Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nukkuminen

Vierailija
01.02.2024 |

Olen nukkunut viimepäivinä kuten alla. Lääkityksien lopetuksesta on nyt 4kk. 

26.1, perjantai 1-2h 

27.1, lauantai 0,5-1h

28.1, sunnuntai 1-2h

29.1, maanantai 0,5-1h

30.1, tiistai 2-3h

31.1, keskiviikko 0,5-1h

Ei nukuta yhtään ja pelkään, että kohta en nuku enää lainkaan. ): Päivälläkään ei nukuta. Ei ole kaksisuuntaista tai muuta vastaavaa. Kokemuksia vastaavasta?

Kommentit (177)

Vierailija
41/177 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun syön vahvaa kortisonia tabletteina, en juurikaan nuku. Puolen vuoden kuuri yleensä ja unet on tuollaisia, ehkä pari tuntia pitempään. Kun saan lopettaa kortisonin, unen määrää lisääntyy taas. Muulloinkin valvon pari yötä viikossa ihan normaalisti, koko elämäni ajan. Olen jo 68v. En ole ikinä pystynyt nukkumaan päivällä.

Mua harmittaa ihan vietävästi, sillä olisin pärjännyt jotenkin tuolla 2-3-(4) tunnin yöunilla, mutta vielä silloin luulin, että se on kuolettavan vähän. ): 

Olen joskus nukkunut neljän tunnin yöunia ja kokenut itseni oudon energiseksi. Melkein kuin joku mania puskisi päälle. Ehkä olen vain väsynyt ns. normaalin kahdeksan tunnin unien jälkeen.

Vierailija
42/177 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sä jankutat tätä harva se päivä? Sulle on vastattu miljoona kertaa, mutta haluat vain jauhaa. Sun kirjoitustyyli on jo ensimmäisestä lauseesta tunnistettavissa. Luuletko että mammat täällä tietää jotain enemmän kuin asiaan koulutetut lääkärit? Mene psykiatrille pakkomielteesi kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/177 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, kun vastasit. Oliko sulla alkuun sitä, että tavallaan nukuit jonkinlaista unta sen 2h ilman väsymystä? Onko sulla mitään käsitystä, miten ihmiset ovat nukkuneet Olantsapiinin jälkeen? (Mulla oli sekin)

Juu. Pari tuntia tajuttomana. Harvemmin näin mitään unia varsinaisesti. Olantsapiinista ei ole mitään käsitystä.

Kuinka kauan muuten käytit Ketipinoria ja minkätyylisellä annostuksella?. Mä käytin Ketipinoria puolisentoista vuotta ja Olantsapiinia noin vuoden. 

Vierailija
44/177 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sitten tiedä, mitä mulle on käynyt, kun en pysty kokemaan väsymystä, enkä edes ole kovinkaan sekaisin. Voisiko se johtua siitä, että ennen lääkityksiä nukuin 2-3h, jolloin jo silloin turruin väsymykseen ja sitten lääkitykset jotenkin poistivat lopunkin luontaisen väsymyksen kemiallisella väsymyksellä. ):

Vierailija
45/177 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyisikö vielä joku, jolla olisi käsitystä sekä Ketipinorista että Olanzapiinista tai edes jommasta kummasta? 

Vierailija
46/177 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitat lääkkeet uudelleen niin saat nukuttua, ei se sen kummempaa ole. Ja jos edelliset lääkkeet ei olleet sopivia tms. niin jollain toisella lääkkeellä.

Vierailija
47/177 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitat lääkkeet uudelleen niin saat nukuttua, ei se sen kummempaa ole. Ja jos edelliset lääkkeet ei olleet sopivia tms. niin jollain toisella lääkkeellä.

En kyllä enää mielellään aloittaisi, sillä jos vain jotenkin saisin nukuttua sen 2-3-(4) tuntia, niin tuntisin oloni energiseksi, enkä lainkaan olisi sekaisin. Lääkkeistä on ollut mulle vain haittaa. ): Kun vain saisin sen luontaisen väsymyksen takaisin. 

Vierailija
48/177 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nukkunut 0-3 tuntia yössä yli neljä vuotta, en tule koskaan väsyyneeksi, olen ollut täysin hereillä jopa 2 viikkoa, mikään lääke ei saa minua nukkumaan, ei antihistamiinit, bentsodiatsepiinit, väsyttävät masennuslääkkeet kuten mirtatsapiini. 2008 otin yhden annoksen mirtatsapiinia 7,5mg ja nukuin 2 päivää. Nyt tällä lääkkeellä ei ole enää mitään nukuttavaa vaikutusta minuun. Jos pääsen jonkin asteen uneen/lyhyeen koomaan, näen pahimpia realistisia painajaisia mitä voi kuvitella. Herään läpimärkänä hiestä vaikeaan unihalvaukseen noin minuutiksi.

Mikä lääke sulla oli? 

Olantsapiini. 

Eli et ole kokenut lainkaan väsymystä? ):

Vierailija
49/177 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP

Vierailija
50/177 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP

Vierailija
51/177 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mulla oli sairaus, jonka takia valvoin ja tavallaan turruin väsymykseen, nukuin 2-3h noin, mutta silti koin itseni selväjärkiseksi ja energiseksi. Nukahdin aamuisin lopulta niin, että taju tavallaan lähti. Sitten aloitin lääkitykset ja nyt tuntuu, että loppukin väsymyksen tunne on hävinnyt. Tuntuu, etten enää koskaan palaudu lääkityksistä, sillä ei vaan nukuta. Kokemuksia? 

Vierailija
52/177 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun teoria on (ei kyseessä kaksisuuntainen tms.):

Ne joiden perusvire on väsynyt valvomisesta paranevat pitkänkin valvomisen jälkeen (esim. sairaus), heille sopii myös lääkkeet, sillä lopettamisen jälkeinen valvominen aiheuttaa heillä väsymyksen.

Jos vire muuttuu valvomisesta energiseksi, päinvastoin kuin aiempi (energisiksi muuttuvilla, lääkkeet ainoastaan silloin tällöin). 

Vierailija
53/177 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne joiden perusvire on väsynyt valvomisesta paranevat pitkänkin valvomisen jälkeen (esim. sairaus), heille sopii myös lääkkeet, sillä lopettamisen jälkeinen valvominen aiheuttaa heillä väsymyksen.

Jos vire muuttuu valvomisesta energiseksi, päinvastoin kuin aiempi (energisiksi muuttuvilla, lääkkeet ainoastaan silloin tällöin). 

Eli vioittuiko mun uni-valve-järjestelmä lopullisesti käyttämilläni lääkkeillä, sillä en pysty kokemaan luontaista väsymystä? Tuolla aiemmin joku kertoi, ettei väsymys ole palautunut neljässäkään vuodessa. 

Vierailija
54/177 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli vioittuiko mun uni-valve-järjestelmä lopullisesti käyttämilläni lääkkeillä, sillä en pysty kokemaan luontaista väsymystä? Tuolla aiemmin joku kertoi, ettei väsymys ole palautunut neljässäkään vuodessa. 

Ja että kyseinen ihminen on löytänyt muitakin vastaavasta 'syndroomasta' kärsiviä. 

Vierailija
55/177 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP

Vierailija
56/177 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP

Vierailija
57/177 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvasin, että tämä "vainaja" herää henkiin pian. Etkös sinä edellisessä ketjussa menehtynyt?

Vierailija
58/177 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvasin, että tämä "vainaja" herää henkiin pian. Etkös sinä edellisessä ketjussa menehtynyt?

En tiedä, mistä ketjusta puhut (olen kirjoittanut muutaman ketjun aiheesta ja huomannut muidenkin kirjoittaneen joitakin), yhtä ketjua en ole enää pystynyt lukemaan, sillä siinä kirjoitettiin tosi ilkeästikin, eli ei todellakaan kannata lukea, vai? Siinä ketjussa kirjoitin viimeisessä kommentissani, että olen nyt käsitellyt asiaa tarpeeksi. Halusin vain kysyä tässä ketjussa, mitä mieltä muut ovat tilanteestani tässä vaiheessa. Ja tästä ketjusta löytyi eräs henkilö, joka oli lopettanut Ketipinorin ja kertoi siitä muun muassa. Eli ei mennyt hukkaan tämä ketju. Mieltäni jäi vaivaamaan Olantsapiinin lopettanut ihminen, jolla väsymyksen tunne ei sitten palautunut neljässäkään vuodessa. ):

Vierailija
59/177 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mistä ketjusta puhut (olen kirjoittanut muutaman ketjun aiheesta ja huomannut muidenkin kirjoittaneen joitakin), yhtä ketjua en ole enää pystynyt lukemaan, sillä siinä kirjoitettiin tosi ilkeästikin, eli ei todellakaan kannata lukea, vai? Siinä ketjussa kirjoitin viimeisessä kommentissani, että olen nyt käsitellyt asiaa tarpeeksi. Halusin vain kysyä tässä ketjussa, mitä mieltä muut ovat tilanteestani tässä vaiheessa. Ja tästä ketjusta löytyi eräs henkilö, joka oli lopettanut Ketipinorin ja kertoi siitä muun muassa. Eli ei mennyt hukkaan tämä ketju. Mieltäni jäi vaivaamaan Olantsapiinin lopettanut ihminen, jolla väsymyksen tunne ei sitten palautunut neljässäkään vuodessa. ):

Ja tässä ketjussa joku kirjoitti, etten voi millään olla enää järjissäni, ja että mun terveys on tuhoutumassa ): Mietin itsekin, että miten on mahdollista, ettei vieläkään nukuta tai että olen koko ajan virkeä (ei ole kaksisuuntaista) ja suhteellisen järjissäni. Mutta tässä ketjussa kertoi eräskin (Olantsapiinin lopettanut) nukkuvansa 0-3h 'unia'. Ja Ketipinorin lopettanut nukkui muutaman kuukauden 2h unia (hän tosin parantui vielä sen jälkeen). Itse olen valvonut 4kk nyt. 

Vierailija
60/177 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP