MIksi Jeesuksen täytyi kuolla ihmisten syntien vuoksi?
Miksi kaikkivaltias Jumala ei vaan antanut niitä anteeksi ilman sen kummempia uhrauksia?
Kommentit (264)
Minä uskon Koffin kolmoseen, taivaan ja maan juomaan. Joka kihisi pyhissä maltaissa, syntyi Koffin tehtailla, kurkkuun kaadettiin, kustiin ja naurettiin. Nousi kolmantena päivänä yrjönä ylös. Seisoo kaikkivaltiaan kauppiaan oikealla puolella ja on tuleva ravitsemaan janoisia ja juoppoja iankaikkisesti!!
Korkea voima/voimia on olemassa. Olen itse kokenut asioita, jotka eivät voi olla sattumaa. Se voima ei ole sellainen kuin Raamatussa kerrotaan. Se tuolla jossain ja toisaalta juuri täällä oleva voima on rakkaus. Ei se ole vaatinut koskaan uhraamaan viattomia eläimiä ei käskenyt tappamaan ihmisiä. Kaikki me maapallolla eläneet ja elävät päädymme syntymään uudelleen ja uudelleen kunnes olemme valmiita lopulliseen valoon.
Kyllä kaikkien pitää kuolla ihan itse. Eihän Jeesus tule sitä kenenkään puolesta tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Korkea voima/voimia on olemassa. Olen itse kokenut asioita, jotka eivät voi olla sattumaa. Se voima ei ole sellainen kuin Raamatussa kerrotaan. Se tuolla jossain ja toisaalta juuri täällä oleva voima on rakkaus. Ei se ole vaatinut koskaan uhraamaan viattomia eläimiä ei käskenyt tappamaan ihmisiä. Kaikki me maapallolla eläneet ja elävät päädymme syntymään uudelleen ja uudelleen kunnes olemme valmiita lopulliseen valoon.
Sama, itselläni on ollut paljon voimakkaita henkisiä kokemuksia, eikä ne ole korreloineet Raamatun kanssa. Pääsanoma omien kokemusteni pohjalta on se, että me kaikki olemme yhtä ja synnymme uudelleen kunnes elämme rakkaudessa kaikkea elävää kohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kaikkien pitää kuolla ihan itse. Eihän Jeesus tule sitä kenenkään puolesta tekemään.
Sinä päivänä jona syöt kielletystä puusta pitää sinun kuolemalla kuoleman.
Tarkoittaa myös hengellistä kuolemaa rangaistuksena kapinasta Jumalaa, Luojaa vastaan.
Koska Jumala on Pyhä ja oikeudenmukainen. Synti vaatii sovituksen ja sovitus tapahtuu rangaistuksena. Tässä tapauksessa kuolema oli määrätty rangaistua synnistä. Jumalan armo taas tulee esiin siinä että itse kärsi tämän rangaistuksen meidän syntiemme sovitukseksi että me saadaan elää.
Vierailija kirjoitti:
Koska Jumala on Pyhä ja oikeudenmukainen. Synti vaatii sovituksen ja sovitus tapahtuu rangaistuksena. Tässä tapauksessa kuolema oli määrätty rangaistua synnistä. Jumalan armo taas tulee esiin siinä että itse kärsi tämän rangaistuksen meidän syntiemme sovitukseksi että me saadaan elää.
Ja ikuinen helvetin tuli on mielestäsi oikeudenmukainen rangaistus hyviä tekoja tehneelle ihmisille, joka nyt ei vaan syystä tai toisesta usko siihen Jumalaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ikuinen helvetin tuli on mielestäsi oikeudenmukainen rangaistus hyviä tekoja tehneelle ihmisille, joka nyt ei vaan syystä tai toisesta usko siihen Jumalaan?
Kukaan ihminen ei ole niin hyvä että täyttäisi Jumalan pyhyyden. Eikä Jumala voi ottaa luokseen mitään epäpyhää, joten ihminen joka valitsee hylätä lahjana Jeesuksessa saatavan pyhyyden, joutuu ikuiseen eroon Jumalasta ja kun Jeesus palaa ja luodaan uusi taivas ja maa niin ei sinne heitä voida ottaa vaan joutuvat tuliseen järveen saatanan ja enkeliensä kanssa. Kyllä se on oikeudenmukaista. Ihmisen oma valinta joutua sinne, jos ei halua vastaanottaa armoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätähän Raamattu ei kerro.
Kertoopas.
Ihmisen olisi pitänyt elää koko elämänsä rikkomatta yhtään mitään Jumalan vaativista säännöistä (koko litania löytyy Raamatusta). Kukaanhan muu kuin Jeesus ei siihen pystynyt. Viatonta rankaisemalla avattiin ihmisille tie taivaaseen.
Miksi?
Miksi Jumala ei voi antaa anteeksi ilman, että kidututtaa poikansa, joka on samalla itse, kuoliaaksi?
