Syntyvyyden romahduksen takana raju muutos: Nuoret aikuiset eivät halua luopua bilettämisestä
Kommentit (268)
Vierailija kirjoitti:
Repikää itse omasta kehostanne uusi ihminen tähän maailmaan.
pakko se on kai keksiä joku uusi keino, kun naisista ei ole enää synnyttämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset kannattaisi tehdä mahdollisimman nuorena niin nelikymppisenä saisi omaa aikaa eikä tarvitsisi vaipparuljanssissa pyöriä.
Tämä tuskin on kenellekään epäselvää.
Mitenkäs teet jos ei ole sopivaa kumppania?
kaikille ei vaan riitä niitä miesmalleja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin moni tuttu nuori on sanonut ettei tee lapsia tähän kamalaan maailmaan.
Kiitos vihreät, ilmastoahdistus todella toimii ja media joka tuuttaa kärpäsistä härkäsiä joka päivä!
Ei tarvita edes ilmastoahdistusta, jotta voi olla huolissaan tulevaisuudesta. Sotia on ympäri maailman ja nekin maat, jotka eivät sodi, ainakin uhittelevat naapureilleen. Ei ihme, jos lisääntyminen ei innosta.
Syntyvyys lähti rajuun syöksyyn jo 2010-luvun alussa. Silloin ei ollut edes Krimin valtaamisesta vielä mitään tietoa. Naisten koulutus ja tasa-arvo on keskeisin syy siihen, ettei länsimaissa synny lapsia. Mitä huonommat olot naisilla on, sitä suurempia ovat perheet. Ja meidän tiemme on juuri se oikea tie.
Tämä on
Turha alapeukuttaa faktoja. 70-luvulla syntyneet ovat koulutetuin ikäluokka. Koulutustaso on laskussa.
Syntyvyys on laskenut samaa tahtia kun 70-luvulla syntyneet ovat poistuneet synnytysikäisistä.
Eikö enää ajatella, että lapset ovat elämässä onnellisuutta lisäävä tekijä? Niin minun sukupolveni ainakin ajatteli. Nekin meistä, jotka jäivät lapsettomiksi, olisivat periaatteessa halunneet lapsia/lapsen. Ajattelisin, että syynä ehkä työelämän koventuneet vaatimukset.
Joku vanha mamma tai ukko siellä kuvittelee, että nuorten elämä on bilettämistä. Samaan aikaan media tietää kertoa, että nuorten syrjäytyminen on räjähtänyt käsiin, eli ovat vain yksin kotona koulun tai töiden jälkeen. Mitä lasten tekemiseen tulee, on hyvä asia että niitä ei tehdä enää samalla tavalla kun ennen. Ei ole varaa ylläpitää edes nykyistä yhteiskuntaa. Miksi haluaisit tuoda yhtäkään lasta kärsimään leikkauksista ja paskasta elinympäristöstä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö enää ajatella, että lapset ovat elämässä onnellisuutta lisäävä tekijä? Niin minun sukupolveni ainakin ajatteli. Nekin meistä, jotka jäivät lapsettomiksi, olisivat periaatteessa halunneet lapsia/lapsen. Ajattelisin, että syynä ehkä työelämän koventuneet vaatimukset.
ennen ei ajateltu lyhytnäköisesti vain omaa sen hetkistä onnellisuutta vaan oli yhteiskunta ja velvollisuuksia sen eteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei me lapsettomat kolmekymppiset enää juurikaan "biletetä" vaan matkustellaan, tehdään uraa ja iltaisin nautitaan kotona hiljaisuudesta ja omista jutuista.
Kukaan lapsettomista kavereistani ei biletä eikä edes enää vuosiin ole juonut humalahakuisesti, vaan työpäivän vastapainoksi kaivataan rauhaa ja seesteisyyttä. Lapsiperhearjessa se hektisyys ja jatkuva meneminen ja tekeminen on se mitä emme kaipaa elämäämme.
Nämä ihmiset itkee sitten nelikymppisenä lapsettomuushoidoissa.
Eivätköhän siellä itke ne jotka eivät syystä x ole saaneet lapsia nuorempana aikaan vaikka ovat halunneet. Vapaaehtoisesti lapsettomat tuskin parkuvat sellaisen perään mitä eivät halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset kannattaisi tehdä mahdollisimman nuorena niin nelikymppisenä saisi omaa aikaa eikä tarvitsisi vaipparuljanssissa pyöriä.
Tuttavani teki 2 lasta spermapankin avulla. Vanhempansa auttavat hoidossa.
Vierailija kirjoitti:
Lapsen voi adoptoida, jos oikeasti on onni siitä kiinni. Mieluummin antaa kodittomalle perheen, kun tuo yhtäkään ihmistä lisää tähän sairaaseen maailmaan.
Mistä bilettämisestä?
Olisikin edes siihen varaa, mutta kun ei ole siihenkään niin miten sitten lapseen?
Saati että löytäisi jonkun vastuullisen toiseksi vanhemmaksi.
Moottoripyöräily ja juhliminen on paljon mukavampaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ennen ei ajateltu lyhytnäköisesti vain omaa sen hetkistä onnellisuutta vaan oli yhteiskunta ja velvollisuuksia sen eteen.
Höpön löpön. Lapsia on aina tehty, ja tehdään edelleen, tasan siksi että minä haluan.
Vierailija kirjoitti:
Kebabin veljekset kyllä lisääntyy, älkää huoliko.
Joo, ei pure näihin vihervassupropaganda...
Vierailija kirjoitti:
Joku vanha mamma tai ukko siellä kuvittelee, että nuorten elämä on bilettämistä. Samaan aikaan media tietää kertoa, että nuorten syrjäytyminen on räjähtänyt käsiin, eli ovat vain yksin kotona koulun tai töiden jälkeen. Mitä lasten tekemiseen tulee, on hyvä asia että niitä ei tehdä enää samalla tavalla kun ennen. Ei ole varaa ylläpitää edes nykyistä yhteiskuntaa. Miksi haluaisit tuoda yhtäkään lasta kärsimään leikkauksista ja paskasta elinympäristöstä.
tiedät varmaan että lapsettomuus on varmin keino vetää yhteiskunta konkurssiin? Kohta on kolme eläkeläistä elätettävänä jokaista työikäistä kohden.
En ole bilettänyt ikinä, en ole ollut juovuksissa ikinä. Tuskin olen ainoa.Vapaaehtoisesti lapseton N40
Monikulttuurinen ja väkivaltainen tulevaisuus ei houkuta lisääntymään pk-seudulla. Helpompaa pärjätä ilman huolta jälkeläisistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpön löpön. Lapsia on aina tehty, ja tehdään edelleen, tasan siksi että minä haluan.
ehkä naisilla on näin. Ne ei vaan ennen päättänyt asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Sinun sukupolvellasi ei todennäköisesti ollut samoja elämäntyyleihin liittyviä vapauksia, kuin nykyisillä polvilla. 70-luvulla esimerkiksi sai olla aika kapinallinen kolmekymppinen, joka päätti lähteä matkailemaan vuosiksi Kaakkois-Aasiaan sen sijaan, että perusti ydinperheen kaksikymppisenä ja teki elämänsä töitä samassa työpaikassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelpaako kiltti mies??