Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Häkkänen aikoo kieltää reservistä eroamisen - käyttää todella kylmäävää kieltä

Vierailija
01.02.2024 |

Hallitus se vaan muuttaa lakeja mielensä mukaan. Nyt kohteena on ihmiset jotka ei haluaisi väkttämättä kuolla sodassa.

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010198917.html

PUOLUSTUSMINISTERI Antti Häkkänen (kok) otti Kyrönmaa-lehdessäkantaa reservistä eronneiden kasvaneeseen määrään.

Siviilipalveluskeskuksen tietojen mukaan reservistä erosi viime vuonna noin 1650 ihmistä hakemalla täydennyspalveluskoulutukseen. Se on Aseistakieltäytyjäliiton mukaan kaikkien aikojen toisiksi suurin reservinkieltäytyjien määrä. Luku oli korkeampi vain vuonna 2022, jolloin reservistä kieltäytyi 3815 ihmistä.

HÄKKÄNEN kertoi Kyrönmaa-lehdelle aikovansa etsiä keinoja, joiden avulla reservistä eroaminen ei enää jatkossa olisi mahdollista.

Etsin tällä hetkellä oikeudellisia keinoja, että saan lain muutettua niin, ettei pystyisi eroamaan, hän sanoi lehdelle.

Häkkäsen jatkoi aikovansa etsiä pykälät kuntoon.

Yleensä olen löytänyt pykälät kuntoon, ja tässä kevään aikana yritän löytää niin, ettei tällainen reservistä karkaaminen olisi enää mahdollista.

Kommentit (558)

Vierailija
301/558 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa Kokoomus pelätä että meidän kädestä suuhun elävien kansalaisten ei kiinnostakaan puolustaa heidän rahavarantojaan..

Samaa virttä hoki kommarit 1939-1944 jansai kuulan kalloon rintamakarkuruudesta.

Kyllä teillä pelkureilla tekosyitä riittää.

Vierailija
302/558 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa Kokoomus pelätä että meidän kädestä suuhun elävien kansalaisten ei kiinnostakaan puolustaa heidän rahavarantojaan..

Ryssänmaalla elät kädestä suuhun vielä niukemmin. Muuta sinne samantien, jos puolustustahtoa ei kerran ole, vai joko olet siellä?

Kyllä siellä Ukrainassa tuntuu olevan sama meininki. Eivät uskalla tehdä liikekannallepanoa koska eivät halua että paremmin toimeentulevat joutuvat rintamalle. Venäjän ja Ukrainan armeijat on duunariarmeijoita, yhteiskunnan alemmasta aineksesta rakennettuja. Ja sama suunta on meillä. 

Isäni, sotaveteraani, sanoi aikanaan näin: sitä päivää et näe että nämä suurimmat sotahullut menisi itse sinne etulinjaan, ne pistää sinne muut vaikka väkisin. Oli oikeassa.

Mitä selität? Ei ole liikekannallepanoa, mutta duunarit on pakotettu rintamalle? Miten? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/558 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo aloituksen ensimmäinen lause paljastaa vassareiden naurettavat kaksoisstandardit ja epäloogisuuden:

"Hallitus se vaan muuttaa lakeja mielensä mukaan."

No shit? Minkäs takia se hallitus kootaan ja hallitusohjelma laaditaan?

Joku täällä kitisee, että kansan yhtenäisyyttä tarvitaan maanpuolustustahdon ylläpitämiseksi, ja työtä tekevä luokka on paljon suurempi kuin eliitti. Teitä muistuttaisin siitä, että meillä on ollut demokraattiset vaalit, ja vaalituloksen pohjalta on muodostettu kansan enemmistön luottamusta nauttiva hallitus. Ei muuta kuin parempaa onnea teille vassareille ensi kerraksi, koittakaa tehdä parempi ja uskottavampi vaaliohjelma. Haastavaa suunnan kääntäminen varmasti on, koska vihervasemmiston yhteenlaskettu kannatus on laskenut vaaleissa koko 2000-luvun ajan, ja enää joka kolmas suomalainen on vihervassari. 

Vierailija
304/558 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa on ihan hemmetisti hybridivaikuttamista. Mistä tiedän? Yhdessä toisessa ketjussa oli melkein sanasta sanaan samanlaisia viestejä pitkä rimpsu. 

Lainaus ei toimi, mutta ne olivat tällaisia: Me naiset ei ainakaan ei ainakaan mitään puolusteta, lähdetään Etelä-Eurooppaan, ei tulla liittymään mihinkään Lottiin jne. jne. 

Huolestuttavaa, että monet Ig orin viestit selvästikin menevät läpi ihan heittämällä.  

Vierailija
305/558 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ryssänmaalla elät kädestä suuhun vielä niukemmin. Muuta sinne samantien, jos puolustustahtoa ei kerran ole, vai joko olet siellä?

