Yli 30-vuotiaat! Montako ystävää sinulla on?
Kertoja myös teidän oma ikä, jos jaksatte!
kiitos vastauksista etukäteen!
Kommentit (66)
Itselleni ystävä tarkoittaa eri asiaa kuin kaveri. Muutama ystävä, useita kavereita.
kaksi ja lisäksi muutama kaveri. N47
6 ystävää eli nämä läheisimmät kaverit joiden kanssa olen useimmiten yhteyksissä. Kavereita löytyy myös, joiden kanssa olen harvemmin yhteyksissä. N35
En osaa nyt laskea, monia, mutta jos ystävä määritellään sellaiseksi, jota tapaa säännöllisesti ja joka on perillä nykyisen tilanteen elämänkäänteistä, niin sitten ei yhtään. Elämä on vienyt meidät pitkin poikin suomea ja maailmaa ja nykyisin sitten niitä ystävyyssuhteita sitten pidetään yllä lähinnä tykkäämällä facessa.... olen miettinyt, että voisi hankkia nykyiseltä asuinpaikkakunnalta uuden hiukan aktiivisemman ystävyyssuhteen tai parikin, mutta niin vaikea löytää omasta ikäporukastani samantyylisiä. Kulttuuriharrasteita, mutta ei mitään biletystä tai jossain popkonserteissa juoksemista, ei päihteitä, kaikkea sellaista mitä ns. massan ihminen pitää tylsänä, niin minä pidän mielenkiintoisena ja ystävänikin. Että sikäli sitä sitten vain tyytyy omaan arkeen ja hiukan pinnalisempiin kaveruussuhteisiin. Ikää 48.
Ei mulla ole yhtään ystävää, kun en ole valmis niin intensiiviseen yhteydenpitoon mitä ystävyys tuntuu vaativan. Ikää 43.
Ystäväksi miellän yhden. Puoliso, sisko ja kaverit on eri asioita. Tällä hetkellä olen tyytyväinen että on edes ystävä, olin vuosia tilanteessa että oli kyllä puoliso, sisko ja kavereita, mutta ei ystävää.
Ikää 34 vuotta.
En tiedä onko enää yhtään , ystävät katosivat ja en enää ole yrittänyt olla yhteyksissä. Erosta vuosi.
Ei heistäkään mitään kuulu. ja siis ei ole kyse mistään jatkuvasta tilityksesta jne vaan koittanut kertoa asioita niinkuin ennenkin ja sopia tapamisia.
-N40
Ei yhtäkään ja siis olen tyytyväinen tilanteeseen, koska olen introvertti. Rakastan yksintekemistä. Mies minulla on ja hänen ystäviään tapaamme välillä ja he ovat mukavia ja viihdyn kyllä, mutta sitten on kiva kun minun ei tarvitse mitenkään hoitaa näitä ystävyyssuhteita, kun ne ovat mieheni ystäviä, joten hän pitää yhteyttä yms.
Sellaisia sydänystäviä, joiden kanssa oikeasti on tekemisissä, niin 1 kpl. Ikää 32. Toki mieluusti laajentaisin ystäväpiiriäni, mut yhdestä olen jo superonnekas.
Ei minulla ole yhtään ystävää.
T: kiltti jaa kunnollinen mies
Miehillä ei ole ystäviä vaan kavereita. Yksi hyvä kaveri löytyy ja melkoinen liuta tuttavia.
M 49
Ei enää yhtäkään. Pari kaveria joiden kanssa ollaan ehkä kerta vuoteen yhteydessä. Melko tottunuthan tähän on ja introverttinä energiaa ei kummoiseen olisikaan, mutta silti välillä toivoisin että olisi pari ystävää joiden kanssa tehdä asioita ja lähteä kahville. Välillä yksinäistä. Vaikea vaan ystävystyä tämän ikäisenä. Olen käynyt erilaisissa harrastuksissa ja kursseilla. N36
3 läheistä ystävää ja n 10 kaveria kenen kanssa viikoittain viestitellään tai soitellaan, jos ei ehditä niin usein nähdä.
Yksi ystävä, ollut ihan lapsuudesta asti. Lisäksi mulla oli kolme kaveria, mutta jostain syystä ovat kaikki viimeisen kahden vuoden aikana etääntyneet, enkä todellakaan tiedä syytä. Jokunen viesti saatetaan vaihtaa ja jos olen ehdottanut tapaamista vastaus on aina välttelevä, joten olen päätellyt, että ne kaveruudet on taputeltu. Onneksi mulla on useampi läheinen sisarus, joten seuraa löytyy kyllä jos haluaa.
Riippuu siitä mitä tarkoitat ystävällä.