MIksi Jeesuksen täytyi kuolla ihmisten syntien vuoksi?
Kommentit (264)
Miksi seppä Ilmarisen piti väkisin yrittää takoa Sampo hyvää tuottamaan?
Samoista asioista kyse mutta eri aikakaudelta.
Vierailija kirjoitti:
Koska rikoksen luonne oli ääretön, ja koska rikoksen tekijä oli äärellinen,
piti sovittajan olla ääretön Jumala, joka tuli rajalliseksi ihmiseksi.
Ei vastannut kysymykseen lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ymmärräthän että jos Jumala olisi pakottanut Eevan toimimaan tietyllä tavalla, ihminen olisi ollut Jumalan orja. Antamalla mahdollisuus - todellinen vapaa mahdollisuus - kapinoida Jumalaa vastaan, Jumala pystyi osoittamaan rakkautta ihmistä kohtaan. Ja samalla ihmiselle mahdollisuus vapaaehtoisesti rakastaa Jumalaa."
Jos Jumala jo alun perin tiesi, että ihminen tulee syömään kielletyn hedelmän ja se tulee aiheuttamaan valtavaa kärsimystä, eikö olisi voinut olla luomatta sitä vapaata tahtoa, ja ihmiset olisivat eläneet onnellisina ja autuaina, edes kaipaamatta vapaata tahtoa tehdä pahoja asioita? Jos he olisivat voineet olla onnellisia ilman sitä vapaata tahtoa, mikä järki on luoda se?
Koska Jumala on rakkaus! Ilman vapautta ei voi olla rakkautta. Rakkauden on oltava vapaaehtoista! Jumalan syvin olemus esti luomasta sellaista maailmaa, jossa kaik
Mitäs vapautta se on, että joutuu helvettiin, jos ei usko Jumalaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeesus on sen Kaikkivaltiaan Jumalan yksi ilmenemismuoto, yksi Jumalan persoonista. Hän tuli taivaasta vapaaehtoisesti tekemään sen työn, minkä suunnitteluun hän itse osallistui taivaassa.
Jeesusta ei kuulu sääliä, vaan kunnioittaa siitä hyvästä, mitä hän teki ristillä.
Edelleenkään tuo ei vastaa kysymykseen miksi tarvittiin se uhraus. Miksei siellä taivaassa voitu kehitellä suunnitelma, joka ei sisällä riistiinnaulitsemisia?
Eikä se ristiinnaulitseminen edes auttanut. Suurin osa ihmisistä on kaiketi menossa alakertaan kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Jeesus ei kuollut ihmisten syntien vaan ihmisten syntisyyden takia.
On täysin vastuutonta olettaa että joku muu kuin ihminen itse olisi vastuussa hänen synneistään. Miten ihminen koskaan kehittyisi ja oppisi jos ei joutuisi vastaamaan omista teoistaan?
Minkäpä ihminen sille voi jos kaikkivaltias teki hänestä syntisen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On täysin vastuutonta olettaa että joku muu kuin ihminen itse olisi vastuussa hänen synneistään. Miten ihminen koskaan kehittyisi ja oppisi jos ei joutuisi vastaamaan omista teoistaan?
Jumala loi hänestä oman kuvansa, Syntisen Paskana 🤔 Sitten hän halusi, että oma poika ristiinnaulitaan tämän syntisyyden vuoksi. Ei kovin häävi tarina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeesus on sen Kaikkivaltiaan Jumalan yksi ilmenemismuoto, yksi Jumalan persoonista. Hän tuli taivaasta vapaaehtoisesti tekemään sen työn, minkä suunnitteluun hän itse osallistui taivaassa.
Jeesusta ei kuulu sääliä, vaan kunnioittaa siitä hyvästä, mitä hän teki ristillä.
Edelleenkään tuo ei vastaa kysymykseen miksi tarvittiin se uhraus. Miksei siellä taivaassa voitu kehitellä suunnitelma, joka ei sisällä riistiinnaulitsemisia?
Koska Jumala on myös oikeudenmukainen, ja pahoista teoista tulee seurata rangaistus. Jokainen ihminen syntisenä ja pahaa tekevänä ansaitsee kadotuksen, mutta Jeesus kärsi tämän rangaistuksen meidän puolestamme. Kun myönnämme syyllisyytemme ja tämän uhrautumisen, olemme tästä rangaistuksesta vapaat.
