Miksi keskiluokan veronalennuksia vastustetaan niin paljon?
Saataisiin taloutta elvytettyä, kun raha alkaisi liikkua.
Kommentit (146)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa huomioida, että tässä yhteydessä keskiluokkaa on jo kolmisen tonnia kuukaudessa tienaavat.
Ja JUST SIKSI! niistä veroista pitää saada mahdollisimman matalat, että loiset menee T Ö I H I M !!!!!!
Muotoilisin rakentavammin, mutta on tässä ideaa. Työnteon pitää olla kannattavaa.
Vierailija kirjoitti:
Koska pienituloisten verotusta kiristettiin. Reilua?
Eihän ne juuri veroja maksa. Aivan nimelliset veroprosentit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa huomioida, että tässä yhteydessä keskiluokkaa on jo kolmisen tonnia kuukaudessa tienaavat.
Ja itse tuohon tuloluokkaan kuuluvana voin todeta, että veronkevennys ei vaikuta elämääni mitenkään eikä vaikuttaisi pinnan-parin kiristyskään.
Minun elämääni kyllä vaikuttaisi vaikka olen korkeammassa tuloluokassa. Periaatteenani on sijoittaa tietty summa josta en tingi joka kuukausi turvaamaan vanhuutta ja perinnöksi lapsille. Jos saisin muutaman satasen kuussa lisää niin palkkaisin todennäköisesti taloudenhoitajan jotta itselleni jäisi enemmän vapaa-aikaa.
Jos vielä kerrot, mitkä ovat nämä keskiluokan veroalennukset, oli kysymyksessä sitten palkansaaja tai eläkeläinen, jos kuukausiansiot ovat alle 14.000€/kk niin kuin suurimmalla osalla ovat.
Nyt pöytään niitä veronalennuksia ja samassa suhteessa lisäkustannuksia.
Keskituloisena hävettää se että köyhiltä otetaan ja annetaa minulle. En tarvitse enempää, minulla on jo tarpeeksi, eli kohtuullisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ei ole mitään sitä vastaan että keskituloisilla kevennettiin verotusta, mutta se että samalla pienipalkkaisten verotusta kiristettiin ei ole ihan oikein.
Mikä veen helpotus on jos vuodessa se on noin.. 80 e, niin sen voi Purra painaa peräreikäänsä.. Tästä ei kenenkään kannata haloota pitää saatana.. 👹👹👹
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja itse tuohon tuloluokkaan kuuluvana voin todeta, että veronkevennys ei vaikuta elämääni mitenkään eikä vaikuttaisi pinnan-parin kiristyskään.
Sellainen demaritorakka sitten siellä. Miksiköhän tämä havainto ei tällä vasentuneiden kantturoiden ja muiden loisijoiden sivustolla yllätä ollenkaan?
Vierailija kirjoitti:
Keskituloisena hävettää se että köyhiltä otetaan ja annetaa minulle. En tarvitse enempää, minulla on jo tarpeeksi, eli kohtuullisesti.
Eihän niiltä köyhiltä mitään oteta, sinä vain antaisit heille hieman vähemmän jos tukiansa alennettaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Pienituloiset, keskituloiset ja hyvätuloiset itsekkäät ihmiset käyvät aina kertomassa, että minä minä minä pärjään ja viekää vaan kaikki rahani.
Helppoa se on olla antelias, jos se ei ole mistään pois. Minulla se on pois meiltä koko perheeltä ja todella tarpeellisista menoista.
"Joo, mutta mielipiteesi on pelkkää ideologiaa. Ja kuten kaikki ideologiat, se ehkä voisikin toimia, JOS kaikki olosuhteet olisivat riittävän oikeat.
Näillä nyt käytössä olevilla leikkauksilla ja veronkevennyksillä vaan on ihan selvä, että niiden vaikutus ei toimi siihen suuntaan kuin haluaisit. Näillä spekseillä keskiluokan verotus pienenee niin minimaalisen vähän, että se ei mitenkään korvaa leikkauksien aiheuttamaa tuloa pienituloisten keskuudessa."
Millä keinoilla lähtisit hakemaan talouskasvua?
Kyllä, työn verotus pitäisi saada vielä huomattavan paljon alemmaksi. Etenkin keskituloisten marginaaliveroasteet.
Mitä tarkoittaa leikkauksien aiheuttama tulo pienituloisten keskuudessa? Miten keskiluokan verotuksen pieneminen voisi korvata sen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun elämääni kyllä vaikuttaisi vaikka olen korkeammassa tuloluokassa. Periaatteenani on sijoittaa tietty summa josta en tingi joka kuukausi turvaamaan vanhuutta ja perinnöksi lapsille. Jos saisin muutaman satasen kuussa lisää niin palkkaisin todennäköisesti taloudenhoitajan jotta itselleni jäisi enemmän vapaa-aikaa.
Niin, JOS saisit muutaman satasen kuussa lisää. Mutta näillä kevennyksillä keskuluokan korkeammatkin tuloryhmt on saamassa enintään muutaman kympin lisää kuussa. Onnea taloudenhoitajan löytämiseen niillä rahoilla.
Siitä rahasta on olisi kansantaloudellisesti paljon enemmän hyötyä jaettuna niille pienituloisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän niiltä köyhiltä mitään oteta, sinä vain antaisit heille hieman vähemmän jos tukiansa alennettaisiin.
Juuri näin!
Jos korkeampituloisten taskuista tässä kuussa siirretään tonni köyhemmälle ja ensi kuussa 800€ niin ei siltä köyhältä mitään olla pois otettu. Yhä hänelle annetaan, mutta vain hieman vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, JOS saisit muutaman satasen kuussa lisää. Mutta näillä kevennyksillä keskuluokan korkeammatkin tuloryhmt on saamassa enintään muutaman kympin lisää ku
Millä perusteella sen köyhän kulutus on parempaa kuin hyvätuloisen?
Vierailija kirjoitti:
Miten niin? Palkkaverotus on laskenut kaikissa tuloluokissa. Ei ole kiristetty missään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo olis kyllä toivottavaa jos yksityisetkin ihmiset pystyisivät työllistämään enemmän...
Koska jonkun pitää maksaa ennätussuuren määrän eläkeläisiä aiheuttamat menot ja köyhillä ei kauheasti oo enää mistä leikata. Tietysti suurituloisia vois verottaa enemmän, mutta sitä ei jostain syystä haluta tehdä. Sitä paitsi keskiluokkaa on enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ei ole mitään sitä vastaan että keskituloisilla kevennettiin verotusta, mutta se että samalla pienipalkkaisten verotusta kiristettiin ei ole ihan oikein.
Eihän pienipalkkaisten verotusta ole kiristetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo olis kyllä toivottavaa jos yksityisetkin ihmiset pystyisivät työllistämään enemmän...
Palkkaisi taloudenhoitajan muutamalla satasella? Kyllä siihen ainakin muutama tonni menee, työnantajakulut päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, JOS saisit muutaman satasen kuussa lisää. Mutta näillä kevennyksillä keskuluokan korkeammatkin tuloryhmt on saamassa enintään muutaman kympin lisää ku
Niin, no minulle se solidaarisuusveron poisto omasta tuloluokastani tarkoittaa jo noin 150€/kk. Sillä ei vielä kodinhoitajaa palkkaa mutta kyllä me olemme puhuneet että siivooja otetaan säännöllisesti käymään. Järkevämpää käyttää se siivoamiseen kuluva aika työntekoon ja palkata joku muu niihin siivoushommiin, sekä meidän omalle taloudelle että kansantaloudellisestikin.
Joo, mutta mielipiteesi on pelkkää ideologiaa. Ja kuten kaikki ideologiat, se ehkä voisikin toimia, JOS kaikki olosuhteet olisivat riittävän oikeat.
Näillä nyt käytössä olevilla leikkauksilla ja veronkevennyksillä vaan on ihan selvä, että niiden vaikutus ei toimi siihen suuntaan kuin haluaisit. Näillä spekseillä keskiluokan verotus pienenee niin minimaalisen vähän, että se ei mitenkään korvaa leikkauksien aiheuttamaa tuloa pienituloisten keskuudessa.