Kela päätti että maksaa enää vain 45e/kk mun sähkösta + sähkönsiirrosta...25e jää nyt sit maksamatta ja ennen pitkää sähköt katkee
Mitä oikein voin tehdä? Kaksi laskua jo joista jäänyt maksamatta 25-30e...Kohta tulee varoitus sähkön katkaisusta jne...
Saan siis perustoimeentulotukea, ja tähän asti Kela on aina maksanut sähkölaskuni.
Joudunko kohta olla ilman sähköjä kun itselläni ei ole varaa maksaa tuota ylimenevää osaa?
Neuvoja???
Kommentit (418)
Vierailija kirjoitti:
Istut pimeässä tai sytytät kynttilän.
Lopeta nettiliittymä ja myy puhelin pois. Pimeässä voit miettiä mistä sitä toimeentuloa vois saada niin, että edes löytyis 25€ sähkölaskuun.
Apuun vois tulla Äiti ? Isä ? Sisko ? Veli ? Tai kerjäät ? Tai syöt vain kylmää kaurapuuroa kylmässä kämpässä.
Tai menisit jopa töihin ? Elämä on valintoja.
Asut kerrostalossa? Miten noin paljon menee sähköä ? Mulla kulutus max 35 kwh/ kk, ei siitä ainakaan noin paljon kuukautta kohden ole tullut viimeisen 10 v aikana. Ei ihme ettei sähkö meinaa Suomessa riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä se lista menoista viipyy??
Ruoka 580€/kk, siinä menot
ap
Mitä ihmettä sinä syöt??
Perus kotiruokaa
ap
Eli mitä? Mitä söit tänään. Etkö yhtään katso hintoja?
Perus ruokaa, jauhelihakeitto, nakkikastike, erilaiset pastat, kalakeitto, tortillat yms
ap
Näihin ei kyllä mene 580e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Mitä ihmettä sinä syöt??
Perus kotiruokaa
ap
Perus ruokaa, jauhelihakeitto, nakkikastike, erilaiset pastat, kalakeitto, tortillat yms
ap
älä unohda sitä mainitsemaasi päivittäistä puolen kilon lihamötikkää...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Istut pimeässä tai sytytät kynttilän.
Lopeta nettiliittymä ja myy puhelin pois. Pimeässä voit miettiä mistä sitä toimeentuloa vois saada niin, että edes löytyis 25€ sähkölaskuun.
Apuun vois tulla Äiti ? Isä ? Sisko ? Veli ? Tai kerjäät ? Tai syöt vain kylmää kaurapuuroa kylmässä kämpässä.
Tai menisit jopa töihin ? Elämä on valintoja.
Ei ole ketään sukulaista joka auttaisi, en syö kaurapuuroa, ei saa töitä
ap
Vierailija kirjoitti:
Oletko nyt ihan tosissasi?
Ap elää perustoimeentulotuen varassa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin sun rahat menee jos ei ole 25e maksaa itse? Mä maksan työttömänä ihan itse 300e sähkölaskut.
et maksa kun me työtä tekevät maksetaan.
Maksan sen työmarkkinatuella enkä saa toimeentulotukea.
nii eli me työtätekevät maksetaan.ootko oikeesti noin tyhmä?
Kukaan perusduunari ei ole koskaan maksanut kaikkia niitä etuja, joista itse nauttii, kuten infra, terveydenhuolto, koulutus, asuminen, maanpuolustus ja muut sellaiset pikkujutut. Mutta jokaisella on oikeus silti sairauden tai työttömyyden sattuessa saada ne etuudet, jotka laissa on määritelty. Tällöin ei ole pummi, vaan kansalainen, jolle ko. etuudet kuuluvat, kuten jokaiselle samassa tilanteessa. Joku voi olla eri mieltä siitä, pitäisikö näitä tukia olla olemassa, muttei kukaan sellainen, joka niitä on itse tarvinnut. Ja et voi tietää, josko tarvitset niitä jo huomenna. Kapinoi sitten vasta, vai alkaako kaduttaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo saa tukia 1500e ja itkee ettei rahat riitä. Kummasti muilla riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Mitä ihmettä sinä syöt??
Perus kotiruokaa
ap
ap
älä unohda sitä mainitsemaasi päivittäistä puolen kilon lihamötikkää...
Jauheliha keittoon menee lihaa
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei riitä muillakaan, Suomessa on miljoonia köyhiä joilla ei rahat riitä
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei riitä muillakaan, Suomessa on miljoonia köyhiä joilla ei rahat riitä
ap
Kyllä riittää. Sinullakin on mahdollisuus pienentää ruokakuluja ja muuttaa halvempaan asuntoon. Mutta sulla on aina tekosyy kaikkeen mitä sulle ehdotetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Mitä ihmettä sinä syöt??
Perus kotiruokaa
ap
ap
Kyllä menee, pelkän lohikeiton ainekset maksaa jonkun 60€ ja siitä syö 4 annosta. Tortilla ainekset ja kastikkeet 50€ ja syö kerran
ap
Meitä on kaksi ja ei erityisemmin säästellä sähköä, kodinkoneita käytetään ja lasku (pörssisähkö) on ollut 50 euroa, myös tammikuussa, kun vähän parina päivänä himmattiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Mitä ihmettä sinä syöt??
Perus kotiruokaa
ap
ap
Kyllä menee, pelkän lohikeiton ainekset maksaa jonkun 60€ ja siitä syö
Kylläpä käyt kalliissa kaupassa jos tortilloihinkin menee 50e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin sun rahat menee jos ei ole 25e maksaa itse? Mä maksan työttömänä ihan itse 300e sähkölaskut.
et maksa kun me työtä tekevät maksetaan.
Maksan sen työmarkkinatuella enkä saa toimeentulotukea.
nii eli me työtätekevät maksetaan.ootko oikeesti noin tyhmä?
Kukaan perusduunari ei ole koskaan maksanut kaikkia niitä etuja, joista itse nauttii, kuten infra, terveydenhuolto, koulutus, asuminen, maanpuolustus ja muut sellaiset pikkujutut. Mutta jokaisella on oikeus silti sairauden tai työttömyyden sattuessa saada ne etuudet, jotka laissa on määritelty. Tällöin ei ole pummi, vaan kansalainen, jolle ko. etuudet kuuluvat, kuten jokaiselle samas
jauha lisää paskaa idiootti.jos työtä tekevä maksaa ruuvat ja asumisen ni se sinusta samalla viivalla ku luuseri mikä maksattaa 100% koko elämänsä muitten rahoilla? niinkö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Mitä ihmettä sinä syöt??
Perus kotiruokaa
ap
ap
Kyllä menee, pelkän lo
Naudan lihat tortillaan 10€, pohjat 5€, vihannekset 10€, kastikkeet 20€, tortilla mauste 2€
ap
Ihan sama vaikka kuolisit nälkään kun mikään vinkki ei kelpaa ja kaupastakin ostat vain kalleinta. Oma syy ettei rahat riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niillä tuilla kuulukaan voida ostella juuri muuta kuin halvinta. Papuja, perunaa, kauden C-vitamiininlähdettä, vaatteet kirpparilta ja puhelin käytettynä. Eikä todellakaan tuon suuruisia sähkölaskuja.
En käytä mitään homeisia kirppari vaatteita, ei ole nyky tuilla oikeen edes varaa perunoihin ja papuihin.
ap
Kukas käskee olla hölmö ja ostaa homeisia kirpparivaatteita. Etsi ne ehjät sieltä joukosta, niitäkin on runsaasti tarjolla. Ai niin, sorry, ei oo kenkiä, takissa on reikä, ulkona on liukasta... laiskamatokin kaivelee... ei jaksa... ei pysty eikä kykene...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niillä tuilla kuulukaan voida ostella juuri muuta kuin halvinta. Papuja, perunaa, kauden C-vitamiininlähdettä, vaatteet kirpparilta ja puhelin käytettynä. Eikä todellakaan tuon suuruisia sähkölaskuja.
En käytä mitään homeisia kirppari vaatteita, ei ole nyky tuilla oikeen edes varaa perunoihin ja papuihin.
ap
Kukas käskee olla hölmö ja ostaa homeisia kirpparivaatteita. Etsi ne ehjät sieltä joukosta, niitäkin on runsaasti tarjolla. Ai niin, sorry, ei oo kenkiä, takissa on reikä, ulkona on liukasta... laiskamatokin kaivelee... ei jaksa... ei pysty eikä kykene...
Pelkkää haisevaa paskaa kirppareilla
ap
Itse maksamisella tarkoitin että Kela ei maksa yhtään laskuani.