Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi keskiluokan veronalennuksia vastustetaan niin paljon?

Vierailija
01.02.2024 |

Saataisiin taloutta elvytettyä, kun raha alkaisi liikkua. 

Kommentit (146)

Vierailija
41/146 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella sen köyhän kulutus on parempaa kuin hyvätuloisen?

EI niillä mitään laadullista ero olekaan. Niillä on volyymiero. Ne sen köyhän pari tonnia saa aikaan enemmän kasvua käytettynä ja laskua pihistettynä, kuin sen keskituloisen pari kymppiä. 

Vierailija
42/146 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella sen köyhän kulutus on parempaa kuin hyvätuloisen?

EI niillä mitään laadullista ero olekaan. Niillä on volyymiero. Ne sen köyhän pari tonnia saa aikaan enemmän kasvua käytettynä ja laskua pihistettynä, kuin sen keskituloisen pari kymppiä. 

Jos köyhällä on pari tonnia kuluttaa ka keskiluokkaisella pari kymppiä, on todellakin epäreilusti määritetty verotus ja tulonsiirrot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/146 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa huomioida, että tässä yhteydessä keskiluokkaa on jo kolmisen tonnia kuukaudessa tienaavat. 

Ja itse tuohon tuloluokkaan kuuluvana voin todeta, että veronkevennys ei vaikuta elämääni mitenkään eikä vaikuttaisi pinnan-parin kiristyskään.

Minun elämääni kyllä vaikuttaisi vaikka olen korkeammassa tuloluokassa. Periaatteenani on sijoittaa tietty summa josta en tingi joka kuukausi turvaamaan vanhuutta ja perinnöksi lapsille. Jos saisin muutaman satasen kuussa lisää niin palkkaisin todennäköisesti taloudenhoitajan jotta itselleni jäisi enemmän vapaa-aikaa. 

Tuo olis kyllä toivottavaa jos yksityisetkin ihmiset pystyisivät työllistämään enemmän... 

Ei ehkä pysty työllistämään, mutta edes ostamaan enemmän palveluita.

Vierailija
44/146 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska kommunistit ja piilokommunistit ajattelee muiden ihmisten tienestien kuuluvan heille 

Vierailija
45/146 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No 3000e brutto niin siitä jää käteen n.2300e niin eipä tuo verotus nyt mitenkään erikoisen ankaraa ole ainakaan minun mielestä.

Vierailija
46/146 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkkaisi taloudenhoitajan muutamalla satasella? Kyllä siihen ainakin muutama tonni menee, työnantajakulut päälle. 

No eikä mene, höpsö. Taloudenhoitajaa ei ole pakko palkata täysipäiväisesti vaan tarpeen mukaan, yksi taloudenhoitaja työskentelee yleensä useammassa kodissa kerrallaan. Kyllä muutamalla satasella saa jo jonkun verran tunteja kuussa. 

Vierailija
47/146 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska pienituloisten verotusta kiristettiin. Reilua?

Niin ei ole mitään sitä vastaan että keskituloisilla kevennettiin verotusta, mutta se että samalla pienipalkkaisten verotusta kiristettiin ei ole ihan oikein.

Mikä veen helpotus on jos vuodessa se on noin.. 80 e, niin sen voi Purra painaa peräreikäänsä.. Tästä ei kenenkään kannata haloota pitää saatana.. 👹👹👹

Tääläisesta  Orpo ja Purra milyää, että kyllä heille helpotusta annettiin.. Tämä sanominen on täyttä paskaa.. Varakkaille kyllä riittää antaa velaksi verohelpotuksia.. Eipä ihme että niin monesta syystä ihmiset nousee kaduille.. Perkele... 👿👿👿👿👿👿👿

Vierailija
48/146 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa huomioida, että tässä yhteydessä keskiluokkaa on jo kolmisen tonnia kuukaudessa tienaavat. 

Ja itse tuohon tuloluokkaan kuuluvana voin todeta, että veronkevennys ei vaikuta elämääni mitenkään eikä vaikuttaisi pinnan-parin kiristyskään.

Minun elämääni kyllä vaikuttaisi vaikka olen korkeammassa tuloluokassa. Periaatteenani on sijoittaa tietty summa josta en tingi joka kuukausi turvaamaan vanhuutta ja perinnöksi lapsille. Jos saisin muutaman satasen kuussa lisää niin palkkaisin todennäköisesti taloudenhoitajan jotta itselleni jäisi enemmän vapaa-aikaa. 

Aika isot tulot pitää olla, jos veronkevennyksillä meinaa palkata taloudenhoitajan. Tuon on oltava hallituksen spekseillä sitten hänelle kokoaikatyö ja joudut maksamaan myös työnantajamaksut. Toki jostain firmasta voi ostaa varmaan muutaman tunnin silloin tällöin. 

Vierailija
49/146 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska keskiluokka maksaa verot. Minä ratkaisin asian ottamalla lopputilin ja menemällä päivärahalle 5 vuoden ajaksi.

Nyt eläkkeellä.

Vierailija
50/146 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin toimittaja kysyisin Orpolta, että millä lailla on/aikoo tukea kansantaloutta nyt niillä veronkevennysrahoillaan. Veikkaan ettei mitenkään, koska eihän Petteri sitä ylimääräistä rahaa tarvitse mihinkään. Eiköhän makaa laiskana vaan siellä tilillä. 

Vierailija
51/146 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No 3000e brutto niin siitä jää käteen n.2300e niin eipä tuo verotus nyt mitenkään erikoisen ankaraa ole ainakaan minun mielestä.

Tuo on juuri siinä rajalla. Palkankorotuksesta jääkin sitten itselle vain puolet. Ei välttämättä houkuttele ottamaan lisävuoroja, kehittymään ja etenemään. Eikä sitä kautta kasvattamaan veropottia.

Vierailija
52/146 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi koska kommunistit ja piilokommunistit ajattelee muiden ihmisten tienestien kuuluvan heille 

Niin, karmeaa. Nytkin lakkoilevat ja sullekin on hankkineet 8 tunnin työajan ja lomaoikeuden. 

Vierailija
53/146 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin toimittaja kysyisin Orpolta, että millä lailla on/aikoo tukea kansantaloutta nyt niillä veronkevennysrahoillaan. Veikkaan ettei mitenkään, koska eihän Petteri sitä ylimääräistä rahaa tarvitse mihinkään. Eiköhän makaa laiskana vaan siellä tilillä. 

Kukaan järkevä ihminen ei makuuta rahaa tilillä, sehän aivan järjetöntä antaa rahan menettää arvoaan! 

Vierailija
54/146 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon niiinn helvetisti pitkää yleislakkoa.. Nyt jo on tiedossa tuki lakkoilijoita.. 👍

Vierailija
55/146 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo olis kyllä toivottavaa jos yksityisetkin ihmiset pystyisivät työllistämään enemmän... 

Sehän olisi hyvä, jos hyvätuloiset ostaisi enemmän palveluita, mutta tällä palstallakin on ollut monta ketjua, joissa kilpaa kehuvat kuinka nuukasti elävät. Itse leikkaavat tukkansakin. Rahaa käytetään korkeintaan ulkomaan matkailuun. 

Vierailija
56/146 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittäkää nyt vi.... ymmärtää että niitä duunipaikkoja ei ole kaikille.

Ja kuitenkin voimistuvaa maahan muuttoa perustellaan työvoiman tarpeella? Kun ei kuulemma saada ihmisiä töihin.

Vierailija
57/146 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska pienituloisten verotusta kiristettiin. Reilua?

Missä vaiheessa sitä on kiristetty, nykyhallitus on löysännyt verotusta kaikille. Lukekaa nyt ensin, että mitä toimia on tehty ennen vihaista öyhöttämistä. 

Vierailija
58/146 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan järkevä ihminen ei makuuta rahaa tilillä, sehän aivan järjetöntä antaa rahan menettää arvoaan! 

No, ehkä hän investoi osakkeisiin sitten. Voi toki siitäkin kertoa, että ovatko varmasti suomalaisia firmoja, ei monikansallista omistusta, eivät tee salaa idän kauppaa. 

Vierailija
59/146 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen Orpon tuloluokassa ja ajattelin ostaa itselleni uudet talvikengät 10vuotta vanhojen tilalle. Yleensä rahat menee lasten tarpeisiin. Suurin osa varmaan menee kuitenkin edelleen ihan sähkölaskuun ja ruokaan hinnannousujen kautta. 

Vierailija
60/146 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on juuri siinä rajalla. Palkankorotuksesta jääkin sitten itselle vain puolet. Ei välttämättä houkuttele ottamaan lisävuoroja, kehittymään ja etenemään. Eikä sitä kautta kasvattamaan veropottia.

Lisätäänpä vielä, että koska lisätyön kannattavuus on tuolla verotuksella heikohkoa, niin menojen karsiminen, tai ainakin lisäämättä jättäminen, on ehkä se vaihtoehto, johon päätyy mieluummiin. Eli yksityisen kulutuksen pieneneminen. Taaskaan veropotti ei kasva. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi