Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Psykoterapia työttömänä?

Vierailija
21.11.2022 |

Minun tulisi hakeutua psykoterapiaan, mutta tuskastelen tutustumiskäyntien hintoja. Olen sairauslomalla, eivätkä tuet päätä huimaa. Pelottaa että joudun käymään monella, ennen kuin löydän sopivan, mutta millä ihmeellä maksan ne? :( Kela kyllä korvaa jonkin verran sitten kun/jos se oikea löytyy, mutta tämä alku ahdistaa suunnattomasti. Jonotkin ovat melkoisia... Miten teillä muilla on sujunut terapiaan pääsy? Miten nopeasti löysitte sopivan?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.mielenterveystalo.fi/fi

Ilmaista nettiterapiaa, itsehoito-ohjelmia.

Vierailija
2/10 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko ap että siitä on sulle apua?meinaan kaikki eivät parane koskaan vaikka söisivät lääkkeitä ja kävisivät terapiassa vuosikymmenestä toiseen. Käyttäisin vähät rahani muuten hyödyksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä rahan tuhlausta... Aloita lääkitys mielummin. Ne sentään auttavat.

Vierailija
4/10 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jo lääkitys, joka on hieman auttanut onneksi. Aika syvissä vesissä on käyty. Olen ollut terapian tarpeessa jo lapsuudesta saakka, mutta se on ollut iso askel päästä edes tähän saakka. Uskon että siitä on apua, haluan edes yrittää. -ap

Vierailija
5/10 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaako toimeentulotuki näissä asioissa?

Vierailija
6/10 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta terapiaa on ottaa itseään niskasta kiinni ja mennä töihin.

Vierailija
7/10 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin saanut lääkäriltä lähetteen psykoterapiaan jos olisin halunnut mutta valitsin nepsyvalmennuksen. Molempia suositteli psykologi jonka testattavana yms olin ollut.

Kela, sairaanhoitopiiri, sossu, tms maksaa tietyin ehdoin tietyn tuntimäärän.

Ei sinun työttömänä tarvitse itse maksaa paitsi jos omin päin ole menossa psykoterapiaan. Silloin saat terapeutinkin tms ottaa mistä tahansa.

Itsellä tuo byrokratia on tullut osittain esteeksi ja olen yli vuoden päivät jonotellut ja odotellut.

Vierailija
8/10 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain joku keskenkasvuinen kusipää voi kehottaa mielenterveysongelmasta kärsivää "ottamaan itseään niskasta kiinni". Tällä paskapalstalla niitä valitettavasti riittää.

Voimia aloittajalle, kyllä sinä hyvän terapeutin löydät. En osaa neuvoa sinua, mutta ole luottavaisin mielin. Mitään täydellistä terapeuttia kun ei olekaan - ihmisiähän hekin vain ovat virheineen ja puutteineen.

Vierailija
9/10 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä löysin parin viikon sisällä siitä kun sain lähetteen ja hyväksynnän. Tutustumiskäynnin joutui tosiaan maksamaan kokonaan itse, mutta minulla kävi onni ja ensimmäisellä kerralla sattui ihan sopivan oloinen ihminen. Jotakin täydellistä kemiaa ja klikkaamista ensi tapaamisella ei pidä lähteä etsimään, koska terapiasuhdekin rakentuu hiljalleen, mutta kyllä pitäisi silti olla mukava ja luottamuksellinen tuntu heti alkuun.

Löysin omani, kun valitsin Kela-terapeuttien listalta toimijoita läheltä kotiani ja työpaikkaani, ja lähettelin todella monelle sähköpostia. Joiltakin ei tullut vastausta lainkaan, toiset sanoivat että nyt ei ole tilaa uusille asiakkaille, mutta pian vastasi tuo oma terapeuttini.

Kävin kolmen vuoden ajan kerran viikossa 45 min. Hintaa jäi korvauksen jälkeen itselle maksettavaksi noin 68 euroa kuukaudessa. Mikäli rahasta on tiukkaa, ja tietysti muutenkin, kannattaa ennalta selvittää, paljonko kukakin ehdokas veloittaa.

Vierailija
10/10 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä löysin parin viikon sisällä siitä kun sain lähetteen ja hyväksynnän. Kävin kolmen vuoden ajan kerran viikossa 45 min. Hintaa jäi korvauksen jälkeen itselle maksettavaksi noin 68 euroa kuukaudessa. Mikäli rahasta on tiukkaa, ja tietysti muutenkin, kannattaa ennalta selvittää, paljonko kukakin ehdokas veloittaa.

Koitko saavasi apua terapiasta, millaista se sinulle oli? Tuntuu että itse olen niin solmussa, etten edes tiedä mistä aloittaa siellä...