Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanhustyö osastolla on aivan hirveää!!! Joka ikinen päivä samat

Vierailija
31.01.2024 |

hommat. Löysää paskaa, kovaa paskaa, kusenhajua, pieruja naamalle vaippaa vaihtaessa, peräruiskeita, paskaa lattialla, paskaa itsekseen vaeltavien huonekaluissa, paskaa petivaatteilla, paskaista hilseilevää ihoa joka pölisee naamalle, paskavettä joka loiskuu suihkuttaessa käsivarsille, paskalistoja, vatsantoimituslistoja, haisevia tissinalusia, nivusia, persevakoja, kyykkimistä asiakasta pukiessa niin että veri puskee päähän ja taju meinaa lähteä, töhnäisiä tekohampaita ja kuulolaitteita. 

HYI HELVETTI ETTÄ VIHAAN TYÖTÄNI!!!!!! VIHAAAAAAAAAAAN!!!!! ONNEKSI TÄTÄ ENÄÄ KOLME VIIKKOA, SITTEN EI ENÄÄ IKINÄ!!!!!!!!!!!

Kommentit (341)

Vierailija
21/341 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän on ratkaisu, eutanasia.

Pyydä jälkikasvuasi pistämään asia muistiin.

Se päivä voi koittaa nopeastikin kun ei enää itse pysty huolehtimaan itsestään. Nytkin ulkona on niin liukasta, että sitä kaatuu helposti ja voi lyödä päänsä pahasti. Ja kenelle tahansa voi milloin tahansa tulla aivoverenkierron häiriö joka voi invalidisoida täysin.

Kun viimeksi kävit vessassa, se saattoi olla viimeinen kerta kun pystyit itse hoitamaan asian ilman apua. Koskaan ei voi tietää milloin joutuu muiden avun varaan.

Vierailija
22/341 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellasta se on. Ei vanhukset kauheesti tee enempää kuin vauvat, syövät, kakkaavat ja nukkuvat. Ja tarviivat siihen apua. Ei kantsi hakeutua hoitoalalle jos ei kestä eritteitä. Eikä lähäristä sh ylene kuin kakasta vereen, mätään ja oksennukseen. Ei vaa sovi kaikille. Palkkaa ehkä lisää niinku roskakuskeilla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/341 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä harmi, ettei ylimääräisten poistumiseen ole keksitty siistimpää keinoa. Miksi sen pitää haista niin... no, paskalle? Tulisi vaan ulos joku valmiiksi kelmuun kääräisty pikku pallo. Evoluutio, do you hear me?

Vierailija
24/341 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eutanasia lailliseksi! Miettikää minkälaista on vanhustenhoito ku me ollaan vanhoja?

Ei tarvitse miettiä, koska sitä ei ole.

Vierailija
25/341 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kauhee, että mä repesin tälle aloitukselle. Sitähän se on. Kotihoidon suola on se, että ei ole aina samaa, voi olla tuosta aloittajan listasta mitä vaan😂. Mä tykkään mun työstä, mutta ymmärrän ettei kaikista ole tähän.

Vierailija
26/341 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan mukavaa hommaa lopulta. Olen tehnyt jo 20 vuotta. Työhön kasvaa ja vanhukset ovat kuitenkin ihania vaikka on haasteellisiakin.

Kiitos että huolehdit rakkaista vanhuksistamme: teet tärkeää työtä

Ja ihan liian pienellä palkalla. Teille soisin roiman palkankorotuksen.

Niinpä. Ja omaiset vaan valittaa. Mitä voi tehdä kun ei ehdi kaikkea!!! Vanhustekodit ovat nykyään vuodeosasto ja.

Vierailija
27/341 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsi sydämellä voin sanoa että pidän hoidokeistani. Teen joka ikinen päivä kaikkeni sen eteen että heillä olisi hyvä olla, ja että he tuntisivat olevansa arvokkaita. Katson heidän nuoruuskuviaan, lasten kuvia.. nuo ihmiset ovat jonkun rakkaita äitejä, isejä, lapsia, veljiä, siskoja. Tiedostan oman kuolevaisuuteni ja teen työtä niin kuin toivoisin että itseäni kohdeltaisiin. Arvioin omaa toimintaani jatkuvasti.

Se ei kuitenkaan poista sitä tosiasiaa että työ on HIRVEÄÄ!

Ap

Vierailija
28/341 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda hyvä ihminen työpaikkaa ja äkkiä!

Vierailija
29/341 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tämä todistaa sen, että kaikista ei vain ole hoitoalalle. Ei minustakaan olisi, mutta kunnioitan kovasti niitä, joista on.

Vierailija
30/341 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopetetaan vanhukset, jottei niiden perseitä tarvitsisi pyyhkiä?

Inhimillisempää se varmaan lopulta olis 

Vierailija
31/341 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi hyvä että otat epäkohdista listan, aina uusia listoja. Ja joku alkaa korjaamaan niitä ja ihmisten pitäisi kiinnostua siitä. Myös siivousta saisi olla eli siivoojat ajoissa. Ei kai yksi hoitsu voi kaikkea puhdistaa tai vajavainen henkilökunta.

Tai valitus kuntaan tai epäkohdat esille. Iäkkäät kärsivät takuulla myös itse jos on sotkua, hajua tai ongelmia. Asiat pitäisi johtaa hyvin ja suunnittelu. Iäkkäät eivät itse pysty asioita enää korjaamaan ja voi olla heikko kunto. Moni ei halua olla laitoksessa varmaankaan, ellei ole pakko olla. Yksityisyyttäkin kaipaavat ja rauhaa. Se on melkein kuin sairaalassa hoitamista, koska on paljon vaivoja ja tekemistä koko ajan.

Mä tein pari talvea laitoshuoltajana tehostetun palveluasumisen yksikössä (sotesopimuksella), enkä ole missään ikinä saanut rahaa niin helpolla. Olen siis alan konkari, pääasiassa sairaalamaailmasta. Ei meille tuolla edes kuulunut mikään paskahomma, yleiset tilat siivottiin päivittäin (pahin jaloittelevien dementikkojen ruokasali, ruokaa lattioilla) ja asukashuoneet kahdesti viikossa kodinomaisesti, kerran ylläpitosiivouksella ja kerran tarkistaen. Pelkkää aamuvuoroa, myös vklp:t. Hoitajat siellä painivat sekä asukkaiden että eritteiden kanssa.

Vierailija
32/341 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppo puhua eutanasiasta mutta oikeasti kun itse on vanha ja sairas ei se niin  helppoa olekaan.

Entä jos ei halua olla vanha ja sairas, maata päivästä toiseen kurassa ja seurata vierestä kun nuorta ihmistä ällöttää omat lierut. Miten olis jos vaan saisi päättää että otanpa vaihtoehtoisen lopun tarinaan, pidetään läksiäisjuhlat ja heippa. Ei halua lukea tuota surkeaa loppukappaletta. 

Vierailija
33/341 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin inhoan työtäni. Kamalassa kiireessä ehtii tarjota vain huonoa hoitoa ja siitä sitten saa haukut omaisilta ja joskus pomoiltakin. Hoitajamitoitus lasketaan kylmästi asiakasmäärän perusteella eikä heidän hoitoisuuttaan huomioida lainkaan (100kg väkivaltainen vuodepotilas on työläämpi hoidettava kuin kävelevä, normaalikäytöksinen henkilö). 

Kaiken huipuksi osa asukkaista on nostettu ns. jalustalle, eli heille pitää tarjota enemmän aikaa ja parempaa hoitoa kuin muille. Syynä se, että heillä kognitio toimii ja he osaavat tehdä uskottavia valituksia ylemmille tahoille. Siinä sitten asetellaan mukeja oikeaan järjestykseen, viikataan peitot tietyllä tavalla ja vessassa mallataan koroketta jalkojen alle pitkään ja hartaasti ("2cm oikealle, ei kun sittenkin 3cm vasemmalle... ei ei ei siirrä mieluummin minua kohti ihan sentti vaan... ei ei nyt kyllä tuli liikaa"). Vituttaa suunnattomasti.

Vierailija
34/341 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama homma, kun työskentelin hoitokodeissa ja tk vuodeosastoilla. Se oli yhtä paskanlapiointia. Ja tiesit sanasta sanaan, mitä ne muistisairaat sulle juttelee. Minäkään en vihannut niitä ihmisiä, mutta alkoi tosiaan ärsyttämään se paska- ja kusiralli.

Vierailija
35/341 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, tämä todistaa sen, että kaikista ei vain ole hoitoalalle. Ei minustakaan olisi, mutta kunnioitan kovasti niitä, joista on.

Anteeksi, mutta tämä todistaa vain sen että minusta ei ole enää vanhustyöhön. Olen menossa jatkossakin hoitotyöhön. Sellaiseen hoitotyöhön missä ei kyykitä ja läträtä paskalla 9 tuntia päivässä. 

Ap

Vierailija
36/341 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi hyvä että otat epäkohdista listan, aina uusia listoja. Ja joku alkaa korjaamaan niitä ja ihmisten pitäisi kiinnostua siitä. Myös siivousta saisi olla eli siivoojat ajoissa. Ei kai yksi hoitsu voi kaikkea puhdistaa tai vajavainen henkilökunta.

Tai valitus kuntaan tai epäkohdat esille. Iäkkäät kärsivät takuulla myös itse jos on sotkua, hajua tai ongelmia. Asiat pitäisi johtaa hyvin ja suunnittelu. Iäkkäät eivät itse pysty asioita enää korjaamaan ja voi olla heikko kunto. Moni ei halua olla laitoksessa varmaankaan, ellei ole pakko olla. Yksityisyyttäkin kaipaavat ja rauhaa. Se on melkein kuin sairaalassa hoitamista, koska on paljon vaivoja ja tekemistä koko ajan.

Mä tein pari talvea laitoshuoltajana tehostetun palveluasumisen yksikössä (sotesopimuksella), enkä ole missään ikinä saanut rahaa niin helpolla. Olen siis alan konkari, pääasiassa sairaalamaailmasta. Ei

Niinhän se kuuluukin olla. Ei meille paskahommat kuulu. Yksityisellä puolella on oikein eritelisät, kun ei kuulu laitoshuoltajalle. Lähärin homma on koiran virka verrattuna laikkariin.

Vierailija
37/341 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolle hoitajalle kyllä.

Vierailija
38/341 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen. Miksei tuonne vanhustenhoitoon ole kehitetty kunnollisia apuvälineitä. Mummo automaattivessaan joka pesee, kuivaa, rasvaa ja laittaa vaipat automaattisesti.Työ helpottuisi ja hoitaja vain juttelisi vieressä.Nostot robottivarren avulla.

Vierailija
39/341 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistisairaat sotkevat vielä monesti paikat paskallaan kun käsi vaippaan ja sen jälkeen taiteilemaan. Pahimmat syövätkin paskaansa. Kaikkinensa muistisairaat on itselleni se kaikkein haastavin ryhmä häröilemässä.

Vierailija
40/341 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eutanasia lailliseksi! Miettikää minkälaista on vanhustenhoito ku me ollaan vanhoja?

Sinäkö sen muka päättäisit kuka saa elää tai kuolla, inhotus?