Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kela päätti että maksaa enää vain 45e/kk mun sähkösta + sähkönsiirrosta...25e jää nyt sit maksamatta ja ennen pitkää sähköt katkee

Vierailija
31.01.2024 |

Mitä oikein voin tehdä? Kaksi laskua jo joista jäänyt maksamatta 25-30e...Kohta tulee varoitus sähkön katkaisusta jne...

Saan siis perustoimeentulotukea, ja tähän asti Kela on aina maksanut sähkölaskuni.

Joudunko kohta olla ilman sähköjä kun itselläni ei ole varaa maksaa tuota ylimenevää osaa?

Neuvoja???

Kommentit (418)

Vierailija
121/418 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin sun rahat menee jos ei ole 25e maksaa itse? Mä maksan työttömänä ihan itse 300e sähkölaskut.

Ihan peruselämiseen menee...Siihen mihin on perustoimeentulotuki tarkoitettu ja mitoitettu...

ap

Saat tukia saman verran kun toiset töistä palkkaa ja he maksavat ihan itse kaiken eivätkä saa toimeentulotukea. Joten sulla on liian isot menot.

Vierailija
122/418 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meitä on 3 henkilöä ja sähkön kulutus on n. 220-240kWh/kk.

On sauna, kuivaava pesukone, apk, 2 isoa tv:tä, pelitietokone, uuni, jääkaappipakastin jne.

Joten joko sulla on joku ikuisuuden vanha kodinkone syömässä sähköä tai valehtelet.

Tuossa ei ole lämmitystä mukana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/418 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko lähetit sähköpostin tai soitit? Alaovelta löytyy isännöitsijän yhteystiedot jos et niitäkään itse osaa selvittää. 

Vierailija
124/418 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi veronmaksajien pitäisi maksaa sähkösi? Mene pummi töihin.

Menen toki jos töitä minulle annat...En ole hakemisesta huolimatta töihin päässyt...

ap

Laita sähköposti niin tarjoan töitä. Olisi nyt alkuun vuodeksi töitä ja jos menee hyvin niin jatkoa tulee toistaiseksi olevalla sopimuksella. Paikkakunnalla ei ole väliä, koska me työllistetään työntekijöitä ympäri suomen.

Eli määräaikainen työsopimus vuodeks..?? Oon mielummin työtön, kuin otan summamutikassa sopparin, josta en pääse tarvittaessa eroon normaalin irtisanomisajan puitteissa.

Ootte te pummit kyllä ihme rottia. Joku tarjoaa töitä ja ei kelpaa vaikka eka ruikutetaan että kun ei kukaan palkkaa! Ette edes halua töihin vaan ilmaista rahaa.

Vierailija
125/418 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko lähetit sähköpostin tai soitit? Alaovelta löytyy isännöitsijän yhteystiedot jos et niitäkään itse osaa selvittää. 

En nyt pysty mennä katsomaan kun ei jaksa käydä suihkussa ja pukea

ap

Vierailija
126/418 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole varaa soittaa mihinkään maksulliseen isännöitsijän numeroon.

ap

Isännöitsijöiden numerot eivät ole maksullisia. Ja kun sinulla selkeästi on netti niin sähköpostikin kulkee. Oletko täysin uusavuton? Sinne toimistolle voi myös kävellä, kävely on terveellistä ja koska asut yksiössä niin oletan että kerrostaloasuntosi on kaupungin liepeillä, eli matka tuskin on mahdoton. 

Asun kaksiossa ja en voi kävellä kun nyt on ulkona todella liukasta

ap

Onhan tää nyt jumalauta ihan selkeä trolli tai sitten täysin vajaa-älyinen holhottava. Täällä on jo ehdotettukin: Hanki itsellesi edunvalvoja 

Vierailija
127/418 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ei alaovella käyminen vaadi kumpaakaan. Nykäise takki niskaan ja käy katsomassa. 

Vierailija
128/418 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No etköhän sinä siitä tuestasi sen 25e voi laittaa sähkölaskuun. Oletko ihan taukki? 

Vierailija
129/418 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No etköhän sinä siitä tuestasi sen 25e voi laittaa sähkölaskuun. Oletko ihan taukki? 

Ei riitä kun kaikki rahat menee pakollisiin asioihin eli ruokaan yms

ap

väiski
130/418 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä noin 30-40€ kuukaudessa ja kela maksaa. Lisänä 465€/kk asumistukea ja 595€/kk työmarkkinatukea. Tohon päälle 260€ toimeentulotukea+laskut kotivakuutus ja vähän alta 800€ vuokra. Tuolla lyhennän 2500€ luottokorttivelkaa+3 osamaksua/kk ja jää siltikin säästöön. Mitenhän sä nyt oot kussu taloutes? Ruokaan menee ehkä 150€-200€/kk. Ylimäärästä jää 150-200€ kk. Jos on pyykkitupa pese pyykit siellä

Oispa kaljaa...

Vierailija
131/418 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole varaa soittaa mihinkään maksulliseen isännöitsijän numeroon.

ap

Isännöitsijöiden numerot eivät ole maksullisia. Ja kun sinulla selkeästi on netti niin sähköpostikin kulkee. Oletko täysin uusavuton? Sinne toimistolle voi myös kävellä, kävely on terveellistä ja koska asut yksiössä niin oletan että kerrostaloasuntosi on kaupungin liepeillä, eli matka tuskin on mahdoton. 

Asun kaksiossa ja en voi kävellä kun nyt on ulkona todella liukasta

ap

Onhan tää nyt jumalauta ihan selkeä trolli tai sitten täysin vajaa-älyinen holhottava. Täällä on jo ehdotettukin: Hanki itsellesi edunvalv

Tietysti on, mutta mukava nähdä kuinka typerä ihminen oikeasti voi trollailuineen olla. Leppoisaa ajankulua trollin trollaaminen. 

Vierailija
132/418 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se löydä, kun sillä ei ole varaa myöskään silmälaseihin ja joku voi nähdä sen alastomana rappukäytävässä 

Vierailija
133/418 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ei alaovella käyminen vaadi kumpaakaan. Nykäise takki niskaan ja käy katsomassa. 

En likaisena lähde rappuun nolaamaan itseäni, menee naapuri maine pilalle

ap

Vierailija
134/418 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin sun rahat menee jos ei ole 25e maksaa itse? Mä maksan työttömänä ihan itse 300e sähkölaskut.

Ihan peruselämiseen menee...Siihen mihin on perustoimeentulotuki tarkoitettu ja mitoitettu...

ap

Sun täytyy sit vaan karsia jostain. Varmasti ostat jotain vain sen takia, että mieli tekee/haluat, mutta et oikeasti tarvii eli ei ole pakollista. Niin tässä muutkin joutuu kulunsa mitottamaan.

Ei ole mitään karsittavaa...En voi lopettaa syömistä, tai vessapaperin ostoakaan. Myös hammastahnaa tarvitsen jne...Perustoimeentulotuki ei ole mikään ruhtinaallinen.

ap

Lopeta se viinan ja tupakan polttaminen niin kyllä rahaa riittää vaikka muill

Useaan kertaan jo vastannut että en juo alkoholia tai polta tupakkaa...

ap

Vierailija
135/418 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei riitä kun kaikki rahat menee pakollisiin asioihin eli ruokaan yms

ap

Kyllä minä sen sähkölaskun aika pakollisena menona nään. 

Vierailija
136/418 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Sun täytyy sit vaan karsia jostain. Varmasti ostat jotain vain sen takia, että mieli tekee/haluat, mutta et oikeasti tarvii eli ei ole pakollista. Niin tässä muutkin joutuu kulunsa mitottamaan.

Ei ole mitään karsittavaa...En voi lopettaa syömistä, tai vessapaperin ostoakaan. Myös hammastahnaa tarvitsen jne...Perustoimeentulotuki ei ole mikään ruhtinaallinen.

ap

Lopeta se viinan ja tupakan

No mihin ne rahat menee? Laitapa lista menoista.

Vierailija
137/418 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei äly riitä trollailla paremmin niin ei todellakaan ole kauhalla sitten annettu... 😀

Vierailija
138/418 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten istut pimeässä. 

Vierailija
139/418 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä Kelan sivuilta:

Taloussähkömenoina huomidaan sähkön siirto- ja kulutusmenot sekä perusmaksu. Mahdollisia lisäpalveluita ei huomioida menona.

Eli kyllä siihen 45€ kuuluu ne siirto ja perusmaksut!

Ja tästä syystä aloittaja on trolli:

Jos asiakkaan taloussähkö- tai lämmitysmenot ovat suuret korkean sähkön hinnan vuoksi, Kela hyväksyy menot lähtökohtaisesti kokonaisuudessaan. Tämä edellyttää, että sähkönkulutus vastaa sähkölaskun perusteella määrältään tavanomaista kulutusta.

https://www.kela.fi/documents/d/guest/perustoimeentulotuessa-hyvaksytta…

Vierailija
140/418 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei sitä tietokonetta ole pakko huudattaa päällä koko päivää. Eikä hauduttaa ruokia uunissa joka päivä. Lattialämmitys minimiin. Syöt halvempaa ruokaa ja käyt ruokajaoissa. Pese pyykit pesutuvassa jos voit ja jos se ei maksa. Tuon rahan saa helposti tienattua kuussa, vaikka lumitöissä. Mutta röllihän tämä taas on, kun joka kuukausi tätä kyselet. 

En huudata tietokonetta koko päivää, vain tarpeellisen jaan.

En ikinä hauduta ruokia uunissa, minulla on mikroaaltouunia jos tarvitsee lämmittää.

Syön jo halpaa ruokaa.

Ei saa tienata rahaa kun on perustoimeentulotuella, tai tuki vähenee saman verran. Lisäksi työmarkkinatuki menee katkolle ja harkintakäsittelyyn jos työskentelee...

ap

Totta, sehän olisi huono idea, jos työskentelisit, kun silloin saisit niin paljon palkkaa, ettet saisikaan enää tukia! Hyvä kun tajusit ettet tuolla tavalla mogaa, olipa tyhmä ehdotus!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi