Kela päätti että maksaa enää vain 45e/kk mun sähkösta + sähkönsiirrosta...25e jää nyt sit maksamatta ja ennen pitkää sähköt katkee
Mitä oikein voin tehdä? Kaksi laskua jo joista jäänyt maksamatta 25-30e...Kohta tulee varoitus sähkön katkaisusta jne...
Saan siis perustoimeentulotukea, ja tähän asti Kela on aina maksanut sähkölaskuni.
Joudunko kohta olla ilman sähköjä kun itselläni ei ole varaa maksaa tuota ylimenevää osaa?
Neuvoja???
Kommentit (418)
Vähennä röökin vetämistä ja siiderin lipittelyä niin jää rahaa sähköön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin sun rahat menee jos ei ole 25e maksaa itse? Mä maksan työttömänä ihan itse 300e sähkölaskut.
Ihan peruselämiseen menee...Siihen mihin on perustoimeentulotuki tarkoitettu ja mitoitettu...
apSun täytyy sit vaan karsia jostain. Varmasti ostat jotain vain sen takia, että mieli tekee/haluat, mutta et oikeasti tarvii eli ei ole pakollista. Niin tässä muutkin joutuu kulunsa mitottamaan.
Ei ole mitään karsittavaa...En voi lopettaa syömistä, tai vessapaperin ostoakaan. Myös hammastahnaa tarvitsen jne...Perustoimeentulotuki ei ole mikään ruhtinaallinen.
ap
Nyt on sitten alettava miettimään ruokia mitä ei tarvitse keittää, paistaa lämmittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avasin just mun sähkökeskuksen oven asunnossa...Siellä EI ole mitään lattialämmitykseen viittaavaa eli siitä huutelijat voi lopettaa...
Siellä on kytkimet seuraaville:
LIESI
LIESI
LIESI
ASTIANPESUKONE
KT.PIST.RAS
VALAISTUS + PR
VALAISTUS + PR
VALAISTUS + PR
MIKRO
ATK PR
PESUKONE
KUIVAUSRUMPU
Ja lisäksi pääkytkimet
ap
Tyhmä. Se kytkin on kosteissa tiloissa
Tutkin koko kylppärin myös hetki sitten, koska sama tuli mieleen...Ei ole mitään.
Ja luulisi että olisin esim. siivotessa sen huomannut jo aiemminkin kun olen tässä useita vuosia asunut...
ap
Ei ole varaa soittaa mihinkään maksulliseen isännöitsijän numeroon.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tarjoan töitä. Olisi nyt alkuun vuodeksi töitä ja jos menee hyvin niin jatkoa tulee toistaiseksi olevalla sopimuksella. Paikkakunnalla ei ole väliä, koska me työllistetään työntekijöitä ympäri suomen.
Oisko mullekin? Olen ollut työkyvytön viimeiset 7 v sekä psyykkisten että somaattisten vaivojen vuoksi, mutta nyt tuntuu, että voisin mennä töihin. Saikkuja voi tosin tulla vielä, pitkiäkin, mutta ei varmaan haittaa?
Meillä on muutama vastaavanlaisen taustan omaava työntekijä, kuin sinä olet ja he ovat olleet parhaita työntekijöitä, kun he halauvat näyttää, että he osaavat. Laitoin äsken meidän työnhakulinkin osoitteen. Etsitään siis noin 30 työntekijää pitkin suomea.
Mikä on palkan muodostumisen peruste, tunti/ kk/ provikka? Millaiset työajat, ja onko työ koko- vai osa- aikaista? Onko fyysisesti raskasta? Millaiset vaatimukset työntekijälle ( koulutus, kokemus)? Onko työterveyshuolto? Haittaako osatyökyvyttömyys?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin sun rahat menee jos ei ole 25e maksaa itse? Mä maksan työttömänä ihan itse 300e sähkölaskut.
Ihan peruselämiseen menee...Siihen mihin on perustoimeentulotuki tarkoitettu ja mitoitettu...
apSun täytyy sit vaan karsia jostain. Varmasti ostat jotain vain sen takia, että mieli tekee/haluat, mutta et oikeasti tarvii eli ei ole pakollista. Niin tässä muutkin joutuu kulunsa mitottamaan.
Ei ole mitään karsittavaa...En voi lopettaa syömistä, tai vessapaperin ostoakaan. Myös hammastahnaa tarvitsen jne...Perustoimeentulotuki ei ole mikään ruhtinaallinen.
ap
Vessapaperin oston voi kyllä lopettaa, suomalaisissa kodeissa on yleensä bideesuihku. Se on ihoystävällisempikin kuin paperi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
mikset voi lopettaa syömistä? jos kerran et töissäkään viitsi käydä, niin ei meitä työssäkäyviä kiinnosta maksaa ruokaasi. mene töihin, jos haluat syödä.
Aloita sillä, että olet joka toinen päivä ilman sähköä. Se on parempi kuin olla kokonaan ilman.
annoin saman neuvon sulle pari viikkoa sitten, mitä oikein odottelet?
Vierailija kirjoitti:
Miten sähköä voi kulua kuukaudessa edes tuon 45 euron edestä? Vaikka olisi kuinka kallis soppari niin tuohon saa nähdä jo oikeasti vaivaa.
No itehän maksan enemmän jo sähkönsiirrosta Carunalle kiitos ministeri Haaviston ja Kataisen joiden mielestä tärkeän infran, kansallisen omaisuuden myyminen ulkomaisille pääomasijoittajille on fiksu juttu.
Muistakaahan siellä uurnilla että Pekka Haavisto ei ole ainoastaan islamismin(Al Hol /ISIS) hyödyllinen idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi veronmaksajien pitäisi maksaa sähkösi? Mene pummi töihin.
Menen toki jos töitä minulle annat...En ole hakemisesta huolimatta töihin päässyt...
apLaita sähköposti niin tarjoan töitä. Olisi nyt alkuun vuodeksi töitä ja jos menee hyvin niin jatkoa tulee toistaiseksi olevalla sopimuksella. Paikkakunnalla ei ole väliä, koska me työllistetään työntekijöitä ympäri suomen.
Eli määräaikainen työsopimus vuodeks..?? Oon mielummin työtön, kuin otan summamutikassa sopparin, josta en pääse tarvittaessa eroon normaalin irtisanomisajan puitteissa.
Joka viikko sama jankkaus. 😆
Kaikki vinkit on käyty läpi, mikään ei kelpaa. Vielä olisi yksi: hae itsellesi edunvalvojaa. Sen jälkeen ei enää koskaan tarvitse huolehtia itse vuokranmaksusta tai sähkölaskusta, ja voit viettää huoletonta elämää.
Vierailija kirjoitti:
ap
Isännöitsijöiden numerot eivät ole maksullisia. Ja kun sinulla selkeästi on netti niin sähköpostikin kulkee. Oletko täysin uusavuton? Sinne toimistolle voi myös kävellä, kävely on terveellistä ja koska asut yksiössä niin oletan että kerrostaloasuntosi on kaupungin liepeillä, eli matka tuskin on mahdoton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Isännöitsijöiden numerot eivät ole maksullisia. Ja kun sinulla selkeästi on netti niin sähköpostikin kulkee. Oletko täysin uusavuton? Sinne toimistolle voi myös kävellä, kävely on terveellistä ja koska asut yksiössä niin oletan että kerrostaloasuntosi on kaupungin liepeillä, eli matka tuskin on mahdoton.
Asun kaksiossa ja en voi kävellä kun nyt on ulkona todella liukasta
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
ap
No sitten laitat sitä sähköpostia ja/tai odotat että uskallat kävellä. Kyllä tuolla kaduilla muitakin kävelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
ap
No sitten laitat sitä sähköpostia ja/tai odotat että uskallat kävellä. Kyllä tuolla kaduilla muitakin kävelee.
Niillä on talvikengät minulla ei ole varaa kunnon talvi kenkiin joilla ei liukastu
ap
No kyllä aika paljon kuluttat kun mulla menee sähköön siirtoineen kuukaudessa n. 20€.
No sitä sähköpostia sitten. Tässä sinulle jopa valmis viesti :
Hei,
Tarvisin tiedon missä sijaitsee, tai apua selvittämään mistä asunnossani löydän lattialämmityksen termostaatin kun itse en mistään sitä löydä. Voisitteko lähettää jonkun avuksi mahdollisimman pian!
Kiitos
Nimi ja osoite
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi veronmaksajien pitäisi maksaa sähkösi? Mene pummi töihin.
Menen toki jos töitä minulle annat...En ole hakemisesta huolimatta töihin päässyt...
apLaita sähköposti niin tarjoan töitä. Olisi nyt alkuun vuodeksi töitä ja jos menee hyvin niin jatkoa tulee toistaiseksi olevalla sopimuksella. Paikkakunnalla ei ole väliä, koska me työllistetään työntekijöitä ympäri suomen.
Eli määräaikainen työsopimus vuodeks..?? Oon mielummin työtön, kuin otan summamutikassa sopparin, josta en pääse tarvittaessa eroon normaalin irtisanomisajan puitteissa.
Huh, meinasit joutua töihin, onneksi huomasit ettei kannata mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avasin just mun sähkökeskuksen oven asunnossa...Siellä EI ole mitään lattialämmitykseen viittaavaa eli siitä huutelijat voi lopettaa...
Siellä on kytkimet seuraaville:
LIESI
LIESI
LIESI
ASTIANPESUKONE
KT.PIST.RAS
VALAISTUS + PR
VALAISTUS + PR
VALAISTUS + PR
MIKRO
ATK PR
PESUKONE
KUIVAUSRUMPU
Ja lisäksi pääkytkimet
ap
Tyhmä. Se kytkin on kosteissa tiloissa
Tutkin koko kylppärin myös hetki sitten, koska sama tuli mieleen...Ei ole mitään.
Ja luulisi että olisin esim. siivotessa sen huomannut jo aiemminkin kun olen tässä useita vuosia
Eipä yllätä. Trolli kun kerran olet.
Missä rahat? Ei ole edes kunnon kenkiä millä kävellä ulkona..en osaa enkä jaksa myöskään tehdä itse mitään..asiat ratkeaisi jos joku jo antais rahaa niin minun ei tarvitse tehdä mitään...
ap
Lopeta se viinan ja tupakan polttaminen niin kyllä rahaa riittää vaikka muille jakaa.