Vanhustyö osastolla on aivan hirveää!!! Joka ikinen päivä samat
hommat. Löysää paskaa, kovaa paskaa, kusenhajua, pieruja naamalle vaippaa vaihtaessa, peräruiskeita, paskaa lattialla, paskaa itsekseen vaeltavien huonekaluissa, paskaa petivaatteilla, paskaista hilseilevää ihoa joka pölisee naamalle, paskavettä joka loiskuu suihkuttaessa käsivarsille, paskalistoja, vatsantoimituslistoja, haisevia tissinalusia, nivusia, persevakoja, kyykkimistä asiakasta pukiessa niin että veri puskee päähän ja taju meinaa lähteä, töhnäisiä tekohampaita ja kuulolaitteita.
HYI HELVETTI ETTÄ VIHAAN TYÖTÄNI!!!!!! VIHAAAAAAAAAAAN!!!!! ONNEKSI TÄTÄ ENÄÄ KOLME VIIKKOA, SITTEN EI ENÄÄ IKINÄ!!!!!!!!!!!
Kommentit (341)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi hyvä että otat epäkohdista listan, aina uusia listoja. Ja joku alkaa korjaamaan niitä ja ihmisten pitäisi kiinnostua siitä. Myös siivousta saisi olla eli siivoojat ajoissa. Ei kai yksi hoitsu voi kaikkea puhdistaa tai vajavainen henkilökunta.
Tai valitus kuntaan tai epäkohdat esille. Iäkkäät kärsivät takuulla myös itse jos on sotkua, hajua tai ongelmia. Asiat pitäisi johtaa hyvin ja suunnittelu. Iäkkäät eivät itse pysty asioita enää korjaamaan ja voi olla heikko kunto. Moni ei halua olla laitoksessa varmaankaan, ellei ole pakko olla. Yksityisyyttäkin kaipaavat ja rauhaa. Se on melkein kuin sairaalassa hoitamista, koska on paljon vaivoja ja tekemistä koko ajan.
Mä tein pari talvea laitoshuoltajana tehostetun palveluasumisen yksikössä (sotesopimuksella), enkä ole missään ikinä saanut rahaa niin helpolla. Olen si
Niinhän se kuuluukin olla. Ei meille paskahommat kuulu. Yksityisellä puolella on oikein eritelisät, kun ei kuulu laitoshuoltajalle. Lähärin homma on koiran virka verrattuna laikkariin.
Mä olen kieltämättä monesti hengessä taputtanut itseäni olalle, kun katsoo sitä vääntämistä, mihin hoitajat joutuvat. Eikä meidän osa sairaalassakaan huono ole: potilas ei ole niin typerä, että purisi ruokkivaa kättä, joten kukaan ei kiukuttele, huuda, sylje, ei tule nyrkkiä eikä potkua. Paskan saa löytäjä pitää, ja sehän on hyvin harvoin laikkari joka osuu ensimmäisenä kohdalle.
Muinoin mummon ripulista takapuolta pyyhkiessäni sairaanhoitajaopiskeljana kesätöissä tajusin, että ei hitto, minusta on kyllä muuhunkin kuin tähän! Muistan sen nöyryyttävän ajatuksen että tämäkö oikeasti on roolini. Siitä sisuuntuneena nykyään maisteri ja siistissä sisätyössä. Kyllä kasvatti ja kannatti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eutanasia lailliseksi! Miettikää minkälaista on vanhustenhoito ku me ollaan vanhoja?
Sinäkö sen muka päättäisit kuka saa elää tai kuolla, inhotus?
Varmasti moni tekisi ihan itse sen päätöksen. Minä ainakin harkitsisin, jos se olisi laillista ja saisin joskus muistisairausdiagnoosin. Voisin tehdä sellaisen hoitotahdon, että minut saa lopettaa, kun alan syödä paskaa ja menen sekavaksi.
Tuon takia en koskaan ole hakeutunut alalle, jossa olet. En myöskään lastentarha-alalle samasta syystä. En ole myöskään tehnyt pentuja, koska en halua niidenkään 💩 siivoilla.
No se on nyt tätä, kun suuret ikäluokat vanhenevat ja muutenkin rahat vähissä. Joko tekijät löytyvät Suomesta tai sitten ulkomailta. Ja muutenkin nykyään 2 tekee 3:n työt vai mitenkä se meni.
Voimia kaikille alan työtekijöille... älä tule paha kakku, tule hyvä kakku...
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ole oikea paikka avautua.
Minusta on hyvä, että tästä avaudutaan. Mulla ainakin oli liian ruusuinen kuva hoitoalasta, kun kouluun hakeuduin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan mukavaa hommaa lopulta. Olen tehnyt jo 20 vuotta. Työhön kasvaa ja vanhukset ovat kuitenkin ihania vaikka on haasteellisiakin.
Kiitos että huolehdit rakkaista vanhuksistamme: teet tärkeää työtä
Ja ihan liian pienellä palkalla. Teille soisin roiman palkankorotuksen.
Niinpä. Ja omaiset vaan valittaa. Mitä voi tehdä kun ei ehdi kaikkea!!! Vanhustekodit ovat nykyään vuodeosasto ja.
Iso osa omaisten valituksista johtuu siitä, että he luulevat hoitajien koko työajan olevan varattu hoitotyölle ja sitten raivotaan kun hoitaja ei olekaan käytettävissä.
Ei ymmärretä, että "tietokoneella istuva" hoitaja tekee työtä eikä tule silloin vaihtamaan vaippaa tai keskustelemaan asukkaan asioista.
Tai jos työvuoro loppuu klo 20, silloin viimeisen asukkaan on oltava valmiina vuoteessa viimeistään klo 19.30 jotta hoitaja ehtii tehdä kaikki vuoron loppuun liittyvät työt. Ja se tarkoittaa sitä, että ensimmäinen (eli ehkä juuri se oma mummi) laitetaan sänkyyn heti päivällisen jälkeen (esim. 17) jotta kaikki ehditään varmasti hoitaa.
Auttaisko cuplaton vai vetääkö liian löysälle ;)
Vanhustyö on raskasta, kun ihminen vanhenee ja pidätyskyky ei toimi ja se on myös järkytys vanhalle, kun joutuu olemaan toisten armoilla. Ei ole helppoa kenellekään, ei vanhoilla eikä hoitajilla. Työnkierto olisi hyvä. Voi tehdä toista työtä, olla esim. avokonttorissa, missä puhelimet soivat ja koko ajan joku keskeyttää ja on jatkuva melu. Tai mennä kauppaan töihin ja asiakkaat haukkuvat. Jokaisessa työssä on hyvät ja huonot puolet. En p**kaa pelkää. Sitä tulee meiltä jokaiselta ja vanhat eivät pysty kakka-asioitaan yksin hoitamaan, kun ovat sairaita ja heiveröisiä.
Pelatkaa bingoa, kuunnelkaa vanhoja kappaleita ja ihmetelkää dominonappuloita?
Täytyy sanoa että kyllä on nirppanokkaväkeä. Kun ette edes viitsi lapsia hankkia ettei tarvitse niiden paskoja siivota. Mitä jos vaikka hoitaisitte ne omat vanhempanne ITSE kunnialla loppuun, sitten kun sen aika on. Niin tehtiin ennenkin, ei ollut hoitolaitoksia ja samaan se menee uudestaan piankin.
Asennevamma on aloittajalla. Vaihda äkisti alaa. Ei taida olla useallakaan teistä kokemusta rakkaasta, iäkkäästä, omaisesta jotka eutanasiaa tarjoatte. Ja taisitte kaikki olla naisia vielä? Tämän ajan naiselta on kenenkään turha hoivaa odottaa. Kauas on alkuperäisestä perhemallista menty.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen. Miksei tuonne vanhustenhoitoon ole kehitetty kunnollisia apuvälineitä. Mummo automaattivessaan joka pesee, kuivaa, rasvaa ja laittaa vaipat automaattisesti.Työ helpottuisi ja hoitaja vain juttelisi vieressä.Nostot robottivarren avulla.
Epähygieenistä.
Ja se kun sitä paskaa ei tule ja maha pitää toimittaa. Klyxiä sisään ja voikun paska voi lentää kauas. Suoleen on kehitetty rektaaliputki et varmasti saadaan kakki tulemaan. Oi ihanuutta. Parasta on kun on osastolla ollut luumusoppaa tarjolla. Kyl pidän työstäni mut inhoan sontaa. Sit tulee joku hienohelma omainen avautumaan että mummo tykkäisi käyttää korviksia kun on tyylikäs ollut aina ja juuri tuntia aikaisemmin oot kuurannut koko mummon kun on syönyt omaa paskaansa ja antanut sillä itselleen kunnon rasvauksen. Prioriteetit omaiset!!!
Tuo yksi kirjoitti, että ensimmäiset vanhukset pitää laittaa sänkyyn nukkumaan jo klo 17.
Eihän tuossa ole mitään järkeä! Herätetäänkö heidät iltapalalle? Ihan pimeetä.
Tuollainen vanhus herää sitten uuteen aamuun klo 02 aamuyöllä. Tällöin hän on nukkunut 9 tuntia ja on hänelle aamu. Onkos hoitajat valmiita silloin tekemään aamupesut ja antamaan aamupalat.
No miksi tuputatte Pegorionia joka käänteessä? Minä olin joskus itse potilaana ja vihasin sitä, että sitä tuputettiin. Sain vain ilmavaivaivat, ei auttanut ummetukseen.
Vierailija kirjoitti:
Muinoin mummon ripulista takapuolta pyyhkiessäni sairaanhoitajaopiskeljana kesätöissä tajusin, että ei hitto, minusta on kyllä muuhunkin kuin tähän! Muistan sen nöyryyttävän ajatuksen että tämäkö oikeasti on roolini. Siitä sisuuntuneena nykyään maisteri ja siistissä sisätyössä. Kyllä kasvatti ja kannatti.
Tämä on yksi syy, miksi olen vaihtamassa alaa. Nuorempana en pitänyt itseäni minään, mutta nykyään tiedän että pystyn parempaankin.
Mä en yksinkertaisesti kestänyt sitä eritteen määrää. Aamusta iltaan kuvottavaa lääkepaskaa, vatsantyhjennystä, paskalla sotketut seinät. Meni jotenkin usko ja ilo elämään.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy sanoa että kyllä on nirppanokkaväkeä. Kun ette edes viitsi lapsia hankkia ettei tarvitse niiden paskoja siivota. Mitä jos vaikka hoitaisitte ne omat vanhempanne ITSE kunnialla loppuun, sitten kun sen aika on. Niin tehtiin ennenkin, ei ollut hoitolaitoksia ja samaan se menee uudestaan piankin.
Asennevamma on aloittajalla. Vaihda äkisti alaa. Ei taida olla useallakaan teistä kokemusta rakkaasta, iäkkäästä, omaisesta jotka eutanasiaa tarjoatte. Ja taisitte kaikki olla naisia vielä? Tämän ajan naiselta on kenenkään turha hoivaa odottaa. Kauas on alkuperäisestä perhemallista menty.
Huomaa että sinulla itselläsi ei ole kokemusta iäkkään omaisesi hoitamisesta. Se on kuule henkisesti niin raskasta hommaa että tekisi mieli ampua kuula joko omaan tai vanhuksen kalloon.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkään nykyaikaisessa yhteiskunnassa ei ole mahdollista hoitaa omia vanhempiaan ainakaan kunnialla.
Samaan aikaan pitäisi olla palkkatyötä tekemässä lähes 70 vuotiaaksi asti ja hoitamassa kotona vanhusta, tai on syytettynä heitteillejätöstä.
Usein nuo passuuttajat ovat sen takia joutuneet hoivakotiin, koska ovat niin läskejä. Heitä on koko ajan entistä enemmän ja varmasti pahenee, jos tätä lihavuusepidemiaa ei saada kuriin.
Allekirjoitan myös tuon hoitoisuusjutun. Omatoimiset, mutta sekavat ja kävelevät vievät paljon enemmän resursseja, kuin täysin autettavat asukkaat. Hoitoisuutta katsottaessa se kuitenkin on toisinpäin.