Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kela päätti että maksaa enää vain 45e/kk mun sähkösta + sähkönsiirrosta...25e jää nyt sit maksamatta ja ennen pitkää sähköt katkee

Vierailija
31.01.2024 |

Mitä oikein voin tehdä? Kaksi laskua jo joista jäänyt maksamatta 25-30e...Kohta tulee varoitus sähkön katkaisusta jne...

Saan siis perustoimeentulotukea, ja tähän asti Kela on aina maksanut sähkölaskuni.

Joudunko kohta olla ilman sähköjä kun itselläni ei ole varaa maksaa tuota ylimenevää osaa?

Neuvoja???

Kommentit (418)

Vierailija
401/418 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pilaa ei ollu alkuvuodesta tuli tommonen päätös laskut oon kelaan lähettäny

Okei, mä yritän uskoa että mukamas oikeasti sulla on tollanen ongelma, vaikka en vieläkään usko, mutta vieläkin neuvon lisää.

Kun Kela lähetti sulle päätöksen ettei ne maksa sulle sun sähkönsiirtoa, niin siinä päätöksessä pitäisi olla asialle jokin perustelu. Toivottavasti löydät sen perustelun sieltä, toivottavasti sulle selviää miksi Kela ei maksa sun sähkönsiirtoa.

Jos ei selviä niin sun pitää yrittää selvittää lisää. Ehkä sun tarvitsee ottaa yhteyttä Kelan asiakaspalveluun. Kelalla on varmaan useita eri asiakaspalveluväyliä nykyään. Niistä väylistä sun pitää valita että miten otat Kelaan yhteyttä. Ehkei sun tarvitse heti ekana mennä Kelan toimistoon asiaa kysymään ihan kasvokkain työntekijältä. Vaan ehkä voit ensin yrittää sitä että Kelan nettipalveluihin sisäänkirjautuneena klikkaat kohtaa "viestit" ja sitten "lähetä viesti". Ja sitten vaan kirjoitat siihen kysymyksen että miksi kummassa Kela ei maksa sulle sähkönsiirtoa. Tuo kuulostaa niin yksinkertaiselta epäselvyydeltä (ongelmalta) että minun mielestäni Kelan työntekijän pitäisi pystyä se ihan helposti selvittää.

Vierailija
402/418 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, mä yritän uskoa että mukamas oikeasti sulla on tollanen ongelma, vaikka en vieläkään usko, mutta vieläkin neuvon lisää.

Kun Kela lähetti sulle päätöksen ettei ne maksa sulle sun sähkönsiirtoa, niin siinä päätöksessä pitäisi olla asialle jokin perustelu. Toivottavasti löydät sen perustelun sieltä, toivottavasti sulle selviää miksi Kela ei maksa sun sähkönsiirtoa.

Jos ei selviä niin sun pitää yrittää selvittää lisää. Ehkä sun tarvitsee ottaa yhteyttä Kelan asiakaspalveluun. Kelalla on varmaan useita eri asiakaspalveluväyliä nykyään. Niistä väylistä sun pitää valita että miten otat Kelaan yhteyttä. Ehkei sun tarvitse heti ekana mennä Kelan toimistoon asiaa kysymään ihan kasvokkain työntekijältä. Vaan ehkä voit ensin yrittää sitä että Kelan netti

En jaksanut lukea kokonaan..voitko antaa rahaa käteisenä niin saan sähkölaskun maksettua? Rästit vaan kertyy kun ei kukaan anna rahaa..

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/418 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot palstan surkein trolli. 

Vierailija
404/418 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oot palstan surkein trolli. 

Taidat itse olla trolli..jos et halua antaa neuvoja tai vippaa sitä rahaa niin pois vaan täältä muiden happea kuluttamasta.

ap

Vierailija
405/418 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, sun tilanne on se, että sä et saa mistään mitään käyttörahaa. Kela maksaa sun laskut ja tuo sun ovelle sun safkat...

KYLLÄ SÄ OLET SITTE HYVIN OSANNUT ASIAS JÄRJESTÄÄ. 

Rahat puuttuu vielä sähkölaskuihin..annatko rahaa? Ruokaa kyllä tilailen kotiin kun on huonot kengät ja reikäinen takki..liukastakin..

ap

takissasi oli eilen yksi reikä. Miten se tänään on reikäinen?

