Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nukkuminen

Vierailija
01.02.2024 |

Olen nukkunut viimepäivinä kuten alla. Lääkityksien lopetuksesta on nyt 4kk. 

26.1, perjantai 1-2h 

27.1, lauantai 0,5-1h

28.1, sunnuntai 1-2h

29.1, maanantai 0,5-1h

30.1, tiistai 2-3h

31.1, keskiviikko 0,5-1h

Ei nukuta yhtään ja pelkään, että kohta en nuku enää lainkaan. ): Päivälläkään ei nukuta. Ei ole kaksisuuntaista tai muuta vastaavaa. Kokemuksia vastaavasta?

Kommentit (177)

Vierailija
21/177 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihan oikeasti kannata käyttää neurolepteja unettomuuteen! Lääkeviranomaiset ovat yrittäneet puuttua siihen, mutta viesti menee kuuroille korville. 

Vierailija
22/177 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ketään, jolle lääkitykset olisivat lopulta aiheuttaneet pysyvää vahinkoa? Keskusteleminen olisi henkisesti tärkeää. Tuntuu, että asian kanssa jää yksin. 

En todennäköisesti enää nuku lääkitysten jälkeen. ):

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/177 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako joku kertoa, miksi en nuku neuroleptien jälkeen? Miksi väsymyksen tunnetta ei ole? 

Vierailija
24/177 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menepäs lääkäriin. Ei ole mahdollista pysyä hengissä tai etenkään järjissään tai toimintakykyisenä noin vähillä unilla, joten vähän epäilen että nukut kuitenkin enemmän kuin luulet. Mutta joka tapauksessa lääkäriin.

Vierailija
25/177 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menepäs lääkäriin. Ei ole mahdollista pysyä hengissä tai etenkään järjissään tai toimintakykyisenä noin vähillä unilla, joten vähän epäilen että nukut kuitenkin enemmän kuin luulet. Mutta joka tapauksessa lääkäriin.

No eihän tuo nyt järjissään olekaan. Jankannut tätä samaa tuubaa 10 vuotta.

Vierailija
26/177 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nukun oikeasti noin vähän. ): Lääkitystä edeltävinä aikoina nukuin noin 2-3 tuntia vuoden ajan. 

Vierailija
27/177 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nukun oikeasti noin vähän. ): Lääkitystä edeltävinä aikoina nukuin noin 2-3 tuntia vuoden ajan. 

Eli pystyisin elämään jotenkin, jos saisin nukuttua edes tuon verran. ):

Vierailija
28/177 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän tuo nyt järjissään olekaan. Jankannut tätä samaa tuubaa 10 vuotta.

Täytyy korjata väittämääsi, sillä olen ollut palstalla vasta vuoden. Tiedän tosin, että vastaavia kohtaloita on ollut aiemminkin. ): Miksi ihmisten terveys tärvellään tällä lailla. 

Vierailija
29/177 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokenut vastaavaa. Lääkityksen lopetuksen jälkeen nukuin noin pari tuntia öisin. Uni palautui lopulta normaaliksi muutaman kuukauden jälkeen. Sitä ennen olin kyllä sekaisin kuin seinäkello ja kaikenlaista vahinkoa ehti aiheutua. Tosin jotain positiivisia vaikutuksiakin sillä hulluudella oli. Tai on. En sen jälkeen enää ollut ihan samanlainen kuin ennen.

Vierailija
30/177 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nukkunut 0-3 tuntia yössä yli neljä vuotta, en tule koskaan väsyyneeksi, olen ollut täysin hereillä jopa 2 viikkoa, mikään lääke ei saa minua nukkumaan, ei antihistamiinit, bentsodiatsepiinit, väsyttävät masennuslääkkeet kuten mirtatsapiini. 2008 otin yhden annoksen mirtatsapiinia 7,5mg ja nukuin 2 päivää. Nyt tällä lääkkeellä ei ole enää mitään nukuttavaa vaikutusta minuun. Jos pääsen jonkin asteen uneen/lyhyeen koomaan, näen pahimpia realistisia painajaisia mitä voi kuvitella. Herään läpimärkänä hiestä vaikeaan unihalvaukseen noin minuutiksi.

Vierailija
31/177 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kokenut vastaavaa. Lääkityksen lopetuksen jälkeen nukuin noin pari tuntia öisin. Uni palautui lopulta normaaliksi muutaman kuukauden jälkeen. Sitä ennen olin kyllä sekaisin kuin seinäkello ja kaikenlaista vahinkoa ehti aiheutua. Tosin jotain positiivisia vaikutuksiakin sillä hulluudella oli. Tai on. En sen jälkeen enää ollut ihan samanlainen kuin ennen.

Minkälainen lääkitys sulla oli? Onko pari tuntia paljon tunteina? Monta kuukautta oli muutama kuukausi? Itselläni on mennyt jo 4kk. 

Vierailija
32/177 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun syön vahvaa kortisonia tabletteina, en juurikaan nuku. Puolen vuoden kuuri yleensä ja unet on tuollaisia, ehkä pari tuntia pitempään. Kun saan lopettaa kortisonin, unen määrää lisääntyy taas. Muulloinkin valvon pari yötä viikossa ihan normaalisti, koko elämäni ajan. Olen jo 68v. En ole ikinä pystynyt nukkumaan päivällä.

Vierailija
33/177 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ,miten on ap- mikä on fyysinen aktiivisuutesi ollut näinä päivinä. Toki on ollut huonot kelit, mutta liukuesteet kenkiin ja sauvat käteen, niin tälläinen 75-vuotiaskin lenkkeilee ja youtubissa on 40- min lihaskuntojumppia joita voit harrastaa. Niin ,ellet ole sairas.

Ei meillä maalla kukaan ikinä kärsinyt unettomuudesta 60-70- luvulla ,kun tekivät fyysistä työtä. Nyt se täytyy toteuttaa harrastamalla liikuntaa.

Vierailija
34/177 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen lääkitys sulla oli? Onko pari tuntia paljon tunteina? Monta kuukautta oli muutama kuukausi? Itselläni on mennyt jo 4kk. 

Eli ihan lopetuksen alussa pelkästään lyhyesti torkahdin öisin noin 3vk ajan, sen jälkeen nukuin hieman paremmin noin 2kk ajan (muutaman tunnin), mutta sitten jälleen noin 2kk ajan nukkuminen on ollut aloituksessa kuvatun kaltaista. ):

Vierailija
35/177 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketiapiiniä depot tabletteina eri tuotemerkeillä. Vaihtelivat niitä sivuvaikutusten takia. Pari tuntia unta on noin 2 tuntia. Joskus ehkä meni koko yö ilman ja joskus sain jopa neljäkin tuntia unta. En muista tarkalleen kuinka kauan meni mutta lopetin talvella ja kesälomilta töihin palatessani olin jo melko hyvässä kunnossa. Liikunta luonnossa auttoi paljon. Muistan että googletin itsekin vieroittumisaikoja mutta ei ole mitään tarkkaa aikaa antaa.

Vierailija
36/177 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun syön vahvaa kortisonia tabletteina, en juurikaan nuku. Puolen vuoden kuuri yleensä ja unet on tuollaisia, ehkä pari tuntia pitempään. Kun saan lopettaa kortisonin, unen määrää lisääntyy taas. Muulloinkin valvon pari yötä viikossa ihan normaalisti, koko elämäni ajan. Olen jo 68v. En ole ikinä pystynyt nukkumaan päivällä.

Mua harmittaa ihan vietävästi, sillä olisin pärjännyt jotenkin tuolla 2-3-(4) tunnin yöunilla, mutta vielä silloin luulin, että se on kuolettavan vähän. ): 

Vierailija
37/177 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketiapiiniä depot tabletteina eri tuotemerkeillä. Vaihtelivat niitä sivuvaikutusten takia. Pari tuntia unta on noin 2 tuntia. Joskus ehkä meni koko yö ilman ja joskus sain jopa neljäkin tuntia unta. En muista tarkalleen kuinka kauan meni mutta lopetin talvella ja kesälomilta töihin palatessani olin jo melko hyvässä k

Kiitos, kun vastasit. Oliko sulla alkuun sitä, että tavallaan nukuit jonkinlaista unta sen 2h ilman väsymystä? Onko sulla mitään käsitystä, miten ihmiset ovat nukkuneet Olantsapiinin jälkeen? (Mulla oli sekin).  

Vierailija
38/177 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nukkunut 0-3 tuntia yössä yli neljä vuotta, en tule koskaan väsyyneeksi, olen ollut täysin hereillä jopa 2 viikkoa, mikään lääke ei saa minua nukkumaan, ei antihistamiinit, bentsodiatsepiinit, väsyttävät masennuslääkkeet kuten mirtatsapiini. 2008 otin yhden annoksen mirtatsapiinia 7,5mg ja nukuin 2 päivää. Nyt tällä lääkkeellä ei ole enää mitään nukuttavaa vaikutusta minuun. Jos pääsen jonkin asteen uneen/lyhyeen koomaan, näen pahimpia realistisia painajaisia mitä voi kuvitella. Herään läpimärkänä hiestä vaikeaan unihalvaukseen noin minuutiksi.

Mikä lääke sulla oli? 

Vierailija
39/177 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä lääke sulla oli? 

Olantsapiini. 

Vierailija
40/177 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, kun vastasit. Oliko sulla alkuun sitä, että tavallaan nukuit jonkinlaista unta sen 2h ilman väsymystä? Onko sulla mitään käsitystä, miten ihmiset ovat nukkuneet Olantsapiinin jälkeen? (Mulla oli sekin)

Juu. Pari tuntia tajuttomana. Harvemmin näin mitään unia varsinaisesti. Olantsapiinista ei ole mitään käsitystä.