Satukirjan tarinoita. Ei päätä eikä häntää
Minäkin voin antaa anteeksi törpön kaverini typerehtimiset ilman, että potkin itseäni perseelle.
Jumala, kaikkivaltias, ei, vaan hänen pitää järjestää makaaberi kidutusnäytelmä, johon uskomalla saa anteeksiannon siitä, että on rupusakkia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ihminen ei ole niin hyvä että täyttäisi Jumalan pyhyyden. Eikä Jumala voi ottaa luokseen mitään epäpyhää, joten ihminen joka valitsee hylätä lahjana Jeesuksessa saatavan pyhyyden, joutuu ikuiseen eroon Jumalasta ja kun Jeesus palaa ja luodaan uusi taivas ja maa niin ei sinne heitä voida ottaa vaan joutuvat tuliseen järveen saatanan
Miksei se Jumala voinut luoda jotain keskinkertaista paikkaa niille ei-pyhille ihmisille? Erillään siitä taivaan pyhyydestä tai vaikka jokin soppi siellä taivaan kulmassa. Ei niin paha paikka kun Helvetti, mutta ei niin kiva kun Taivaskaan. Vähän niin kuin tässä:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ihminen ei ole niin hyvä että täyttäisi Jumalan pyhyyden. Eikä Jumala voi ottaa luokseen mitään epäpyhää, joten ihminen joka valitsee hylätä lahjana Jeesuksessa saatavan pyhyyden, joutuu ikuiseen eroon Jumalasta ja kun Jeesus palaa ja luodaan uusi taivas ja maa niin ei sinne heitä voida ottaa vaan joutuvat tuliseen järveen saatanan
No Jumala olisi voinut lähettää ne vaikka jonnekin kurssille, jossa opetellaan pyhyyttä ja sitten kun ovat oppineet tarpeeksi pyhiksi pääsisivät taivaaseen. Vähän niin kuin yliopisto, että jos et tänä vuonna vielä pääse voit yrittää ensi vuonna uudelleen kun olet harjoitellut vähän lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska Jumala on Pyhä ja oikeudenmukainen. Synti vaatii sovituksen ja sovitus tapahtuu rangaistuksena. Tässä tapauksessa kuolema oli määrätty rangaistua synnistä. Jumalan armo taas tulee esiin siinä että itse kärsi tämän rangaistuksen meidän syntiemme sovitukseksiksi että me saadaan elää.
Kukaan ihminen ei ole niin hyvä että täyttäisi Jumalan pyhyyden. Eikä Jumala voi ottaa luokseen mitään epäpyhää, joten ihminen joka valitsee hylätä lahjana Jeesuksessa saatavan pyhyyden, joutuu ikuiseen eroon Jumalasta ja kun Jeesus palaa ja luodaan uusi taivas ja maa niin ei sinne heitä v
Koska Jumala on rakkaus, kaikki mikä on hyvää on Jumalasta. Eli yhtään hyvää ei ole muualla kuin Jumalan luona. Joten paikka jossa ollaan erossa Jumalasta ollaan erossa kaikesta hyvästä eli siellä on vain pahuus, kärsimys, ikuinen tuli. Ei mitään hyvää koska mitään Jumalasta ei siellä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoopas.
Ihmisen olisi pitänyt elää koko elämänsä rikkomatta yhtään mitään Jumalan vaativista säännöistä (koko litania löytyy Raamatusta). Kukaanhan muu kuin Jeesus ei siihen pystynyt. Viatonta rankaisemalla avattiin ihmisille tie taivaaseen.
Miksi?
Miksi Jumala ei voi antaa anteeksi ilman, että kidututtaa poikansa, joka on samalla itse, kuoliaaksi?
Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos ei nisun jyvä putoa maahan ja kuole, niin se jää yksin; mutta jos se kuolee, niin se tuottaa paljon hedelmää.
Taivaassa ja kadotuksessa on eri asteista olotilaa, kukin saa oikeudenmukaisen paikan. Jumalassa ei ole mitään vääryyttä.
"Eikä Jumala voi ottaa luokseen mitään epäpyhää"
Anteeksi, eikös sen teidän Jumalanne pitänyt olla kaikkivoipa? Eihän silloin ole asioita, mitä Hän ei voi tehdä.
Olisiko kuitenkin niin, että Jumala ei halua ottaa luokseen jotain? Hän siis tekee aktiivisen valinnan sulkea jotkut Hänen ulkopuolelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoopas.
Miksi?
Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos ei nisun jyvä putoa maahan ja kuole, niin se jää yksin; mutta jos se kuolee, niin se tuottaa paljon hedelmää.
Jyvä ei kuole, eikä nisu, eli vehnä, tuota hedelmiä.
Koska synti!? Miksi et kirjoita oikeaa lausetta?