Jumala siis teki ihmisistä syntisiä jotta pääsisi rankaisemaan heitä. Kaikkivaltias vie ihmisiä kuin pässiä narussa ja jotkut vielä ovat uskovinaan että siinä on jotain järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala loi hänestä oman kuvansa, Syntisen Paskana 🤔 Sitten hän halusi, että oma poika ristiinnaulitaan tämän syntisyyden vuoksi. Ei kovin häävi tarina.
Eihän siinä mitään omaa poikaa naulattu. Jumala on sama kuin Jeesus ja Pyhä Henki. Jumala vain näytti itsestään toisen ilmentymän, jonka mukamas tappoi. Se oli vain sellainen teatteriesitys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska Eeva ja Aatu sekaantuivat käärmeeseen. "He huomasivat olevansa alasti.."
"Laitan vihan sinun ( käärmeen ) siemenen ja naisen siemenen välille " ( jotkut käännökset käyttävät sanaa jälkeläisten välille.
Sananlaskuissa sanotaan "avionrikkoja nainen syö ja juo ja sanoo, en ole tehnyt mitään pahaa"
Eli Jumala on verenhimoinen hullu, koska hänellä olisi kaikkivaltiaana ollut kirjaimellisesti jokainen muukin vaihtoehto käytettävänään, mutta valitsi ihmisuhrin.
Se, että Jumala olisi päättänyt vain kuitata synnit pois ei ole rationaalinen tai looginen vaihtoehto.
Se on nimenomaan ainoa rationaalinen ja looginen vaihtoehto jos postuloidaan rakastava ja armahtava Jumala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska kristittyjen jumala on omituinen sadisti. Todella vastenmielisen oloinen tyyppi kaikin puolin.
Mitä jos katselet nyt vain omaa peilikuvaasi ja kuvittelet alitajuisesti Jumalan olevan kuten sinä?
Oletpas ilkeä. Et tunne kirjoittajaa ja silti vihjailet että olisi sadisti... Ei kovin kristillistä, joutunet helvettiin.
Synnin olemus on mm. sadismi ja jokainen ihminen on syntinen. Jokaisen on tarpeen kohdata itsessäään se ja tunnustaa. Se on viisauden alku. Turha Jumalaa syyttää sadismista, jos itse ei ole kohdannut syntiään.
Minä en ole syntinen. Syntiä ei ole olemassa.
Juuriha
Eihän tehnyt kun mitään syntiä ei kerran ole olemassa. Olematonta ei voi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Tätähän Raamattu ei kerro.
Kertoopas. Jeesus kuoli ihmisten syntien vuoksi pelastaakseen ihmiset Jumalan vihalta ja kostolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska Jumala on myös oikeudenmukainen, ja pahoista teoista tulee seurata rangaistus. Jokainen ihminen syntisenä ja pahaa tekevänä ansaitsee kadotuksen, mutta Jeesus kärsi tämän rangaistuksen meidän puolestamme. Kun myönnämme syyllisyytemme ja tämän uhrautumisen, olemme tästä rangaistuksesta vapaat.
En minä ainakaan ansaitse. Ehkä te uskovaiset olette sitten vähän huonompia ihmisiä jos ajattelette noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän oli alkuperäinen suunnitelma, mutta käärme meni tarjoilemaan kiellettyjä hedelmiä.
Puhuvia käärmeitä ja vaikka mitä.
Vierailija kirjoitti:
Jumala on oikeudenmukainen. Sana todistaa: Sillä niin on Jumla maailmaa rakastanut, että antoi Ainokaisen Poikansa, ettei yksikään joka Häneen uskoo, hukkuisi.
Miksi ei Jumala rakastanut niin, että olisi pelastanut tappamatta ketään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loppuu myös vähän kesken niin kuin kaikki tv-sarjat nykyään, kun ei tiedetä, saako rahoitusta seuraavalle vuodelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätähän Raamattu ei kerro.
Kertoopas. Jeesus kuoli ihmisten syntien vuoksi pelastaakseen ihmiset Jumalan vihalta ja kostolta.
Jumala olisi ihan yhtä hyvin voinut vaan olla vihaamatta ja kostamatta.
Koska raamatun Jumala on pahemman laatuinen narsisti ja ei mikään täydellisyys vaan vajavainen. Tämä jumala on rakennettu niistä aiemmista kaupunkijumalista joita tuolla seudulla oli. Satuja, kaikki tyyni.