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää kyllä tuo apn kommentti, että talo jää erossa miehelle.

On koko ketjun jauhanut sitä, että kaikki taloon liittyvä tehdään ja maksetaan puoliksi. 

Vierailija
180/203 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap pyysi neuvoa. No selvitä pettääkö miehesi. Se määritteleekö kannattaako suhteen eteen vielä tehdä jotain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan