Kela päätti että maksaa enää vain 45e/kk mun sähkösta + sähkönsiirrosta...25e jää nyt sit maksamatta ja ennen pitkää sähköt katkee
Mitä oikein voin tehdä? Kaksi laskua jo joista jäänyt maksamatta 25-30e...Kohta tulee varoitus sähkön katkaisusta jne...
Saan siis perustoimeentulotukea, ja tähän asti Kela on aina maksanut sähkölaskuni.
Joudunko kohta olla ilman sähköjä kun itselläni ei ole varaa maksaa tuota ylimenevää osaa?
Neuvoja???
Kommentit (418)
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo ole mitenkään erityisen paljon. Mulla sama kulutus, 2hlöä, pesukone, astianpesukone, uuni ja kahvinkeitin. Ei ole lattialämmitystä eikä muutakaan lämmitystä sähköllä. Saunaa kyllä lämmitän 2-3krt/vk. Pörssisähkö. Kela maksaa mukisematta koko sähkölaskuni.
Mulle Kela taas ei maksa. Olis kiva tietää, millä perusteella joillekin maksetaan sähkölasku kokonaan ja joillekin ei. Ei varmaan ole vahinko, että asian selvittäminen on tehty mahdottomaksi. En siis ole ap, vaan eri henkilö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko lähetit sähköpostin tai soitit? Alaovelta löytyy isännöitsijän yhteystiedot jos et niitäkään itse osaa selvittää.
En nyt pysty mennä katsomaan kun ei jaksa käydä suihkussa ja pukea
ap
Ei alaovella käyminen vaadi kumpaakaan. Nykäise takki niskaan ja käy katsomassa.
En pysty kun on huonot kengät ja takissakin reikä..
ap
Kauppaan pääset silti? Kyllä tää ketju on trollia, mutta käyhän se halvasta viihteestä.
Vierailija kirjoitti:
Missä se lista menoista viipyy??
Ruoka 580€/kk, siinä menot
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko lähetit sähköpostin tai soitit? Alaovelta löytyy isännöitsijän yhteystiedot jos et niitäkään itse osaa selvittää.
En nyt pysty mennä katsomaan kun ei jaksa käydä suihkussa ja pukea
ap
Ei alaovella käyminen vaadi kumpaakaan. Nykäise takki niskaan ja käy katsomassa.
En pysty kun on huonot kengät ja takissakin reikä..
ap
...ja tekarit on jo vesilasissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin sun rahat menee jos ei ole 25e maksaa itse? Mä maksan työttömänä ihan itse 300e sähkölaskut.
Ihan peruselämiseen menee...Siihen mihin on perustoimeentulotuki tarkoitettu ja mitoitettu...
apSun täytyy sit vaan karsia jostain. Varmasti ostat jotain vain sen takia, että mieli tekee/haluat, mutta et oikeasti tarvii eli ei ole pakollista. Niin tässä muutkin joutuu kulunsa mitottamaan.
Ei ole mitään karsittavaa...En voi lopettaa syömistä, tai vessapaperin ostoakaan. Myös hammastahnaa tarvitsen jne...Perustoimeentulotuki ei ole mikään ruhtinaallinen.
apVoit aina tarkistaa sen syömäsi ruuan kilohinnan. Ei pidä ostella kalliita ei
En syö eineksiä, kaiken ruoan teen ihan itse
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Herran mun vereni. Sulla menee ruokaan enemmän mitä meillä 4 hengen perheessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai rottia? Kummasti lähti se "työnantaja" tästä ketjusta, kun alettiin kysellä palkanmaksun ehtoja. Voin mäkin tarjota kaikille duunia, jos ei tartte maksaa liksaa ja työajaksi luvataan 0 tuntia kuussa. Työterveyshuoltoa ei ole, eikä mitään takeita edes työn jatkumisesta, tai mistään muustakaan. Tämänhän se on, mitä vastaan kohta lakkoillaan, ettei kukana joutuisi tekemään töitä millä ehdoilla hyvänsä. Että siinä sulle pummia, ääliö.
Sinä ja kaltaisesi rotat eivät lakkoile, koska ette käy missään töissäkään. Ihan oikein että teiltä leikataan
Olen työkyvytön, joten siksi en käy töissä, eikä multa kylläkään mitään leikata. Tai no, asumistuki pienenee, mutta tt- tuki korvaa erotuksen. Kerropa nyt, onko susta ok, että työnantajat saavat vapaasti määritellä työehdot ja palkan? Jos ei, muut lakkoilevat sunkin oikeuksien puolesta, ja taas kyllä, olet siis itse työnantaja tai kultalusikka suussa syntynyt kermaper*e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Minä syönkin kunnolla ja terveellisesti
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Mitä ihmettä sinä syöt??
Millainen soppari sulla on. Meillä sähkölasku 70-85 euroa kuussa ja meillä noiden mainitsemiesi laitteiden lisäksi kaksi 500 litran akvaarioita (lämmitin, suodatin ja valaistus), lämminvesivaraaja, imuri ja kuivausrumpu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Minä syönkin kunnolla ja terveellisesti
ap
No niin syödään mekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paas tulee tilinoo nii voin pistää satkun tilile.
Tilille ei voi laittaa, kun sitten vähentävät seuraavasta perustoimeentulotuesta...Asun vantaalla, voitko käteisenä antaa niin voin ruokaa ostaa sillä sit...
ap
tule hakemaan, saat kengätkin samalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Mitä ihmettä sinä syöt??
Perus kotiruokaa
ap
Törkeän suuret sähkölaskut on kyllä sulla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avasin just mun sähkökeskuksen oven asunnossa...Siellä EI ole mitään lattialämmitykseen viittaavaa eli siitä huutelijat voi lopettaa...
Siellä on kytkimet seuraaville:
LIESI
LIESI
LIESI
ASTIANPESUKONE
KT.PIST.RAS
VALAISTUS + PR
VALAISTUS + PR
VALAISTUS + PR
MIKRO
ATK PR
PESUKONE
KUIVAUSRUMPU
Ja lisäksi pääkytkimet
ap
Tyhmä. Se kytkin on kosteissa tiloissa
Tutkin koko kylppärin myös hetki sitten, koska sama tuli mieleen...Ei ole mitään.
Ja luulisi että olisin esim. siivotessa sen huoEi tuo ole trolli. Se on vain patalaiska. Makaa mieluiten kotonaan kylki homeessa kunhan vain joku tulisi auttamaan kyljen kääntämisessä, ettei runko mätäne. Se on raskasta puuhaa, ei sitä voi itse tehdä
Nyt ollaan tilanteessa jossa ei koskaan sotien jälkeen olla oltu. Joku ajetaan ulos ilman asuntoa. Oikeiston unelma ja nassesetä oli huilissaan suomen korkein mitali salen myöntämänä rinnassa keikkuen että mikäs nyt mättää. Kyllä ruokatunnin pitäisi riittää poliittiseen lakkoon vaikka se on YK:n mukaan määritelty perustuslailliseksi demokraatian oikeudeksi. NO oikaistaan vähän jotta saadaan 1,8 milj suomalaista polvilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Mitä ihmettä sinä syöt??
Perus kotiruokaa
ap
Eli mitä? Mitä söit tänään. Etkö yhtään katso hintoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin sun rahat menee jos ei ole 25e maksaa itse? Mä maksan työttömänä ihan itse 300e sähkölaskut.
et maksa kun me työtä tekevät maksetaan.
Maksan sen työmarkkinatuella enkä saa toimeentulotukea.
nii eli me työtätekevät maksetaan.ootko oikeesti noin tyhmä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Mitä ihmettä sinä syöt??
Perus kotiruokaa
ap
Eli mitä? Mitä söit tänään. Etkö yhtään katso hintoja?
Perus ruokaa, jauhelihakeitto, nakkikastike, erilaiset pastat, kalakeitto, tortillat yms
ap
Sinä ja kaltaisesi rotat eivät lakkoile, koska ette käy missään töissäkään. Ihan oikein että teiltä leikataan