Kyllä siellä Ukrainassa tuntuu olevan sama meininki. Eivät uskalla tehdä liikekannallepanoa koska eivät halua että paremmin toimeentulevat joutuvat rintamalle. Venäjän ja Ukrainan armeijat on duunariarmeijoita, yhteiskunnan alemmasta aineksesta rakennettuja. Ja sama suunta on meillä. 

Isäni, sotaveteraani, sanoi aikanaan näin: sitä päivää et näe että nämä suurimmat sotahullut menisi itse sinne etulinjaan, ne pistää sinne muut vaikka väkisin. Oli oikeassa.

Näin on. Ihmettelen kyllä Ukrainan nuorison temppuilua asian kanssa. Mutta kai se on tuolla se luokkayhteiskunta ja maaorjuus-mentaliteetti edelleen niin voimakas, että ne ei pidä noita edes ihmisinä. Venäjällä ainakaan ei kiinnosta ketään paskaakaan jos joku kadunmies lentää kappaleiksi jossakin pellolla. Mutta valitettavasti Ukrainassa tuntuu olevan samaa henkeä. Siellä on sodan jatkamiselle kannatus, mutta kun tuli puhe liikekannallepanosta, tämä sodan jatkamisen kannatus romahti. Helppo fiilistellä kun itse ei tarvitse mennä. 

Vierailija
306/558 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä heti haukutaan ryssäksi jos ihmettelee tätä asiaa? Tosi pelottavaa minusta. 

Vierailija
307/558 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisen maailmansodan aikaan kaikki joutui sotimaan mutta nyt on uudet lait ja esimerkiksi sivarit on vapautettu sotimisesta kaikissatilanteissa että eipäs puhuta ihan täyttä potaskaa.

Sivareille on suunniteltu omat tehtävät joten he ei voi poistua maasta. 

Vierailija
308/558 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surullisintahan tässä on se, että myös noita mouhoavia jänishousuja ne velvollisuutensa täyttävät sitten puolustavat.

Eiköhän kieltäytyjien teloittamisen palauttamiselle/laillistamiselle löydy kriisin aikana taas legitiimit perusteet myös täällä onnelassa 

Selvä peli olen tapellut enenkin. Mieluummin itseä puolustan ja kuolen siten kuin riistäjien omaisuutta puolustaen pakotettuna. Jos hyökkäät niin painan sinut off-kytkimelle.

Meistä sivareista leivotaan aina pehmeetä kuvaa, mutta yllätys on kyllä kova.

Vierailija
309/558 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä selität? Ei ole liikekannallepanoa, mutta duunarit on pakotettu rintamalle? Miten? 

Liikekannallepano on osittainen. Sitä pääsee karkuun jos on rahaa ja voi ostaa vapautuksen. Yliopisto-opiskelijat on vapautettu lain perusteella, eikä Kiovastakaan saa ottaa väkisin. Etulinjassa on duunarit ja jotkut pienituloiset pienviljelijät. Onhan tästä ollut uutisia ties montako kertaa. Ja Venäjältä puolestaan linjassa on vähemmistökansallisuudet, vangit, sekä alemman sosiaaliluokan edustajat.

Työläiset tappaa työläisiä, mutta määrääjät eivät itse rintamalle mene.

Vierailija
310/558 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta tätähän te halusitte? Ensin äänestetään ja sitten tullaankin itkemään? Jo on kumma. Ottakaa nyt joku vastuu päätöksistänne.

Vierailija
311/558 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surullisintahan tässä on se, että myös noita mouhoavia jänishousuja ne velvollisuutensa täyttävät sitten puolustavat.

Eiköhän kieltäytyjien teloittamisen palauttamiselle/laillistamiselle löydy kriisin aikana taas legitiimit perusteet myös täällä onnelassa 

Selvä peli olen tapellut enenkin. Mieluummin itseä puolustan ja kuolen siten kuin riistäjien omaisuutta puolustaen pakotettuna. Jos hyökkäät niin painan sinut off-kytkimelle.

Mulla on sotilaspoliisina teleskooppipamppu ja taseri jolla pannaan isompiki mies parkettiin ja nippusiteisiin.

Vierailija
312/558 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sota alkaa JOKAISEN palveluluokitus tarkistetaan. Tarkoittaa sitä että jos olet nyt reservissä tai aktiivisessa palvelussa niin voit saada vapautuksen. 

Myös varareservistä jokaisen: 50-60 vuotiaat, kaikki vapautuksen armeijasta saaneet ja naiset jotka ovat armeijan käyneet, enemmistö pääsee reserviin eli sotimaan. 

Naiset (kaikki naiset joilla ei palveluluokitusta) ja ne miehet jotka varaserviin jäävät saavat työvelvoitteen. Palkka maksetaan työstä. 

Naiset ovat maanpuolustusvelvollisia siinä kuin miehetkin mutta todennäköisesti jäävät töitä tekemään.

Vierailija
313/558 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin taitaa ja oikeassa ovat. 

Ei kiinnosta mitä käy Suomelle tai suomalaisille kun on kymmenen vuotta ollut poljettavana. Jo riittää. Puolustakaa itse omia varojanne, minulla ei ole täällä mitään puolustettavaa.

Vierailija
314/558 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa on ihan hemmetisti hybridivaikuttamista. Mistä tiedän? Yhdessä toisessa ketjussa oli melkein sanasta sanaan samanlaisia viestejä pitkä rimpsu. 

Lainaus ei toimi, mutta ne olivat tällaisia: Me naiset ei ainakaan ei ainakaan mitään puolusteta, lähdetään Etelä-Eurooppaan, ei tulla liittymään mihinkään Lottiin jne. jne. 

Huolestuttavaa, että monet Ig orin viestit selvästikin menevät läpi ihan heittämällä.  

Minä en ole kirjoittanut tähän ketjuun vielä tuosta mutta muualle olen. Olen köyhä ja työtön  yh nainen ja ainoa mitä minulla on lapseni. Toki yrittäisin turvaan muualle heidän kanssaan,ei minulla ole mitään taitoja tai annettavaa Suomessa nytkään. Ymmärtän täysin heitä jotka ajattelevat toisin, on vaikka paljon sukua ja kiinteistöjä tai lainoja tms... onhan Suomeebkin tullut ja tulee koko ajan sotaa pakenevia muualta, naisia ja miehiä, kai meitä suomalaisiakin jossain autettaisiin. 

Vierailija
315/558 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmittaako hyvätuloisia miehiä, kun he joutuvat sotimaan ja naiset saa poistua maasta? Niin, konfliktissa se hyvätuloinen mies on työmuurahainen sotilasarvon mukaan.

Sivari saa vaatimattomampia tehtäviä. 

Vierailija
316/558 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sotilaspoliisina teleskooppipamppu ja taseri jolla pannaan isompiki mies parkettiin ja nippusiteisiin.

Voitan sut ihan miten päin vain ja ihan missä vain ja ihan milloin vain, vaikka sängystä suoraan kiskaistuna. Treenaan viikossa 15h kamppailua. Teen susta varottavan esimerkin jos käyt päälle.

Vierailija
317/558 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi täällä heti haukutaan ryssäksi jos ihmettelee tätä asiaa? Tosi pelottavaa minusta. 

Vallankäyttöä, jolla voidaan tukkia suu. Esim kukaan poliitikko ei tästä syystä uskalla kyseenalaistaa sitä että Ukrainaan laitetaan rahaa, mutta omia sairaaloita joudutaan sulkemaan. Tai armeija saa kaiken mitä haluaa, mutta ihmiset kuolee päivystyksiin koska ei ole rahaa ja resursseja.

Tämä on todellakin pelottavaa. Ymmärrän Venäjän uhan ja sen että joukossa on Kremlin trolleja, mutta tässä menee kyllä se lapsikin pesuveden mukana. Osa käyttää tätä leimakirvestä ihan tarkoituksella ja muistuttaa siten ehkä metoo-liikettä cancelointeineen. 

Vierailija
318/558 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole valassani sitoutunut puolustamaan uusSuomalaisia.Mitä enemmän se väki lisääntyy,sitä vähemmän kiinnostaa "Suomalaisten" puolustaminen.

Vierailija
319/558 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä väitettiin että jokainen mies soti viime sodassa. Väärin.

Jatkosodassa soti suomalaisia miehiä 550 000. Talvisodassa 300 000. Tämä ei todellakaan ollut siihen aikaan koko miespopulaatio, puhumattakaan sopivan ikäisistä.

Vierailija
320/558 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun sota alkaa JOKAISEN palveluluokitus tarkistetaan. Tarkoittaa sitä että jos olet nyt reservissä tai aktiivisessa palvelussa niin voit saada vapautuksen. 

Myös varareservistä jokaisen: 50-60 vuotiaat, kaikki vapautuksen armeijasta saaneet ja naiset jotka ovat armeijan käyneet, enemmistö pääsee reserviin eli sotimaan. 

Naiset (kaikki naiset joilla ei palveluluokitusta) ja ne miehet jotka varaserviin jäävät saavat työvelvoitteen. Palkka maksetaan työstä. 

Naiset ovat maanpuolustusvelvollisia siinä kuin miehetkin mutta todennäköisesti jäävät töitä tekemään.

Kiva kuulla että sitten kelpaisi minunkin työpanokseni. Nyt se ei kelpaa. 

T: pitkäaikaistyötön 50 v nainen Helsingistä 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä