Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MIksi Jeesuksen täytyi kuolla ihmisten syntien vuoksi?

Vierailija
02.02.2024 |

Miksi kaikkivaltias Jumala ei vaan antanut niitä anteeksi ilman sen kummempia uhrauksia?

Kommentit (264)

Vierailija
141/264 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korkea voima/voimia on olemassa. Olen itse kokenut asioita, jotka eivät voi olla sattumaa. Se voima ei ole sellainen kuin Raamatussa kerrotaan. Se tuolla jossain ja toisaalta juuri täällä oleva voima on rakkaus. Ei se ole vaatinut koskaan uhraamaan viattomia eläimiä ei käskenyt tappamaan ihmisiä. Kaikki me maapallolla eläneet ja elävät päädymme syntymään uudelleen ja uudelleen kunnes olemme valmiita lopulliseen valoon. 

Sama, itselläni on ollut paljon voimakkaita henkisiä kokemuksia, eikä ne ole korreloineet Raamatun kanssa. Pääsanoma omien kokemusteni pohjalta on se, että me kaikki olemme yhtä ja synnymme uudelleen kunnes elämme rakkaudessa kaikkea elävää kohtaa.

Ihanaa, että tunnet samoin. Kokemukset minulla ovat ihan konkreettisiä henkisyyden lisäksi. 

Se jolle vastasit.

Vierailija
142/264 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätähän Raamattu ei kerro. 

Kertoopas. 

Ihmisen olisi pitänyt elää koko elämänsä rikkomatta yhtään mitään Jumalan vaativista säännöistä (koko litania löytyy Raamatusta). Kukaanhan muu kuin Jeesus ei siihen pystynyt. Viatonta rankaisemalla avattiin ihmisille tie taivaaseen.

Todella epäloogista, kun miettii vähän tarkemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/264 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon Jumalaan mutta tämä ristiinnaulitsemisjuttu menee yli ymmärryksen. Niin vain tapahtui, mietin enemmän mitä ajatuksia ja tunteita se herättää kuin miksi näin tapahtui. 

Menee ehkä yli ymmärryksen, jos ei lue vanhaa testamenttia. Ristiinnaulitseminen on symbolinen, kuten kaikki Raamatussa. Tulee muistaa, että Jumala on Henki ja Jeesuksen tuli myös muuttua Hengeksi.

Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa.Sillä ylösnousemuksessa ei naida eikä mennä miehelle; vaan he ovat niinkuin enkelit taivaassa."

"Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa."

"Sentähden Isä minua rakastaa, koska minä annan henkeni, että minä sen jälleen ottaisin."

"Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut."

"Niin Jeesus sanoi heille jälleen: "Rauha teille! Niinkuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minäkin teidät." Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki. Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."

Vierailija
144/264 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korkea voima/voimia on olemassa. Olen itse kokenut asioita, jotka eivät voi olla sattumaa. Se voima ei ole sellainen kuin Raamatussa kerrotaan. Se tuolla jossain ja toisaalta juuri täällä oleva voima on rakkaus. Ei se ole vaatinut koskaan uhraamaan viattomia eläimiä ei käskenyt tappamaan ihmisiä. Kaikki me maapallolla eläneet ja elävät päädymme syntymään uudelleen ja uudelleen kunnes olemme valmiita lopulliseen valoon. 

Sama, itselläni on ollut paljon voimakkaita henkisiä kokemuksia, eikä ne ole korreloineet Raamatun kanssa. Pääsanoma omien kokemusteni pohjalta on se, että me kaikki olemme yhtä ja synnymme uudelleen kunnes elämme rakkaudessa kaikkea elävää kohtaa.

Niin, onhan myös muita henkiä kuin Pyhä Henki. Raamatussa kerrotaan, varotetaan ja neuvotaan koettelemaan henget. Ja meillä ei ole taistelu lihaa ja verta vastaan vaan henkivaltoja vastaan. Paholainen matkii ja eksyttää ja viettelee ja valehtelee. Älkää menkö ansaan.

Vierailija
145/264 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Eikä Jumala voi ottaa luokseen mitään epäpyhää"

Anteeksi, eikös sen teidän Jumalanne pitänyt olla kaikkivoipa? Eihän silloin ole asioita, mitä Hän ei voi tehdä. 

Olisiko kuitenkin niin, että Jumala ei halua ottaa luokseen jotain? Hän siis tekee aktiivisen valinnan sulkea jotkut Hänen ulkopuolelleen. 

Jumala tahtoo jokaisen ihmisen pelastuvan, mutta antaa ihmisen valita. Jumala ei toimi itseään vastaan eikä siksi pyhänä ota luokseen mitään epäpyhää. 

Ei tahdo. Jos tahtoisi, hän niin tekisi. Isä meidän rukouksessakin painotetaan "tapahtukoon sinun tahtosi".

Kysymys kuuluukin, kuka sinä on?

Vierailija
146/264 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis uskova kristitty uskoo luomiskertomuksen olevan tapahtunutta totta, ja lisäksi, että  nIihin aikoihin käärmeet puhuivat ja kävelivät? 

Älä missaa käärmeen repliikkejä alusta mooseksenkirjaa.

Vierailija
147/264 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis uskova kristitty uskoo luomiskertomuksen olevan tapahtunutta totta, ja lisäksi, että  nIihin aikoihin käärmeet puhuivat ja kävelivät? 

Älä missaa käärmeen repliikkejä alusta mooseksenkirjaa.

En pidä luomiskertomusta niinkään historiallisena vaan teologisena totuutena, mutta voisitko silti olla vääristelemättä Raamatun sanaa? Kyse oli yhdestä ainoasta käärmeestä, joka ei ollut mikä tahansa käärme. Sitä paitsi Raamatussa kerrotaan myös, kuinka Jumala sai Bileamin aasin puhumaan, vaikka kyse oli mitä ilmeisimmin ihan tavallisesta aasista.

Kristinuskossa ei ole mitään mieltä, jos ihmeiden mahdollisuus suljetaan pois. Ja mieti nyt muutenkin vähän: Jos Jumala on pystynyt luomaan koko maailman tyhjästä, miksei Hän kykenisi saamaan eläintä puhumaan?

Vierailija
148/264 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä Jeesus halusi ottaa kaikkien synnit oman itsensä taakaksi. Mutta miksi? Se tieto on salattu.

Vierailija
149/264 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä Jeesus halusi ottaa kaikkien synnit oman itsensä taakaksi. Mutta miksi? Se tieto on salattu.

Kyllä tämä on kerrottu Raamatussa moneen kertaan.

Vierailija
150/264 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kukaan ihminen ei ole niin hyvä että täyttäisi Jumalan pyhyyden. Eikä Jumala voi ottaa luokseen mitään epäpyhää, joten ihminen joka valitsee hylätä lahjana Jeesuksessa saatavan pyhyyden, joutuu ikuiseen eroon Jumalasta ja kun Jeesus palaa ja luodaan uusi taivas ja maa niin ei sinne heitä voida ottaa vaan joutuvat tuliseen järveen saatanan ja enkeliensä kanssa. Kyllä se on oikeudenmukaista. Ihmisen oma valinta joutua sinne, jos ei halua vastaanottaa armoa."

Malliesimerkki siitä, miten puhdas pahuus menee hyvillekin ihmisille läpi, kun se syötetään uskonnon muodossa.

Vierailija
151/264 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska rikoksen luonne oli ääretön, ja koska rikoksen tekijä oli äärellinen,

piti sovittajan olla ääretön Jumala, joka tuli rajalliseksi ihmiseksi. 

Vierailija
152/264 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätähän Raamattu ei kerro. 

Kertoopas. 

Ihmisen olisi pitänyt elää koko elämänsä rikkomatta yhtään mitään Jumalan vaativista säännöistä (koko litania löytyy Raamatusta). Kukaanhan muu kuin Jeesus ei siihen pystynyt. Viatonta rankaisemalla avattiin ihmisille tie taivaaseen.

Ei avaudu ei yhtään. Tässä ei ole logiikan häivääkään. Mutta sitähän se uskominen juuri tarkoittaa. Että uskot vaan.

Vierailija
153/264 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä usko satuja ja tarinoita   ok

Vierailija
154/264 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman verenvuodatusta ei ole syntien anteeksiantamista. Hebr. 9:22

Vierailija
155/264 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeesus kuoli ristillä ihmisten syntien tähden eli että me ihmiset saisimme syntimme anteeksi, mutta silti Tuomiopäivänä jokainen joutuu vastuuseen synneistään eli tekemistään ja sanomistaan rikoksista Jeesukselle?

Koska kyseessä ei ole automaatti. Ihmistä syytetä oikeudenmukaisesti majesteettirikoksesta = ei pitänyt Jumalaa kaikessa pomonaan. Mutta julistetaan armahdus, jos osaa vedota Jeesukseen, siis siihen että tämä on jo kärsinyt rangaistuksen minun puolestani. Uskon siis. Jumalan mieli vaatii verta kehiin, ilman sitä pahat teot eivät tule maksetuksi.

Vierailija
156/264 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On totta, että varmasti miljoonat ihmiset ovat kokeneet maailmanhistorian aikana yliluonnollisia asioita. Tämä on itsessään jo todella merkittävä todiste henkimaailman (Jumala ja hänen viholliset) olemassaolosta, koska kaikki nämä kokemukset eivät yksinkertaisesti voi olla keksittyjä/kuviteltua jne. Itse asiassa riittää, että edes yksi on totta, niin tämä todistaa henkimaailman olemassaolon.

Sitten tuo toinen väitteesi uudelleensyntymästä on puhdasta uskomusta, josta ei ole mitään todisteita. Jos tuollaisia väitteitä esittää, niin pitäisi olla aika paljon evidenssiä ja sitä pitäisi löytyä myös uskonnon ulkopuolelta, kuten kristinuskossa.

Vierailija
157/264 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satusetä ei keksinyt parempaa juonta. Uskikset ovat lähes yhtä noloja kuin persut.

Vierailija
158/264 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On totta, että varmasti miljoonat ihmiset ovat kokeneet maailmanhistorian aikana yliluonnollisia asioita. Tämä on itsessään jo todella merkittävä todiste henkimaailman (Jumala ja hänen viholliset) olemassaolosta, koska kaikki nämä kokemukset eivät yksinkertaisesti voi olla keksittyjä/kuviteltua jne. Itse asiassa riittää, että edes yksi on totta, niin tämä todistaa henkimaailman olemassaolon.

Sitten tuo toinen väitteesi uudelleensyntymästä on

Niitä asioita kutsutaan nimityksellä mielenterveysongelmat. Pahoittelut.

Vierailija
159/264 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salattu tieto kertoo, että Jeesus lipitteli Belzabootin skigulia siinä määrin, että Jumis päätti heittää äijän ihmisten tapettavaksi.

Vierailija
160/264 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kukaan ihminen ei ole niin hyvä että täyttäisi Jumalan pyhyyden. Eikä Jumala voi ottaa luokseen mitään epäpyhää, joten ihminen joka valitsee hylätä lahjana Jeesuksessa saatavan pyhyyden, joutuu ikuiseen eroon Jumalasta ja kun Jeesus palaa ja luodaan uusi taivas ja maa niin ei sinne heitä voida ottaa vaan joutuvat tuliseen järveen saatanan ja enkeliensä kanssa. Kyllä se on oikeudenmukaista. Ihmisen oma valinta joutua sinne, jos ei halua vastaanottaa armoa."

Malliesimerkki siitä, miten puhdas pahuus menee hyvillekin ihmisille läpi, kun se syötetään uskonnon muodossa.

Joo, toisin sanoen laumat laitetaan (tai laitettiin joskus) kuriin toteamalla, että "kukaan teistä mitättömyyksistä ei koskaan tule olemaan mitään, mutta jos teette, kuten käsken, niin voitte saada vähän armoa."