Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesä/heinäkuun kaksos-odottajat

11.01.2007 |

Tuolla näkykin olevan jo ketju ' odottajien kuulumisia' , mutta se alkoi olla jo sen verran pitkä, että ajattelin aloittaa tälläisen ihan uuden ketjun.

Ajattelin nyt sitten uskaltautua kirjoittelemaan tännekin puolelle. Toivottavasti muutkin kesä/heinä kaksosodottajat löytää tänne puolelle, meitähän oli tuolla odottajien puolella jo kiva aktiivisten joukko olemasskin.

On ollut hienoa ja hieman jännitävääkin käydä lukemassa muiden kaksos-odottajien kuulumisia, joilla raskaus jo on huomattavasti pidemmällä. Ja sieltä on riveiltä saanut hyviä vastauksia omaa mieltä askarruttaviin kysymyksiin.

Tänään onkin ollut pahoinvoinnin suhteen paras päivä aikoihin, en ole vielä oksentanut kertaakaan. Yönkin sain nukuttua. Kertaakaan sängystä ei tarvinnut nousta, eikä käydä syömässä tai vessassa. Vaikuttaakohan se tähän tämän päivän oloonkin :). Aamuja auttaa nyt hieman se, että mies tuo minulle aamupalaa sänkyyn ja saan sitten vielä nukkua tunnin lisää.

Huono olo kyllä on mutta täytyy yrittää syödä vähän koko ajan.

Kerrankin positiivisemmalla mielellä oleva Nuksuli 11+3

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsinkö nimimerkistäsi oikein, että teillä on jo neljä lasta ennestään?

Kaikki me varmaan täällä ollaan enemmän tai vähemmän hämmentyneitä kaksosuutisista, mutta näin yhdessä ajatuksia ja olotiloja vaihdellen toivottavasti selvitään siitä paremmin :)

Minäkin olen ajatellut tuota tukivyö asiaa jo pikkuhiljaa. Nyt jo alkanut selkä/lonkka reistailemaan iltaisin työpäivän jälkeen. Minulle vain se tukivyö teki edellisissä raskauksissa sellaisen ahdistavan olon ja lisäsi supistuksia. Mutta nyt se voisi olla ainakin töissä tarpeen. Ainakin aikaisemmin olen saanut lainattua sellaisen terveyskeskuksesta, ettei ole tarvinnut omaksi ostaa.

Maanantaina jo kävin töissä kurkkimassa ultralla masuasukkien elämää. Toinen oli huomattavasti rauhallisempi kuin toinen.

Tänään meillä oli sitten äitipolikäynti ja siellä oli ihan sama juttu, toinen oli rauhallisempi kuin toinen. Molemmat ovat omissa pusseissaan ja ilmeisesti siis huom. ilmeisesti, molemmmilla omat istukat. Aikaslailla samaa tahtia olivat kasvaneet, toinen oli 59mm ja toinen 61mm. Ja koot vastasivat viikkoja. Pikkaisen tuntui oleva ultraava lääkäri hukassa kaksoisraskaudesta, mutta rakenteet osasi katsoa hyvin ja sanoi, että kaikki on kunnossa. Np-ultran suhteen oli myös hieman epäileväinen, sanoi että kaksosilta niitä on yleensä hankala saada kunnolla mitatuksi. Sai toiselle poimumitaksi 1,2mm ja toiselle 0,9mm, eli ihan normaalit. Mutta kuulemma lähettävät ne vielä eteenpäin aina katsottaviksi.

Seuraava käynti on sitten rakenneultra vkolla 20 ja siitä eteenpäin noin 4 viikon välein. Ja siinä välillä käydään sitten vielä normaalit neuvolakäynnit.

Lääkäri vain kertoi, että kaksoisraskaus on riskiraskaus ja rasittavampaa äidille, mutta sitä ei tässä alussa vielä huomaa. AI EI VAI???? Kyllä minä olen jo niin raskaana, niin raskaana nyt jo ja oireet niin paljon voimakkaammat kuin yksösraskauksissa, että en ihan tuota allekirjoita.

Äidin vointia ei siellä sitten millään tavoin tutkittukkaan, kysäisi vain ohimennen, että kuinka olen voinut, eikä vointiin mitään kommenttia. Eli tuntui aika läpihuutojutulta. Onneksi on ensi viikolla ihan oma neuvola, menen sinne paljon mielummin.

Niin ja kertoihan tuo, että sairaslomalle jäädään sitten viimeistään vkolla 26 ja jos raskas työ tai muuten voinnissa jotain, niin jo viikoilla 23-24 ja viimeistään viikolla 38 vauvat synnytetään tavalla tai toisella.

Niin ja itse en nähnyt pikkuisia tänään ollenkaan, sillä kappas, se näyttö, joka olisi ollut minuun päin oli rikki :((.

Mutta mieli on nyt kuitenkin huojentunut sen suhteen, että kaikki näyttäisi olevan pikkuisilla hyvin.

Nuksuli 12+2

Vierailija
22/22 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis TiNiMa: Mistä päin sinä olet ja mitä tykkäsit silloin äitipolikäynnistä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi