Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kela päätti että maksaa enää vain 45e/kk mun sähkösta + sähkönsiirrosta...25e jää nyt sit maksamatta ja ennen pitkää sähköt katkee

Vierailija
31.01.2024 |

Mitä oikein voin tehdä? Kaksi laskua jo joista jäänyt maksamatta 25-30e...Kohta tulee varoitus sähkön katkaisusta jne...

Saan siis perustoimeentulotukea, ja tähän asti Kela on aina maksanut sähkölaskuni.

Joudunko kohta olla ilman sähköjä kun itselläni ei ole varaa maksaa tuota ylimenevää osaa?

Neuvoja???

Kommentit (418)

Vierailija
181/418 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoinen avaus. Mulla saunallisessa kaksiossa suht korkea kiinteähintainen sopimus. Saunon 3 kertaa viikossa. Lasku yleensä 30e/kk. Maksan palkkarahoillani. 

Onko siirto mukana?....

ap

Vierailija
182/418 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pummasin mummolta 50€, nyt käyn kalja kaupassa nähdään kohta.

ap

Olisit tuolla rahalla maksanut sähkölaskujasi loinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/418 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sosiaaliturvan leikkaukset tulee tarpeeseen.

Kyllä, täysin samaa mieltä. 580€ kuussa laskujen jälkeen on aivan hävyttömän suuri määrä. 

Ei ole näillä ruokan ja sähkön hinnoilla, pitäisi tukia ainakin 200€ nostaa että pärjää

ap

En tiedä kuka ketjussa on oikea Ap ja kuka on joku muu. Mutta Ap:n pitää ehdottomasti maksaa aina sähkölasku ja vuokra ajallaan. Niiden kanssa ei kannata leikkiä. Elämä muuttuu oikein hankalaksi, jos ei maksa niitä. Jos sähkö katkaistaan, sen uudelleen avaaminen maksaa ylimääräistä. Niinolen kuullut. Ja joka tapauksessa maksamatta jääneet laskut kasvavat isoiksi, kun päälle tulee lisämaksuja "karhukirjeestä" ja muusta. Ap, älä päästä tilannetta liian huonoksi.

Vierailija
184/418 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyyppi elvistelee jollain kelan hiluilla voi saakeli et oot nolo.

naisena kierrän kaukaa kela reppana miehet.

Vierailija
185/418 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sähköä voi kulua kuukaudessa edes tuon 45 euron edestä? Vaikka olisi kuinka kallis soppari niin tuohon saa nähdä jo oikeasti vaivaa.

Ja ongelmasi ratkaisu on se, että jatkossa vähennät sähkönkulutustasi roimasti. Niin me työssäkäyvätkin jouduttiin tekemään kun sähkön hinta nousi.

Minulla on yksiössä 200€/3kk sähkölasku koska lattialämmitys vessassa täysillä + sähköpatteri päällä nyt talvella.

Sähköpatteri pois päältä ja lattialämmityksen jätät pienelle päälle.

Ja kas, kulutus tippui 2/3 osaa.

Ilman sähköpatteria asunnon sisälämpötila on 14 astetta niin en laita.

Sähköpatterilla asunnon sisälämpötila on kohta sama kuin ulkolämpötila koska sinulla ei ole varaa siihen, eli laitappa nyt vaan kuitenkin.

Vierailija
186/418 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin.

En ole ap, mutta olen 60+ monisairas, saneerattu töistä ulos vuosia sitten. Kukaan ei palkkaa. Eläkkeelle en pääse, hain kouluun, en pääse, koska olen niin monisairas, siispä roikun tukien varassa. Mihinkään kansaneläkkeelle en ehdi päästä, koska kuolen näihin sairauksiini ennen sitä.

Töitä ehdin tehdä vuosikymmeniä ja maksaa veroni, tässäkö kiitos?

Olisit säästänyt!

Vierailija
187/418 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, täysin samaa mieltä. 580€ kuussa laskujen jälkeen on aivan hävyttömän suuri määrä. 

Ei ole näillä ruokan ja sähkön hinnoilla, pitäisi tukia ainakin 200€ nostaa että pärjää

ap

En tiedä kuka ketjussa on oikea Ap ja kuka on joku muu. Mutta Ap:n pitää ehdottomasti maksaa aina sähkölasku ja vuokra ajallaan. Niiden kanssa ei kannata leikkiä. Elämä muuttuu oikein hankalaksi, jos ei maksa niitä. Jos sähkö katkaistaan, sen uudelleen avaaminen maksaa ylimääräistä. Niinolen kuullut. Ja joka tapauksessa maksamatta jääneet laskut kasvavat isoiksi, kun päälle tulee lisämaksuja "karhukirjeestä" ja muusta. Ap, älä

No voihan maksuja vähän lykätä jos tuntuu maltaan maku suuhun houkuttelevalta.

Vierailija
188/418 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pummasin mummolta 50€, nyt käyn kalja kaupassa nähdään kohta.

ap

Olisit tuolla rahalla maksanut sähkölaskujasi loinen.

Minun mummot ovat kuolleet...trolli esiintyy minuna....valittetavaa mutta joidenkin elämä on tuollaista ettei heillä ole muuta tekemistä...

Ap

Vierailija
189/418 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on kolme ihan käypästä vaihtoehtoa: 1. istut kynttilänvalossa, 2. istut pimeässä. ja 3. maksat laskut. Pureskele pari päivää kynsiäsi ja ryyppää vettä päälle, ellei muuten rahat riitä.

Vierailija
190/418 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on kolme ihan käypästä vaihtoehtoa: 1. istut kynttilänvalossa, 2. istut pimeässä. ja 3. maksat laskut. Pureskele pari päivää kynsiäsi ja ryyppää vettä päälle, ellei muuten rahat riitä.

Juuri hain kaupasta 24 packin olutta ja tupakkaa, töihin en aijo ikinä mennä se on varma 

ap

Vierailija
191/418 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai rottia? Kummasti lähti se "työnantaja" tästä ketjusta, kun alettiin kysellä palkanmaksun ehtoja. Voin mäkin tarjota kaikille duunia, jos ei tartte maksaa liksaa ja työajaksi luvataan 0 tuntia kuussa. Työterveyshuoltoa ei ole, eikä mitään takeita edes työn jatkumisesta, tai mistään muustakaan. Tämänhän se on, mitä vastaan kohta lakkoillaan, ettei kukana joutuisi tekemään töitä millä ehdoilla hyvänsä. Että siinä sulle pummia, ääliö.

Vierailija
192/418 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avasin just mun sähkökeskuksen oven asunnossa...Siellä EI ole mitään lattialämmitykseen viittaavaa eli siitä huutelijat voi lopettaa...

Siellä on kytkimet seuraaville:

LIESI

LIESI

LIESI

ASTIANPESUKONE

KT.PIST.RAS

VALAISTUS + PR

VALAISTUS + PR

VALAISTUS + PR

MIKRO

ATK PR

PESUKONE

KUIVAUSRUMPU

Ja lisäksi pääkytkimet

ap

Tyhmä. Se kytkin on kosteissa tiloissa 

Tutkin koko kylppärin myös hetki sitten, koska sama tuli mieleen...Ei ole mitään.

Ja luulisi että olisin esim. siivotessa sen huomannut jo aiemminkin kun olen tässä useita vuosia

Olisko varaa kävellä sinne isännöitsijän toimistoon?

Vierailija
193/418 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin sun rahat menee jos ei ole 25e maksaa itse? Mä maksan työttömänä ihan itse 300e sähkölaskut.

et maksa kun me työtä tekevät maksetaan.

Maksan sen työmarkkinatuella enkä saa toimeentulotukea. 

Vierailija
194/418 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

En tiedä kuka ketjussa on oikea Ap ja kuka on joku muu. Mutta Ap:n pitää ehdottomasti maksaa aina sähkölasku ja vuokra ajallaan. Niiden kanssa ei kannata leikkiä. Elämä muuttuu oikein hankalaksi, jos ei maksa niitä. Jos sähkö katkaistaan, sen uudelleen avaaminen maksaa ylimääräistä. Niinolen kuullut. Ja joka tapauksessa maksamatta jääneet laskut kasvavat isoiksi, kun päälle tulee lisämaksuja "karhukirjeestä" ja muusta. Ap, älä

No siis edelleenkin kun ei ole varaa maksaa sitä...sossuun laitoin hakemuksen ylimeneville laskun osille, mut siinäki taas kestää ja tulee karhukirjeitä...en tiiä millon sähklt katkee...

Ap

Vierailija
195/418 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai rottia? Kummasti lähti se "työnantaja" tästä ketjusta, kun alettiin kysellä palkanmaksun ehtoja. Voin mäkin tarjota kaikille duunia, jos ei tartte maksaa liksaa ja työajaksi luvataan 0 tuntia kuussa. Työterveyshuoltoa ei ole, eikä mitään takeita edes työn jatkumisesta, tai mistään muustakaan. Tämänhän se on, mitä vastaan kohta lakkoillaan, ettei kukana joutuisi tekemään töitä millä ehdoilla hyvänsä. Että siinä sulle pummia, ääliö.

Voi s*atna, lainaukset menee täällä nykyään ihan miten sattuu. Tämä oli vastaus sille, joka haukkui pummeiksi niitä, jotka eivät mene duuniin millä ehdoilla hyvänsä.

Vierailija
196/418 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä se lista menoista viipyy??

Vierailija
197/418 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko lähetit sähköpostin tai soitit? Alaovelta löytyy isännöitsijän yhteystiedot jos et niitäkään itse osaa selvittää. 

En nyt pysty mennä katsomaan kun ei jaksa käydä suihkussa ja pukea

ap

Katso huomenna kauppaostoksille mennessäs. Muuten, miten sä kauppaan pääset, kun sulla ei ole kenkiä?

Vierailija
198/418 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ole mitenkään erityisen paljon. Mulla sama kulutus, 2hlöä, pesukone, astianpesukone, uuni ja kahvinkeitin. Ei ole lattialämmitystä eikä muutakaan lämmitystä sähköllä. Saunaa kyllä lämmitän 2-3krt/vk. Pörssisähkö. Kela maksaa mukisematta koko sähkölaskuni.

Vierailija
199/418 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta pienempään ja halvempaan asuntoon. Pääset samalla vanhasta sähkösopparistakin eroon ja saat halvemman tilalle. Tuolla rahalla pitäisi pärjätä ihan hyvin yksin. Itse saan 1800 kuussa ja on 2 lastakin ja kissa. Asutaan omakotitalossa, joten sähköäkin kuluu, vaikka on ilmavesilämpö, tosin näin talvella se käyttää sähköäkin lämmitykseen. Mutta mulla jää usein pari sataa säästöönkin. Tt tukea en saa, opiskelen vielä tämän kevään. 

Vierailija
200/418 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin sun rahat menee jos ei ole 25e maksaa itse? Mä maksan työttömänä ihan itse 300e sähkölaskut.

Ihan peruselämiseen menee...Siihen mihin on perustoimeentulotuki tarkoitettu ja mitoitettu...

ap

Sun täytyy sit vaan karsia jostain. Varmasti ostat jotain vain sen takia, että mieli tekee/haluat, mutta et oikeasti tarvii eli ei ole pakollista. Niin tässä muutkin joutuu kulunsa mitottamaan.

Ei ole mitään karsittavaa...En voi lopettaa syömistä, tai vessapaperin ostoakaan. Myös hammastahnaa tarvitsen jne...Perustoimeentulotuki ei ole mikään ruhtinaallinen.

ap

Voit aina tarkistaa sen syömäsi ruuan kilohinnan. Ei pidä ostella kalliita eineksiä. Vähän sitä hienosäätöä. Markka on miljoonan alku. Ja sentti samoin