Voi että teidän kanssa..se on sanonta..jos on reikä tai reikiä niin se on reikäinen..jessus.

ap

Vierailija
406/418 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota yhteys paikkakuntasi aikuissosiaalityöntekijään ja kerro tilanteesi

Mitäpä luulet mitä ne sanoo kun ap ei maksa laskun loppuosaa vaan ajaa mieluummin taksilla.

Uskon että aikuissosiaalityöntekijä on ainut henkilö joka osaa jotenkin auttaa tätä yksilöä. He voivat käsittääkseni tarvittaessa määrätä edunvalvojan

Vierailija
407/418 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei selviä niin sun pitää yrittää selvittää lisää. Ehkä sun tarvitsee ottaa yhteyttä Kelan asiakaspalveluun. Kelalla on varmaan useita eri asiakaspalveluväyliä nykyään. Niistä väylistä sun pitää valita että miten otat Kelaan yhteyttä. Ehkei sun tarvitse heti ekana mennä Kelan toimistoon asiaa kysymään ihan kasvokkain työntekijältä. Vaa

Lyhyesti:

Lue kelapäätös uudelleen, selvitä miksi eivät maksa kokonaan sähköäsi

Jos ei ole merkitty miksi, soita/laita viestiä kelaan. Sinun pitää tietää syy

Vierailija
408/418 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi tekemäni lainaus ei menny jostain syystä kohilleen, koitin lyhentää järkevää vastausta aplle jotta jaksaisi lukea, piti vastata tälleen:

Lyhyesti:

Lue kelapäätös uudelleen, selvitä miksi eivät maksa sähköä kokonaan

Jos ei ole syytä, soita tai laita viestiä kelaan. Pitää tietää syy

Vierailija
409/418 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela on ruvennut säästölinjalle. Mullakin oli toimeentulotuki poikki parisen kuukautta, vaikka tuloni eivät muuttuneet. Olivat nostaneet asumistukea niin lähti myös maksusitoumus apteekkiin. Kaikki tämä oli Kelan syytä. Minä en sitä asumistukea nostanut. Nyt saan toimeentulotukea 9€. Ja onneksi sen maksusitoumuksen apteekkiin. Tästäkin on osa tietenkin kateellisia. Sillä 9€:lla saa parisen karkkipussia. Aloittaja voi koittaa tehdä oikaisuvaatimuksen, mutta ei ne sitä kumminkaan hyväksy. Jotkut uskaliaat menee käräjille asti, ja ovat voittaneet Kelan. Kela siis tekee laittomia ja vääriä päätöksiä, ainakin joskus.

Vierailija
410/418 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä oikeasti tarvitset lääkityksen tai älyä. No ainoa mitä voit saada on se lääkitys.

En käytä edes mitään lääkkeitä

ap

Vierailija
411/418 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi tekemäni lainaus ei menny jostain syystä kohilleen, koitin lyhentää järkevää vastausta aplle jotta jaksaisi lukea, piti vastata tälleen:

Lyhyesti:

Lue kelapäätös uudelleen, selvitä miksi eivät maksa sähköä kokonaan

Jos ei ole syytä, soita tai laita viestiä kelaan. Pitää tietää syy

Et ole tosissasi :D :D 

Anna sille nyt sitä rahaa. Ei se halua sun neuvojasi 

Vierailija
412/418 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä luuseri olet ihmiset maksavat ihan itse laskunsa minua ei todella kiinnosta maksaa sinun loisimista.

Vierailija
413/418 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mikä luuseri olet ihmiset maksavat ihan itse laskunsa minua ei todella kiinnosta maksaa sinun loisimista.

No ettehän tekään maksa itse vaan työnantajan rahoista maksatte..

ap

Vierailija
414/418 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarvitset pientä käteislainaa niin voi auttaa.

Vierailija
415/418 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok tuo rahaa mulle

ap

Vierailija
416/418 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa maksaisit ihan itse niinku normaalit ihmiset.

Vierailija
417/418 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa maksaisit ihan itse niinku normaalit ihmiset.

Voin maksaa jos annat rahaa..

ap

Vierailija
418/418 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos nyt satanen alkuun. Ei luulis olevan iso homma. Kiitos..

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme