Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nukkuminen

Vierailija
01.02.2024 |

Olen nukkunut viimepäivinä kuten alla. Lääkityksien lopetuksesta on nyt 4kk. 

26.1, perjantai 1-2h 

27.1, lauantai 0,5-1h

28.1, sunnuntai 1-2h

29.1, maanantai 0,5-1h

30.1, tiistai 2-3h

31.1, keskiviikko 0,5-1h

Ei nukuta yhtään ja pelkään, että kohta en nuku enää lainkaan. ): Päivälläkään ei nukuta. Ei ole kaksisuuntaista tai muuta vastaavaa. Kokemuksia vastaavasta?

Kommentit (177)

Vierailija
61/177 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse huono nukkuja, ei mitään verrattuna aloittajaan mutta aika rasittavaa kun on ikuista. Mutta pääsen säännöllisesti mökille lataamaan: kanna puut, kanna veet, tee ruuat tulella, metsää koiran kanssa pitkin päivää, marjastusta, yksi kertaista elämää, kyllä tulee nukuttua kuin tukki pitkät unet. Mökiltä puuttuu kaikki äänet mitä nykykodeissa on, linnut ehkä rääkkyy ulkona, mutta ei kodinkoneiden hurinaa, autoja, ei edes seinäkelloa...

Vierailija
62/177 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse huono nukkuja, ei mitään verrattuna aloittajaan mutta aika rasittavaa kun on ikuista. Mutta pääsen säännöllisesti mökille lataamaan: kanna puut, kanna veet, tee ruuat tulella, metsää koiran kanssa pitkin päivää, marjastusta, yksi kertaista elämää, kyllä tulee nukuttua kuin tukki pitkät unet. Mökiltä puuttuu kaikki äänet mitä nykykodeissa on, linnut ehkä rääkkyy ulkona, mutta ei kodinkoneiden hurinaa, autoja, ei edes seinäkelloa...

Sun elämä kuullostaa ihanalta.

Paljon nukut keskimäärin? Mä nukuin ennen lääkityksiä noin 2-3(4)h ja silloin tällöin pidemmän yön. Nyt nukun aloituksessa kuvatun lailla (hieman hirvittää, onko tulossa totaalisen unettomuuden putki, ennen ei sellaisia putkia ollut 😔). Nukuin tai oikeastaan torkuin pari, 2h, tuntia aamuyöllä. Olo on energinen huonovointisella tavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/177 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP

Vierailija
64/177 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lista nukkumisestani 😔:

26.1, perjantai 1-2h 

27.1, lauantai 0,5-1h

28.1, sunnuntai 1-2h

29.1, maanantai 0,5-1h

30.1, tiistai 2-3h

31.1, keskiviikko 0,5-1h

1.2, torstai 2h

2.2? 

Vierailija
65/177 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taasko sä aloitat. Kerro nyt vielä niistä lääkkeistäsi.

Miten niin taas? Teen ensimmäistä kertaa aloituksen. 

Joopa joo. Menikö muistikin niin opamoxeista?

Ja se aivojen unikeskuskin hajosi. Aloittajaparka on edelleen ihan yhtä sekaisin kuin elokuussa kun alkoi jankuttaa palstalla.

- eri

Vierailija
66/177 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja se aivojen unikeskuskin hajosi. Aloittajaparka on edelleen ihan yhtä sekaisin kuin elokuussa kun alkoi jankuttaa palstalla.

- eri

Olen vasta noin 4kk ajan käsitellyt asiaa täällä. Minkä takia ylipäätään suhtaudutte kehenkään ihmiseen noin ylimielisesti? Meitä saman kohtalon kokeneita on nähtävästi enemmänkin.   

Vierailija
67/177 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se on, kaikki hulluja ei pystytä auttamaan ja ap on yksi niistä. Lopeta myös oman ketjusi täysin tarpeeton uppailu, se vain ärsyttää muita asiallisia palstailijoita.

Vierailija
68/177 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- eri

Olen vasta noin 4kk ajan käsitellyt asiaa täällä. Minkä takia ylipäätään suhtaudutte kehenkään ihmiseen noin ylimielisesti? Meitä saman kohtalon kokeneita on nähtävästi enemmänkin.   

Ja miksi alapeukutat listaa nukkumisestani? 😔

Vierailija
69/177 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaista se on, kaikki hulluja ei pystytä auttamaan ja ap on yksi niistä. Lopeta myös oman ketjusi täysin tarpeeton uppailu, se vain ärsyttää muita asiallisia palstailijoita.

Eli, jos saa lääkkeistä vakavia haittoja, niin silloin on hullu. Tai persoona asioiden esille tuomisen tapoineen ärsyttää, on hullu jne. 😔. Eli tuhannet ja tuhannet ihmiset ovat hulluja? Ja lääkeviranomaisetkin ovat hulluja? 

Vierailija
70/177 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli, jos saa lääkkeistä vakavia haittoja, niin silloin on hullu. Tai persoona asioiden esille tuomisen tapoineen ärsyttää, on hullu jne. 😔. Eli tuhannet ja tuhannet ihmiset ovat hulluja? Ja lääkeviranomaisetkin ovat hulluja? 

Ainoastaan Suomessa ollaan näin vastuuttomia. Valitettavasti. 

Vierailija
71/177 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketipinorin määräämisestä mihinkään muuhun kun äärimmäisiin psykoosikohtauksiin on käytä yhdet maailman isoimmat hoitovirhekäräjät ikinä, suomi on viimeisiä maita missä sitä määrätään näin holtittomasti, se aiheuttaa mm aivovaurioita ja hengenvaarallista riippuvuutta ja se ei ihan todistetusti vaivuta rem uneen vaan tajuttomuuteen joka sitten kivasti rikkoo ne aivot jotka ei enää ikinä nuku.

Vierailija
72/177 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketipinor on antipsykootti ja niden käytöstä seuraa pysyviä vahinkoja aivoille, älykkyystason laskua ja nukahtaminen vaikeutuu lisää kun aivojen unta ohjaavat osat vaurioituvat. => Ainoastaan hyvin lyhytaikaiseen käyttöön.

Nukahtamislääkkeet ja bentsodiatsepiinit ovat lääkkeitä, joita pitää käyttää nukahtamisongelmiin!

Jos ongelmat eivät hellitä, mene yksityiselle unettomuuteen erikoistuneelle neurologille, jossa voidaan tehdä unipatjatutkimuksia jne. ja pyrkiä säätämään lääkitys kohdalleen. 

Vierailija
73/177 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene nyt vi**uun jankuttamasta taas tätä samaa paskaa.

Vierailija
74/177 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En taida mahtua, siellä on tungosta. 

Vierailija
75/177 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sivusta kommentoin senverran, että aloittaja on todennäköisesti traumatisoitunut, ja siksi toistelee samoja asioita. 

Vierailija
76/177 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä vauva palstalta et saa tarvitsemaasi empatiaa tai kuuntelijaa. Tylyjä kommentteja. Oisko sulla mahdollista päästä keskustelemaan terveyskeskukseen ja sitä kautta psykologille? Jos olet työelämässä niin työterveyspsykologille.

Minä kokeilin unettomuuteen opamoxia, tenoxia, imovanea, mirtaa, ja dormixia. Nyt käytän satunnaisesti imovanea jos en ole moneen yöhön nukkunut. Olen tottunut ja hyväksynyt sen että kärisn unettomuudesta. Syön nyt yhteensä 4 mg melatoniinia kahdesta eri valmisteesta, puolet lyhyt ja puolet pitkävaikutteista ja toisessa on valeriaanaa. Valeriaanasta on tehty tutkimuksia (luin lääkärilehdestä, asiasta taisi olla terveyskirjastossakim), jonka mukaan valeriaana mahdollisesti hieman auttaa kun lopettaa unilääkkeiden käyttöä.

Työterveyslääkäri tuputti ketipinoria useamman kerran ja kieltäydyin yhtä monesti. Luin kokemuksia siitä, Ylen artikkelin, ja siitä kuin kielletty jo useissa maissa. Onneksi ihmiset jakaa kokemuksiaan ettei kaikki mene samaan ansaan. 

Vierailija
77/177 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täältä vauva palstalta et saa tarvitsemaasi empatiaa tai kuuntelijaa. Tylyjä kommentteja. Oisko sulla mahdollista päästä keskustelemaan terveyskeskukseen ja sitä kautta psykologille? Jos olet työelämässä niin työterveyspsykologille.

Minä kokeilin unettomuuteen opamoxia, tenoxia, imovanea, mirtaa, ja dormixia. Nyt käytän satunnaisesti imovanea jos en ole moneen yöhön nukkunut. Olen tottunut ja hyväksynyt sen että kärisn unettomuudesta. Syön nyt yhteensä 4 mg melatoniinia kahdesta eri valmisteesta, puolet lyhyt ja puolet pitkävaikutteista ja toisessa on valeriaanaa. Valeriaanasta on tehty tutkimuksia (luin lääkärilehdestä, asiasta taisi olla terveyskirjastossakim), jonka mukaan valeriaana mahdollisesti hieman auttaa kun lopettaa unilääkkeiden käyttöä.

Työterveyslääkäri tuputti ketipinoria useamman kerran ja kieltäydyin yhtä monesti. Luin kokemuksia siitä, Ylen artikkelin, ja siitä kuin kielletty jo useissa maissa. Onneksi ih

Olenko mä nyt pysyvästi vammautunut? 😔. Näyttää vahvasti siltä. En koe minkäänlaista väsymystä. Luotin lääkäreihin, enkä voinut kuvitella, että voin menettää kyvyn nukkua. En tiedä, kuinka kauan jaksan enää. Tänään olisi kaunis päivä kuolla. 

Vierailija
78/177 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ot läkkeesi ja nuku, problem solved.

Vierailija
79/177 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ympäristön vaihdos auttaisi. 

Vierailija
80/177 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on sanoinkuvaamattoman paha olla. Mun elämä on käytännössä ohi.